Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2007, 11:35   #121
Dingo
Vreemdeling

Standaard

Geachte System,

U schreef:

Op het gevaar af weer eens het woord te gebruiken, moet ik toch besluiten dat u veel fantasie hebt

Met interesse lees ik uw reacties. Mijn vraag aan u, kunt u op grond van uw reacties, aantonen dat er onjuistenheden in de beweringen staan die, notabene, Christus aan de mensen wil openbaren.
Dat mijn ervaring leert dat niet alle Christenen het Koninkrijk zullen beërven, ondanks dat zij "Here, Here roepen..." wordt mij nu al te duidelijk.

Ik heb in mijn leven, meermaals pertinente spotters, die in levensnood verkeerden, om hulp horen roepen: Heer, lieven God help mij! als zij de dood in de ogen zagen.

Laat ik zeggen, weest voorzichtig wat u beweert, als u niet zeker bent van wat er beweert wordt. Onderzoek eerst alles, en behoud het goede.

Kent u het verhaal van de "moordenaar" aan het Kruis, naast Christus?

Groet en een goede dag!
Dingo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 11:56   #122
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dingo Bekijk bericht
Geachte System,

U schreef:

Op het gevaar af weer eens het woord te gebruiken, moet ik toch besluiten dat u veel fantasie hebt

Met interesse lees ik uw reacties. Mijn vraag aan u, kunt u op grond van uw reacties, aantonen dat er onjuistenheden in de beweringen staan die, notabene, Christus aan de mensen wil openbaren.
Dat mijn ervaring leert dat niet alle Christenen het Koninkrijk zullen beërven, ondanks dat zij "Here, Here roepen..." wordt mij nu al te duidelijk.

Ik heb in mijn leven, meermaals pertinente spotters, die in levensnood verkeerden, om hulp horen roepen: Heer, lieven God help mij! als zij de dood in de ogen zagen.

Laat ik zeggen, weest voorzichtig wat u beweert, als u niet zeker bent van wat er beweert wordt. Onderzoek eerst alles, en behoud het goede.

Kent u het verhaal van de "moordenaar" aan het Kruis, naast Christus?

Groet en een goede dag!
Ik spot niet met u. Maar ik vind wel dat wat u vooropstelt ,dat men nooit zal kunnen weten of dit waar is of niet. Uw uitspraken zijn zoals de interpretatie van de voorspellingen van Nostradamus. Iedereen kan in zijn enigmatische verzen zien wat hem ligt, wat hij wil zien. En zo krijgt Nostradamus altijd gelijk. Maar of hij nu werkelijk gelijk en wat hij nu precies heeft willen zeggen, dat weet niemand echt. U doet hetzelfde met de Openbaring of met andere multi-interpretabele of krypto-apocalyptische bijvelverzen

Laatst gewijzigd door system : 31 oktober 2007 om 12:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 12:37   #123
Dingo
Vreemdeling

Standaard

Hallo System,

Met dank voor uw antwoord.

Dat wat ik aanhaal is niet iets dat ik eventjes heb bedacht. Waar het mij om gaat is uw, directe reactie. U weet niet zeker of het wél of niet juist is.
In de essentie is het juist. Punt is dat u niet met mij spot, maar met Christus. Ook al vermoed ik dat het niet uw gemeende opzet is.

Zeer recent zijn er een aantal videoprogramma`s op Internet verschenen van een zekere Professor W. Veith. Hij legt hier de werking en het ontstaan uit van de New World Order uit. Uiteraard laat deze gedreven man, de politici, de Geestelijkheid en de bewezen feiten, in deze wereld zelf spreken. Hij beweerd niets, maar toont aan datgene waarop ik u gewezen heb. Deze aflevering is in het Duits en wijst op Openbaring 13, waarin de twee Beesten centraal staan.

http://video.google.de/videoplay?doc...=Prof.Dr.Veith

Uw wedervraag kan zijn; Maar waar kan ik dan concreet zien of zelf lezen of de twee Beesten, de profetie (Christus) in deze wereld bewaarheid worden.

Wel, u zult ooit wel eens gehoord hebben van de Vietnam oorlog.
Als Professor W. Veith ons wijst op het samenwerkingsverband dat er is tussen "vijanden" en de "democratische allianties", dan is dit wel een aardig verslag van Avro Manhatten. Leest u dit Engelse verslag een rustig door.
Zie hoe Politici te werk gaan, als zij op hoog niveau samenwerken met haar Staatskerk, de Staatskerk van het Grote Babylon.

http://www.reformation.org/vietnam.html

De feiten van een Opgestane Heer in de Profetie van Zijn aanwezigheid, bewezen in een reeds gevallen wereld!

Groet en een fijne dag!
Oud 31 oktober 2007, 12:56   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo System,

Met dank voor uw antwoord.

Dat wat ik aanhaal is niet iets dat ik eventjes heb bedacht. Waar het mij om gaat is uw, directe reactie. U weet niet zeker of het wél of niet juist is.
In de essentie is het juist. Punt is dat u niet met mij spot, maar met Christus. Ook al vermoed ik dat het niet uw gemeende opzet is.

Zeer recent zijn er een aantal videoprogramma`s op Internet verschenen van een zekere Professor W. Veith. Hij legt hier de werking en het ontstaan uit van de New World Order uit. Uiteraard laat deze gedreven man, de politici, de Geestelijkheid en de bewezen feiten, in deze wereld zelf spreken. Hij beweerd niets, maar toont aan datgene waarop ik u gewezen heb. Deze aflevering is in het Duits en wijst op Openbaring 13, waarin de twee Beesten centraal staan.

http://video.google.de/videoplay?doc...=Prof.Dr.Veith

Uw wedervraag kan zijn; Maar waar kan ik dan concreet zien of zelf lezen of de twee Beesten, de profetie (Christus) in deze wereld bewaarheid worden.

Wel, u zult ooit wel eens gehoord hebben van de Vietnam oorlog.
Als Professor W. Veith ons wijst op het samenwerkingsverband dat er is tussen "vijanden" en de "democratische allianties", dan is dit wel een aardig verslag van Avro Manhatten. Leest u dit Engelse verslag een rustig door.
Zie hoe Politici te werk gaan, als zij op hoog niveau samenwerken met haar Staatskerk, de Staatskerk van het Grote Babylon.

http://www.reformation.org/vietnam.html

De feiten van een Opgestane Heer in de Profetie van Zijn aanwezigheid, bewezen in een reeds gevallen wereld!

Groet en een fijne dag!
Het zou ook kunnen zijn dat men Jezus beledigt door te weigeren zijn medemensen bij te staan. Zoals door neen te zeggen en niet in te stemmen met een bloedtranfusie die levensreddend is bijvoorbeeld. Want Jezus zei: 'Heb u naaste lief', of 'wat ge aan het minste van de mijnen hebt gedaan hebt, ge aan Mij gedaan'. Mensen die dus hun medemensen niet helpen en weigeren een bloedtranfusie toe te staan, zulke mensen zijn Christus, meer dan waarschijnlijk, niet welgevallig.

Laatst gewijzigd door system : 31 oktober 2007 om 13:01.
Oud 2 november 2007, 05:15   #125
Dingo
Vreemdeling

Standaard

Goedendag System,

Laat ik duidelijk zijn; Goed doen is niet de essentie van Christen-zijn alleen. Ik ben geconfronteerd geweest met mensen die, God noch Gebod kennen, maar "Goed deden", waar vele Christenen (ook ik zelf dus) noch wel eens wat van konden leren, in dat opzicht. Waar ik op wil duiden is het feit dat de wereld afstevend op een New World Order, die pal tegenover het Rijk van Christus staat. Als ik aanduidt dat de Trinity of de Drie-vuldigheid onbijbels is, dan moet er een ander aspect zijn, dat op de één of andere manier duidelijkheid scheot over de Vader, de Zoon én de Heilige Geest.

Dat Jezus God niet k�*n zijn, maar door de Wet van Zijn Vaders Rijk aan ons toont, wat de werking van de Heilige Geest is, moet duidelijk maken dat ook wij, op dezelfde wijze een hemels Vader én God hebben en kunnen leren ervaren door die zelfde Heilige Geest. De enige Plaatsvervanger van Christus ìs de Heilige Geest. Jezus Christus leert ons dat Zijn Vader én God ook onze Vader én God zijn.

Een aardse heilige Vader is niet alleen onbijbels, maar ook een flagrante belediging van Christus zélf in Zijn Dienstwerk voor de mens. Terwijl Jezus duidelijk leertg dat Zijn Rijk niet van deze wereld is. Een nadenker voor u en wellicht velen die menen dat de Paus of de Kerkstaat Rome op zich God vertegenwoordigt op aarde en van God ook "boodschappen" mocht ontvangen. Forget it!

Wel, de vorming van een NWO is de basis van dat Rijk dat de Duivel wil oprichten. Daartoe heeft hij een aantal "bloedlijnen" uitgezet van af het moment dat Satan op aarde werd geworpen. D�*t is de strijd die Christus`engelen voerern tegen de gevallen engelen, dienaars van Satan, de Overste van dez wereld. Dat heeft niets met bloed geven te maken, want bloed geven is geen bewijs van mede-christelijkheid maar van een planmatigheid om bloed te verzamelen voor oorlogvoerende landen en het bijstaan van hun slachtoffers.

Dat gevoeglijk daarbij ook, mensen geholpen kunnen worden die bloed nodig hebben, door ongeval of ziekte is inherent aan het feit van de mogelijkheid van bloedgeven. Dat er, vooral in RK landen allerlei mooie beloftes en cadeaus worden verbonden aan het bloedgeven (zelfs vrije dagen) is al een bewijs dat het een economsich spel is dat er mee wordt gespeeld. Mensen, zijn net als dieren altijd wel te porren voor een zaak, "goed" of slecht, als ze er iets voor krijgen.

Dat, met name Jehova`s getuigen wellicht zich druk maken om bloedgeven niet te accepteren is een aspect van hun idee over, hoe om te gaan met de Schepping. Dat ze daarbij wellicht vergeten dat hun oprichter C.T. Russell een Vrijmerselaar was en dienovereenkomstig in een graf werd gelegd dat gesierd werd door een pyramide met éénoog, teken van de Vrijmertselarij, weten velen wellicht niet maar maakt hen niet tot geestelijke doch tot Rooms Katholieke christenen. Overigens ik ben een Bijbels Christen, ik behoor niet tot een speciale kerkgemeenschap in deze wereld of voel me daarmee verbonden. Ik pas wel op!

Het is wijs en zinnig om studie te maken van ons leven en de bedoeling van
ons leven hier op aarde. http://nl.youtube.com/watch?v=hjXenMbAM_0

In het door mij hierboven aangegeven filmpje wordt duidelijk gemaakt waar de wereld op afstevend. Dat er een New World Order komt en dat deze geleid zal worden door mensen die door Satan geleid, door de eeuwen heen voorbereid in de tred van de Profetie van Christus, waarbij in Openbaring 14 duidelijk wordt opgeroepen om "uit te gaan" van dat Grote Babylon.

Dat er echter mensen zijn -persé geen christenen dus- die op hun wijze en met hun kennis en inzicht zaken onderzoeken, zoals ook bijvoorbeeld Avro Manhatten deed inzake Vietnam, lag wel blijken uit het volgende, officiële perbericht dat mij vanochtend werd toegestruurd.

http://www.parool.nl/media/2007/JUN/060207-complot.html

Let op dat ook hier, door deze journalisten en schrijvers de RKK centraal gesteld wordt van de "problemen", dat overigens ooki in het Schriftwoord (de Bijbel) wordt aangetoond en bewezen. Het gaat hier om een Kerkstaat, niet om gelovige of "devote" mensen. Het is immers de Heilige Geest die Gods werken aan het menselijk hart openbaart, niet één mens!

Dat er dus wel degelijk complottheoriën ook werkelijkheid zijn, mag wel blijken uit de weergaven van de hier genoemde schrijvers en journalisten.
Opmerkelijk is dat in dit artikel ook staat dat er tegen de vorming/oprichting van de New World Order niets te doen is; Dat zegt ook de Bijbel heel duidelijk, namelijk Openbaring 13: ......4,5,6,7

...4. En zij aanbaden de Draak, omdat hij aan het Beest de macht gegeven had, en zij aanbaden het beest, zeggende; Wie is gelijk aan het Beest? Wie kan er oorlog tegen voeren. 5 En hem (het Beest) werd een mond gegeven, die grote woorden en Godslasteringenspreekt; en hem werd macht gegeven
dit twee en veertig maanden lang te doen. 6 En (het Beest) opende zijn mond tot lastering tegen God, om Zijn naam te lasteren en zijn tent en hen, die in de hemel wonen.7. En hem werd gegeven om tegen de heiligen (Geestelijke Christenen/Joden) oorlog te voeren en hen te overwinnen: en hem (het Beest) werd macht gegeven over elke stam, natie, taal en volk
.

Er wordt ook wel gezegd in Openbaringen dat het Beest (de Geestelijke macht) aan de oevers van "vele wateren" zit. "Wateren" staat voor volkeren, landen. Hier zien we dus dat de Geestelijke macht van het grote Babylon (Rome) overal verteenwoordigers heeft die de volkeren aansturen.

Het eerste Beest legt het tweede Beest op om haar (geestelijke-) wetten op te leggen aan de wereld. (Zie Openbaring 13).

Groet en een fijne dag verder

Laatst gewijzigd door Dingo : 2 november 2007 om 05:17.
Oud 2 november 2007, 07:24   #126
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit meer dan 25 ervaring met de Heilige Geest, in het voorbeeld van Christus, is mij bekend gemaakt door de Heilige Geest dat Gods plannen uitkomen.
Interessante stelling.

Mag ik vragen uit wat precies die 25-jarige ervaring bestaat?

Mag ik tevens vragen wat precies die heilige geest jou heeft bekend gemaakt?

Mag ik tot slot vragen op welke manier die boodschap is overgemaakt?
Oud 3 november 2007, 20:13   #127
Dingo
Vreemdeling

Standaard

Hallo Esperanza,

JE SCHREEF:

Je naam is bijzonder "Esperanza". Ik heb enige tijd in Zuid Amerika gewoond en tijdens mijn verblijf in de Dominicaanse Republiek was er een klein dorpje met de naam Esperanza, waar suikerrietwerkers woonden dat in het Spans "Hoop" betekent.

De ervaringen die ik in de afgelopen 25 jaar heb opgedaan, na mijn Doop (onderdomeling door het watergraf) in Hilversum Nederland, met de Heilige Geest en Christus is legeo.

Vlak voordat Christus naar Zijn Vader vertrekt, zegt Hij dat Hij een Trooster zal -laten- zenden, Zijn Plaatsvervanger; de Heilige Geest.

Wie en wat is de Heilige Geest

1 Thessalonicenzen 4:8 God geeft ons Zijn heilige Geest, zoals Hij ook Jezus de Heilige Geest gaf. Wie deze voorschriften naast zich neerlegt, wijst dus niet een mens af maar God, God die u Zijn heilige Geest gaf.

De heilige Geest wijst op zonden en overtuigd mensen er van dat zij zondig zijn. Als de Heilige Geest op zonden wijst, dan wijst Hij tegelijkertijd op de weg der redding, namelijk de Gerechtigheid en het oordeel; de waarheid (Jezus en God de Vader). Daarom wordt Gods Geest de Heilige Geest ook de " Geest der Waarheid" genoemd.

De Heilige Geest is dus een zegen van God de Vader van Jezus, maar ook de God en Vader van ons. Mensen die Gods Geest aanvaarden en ervaren leren dan de Vrucht van de Heilige Geest dragen.

Deze vrucht wodt dan zichtbaar in hun leven.

Galaten 5:22 Maar de vrucht van de Heilige Geest is liefde, blijdschap, vrede, geduld, welwillendheid, goedhartigheid, betrouwbaarheid, zachtmoedigheid en zelfbeheersing.
__

Alleen Jezus Christus was in staat om de Vrucht van de Heilige Geest volkomen voor te leven. vandaar dat Hij onze Meester is en waarlijk de Zoon van God kan zijn. Wij moeten nog groeien in die Gerechtigheid van Christus. (Efeze 5:9)

Deel krijgen aan de Heilige Geest is het ontvangen van Geestesgaven.
Die zijn individueel en afgestemd op het karakter en de unieke gestlte van de mens. Het ontvangen van Geestesgaven kun je niet delen met anderen. Vandaar dat mensen geen Plaatsvervanger van noch Christus noch de Heilige Geest kunnen zijn. Het oordeel over de mens ligt altijd bij God de Vader. Hij draagt sommige taken over aan Christus, waaronder de opstanding en het oordeel. Geen enkel mens, geen enkele menselijke Geestelijk kan die taak vertegenwoordigen! Dus zaligverklaringen, verandering van Gods wetten en tijden, zoals sommige kerken menen
te kunnen doen, zijn niet van een Hemelse God noch in het voorbeeld van Christus terug te vinden.

Elk mens die God aanvaard en Christus erkent als zijn persoonlijke verlosser, kan zulke zaken alleen beerven door de werking van de heilige Geest. Van zichzelf is de mens niets, en ook niet tot iets in staat dat hemels is. Alle mensen zijn en blijven afhankelijk van een Hemels God en een Hemels Verlosser. Immers het Rijk van Christus is niet van deze wereld.

In Johannes 11:39-42 vinden we een voorbeeld waar Christus door de Heilige Geest Lazerus opwekt uit de dood. Ook Christus zelf werd door de Heilige Geest uit Zijn slaap opgewekt. (1 Petrus 3:18)

Nadat Lazerus uit de slaap is opgewekt dankt Christus Zijn Vader én God voor dit evenement. Jezus is dus evengoed een kind van God de Vader als wij dat -kunnen- zijn. Ervaringen opdoen met God is een Groeiproces, zoals dat ook bij Christus het geval was.

Wat de Heilige Geest expleciet doet

1. Hij was werkzaam in de Scheppingsweek (Genesis 1:1,2)
2. Hij was werkzaam bij de menswording van Christus (Lucas 1:35)
3. Hij speelt een actieve rol bij het verlossingswerk van de mens en Christus op aarde (Lucas 4:18)
Hij inspireerde de Bijbelschrijvers (2 Petrus 1:21)

Ook vandaag is de Heilige Geest van God werkzaam

Hij trekt mensen tot God (Openbaring 22:17)
Hij overtuigt mensen van hun zonden en de behoefte aan Gods vergeving (Johannes 16:7-13)
Hij vernieuwt het beeld vab God in de mens (2 Kor. 3:18)
De waarheid waar de Heilige Geest in leidt is in harmonie met de Bijbel
(Jesaja 8:20)
Tenslotte Hij stelt de kerk in staat om van Jezus te getuigen (Handelingen 1:8)

Let wel het gaat hier om een Geestelijke kerk met Geestelijk ingestelde mensen, het is niet de Kerk waar het om gaat, maar Christus.
het is ook niet de Paus of een Patriarch die -als mens- de aanbidding ten deel valt, maar Chrstus door de Heilige Geest, zoals ook Christus de eer geeft aan Zijn Hemelse Vader, door de Heilige Geest.

Als Christen die in de afgelopen jaren ervaringen met Christus heefty opgebouwd door de Heilige Geest, kan ik me dus afvragen:

- Welke geestelijke gaven heeft God mij gegeven en hoe kan ik die tot Zijn eer gebruiken (dus niet door werken in een eigengerechtigd menselijk religeius kader)

-Welke waarborg heeft God gegeven om mij te helpen te ontdekken of de ingevingen die ik ontvang van de Heilige Geest komen of niet?

- De Heilige Geest is een gave van God aan de mens. Hij is altijd een aanwezige vriend die mij hoort en helpt. Ik behoef niet ontmoedigd te zijn, want ik weet immers dat als ik Hem vraag in mijn leven te komen, Hij mij zal vernieuwen. Hij zal mij meiden en kracht geven, net zoals Hij Jezus leerde en deed toen deze op aarde was.

Jezus kon als mens niet iedereen bereieken met Zijn Evangelie. Pmdat én het volk Israël van die tij faalde en ook Zijn discipelen door heidense invloeden werden bedreigt en uitstierven, was het noodzakelijk dat de Heilige Geest, als PLaatsvervanger van Christus moest komen, omdat alleen de Heilige Geest gaat waar Hij wil.

Als Christus zegt dat de mens vanzichzelf niets is, en zichzelf dus ook niet kan redden noch verlossen, dan geldt dat gegeven ook voor kerkleiders en, vooral hen die zeggen dat zij een voorspraak hebben bij God. Dat is een valse doctrine en onbijbels en geen voorbeeld van Christus dienstwerk. Ook Christus heeft geen voorspraak bij Zijn Vader en God. Immers Christus is zelfs niet bekend met het uur van Zijn Wederkomst. Ook is het dus nog niet bekend wie er in het Koninkrijk der hemelen zal zijn en wie verloren.

Groet
Oud 3 november 2007, 20:56   #128
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goedendag System,

Laat ik duidelijk zijn; Goed doen is niet de essentie van Christen-zijn alleen. Ik ben geconfronteerd geweest met mensen die, God noch Gebod kennen, maar "Goed deden", waar vele Christenen (ook ik zelf dus) noch wel eens wat van konden leren, in dat opzicht. Waar ik op wil duiden is het feit dat de wereld afstevend op een New World Order, die pal tegenover het Rijk van Christus staat. Als ik aanduidt dat de Trinity of de Drie-vuldigheid onbijbels is, dan moet er een ander aspect zijn, dat op de één of andere manier duidelijkheid scheot over de Vader, de Zoon én de Heilige Geest.

Dat Jezus God niet k�*n zijn, maar door de Wet van Zijn Vaders Rijk aan ons toont, wat de werking van de Heilige Geest is, moet duidelijk maken dat ook wij, op dezelfde wijze een hemels Vader én God hebben en kunnen leren ervaren door die zelfde Heilige Geest. De enige Plaatsvervanger van Christus ìs de Heilige Geest. Jezus Christus leert ons dat Zijn Vader én God ook onze Vader én God zijn.

Een aardse heilige Vader is niet alleen onbijbels, maar ook een flagrante belediging van Christus zélf in Zijn Dienstwerk voor de mens. Terwijl Jezus duidelijk leertg dat Zijn Rijk niet van deze wereld is. Een nadenker voor u en wellicht velen die menen dat de Paus of de Kerkstaat Rome op zich God vertegenwoordigt op aarde en van God ook "boodschappen" mocht ontvangen. Forget it!

Wel, de vorming van een NWO is de basis van dat Rijk dat de Duivel wil oprichten. Daartoe heeft hij een aantal "bloedlijnen" uitgezet van af het moment dat Satan op aarde werd geworpen. D�*t is de strijd die Christus`engelen voerern tegen de gevallen engelen, dienaars van Satan, de Overste van dez wereld. Dat heeft niets met bloed geven te maken, want bloed geven is geen bewijs van mede-christelijkheid maar van een planmatigheid om bloed te verzamelen voor oorlogvoerende landen en het bijstaan van hun slachtoffers.

Dat gevoeglijk daarbij ook, mensen geholpen kunnen worden die bloed nodig hebben, door ongeval of ziekte is inherent aan het feit van de mogelijkheid van bloedgeven. Dat er, vooral in RK landen allerlei mooie beloftes en cadeaus worden verbonden aan het bloedgeven (zelfs vrije dagen) is al een bewijs dat het een economsich spel is dat er mee wordt gespeeld. Mensen, zijn net als dieren altijd wel te porren voor een zaak, "goed" of slecht, als ze er iets voor krijgen.

Dat, met name Jehova`s getuigen wellicht zich druk maken om bloedgeven niet te accepteren is een aspect van hun idee over, hoe om te gaan met de Schepping. Dat ze daarbij wellicht vergeten dat hun oprichter C.T. Russell een Vrijmerselaar was en dienovereenkomstig in een graf werd gelegd dat gesierd werd door een pyramide met éénoog, teken van de Vrijmertselarij, weten velen wellicht niet maar maakt hen niet tot geestelijke doch tot Rooms Katholieke christenen. Overigens ik ben een Bijbels Christen, ik behoor niet tot een speciale kerkgemeenschap in deze wereld of voel me daarmee verbonden. Ik pas wel op!

Het is wijs en zinnig om studie te maken van ons leven en de bedoeling van
ons leven hier op aarde. http://nl.youtube.com/watch?v=hjXenMbAM_0

In het door mij hierboven aangegeven filmpje wordt duidelijk gemaakt waar de wereld op afstevend. Dat er een New World Order komt en dat deze geleid zal worden door mensen die door Satan geleid, door de eeuwen heen voorbereid in de tred van de Profetie van Christus, waarbij in Openbaring 14 duidelijk wordt opgeroepen om "uit te gaan" van dat Grote Babylon.

Dat er echter mensen zijn -persé geen christenen dus- die op hun wijze en met hun kennis en inzicht zaken onderzoeken, zoals ook bijvoorbeeld Avro Manhatten deed inzake Vietnam, lag wel blijken uit het volgende, officiële perbericht dat mij vanochtend werd toegestruurd.

http://www.parool.nl/media/2007/JUN/060207-complot.html

Let op dat ook hier, door deze journalisten en schrijvers de RKK centraal gesteld wordt van de "problemen", dat overigens ooki in het Schriftwoord (de Bijbel) wordt aangetoond en bewezen. Het gaat hier om een Kerkstaat, niet om gelovige of "devote" mensen. Het is immers de Heilige Geest die Gods werken aan het menselijk hart openbaart, niet één mens!

Dat er dus wel degelijk complottheoriën ook werkelijkheid zijn, mag wel blijken uit de weergaven van de hier genoemde schrijvers en journalisten.
Opmerkelijk is dat in dit artikel ook staat dat er tegen de vorming/oprichting van de New World Order niets te doen is; Dat zegt ook de Bijbel heel duidelijk, namelijk Openbaring 13: ......4,5,6,7

...4. En zij aanbaden de Draak, omdat hij aan het Beest de macht gegeven had, en zij aanbaden het beest, zeggende; Wie is gelijk aan het Beest? Wie kan er oorlog tegen voeren. 5 En hem (het Beest) werd een mond gegeven, die grote woorden en Godslasteringenspreekt; en hem werd macht gegeven
dit twee en veertig maanden lang te doen. 6 En (het Beest) opende zijn mond tot lastering tegen God, om Zijn naam te lasteren en zijn tent en hen, die in de hemel wonen.7. En hem werd gegeven om tegen de heiligen (Geestelijke Christenen/Joden) oorlog te voeren en hen te overwinnen: en hem (het Beest) werd macht gegeven over elke stam, natie, taal en volk.

Er wordt ook wel gezegd in Openbaringen dat het Beest (de Geestelijke macht) aan de oevers van "vele wateren" zit. "Wateren" staat voor volkeren, landen. Hier zien we dus dat de Geestelijke macht van het grote Babylon (Rome) overal verteenwoordigers heeft die de volkeren aansturen.

Het eerste Beest legt het tweede Beest op om haar (geestelijke-) wetten op te leggen aan de wereld. (Zie Openbaring 13).

Groet en een fijne dag verder
Juist. En een allesbehalve christelijke omgang met de schepping. Want Jezus zei: 'Wie geeft, zal ontvangen.' Mensen die niet geven zullen dus niet ontvangen. Wat zeg ik: zij zullen niets ontvangen en zeker hun zieleheil niet!

Onthoud dit zeer zeer goed.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2007 om 21:00.
Oud 3 november 2007, 21:30   #129
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo Esperanza,
Hallo Dingo,

Citaat:
....naam Esperanza, waar suikerrietwerkers woonden dat in het Spaans "Hoop" betekent.
Weet ik.

Citaat:
De ervaringen die ik in de afgelopen 25 jaar heb opgedaan, na mijn Doop (onderdomeling door het watergraf) in Hilversum Nederland, met de Heilige Geest en Christus is legeo.
Aha, je bent dus lid van de Pinkstergemeente. Verklaart al veel.

Citaat:

1 Thessalonicenzen 4:8 God geeft ons Zijn heilige Geest, zoals Hij ook Jezus de Heilige Geest gaf. Wie deze voorschriften naast zich neerlegt, wijst dus niet een mens af maar God,
Galaten 5:22 Maar de vrucht van de Heilige Geest is liefde, blijdschap, vrede, geduld, welwillendheid, goedhartigheid, betrouwbaarheid, zachtmoedigheid en zelfbeheersing.

Alleen Jezus Christus was in staat om de Vrucht van de Heilige Geest volkomen voor te leven. vandaar dat Hij onze Meester is en waarlijk de Zoon van God kan zijn. Wij moeten nog groeien in die Gerechtigheid van Christus. (Efeze 5:9)

In Johannes 11:39-42 vinden we een voorbeeld waar Christus door de Heilige Geest Lazerus opwekt uit de dood. Ook Christus zelf werd door de Heilige Geest uit Zijn slaap opgewekt. (1 Petrus 3:18)

3. Hij speelt een actieve rol bij het verlossingswerk van de mens en Christus op aarde (Lucas 4:18)

Hij overtuigt mensen van hun zonden en de behoefte aan Gods vergeving (Johannes 16:7-13)
OK, je bent heel bedreven in het quoten van bijbelteksten. Je herkauwt dus iets wat door anderen is genoteerd geweest, wat die op hun beurt hebben herkauwd enzovoorts. Het opwarmen van oude kost. Niets nieuws onder de zon. Helaas is dat nu niet echt hetgene wat ik gevraagd heb.

Nochtans waren mijn drie vragen heel simpel van aard. Van iemand die van zichzelf beweert reeds 25 jaar ervaring te hebben met een heilige geest en alzo de boodschap van de aan die geest verbonden god heeft doorgrond had ik een wel iets opzienbarender antwoord verwacht.

Een gemiste kans dus. Jammer...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 3 november 2007 om 21:33.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 01:51   #130
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo Esperanza,

JE SCHREEF:

Je naam is bijzonder "Esperanza". Ik heb enige tijd in Zuid Amerika gewoond en tijdens mijn verblijf in de Dominicaanse Republiek was er een klein dorpje met de naam Esperanza, waar suikerrietwerkers woonden dat in het Spans "Hoop" betekent.

Vlak voordat Christus naar Zijn Vader vertrekt, zegt Hij dat Hij een Trooster zal -laten- zenden, Zijn Plaatsvervanger; de Heilige Geest.

Wie en wat is de Heilige Geest

1 Thessalonicenzen 4:8 God geeft ons Zijn heilige Geest, zoals Hij ook Jezus de Heilige Geest gaf. Wie deze voorschriften naast zich neerlegt, wijst dus niet een mens af maar God, God die u Zijn heilige Geest gaf.

De heilige Geest wijst op zonden en overtuigd mensen er van dat zij zondig zijn. Als de Heilige Geest op zonden wijst, dan wijst Hij tegelijkertijd op de weg der redding, namelijk de Gerechtigheid en het oordeel; de waarheid (Jezus en God de Vader). Daarom wordt Gods Geest de Heilige Geest ook de " Geest der Waarheid" genoemd.

De Heilige Geest is dus een zegen van God de Vader van Jezus, maar ook de God en Vader van ons. Mensen die Gods Geest aanvaarden en ervaren leren dan de Vrucht van de Heilige Geest dragen.

Deze vrucht wodt dan zichtbaar in hun leven.

__

Deel krijgen aan de Heilige Geest is het ontvangen van Geestesgaven.
Die zijn individueel en afgestemd op het karakter en de unieke gestlte van de mens. Het ontvangen van Geestesgaven kun je niet delen met anderen. Vandaar dat mensen geen Plaatsvervanger van noch Christus noch de Heilige Geest kunnen zijn. Het oordeel over de mens ligt altijd bij God de Vader. Hij draagt sommige taken over aan Christus, waaronder de opstanding en het oordeel. Geen enkel mens, geen enkele menselijke Geestelijk kan die taak vertegenwoordigen! Dus zaligverklaringen, verandering van Gods wetten en tijden, zoals sommige kerken menen
te kunnen doen, zijn niet van een Hemelse God noch in het voorbeeld van Christus terug te vinden.

Elk mens die God aanvaard en Christus erkent als zijn persoonlijke verlosser, kan zulke zaken alleen beerven door de werking van de heilige Geest. Van zichzelf is de mens niets, en ook niet tot iets in staat dat hemels is. Alle mensen zijn en blijven afhankelijk van een Hemels God en een Hemels Verlosser. Immers het Rijk van Christus is niet van deze wereld.

Nadat Lazerus uit de slaap is opgewekt dankt Christus Zijn Vader én God voor dit evenement. Jezus is dus evengoed een kind van God de Vader als wij dat -kunnen- zijn. Ervaringen opdoen met God is een Groeiproces, zoals dat ook bij Christus het geval was.

Let wel het gaat hier om een Geestelijke kerk met Geestelijk ingestelde mensen, het is niet de Kerk waar het om gaat, maar Christus.
het is ook niet de Paus of een Patriarch die -als mens- de aanbidding ten deel valt, maar Chrstus door de Heilige Geest, zoals ook Christus de eer geeft aan Zijn Hemelse Vader, door de Heilige Geest.

Als Christen die in de afgelopen jaren ervaringen met Christus heefty opgebouwd door de Heilige Geest, kan ik me dus afvragen:

- Welke geestelijke gaven heeft God mij gegeven en hoe kan ik die tot Zijn eer gebruiken (dus niet door werken in een eigengerechtigd menselijk religeius kader)

-Welke waarborg heeft God gegeven om mij te helpen te ontdekken of de ingevingen die ik ontvang van de Heilige Geest komen of niet?

- De Heilige Geest is een gave van God aan de mens. Hij is altijd een aanwezige vriend die mij hoort en helpt. Ik behoef niet ontmoedigd te zijn, want ik weet immers dat als ik Hem vraag in mijn leven te komen, Hij mij zal vernieuwen. Hij zal mij meiden en kracht geven, net zoals Hij Jezus leerde en deed toen deze op aarde was.

Jezus kon als mens niet iedereen bereieken met Zijn Evangelie. Pmdat én het volk Israël van die tij faalde en ook Zijn discipelen door heidense invloeden werden bedreigt en uitstierven, was het noodzakelijk dat de Heilige Geest, als PLaatsvervanger van Christus moest komen, omdat alleen de Heilige Geest gaat waar Hij wil.

Als Christus zegt dat de mens vanzichzelf niets is, en zichzelf dus ook niet kan redden noch verlossen, dan geldt dat gegeven ook voor kerkleiders en, vooral hen die zeggen dat zij een voorspraak hebben bij God. Dat is een valse doctrine en onbijbels en geen voorbeeld van Christus dienstwerk. Ook Christus heeft geen voorspraak bij Zijn Vader en God. Immers Christus is zelfs niet bekend met het uur van Zijn Wederkomst. Ook is het dus nog niet bekend wie er in het Koninkrijk der hemelen zal zijn en wie verloren.

Groet
Ik wil u niet kwetsen en ik zal ook niet meer reageren op uw postings. Maar u doet zich de moeite om te antwoorden en dat is ook al iets.

U manifesteert zich onder de naam 'Dingo'. U weet toch wat een Dingo is? Het is een verwilderde hond uit Australië die vermoedelijk afstamt van de Indische steppewolf (Canis lupus pallipes).

Welnu, u hebt -volgens mij- verwilderde gedachten. U moet innerlijk wat bedaren, tot bezinning komen en religieus minder 'wild' gaan denken, u minder 'apocalyptisch' opstellen. Dat is voor niets of voor niemand goed.

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2007 om 02:12.
Oud 6 november 2007, 05:13   #131
Dingo
Vreemdeling

Standaard

Hallo System,

Uw antwoord is niet echt professioneel, eerlijk gezegd. U kwetst mij, persoonlijk, maar weinig. In de afgelopen 25 jaar heb ik meerder malen zulke antwoorden gehad. Zelfs nog meer spottend dan die van U. Ik houdt het er maar op dat u"doof" en "blind" bent, zoals Christus leert als mensen Zijn Evangelie niet herkennen.

Dat was de ondergang van Gods volk uit het oude testament ook. Dat Hij ze echter "lief" bleef hebben, zoals Hij alle mensen even "lief" heeft. Jezus leert dat mensen die vasthouden aan valse doctrines en hiermee, gelukkig wel, eigen keuzes een plaats geven in hun denken en doen "levende doden" zijn. Ze leven nog wel, maar geestelijk geven ze aan dat ze "dood" zijn voor het Geestelijke aspect van zijn Rijk en wet. U hebt niet of de door mij aangehaalde voorbeelden gelezen of ingezien, over de politiek-religieuz-militaire escapades van Rome en Washington en de Internet documentaire van Prof. W. Veith, blijkbaar en die informatie ook niet erg begrepen.
Immers u zou met meer respect hebben gereageerd. Wellicht niet in een geloof van de Eindtijd en de zichtbare zaken aangaande de Apocalyps, maar gewoon door de indrukken.

Openbaringen en het boek Daniël zijn twee Bijbelboeken welke in het "Levende aspect" van Christus zich nu afspelen, zij horen bij elkaar. De Apocalyps, de Openbaringe zijn alleen goed te begrijpen, door beide Bijbelboeken met elkaat te verbionden en te bestuderen in het licht van Christus boekwerk. het is immers Christus persoonlijk die Openbaringen, door Johannes op Patmos heeft geschreven (Openbaring 1:1-10). U reactie is daarom zeer opmerkelijk, maar wordt door mij herkent als een reactie van ongeloof, angst en een belediging aan Christus, door gebrek aan kennis (mensen gaan verloren door gebrek aan kennis)

De wereld loopt op zijn eind. Haar bestaan is reeds bepaalt "Gevallen, gevallen IS het Grote Babylon". U kunt zich, door uw ontkenning en afwijzing er zich proberen er aan te onttrekken. U bent er echter deel van en uw lot zal bepaalt worden, zoals van élk mens, door Gods wet. of u nu de Bijbelse waarheden door Gods Geest wil begrijpen of niet. Onze plannen, de menselijke, zullen niet uitkomen. Gods plannen komen uit. Zijn profetieën zijn één voor één stipt op tijd uitgekomen.

Nu is het zo, dat vele mensen die in het verleden op gelijk uwer wijze reageerden maar, in bepaalde gevallen, toch eens gingen nadenken over hetgeen ze hier en daar werd beweerd en gezegd, gingen nadenken over de uitspraken van mensen zoals ik. Afgezien daarvan, u kent wellicht de geschiedenis van de man aan het kruis, naast Christus. Hij ligt in zijn graf en wacht op de Opstandingsmorgen. Hij zal mét Christus in het Hemels Rijk zijn. Kijk, Gods Geest gaat waar Hij wil.

Het zou nog wel eens kunnen dat u in de tijd u nog in de genadetijd leeft en genade ontvangt, een waarlijk en vooral Geestelijke Jood wordt, een Geestelijke Christen. Wie weet, er is altijd hoop en er is altijd een gelegenheid om te veranderen van hart. Een ander "kleed" aantrekken!
Schone klerderen aan leren trekken. Zonder vuil en bloed (Geestelijk dus)

U mag toeteren tegen mij wat u wilt, uw gramschap over mij en anderen uitspuwen, what so ever. U hebt er alleen uzelf mee, in alle gevallen en in elk opzicht. U handelt uit ontwetendheid, u kent Gods wet helemaal niet welke voor Zijn Koninkrijk geldt en door de wereld zo wordt misbruikt, voor haar ongeestelijke en moordadige plannen, vooral door de kerk van Rome.
Jezus zei tegen zijn Romeinse beulen "Vader vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen" toen Hij gemarteld en gekruisigd werd.

En zo is het met velen in de wereld net zo System. Als u eens wist waarom u zei, wat u te zeggen had en de werkelijke diepe achtergrond er van kon doorgronden, dan zou u zich nogwel twee keer bedenken.

U begon mij te vertellen dat u mij niet wilde kwetsen. Welaan beste vriend,

"Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen" (Efeziërs 6:12)

In die strijd tussen goed en kwaad is Christus overwinnaar, samen met Zijn trouwe dienaars. Maar de strijd is nog niet gestreden. Daarom wordt de gelovige opgeroepen om waakzaam te zijn en de ongelovige om zich te bekeren.

Ik hoop dat u leert waakzaam te zijn. Het maakt uit waar u terecht zult komen. Of u het Koninkrijk der hemelen zal beerven en binnengaan. Of u bij de eerste opstanding der slapende bent, of bij de tweede. Of u met Christus in het Hemels Jeruzalem zult zijn, of achterblijft in uw graf tot dié tweede opstanding. Het oordeel over alle mensen zal altijd op Gods grondwet zijn. ( Mattheus 5:17-20 / Deuteronomium 28:1-14 en hebreeën 8:8-10)

Gods grondwet, Zijn Rijkswet zal basis zijn voor het oordeel van ELK mens. Prediker 12:13, 14 en Jakobus 2:8-12. Daar kan geen aards religieuze wereldleider of Staatskerk tegen op. Zij zullen het af moeten leggen tegen Gods plannen, hun valse doctrines zullen aan het licht worden gebracht. De Bijbel noemt dat zij "naakt komen te staan". De mensen zullen, in sommige gevallen, spijt krijgen ooit men hen zaken te hebben gedaan. Ze zullen hun dwaling in leren zien. Maar dan is het voor velen te laat!

Nog een fijne dag en vriendelijk gegroet
Oud 6 november 2007, 16:24   #132
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Men zou echter ook kunnen stellen dat de afwezigheid van God in ons hart de (grond)oorzaak is van het kwade. Deze afwezigheid is een toestand en is bijgevolg geen creatie op zich. De gevolgen van de afwezigheid, wat wij het kwade noemen, behoort dan bijgevolg eveneens niet tot hetgeen gecreeerd werd.
Oud 6 november 2007, 16:32   #133
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het goede is een emanatie van God, het kwade is een emanatie van God. Beiden gaat terug naar de Eerste Bron: God.

Of hij zich openbaart aan een profeet is nog maar zeer de vraag.

U moet nooit wanhopen. Meestal (maar lang niet altijd) komt openbaring op een 'gezegende' leeftijd. In de omgangstaal bedoelt men dan vaak: op 'oude' leeftijd. Maar voor u hoeft dit niet perse zo te zijn, integendeel zelfs.
Het enige dat overblijft van profetie zijn de visioenen , en ook verlichte dromen voor de zonsopgang, zoals dat staat in de overlevingen van de hadith (weet niet meer waar, bukhari of muslim ???),.
Oud 6 november 2007, 16:37   #134
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Wijsh.1:13-14 'God heeft de dood niet gemaakt. En Hij vindt geen vreugde in de ondergang van hen die leven. Alles heeft Hij geschapen om te bestaan'
Suratu al mulk 67 vers 1-2:

Citaat:
1. Gezegend is Hij in Wiens hand het Koninkrijk is en Die macht heeft over alle dingen.
2. Degene die de dood en het leven schiep, opdat Hij u moge beproeven wie onder u het beste werk levert; en Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 november 2007 om 17:02.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 17:00   #135
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

De triniteit, da's toch zoiets als schepping (vader), onderhoud (geest) en einde (jezus)?
[/ketter]

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 november 2007 om 17:00.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 05:01   #136
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De triniteit, da's toch zoiets als schepping (vader), onderhoud (geest) en einde (jezus)?
[/ketter]
Ik denk niet dat die vergelijking gemaakt kan worden...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 05:03   #137
Dingo
Vreemdeling

Standaard

Inderdaad Lincoln,

Alhoewel we gschapen zijn naar Gods beeld (Genesis 1;26,27) en wij ook de "adem van het leven" uit Zijn hand ontvingen en dus feitelijk -al- een éénheid van Lichaam en Geest zijn (Genesis 2:7) Geeft ons God de macht van het kiezen en blijven feitelijk van Hem afhankelijk (Handelingen 17:24-28). God wil ons echter leren lief te hebben, omdat dat Zijn natuur is (Mattheus 22:35-40) Daarom is het zinnig om zorgvuldig met Gods natuur en vooral elkaar, om te gaan (Psalm 8:4-8)

maar nu

Het misbruik van macht, dat zo centraal staat in het leven van de meeste mensen en haar oorsprong vindt in de werkwijze van Adam en Eva komt voort uit de wil om onafhankelijk te willen zijn van God de Vader en Jezus Christus in Zijn waarlijke voorbeeld van Gods wet en Rijk. (Genesis 3)

Geen wonder dus dat de mens, aangemoedigd door Satan, zichzelf wetten heeft gemaakt die, ogenschijnlijk wel op die van Gods Rijk lijken, maar het niet zijn (Openbaring 13). De geboden van God, de 10 wijze raadgevingen van God zijn door de mensen veranderd en hun tijden aangepast (Rome).
Daardoor lijken ze op de liefdevolle wet van het Hemels Rijk (dat niet van deze aarde is) maar zijn niet meer dan een valse doctrine.

Vanwege de afwijzing van Gods wet werden Adam en Eva sterfelijk alsook al hun nakomelingen. Door de zonde werden alle mensen sterfelijk.
Door de tijd heen ontwikkelde onze ingeboren natuurlijke neigingen zich -meer en meer- op het kwade om ons een eigen wereld te scheppen. (Psalm 51:5 en efeziërs 2:3)

echter

Het Leven en de dood van Jezus verzoend ons met God de Vader. (Romeinen 5:6-11 en 2 Korinthiërs 5:19,20)

God leert ons Zijn Heilige Geest om zijn beeld in osn te herstellen (Psalm 51:10,11)!Galaten 5:22,23)(5Kolossenzen 3:10) (Johannes 3:5)

Aardige link gevonden over de toestand van Europa, we zitten er als Belgen a.h.w. midden in. Babylon als denktank en streven van Europese politici. http://www.magic-mirror.4ya.nl/EU/EU-NL.html Niet echt een -voor- beeld van God, maar hoe toevallig ook, wel van de Kerkstaat Rome!
Daarom eens goed doorlezen! Op je akker passen is nooit zo`n slecht idee, maar ook eens onderzoeken of je akker nog een levende voedingsbodem is voor je gewassen is nog beter.

Trouwens geen domme kerel die deze site heeft gemaakt!

groet

Laatst gewijzigd door Dingo : 7 november 2007 om 05:12.
Oud 7 november 2007, 16:52   #138
Lincoln

Standaard

Citaat:
Inderdaad Lincoln,

Alhoewel we gschapen zijn naar Gods beeld (Genesis 1;26,27) en wij ook de "adem van het leven" uit Zijn hand ontvingen en dus feitelijk -al- een éénheid van Lichaam en Geest zijn (Genesis 2:7) Geeft ons God de macht van het kiezen en blijven feitelijk van Hem afhankelijk (Handelingen 17:24-28). God wil ons echter leren lief te hebben, omdat dat Zijn natuur is (Mattheus 22:35-40) Daarom is het zinnig om zorgvuldig met Gods natuur en vooral elkaar, om te gaan (Psalm 8:4-8)
Ik denk dat het naar "adams" beeld bedoeld wordt ! Het is niet omdat de almachtige met zijn adem het leven schiep van zowel adam als jezus, dat zij/wij verenigd zijn met hem ! Een mens blijft een mens van vlees een bloed, en de schepper blijft de schepper die hij is en niet die wij stellen met "onze" verbeelding, anders waarom beproefd hij dan ons met het goede een het kwade in deze wereld ???

Als hij dan toch verenigd is met zijn schepselen en creaturen, waarom liet hij dan adam en eva van de boom eten, hij zou toch de macht kunnen hebben om hem dat niet te laten doen ,en adam en eva in een perfecte creatuur scheppen zoals de engelen ???

Het probleem ligt bij ons "de gelovigen", indien we iets tegen komen in zowel de koran als de bijbel ,thora die "onze" verstand niet kan aanvaarden dan proberen we daar een draai aan te geven om het toch zo door de strot te duwen, en daar ligt het probleem,.

De koran ,thora en de bijbel ivm de eigenheid van de schepper zijn zaken die onze verstand niet bij aan kunnen (simpel omdat we god niet gezien hebben ), indien we daar interpretaties aan toevoegen dan bestaat de kans dat er twist en conflict bestaat tussen de interpretaties omtrent de eigenheid van god, en zo krijgen we een vacuum waar onneindig cirkel redenering bestaat en conflict !

Maw, take it or leave it, er bestaat geen derde weg ivm het onderwerp over de eigenheid van de schepper door de hele lijn door, zowel als in de koran, bijbel en de thora !

Met dank.
Oud 7 november 2007, 17:32   #139
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik denk dat het naar "adams" beeld bedoeld wordt !
Neen, Gods beeld.
Genesis 1,26!
Maar ja, uw mensbeeld komt uit de Koran, die de Bijbel tegenspreekt
(Mohammed had beter wat bijbelstudie gedaan voor hij de redactie deed van zijn Koran: hij pikte alle verhalen maar gaf ze een heel andere toets)
Citaat:
Het is niet omdat de almachtige met zijn adem het leven schiep van zowel adam als jezus, dat zij/wij verenigd zijn met hem !
Wie in Christus gelooft, Gods Woord bewaart en Christus navolgt, is verbonden met Hem:
1Joh2,5-6:
In een mens die Gods woord bewart, heeft zijn liefde werkelijk haar volmaaktheid bereikt; dan weten we zeker dat we 'in Hem' zijn. Wie aanspraak maakt op verbondenheid met God, moet leven juist zoals Christus geleefd heeft.

Maar euh... Jij gelooft in de Koran, zal er wel niet instaan
Citaat:
Een mens blijft een mens van vlees een bloed, en de schepper blijft de schepper die hij is en niet die wij stellen met "onze" verbeelding, anders waarom beproefd hij dan ons met het goede een het kwade in deze wereld ???
God heeft in zijn Liefde de mens geschapen naar Zijn beeld en gelijkenis. Vrijheid is een oorzaak van het menselijke kwaad, maar vrijheid is tevens een VOORWAARDE van liefde (je kunt niemand 'dwingen' om graag te zien.
Citaat:

Als hij dan toch verenigd is met zijn schepselen en creaturen, waarom liet hij dan adam en eva van de boom eten, hij zou toch de macht kunnen hebben om hem dat niet te laten doen ,en adam en eva in een perfecte creatuur scheppen
Vrijheid, mijn beste, vrijheid! Vrijheid is een elementair beginsel in het christendom (cfr. het Verbond dat God sluit met Israël)
De term 'Vrijheid' ontbreekt in de Islam(=Onderwerping)
Citaat:
zoals de engelen???
Engelen zijn ook vrij. Precies daarom zijn er ook engelen gevallen. Engelen zijn geschapen maar niet naar Gods beeld en gelijkenis
Citaat:

Het probleem ligt bij ons "de gelovigen", indien we iets tegen komen in zowel de koran als de bijbel ,thora die "onze" verstand niet kan aanvaarden dan proberen we daar een draai aan te geven om het toch zo door de strot te duwen, en daar ligt het probleem,.
Heb je de bijbel überhaupt al gelezen?
Citaat:

De koran ,thora en de bijbel ivm de eigenheid van de schepper zijn zaken die onze verstand niet bij aan kunnen (simpel omdat we god niet gezien hebben ),
Het christendom beaamt dit niet. We hebben Hem gehoord en met eigen ogen gezien; we hebben het aanschouwd en onze handen hebben het aangeraakt (1Joh.1,1) God is mens geworden in Jezus Christus.(Joh.1,14)
(maar met moslims kun je hier oeverloos over discussieren, dus bespaar ik me de moeite)
Citaat:
indien we daar interpretaties aan toevoegen dan bestaat de kans dat er twist en conflict bestaat tussen de interpretaties omtrent de eigenheid van god, en zo krijgen we een vacuum waar onneindig cirkel redenering bestaat en conflict !

Maw, take it or leave it, er bestaat geen derde weg ivm het onderwerp over de eigenheid van de schepper door de hele lijn door, zowel als in de koran, bijbel en de thora !

Met dank.
Mohammed heeft bij de redactie van de koran zeker bijbelse verhalen gebruikt, maar zeker nooit gelezen vermits hij een gans ander gods- en mensbeeld weergeeft dan er in de Bijbel/Tenach staat.

Laatst gewijzigd door Judokus : 7 november 2007 om 17:35.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 17:56   #140
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik denk niet dat die vergelijking gemaakt kan worden...
Westerse theologen die in den beginne met het hindoeisme in aanraking kwamen vonden het juist geweldig om de vergelijking te maken, "zouden die barbaren dan toch een beetje...?" Geheel onterecht overigens, er zijn vele hindoeistische stromingen, en hoewel er uitzonderingen zijn gelden voor de meeste stromingen deze drie niet als een hechte en afghesloten eenheid die centraal staat in het geloof. Op plaatsen waar deze drie wel centraal staan geld meestal dat één van de drie dan weer het belangrijkst is, op Bali is bijvoorbeeld Shiva de grote baas.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be