![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag ook halal eten. Dat is niet exclusief voor moslims, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de slachtmethodes. Die zijn vastgelegd met het oog op verzachten van dierenleed en hygiëne, hoewel het nog steeds triestig gesteld is. Die wet is er voor alle inwoners van België. Nu zijn er twee wetten. Leuk. Eén voor de moslims en één voor de rest. En hoewel beide wetten openstaan voor beide groepen, is de praktijk anders. De praktijk negeren in het beleid is een grote vergissing. Dankzij de wetten voor de moslims gaat het zeker niet vooruit met onze slachtmethodes. We zetten een stapje terug in het verleden. Iedereen gelijk voor de wet, impliceert dat er één wet is die toepasselijk is op allen. Daarom moet het gedaan zijn met steeds nieuwe uitzonderingen op onze regels ten gunste van moslims. Maar jij betoogd idd dat hier geen sprake van kan zijn. Voor jou is gelijkheid voor de wet enkel gecontreerd op vrijheden. Iedereen heeft gelijke kansen om zijn vrijheden ten volle uit te buiten. Neen, Adrian, dat zijn geen gelijke rechten en plichten. Dat is zever in pakjes. Niet werkbaar in de praktijk. Het is enkel een idealistische overtuiging waar u blijkbaar zelf geen beleid aan kan koppelen. Mooi is dat. Dat geloof in onvoorwaardelijke vrijheden. Pure chaos mijn vriend. Wij danken u en uw soortgenoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verbod op religieuze tekens wordt ook harder gevoeld door moslima's met hoofddoek dan iemand met een klein kruisje. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar waarom zou ik daar geen beleid aan kunnen koppelen?
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt het btw tegen iemand die helemaal geen wetten over slachtmethodes wilt. 't is maar dat je het weet. Hoe meer uitzonderingen, hoe beter, wat mij betreft.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar kan jij toch ook niet voor zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Adriaantje, heb je al de volgende uitspraak gehoord: "de democratie moet zich beschermen tegen zichzelf"? Wat vindt jij daarvan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de praktijk maakt alles uit. Als je de praktijk miskent dan leef je in een theoretisch wereldje waar alles fout loopt. Laatst gewijzigd door Dycore : 11 september 2007 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Formeel gezien is daar geen reden toe. Als er genoeg democratie is, dan schakelt die zichzelf niet uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() En we zijn er volop mee bezig. Alleen spijtig dat mensen zoals jij de vooruitgang moeten belemmeren. Anders was het al lang gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stop eens met zaken te zeggen waarvan het lijkt dat ik die doe en/of zeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Een moslims heeft in de praktijk meer rechten dan iemand die niet gelovig is of niet gelooft in een door het beleid erkende religie. Hij kan vaak de wet naast zich neerleggen onder het mom van de vrijheid van religie.
Laatst gewijzigd door Dycore : 11 september 2007 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien dat het effectief zo is - buiten mijn weten om - dan ben ik idd iemand die die vooruitgang belemmert. Anders ben ik iemand op een online forum waar zo'n 100 mensen (ongeveer) frequent komen discussieren. En dat op een bevolking van bijna 11 miljoen.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geef eens voorbeelden van die vrijheid van religie?
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Een duidelijk transparant beleid waar eenheid in zit? Ga je gang. Ik ben benieuwd. En ik hoop dat je buiten het theoretische kader kan denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Oké. Die wet is er. Maar ga jij akkoord met die wet? Dat is de vraag. Indien niet, dan begrijp ik niet goed dat je het verdedigt. Je blijft hangen in het principe iedereen gelijk voor de wet, maar je durft de wet niet in vraag te stellen. Ik stel het principe niet in vraag, wel de wet. Moslims waren voordien namelijk ook vrij om een Europees slachthuis op te richten of daar hun vee te laten slachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan zeg jij dat je hoopt dat ik buiten het theoretische kader kan denken, als je komt met zo'n eisen.
Citaat:
![]() |
![]() |