Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 21:01   #121
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
't zou beter zijn als ze er van leren ... En er iets aan doen , voor zo'n zaken uit de hand lopen ...
Als die kwiet zijn euro was gevallen da hij verkeerd bezig was had dit nooit moeten gebeuren ...
Niet de moord , en niet de jarenlange traumatiserende pesterijen ...

Ja is zekers waar maar toch die politie mag toch ook is papier werk opvolgen hé ...niet ?
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 21:06   #122
duncan
Banneling

Standaard

Het feit dat men niet kort op de bal speelt als een moeder de vader stalkt kan of is het motief van deze moord.

Quoted .

Zoals ik al schreef waarheid zei geschiedde ...ze lokte het zelf ...oesje ...erg brrrr .

Wat een gekke wereld en ik dacht het nog zo , hoor en merk het op straat maar zo op www politics lezen vers van pers pfff erg .

Moge dan nu al onze zielen rust en vrede kennen in stilte zijn voor onze naasten .

Bedankt voor uw openbaring van het dossier ; pijnlijke waarheid met de nadruk op pijn lijk .

*Nu besef ik ook waarom ik zo nodig voor deze vrouw kaarsje wil branden en haar ziel wil zien rusten .

Bedankt dat we dit mochten weten en delen .

Laatst gewijzigd door duncan : 11 september 2007 om 21:07.
Oud 11 september 2007, 21:10   #123
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Saïd A. zou niet kunnen aanvaarden hebben dat zijn ex-partner een nieuwe relatie was begonnen met een andere man. Hij moet in de loop van dinsdag voor de onderzoeksrechter verschijnen die zal beslissen over zijn aanhouding.

Bron : http://destandaard.be/Artikel/Detail...MF11092007_022

Tjah...zonder verdere woorden.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 21:12   #124
duncan
Banneling

Standaard

voor iemand voorkomt moet die toch eerst een klein verhoor krijgen ; die kerel van daarjuist was die ondervrager misschien .

Ach doet er niet toe we zullen het morgen wel horen hé ....t'is Dinsdag vandaag is het niet
Oud 11 september 2007, 21:15   #125
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht
In het geval de moeder het kind van de vader weghield kunnen we stellen dat de stalker gestalkt werd. Het feit dat men niet kort op de bal speelt als een moeder de vader stalkt kan of is het motief van deze moord.
RR
Hoe kan je nu iemand stalken die in een cel zit ???
Aan de tralies komen gapen ???
Het klopt langs geen kanten ... Da meisje kan perfekt haar vader zien ...
ALS ZIJ DAT ZELF WIL ... Dat kind is +12 jaar en kan simpelweg een brief naar de jeugdrechtbank sturen om dat aan te geven ...
De kans zit er netuurlijk in dat het meisje haar vader niet echt als een betrouwbaar figuur zag , na een paar brandende auto's en zo ...
En het druggebruik van de man zal er ook wel iets aan geven , net als de rest van z'n strafblad ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 21:17   #126
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De man in kwestie is gans de nacht verhoort geworden en heeft de moord bekend.
De procureur des Konings dhr. Colpin
“blijkbaar is het motief het feit dat hij tijdens een ganse periode in de gevangenis heeft verbleven, hoe langer hoe minder zijn gewezen echtgenote op bezoek zag komen met de dochter. En hij zegt dat dien gevolge haat heeft opgebouwd die geleid heeft tot de feiten die hij gepleegd heeft.”

In het geval de moeder het kind van de vader weghield kunnen we stellen dat de stalker gestalkt werd. Het feit dat men niet kort op de bal speelt als een moeder de vader stalkt kan of is het motief van deze moord.

RR
Trouwens, ik vind dit nergens terug op het eerste gezicht.
Bron ?
Oud 11 september 2007, 21:24   #127
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard

Ooit gehoord van mensen of kinderrechten gehoord manta?

Een kind van 13 moet luisteren, als de rechter bepaald heeft (deze is haast verplicht overigens) dat het kind naar de vader dient te gaan dan moet contact plaatsvinden in het belang van dat kind zelf.
http://www.f4j.be/ouderverstoting/be...ag_PAS_16.html

RR

art. 8 EVRM / art. 9.3 IVRK --> recht op gezinsleven voor de vader + recht van het gescheiden kind om rechtsreekse contacten te hebben met zijn ouder
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 21:25   #128
roderidder
Schepen

Standaard

bron = [FONT='Times New Roman']http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/regionaal/Brussel/070911_Ganshoren_bekent[/FONT]
Oud 11 september 2007, 21:31   #129
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tnx.
Het zal aan mij liggen wsl, maar ik zie daar nergens iets staan over het feit dat hij zijn kind niet mocht zien.
Oud 11 september 2007, 21:35   #130
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ow ja zenne

Citaat:
Een kind van 13 moet luisteren, als de rechter bepaald heeft (deze is haast verplicht overigens) dat het kind naar de vader dient te gaan dan moet contact plaatsvinden in het belang van dat kind zelf.
Nope ... Jeugdrechter gaat daar boven ...
En een kind boven de 12 kan in elk geval zelf een aanvraag indienen om één van zijn/haar ouders wel of niet te zien ...

RR

Citaat:
art. 8 EVRM / art. 9.3 IVRK --> recht op gezinsleven voor de vader + recht van het gescheiden kind om rechtsreekse contacten te hebben met zijn ouder
Hangt ook van de ouder af
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 11 september 2007, 21:52   #131
roderidder
Schepen

Standaard

Een kind heeft geen rechtsingang. Een hele goede zaak, met andere woorden het kan geen ouder voor de rechter brengen met de uitleg dat hij/zij dit jaar weer niet naar Werchter mag.

Als U moeder was en U wil Uw dochter zien, dan vermoed ik dat je naar de rechter stapt om dat recht van U als moeder (recht op gezinsleven) + recht van het kind (om een frequent en rechtstreeks contact met U te kunnen onderhouden)

Is het niet zo dat de moeder het kind voor hem verbergde?
--> een kind meer dan 5 dagen verbergen aan iemand die het recht heeft het kind op te eisen daarvan is de minimale gevangenisstraf van 1 jaar.

Ken jij 1 geval waarbij een moeder meer dan 14 dagen in de cel heeft gezeten als ze haar kinderen niet heeft afgegeven aan de vader?

http://www.f4j.be/doc/doc07/070910_h...oekruimte.html

RR
Oud 11 september 2007, 22:04   #132
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kind heeft geen rechtsingang. Een hele goede zaak, met andere woorden het kan geen ouder voor de rechter brengen met de uitleg dat hij/zij dit jaar weer niet naar Werchter mag.

Als U moeder was en U wil Uw dochter zien, dan vermoed ik dat je naar de rechter stapt om dat recht van U als moeder (recht op gezinsleven) + recht van het kind (om een frequent en rechtstreeks contact met U te kunnen onderhouden)

--> een kind meer dan 5 dagen verbergen aan iemand die het recht heeft het kind op te eisen daarvan is de minimale gevangenisstraf van 1 jaar.

Ken jij 1 geval waarbij een moeder meer dan 14 dagen in de cel heeft gezeten als ze haar kinderen niet heeft afgegeven aan de vader?

http://www.f4j.be/doc/doc07/070910_h...oekruimte.html

RR
Maar ik vraag me nog steeds af wat het met deze zaak te maken heeft ?
Staat helemaal niet in het artikel van vrtnieuws waarvan u hier de bron gaf.
Er staat duidelijk dat de man het niet kon pikken dat zijn ex een nieuwe relatie heeft. Dus niks van kindje niet mogen zien etc.
Oud 11 september 2007, 22:06   #133
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

RR

zonder woorden
Oud 11 september 2007, 22:07   #134
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Maar ik vraag me nog steeds af wat het met deze zaak te maken heeft ?
Staat helemaal niet in het artikel van vrtnieuws waarvan u hier de bron gaf.
Er staat duidelijk dat de man het niet kon pikken dat zijn ex een nieuwe relatie heeft. Dus niks van kindje niet mogen zien etc.
Roderidder is iemand van de vaderbeweging die altijd loopt te janken over het PAS syndroom. En dat zogenaamde PAS syndroom ken ik maar al te goed. Het is bedacht door Gardner, een vrouwenhater die ervoor zorgt dat zelfs incestplegers recht hebben op hun kind.

Laatst gewijzigd door debbie : 11 september 2007 om 22:09.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 22:09   #135
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Roderidder is iemand van de vaderbeweging die altijd loopt te janken over het PAS syndroom. En dat zogenaamde PAS syndroom ken ik maar al te goed.
Baja, mens ligt helemaal offtopic bezig. Heeft niets met deze zaak te maken.
Laten doen dus.
Oud 11 september 2007, 22:10   #136
duncan
Banneling

Standaard

Mijn moeder die jaarlijks meer dan 3 keer naar Turkije gaat verwaarloosde ons ( ik en men broer ook ) als KIND was ik zo slim/sluw om dat op papier te zetten.

Echt arm is ze nooit geweest maar veel tijd had ze dan ook niet .

In ALLE lagen van de bevolking zit rijk en arm maar ook mensen die BOVEN hun statuut en inkomsten leven ....iets waar ik men oude dag al niet voor wil opdraaien .

Ik ken 10 - tal ANTWERPSE vaders die AMPER hun recht krijgen ...amai de dames zijn hier op politics opgejaagd zo lijkt het me ?!

?!

Laatst gewijzigd door duncan : 11 september 2007 om 22:12.
Oud 11 september 2007, 22:13   #137
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Mijn moeder die jaarlijks meer dan 3 keer naar Turkije gaat verwaarloosde ons ( ik en men broer ook ) als KIND was ik zo slim/sluw om dat op papier te zetten.

Echt arm is ze nooit geweest maar veel tijd had ze dan ook niet .

In ALLE lagen van de bevolking zit rijk en arm maar ook mensen die BOVEN hun statuut en inkomsten leven ....iets waar ik men oude dag al niet voor wil opdraaien .

Ik ken 10 - tal ANTWERPSE vaders die AMPER hun recht krijgen ...amai de dames zijn hier op politics opgejaagd zo lijkt het me ?!

?!

Cool, ik ken 10-tal ANTWERPSE vaders die amper hun recht willen of het zelfs niet willen.
Het heeft totaal niets met deze zaak te maken.
Die kerel die zen ex afschoot, kon het niet kroppen dat zij een nieuwe relatie had.

Laatst gewijzigd door Duupje : 11 september 2007 om 22:14.
Oud 11 september 2007, 22:16   #138
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Werchter ... ... Blijft toch een vervelend voorbeeld ... Op 't juridisch forum staat er ook zo één ....
Citaat:
Moest ik een moeder zijn? Uiteraard ... Maar de vraag is dan ineens , welke rechter gaat een uitspraak doen ??? En op basis van wat ???
Hier gaat het om een vader die niet echt als betrouwbaar en veilig voor het kind kan omschreven worden ...Beter nog , die zit in een cel , mss niet alleen voor drugs of stalking ... Gaat er bezoekrecht aan gegeven worden of gaat het doorverwezen worden naar een jeugdrechter die "lichtjes" gaat twijfelen aan het welzijn van het kind als het bij de vader is ...
Trouwens , zelfs als die man in de cel zit zijn er genoeg manieren om contact te krijgen met het kind jwa kan daar ook al veel aan doen ...Mss is er wel een voorafgaand sociaal onderzoek geweest , we kennen heel die dossier niet hé ...

Citaat:
I.m.o. niet , volgens de normale gang van zaken had hij via bv c.a.w. of dergelijke kunnen zorgen voor een regeling , maar het lijkt me dat dreigen en brandstichten eerder zijn manier was ...
Citaat:
Was niet verborgen ... hij wist ze ook wonen Hij had het adres maar door te geven ...
Citaat:

'k ken zelfs ergere gevallen
Oud 11 september 2007, 22:20   #139
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
zonder woorden
Eindelijk se ... we hebben hem stil gekregen ...
Oud 11 september 2007, 22:23   #140
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Eindelijk se ... we hebben hem stil gekregen ...
De vraag is = voor hoelang ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be