![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() Als Wallonië accepteert dat een Belg die geboren is in Vlaanderen en in Vlaanderen woont (oftewel een Vlaming) de Waalse nationaliteit aanneemt. Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn.
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar ik ben een te Halle geboren en in Gent wonende spruit van een Oost-Vlaamse stamboom. En jullie, volksnationalisten nota bene, willen me in een eventueel onafhankelijk Vlaanderen die burgerrechten en -plichten ontzeggen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je wordt grensarbeider zoals er talloze vlamingen in nederland werken en omgekeerd. En mischien is de kans groot dat je staatloos wordt als je de vlaamse nationaliteit weigert ; leuk als je op vakantie wil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zou kunnen hoor. Iedereen die op het Ierse eiland wordt geboren . Ierse republiek en Noord Ierland dus. Kan de Ierse nationaliteit aanvragen. Zou me niets doen verschieten dat de walen hetzelfde zouden doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk het ook: iedereen met een beetje Franstalig bloed zal vermoedelijk Waal mogen worden. En Vlaming = geboren in Vlaanderen, waar je ook woont? en dan kinderen geboren uit die Vlaamse ouders, maar in Spanje wonend? Allemaal moeilijk hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Burger
|
![]() Moeilijk maar niet zonder voorgaande , hoe hebben andere landen het opgelost die recent ontstaan zijn door het uit elkaar vallen van een land?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je kan moeilijk de nationaliteit hebben van een land dat niet meer bestaat . Maar wees gerust je bent nog altijd belg en ik ook want , voorlopig bestaat Belgie nog altijd? Maar ik wil met veel liefde mijne pas inwisselen hoor. Trouwens wat vind je toch zo geweldig aan Belgie dat je er geen afscheid van kunt nemen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wel wat en hoe Brussel en wallonie gaan doen kan me weinig schelen als ze zich belgie willen blijven noemen geen probleem mee hoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je ziet wat voor onzin er over België in de buitenlandse kranten verschijnt, dan zou het wel eens kunnen dat wij ook niet alles weten over Tsj-Slv. En daar was er geen kluwen dat Brussel heet. Bovendien meen ik gelezen te hebben dat die 2 landen eigenlijk al niet zoveel met elkaar maken hadden. Hier veel meer verwevenheid met Vl die in Ardennen wonen, Fr aan de kust woonachtig enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan trouwens ook nog altijd het Waalse staatsburgerschap aanvragen.
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Want zo denkt een franstallige ik woon in Belgie , Belgie is tweetallig dus ik heb het recht frans te spreken in heel Belgie. De meeste Vlamingen daarentegen denken ik ga in wallonie wonen dus in franssprekend gebied dus ik spreek frans. Nog maar eens een bewijs hoe franstallige en vlamingen anders denken. Belgie bestaat er zijn er zelf twee van een franstallig en een nederlandstallig dus twee landen waarom bijeen houden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Denk dat ze in veel landen echt denken dat elke vlaming een wilde is die doodleuke brave walen het bloed onder de nagels vandaan halen. |
|
![]() |
![]() |