![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
VB klaagt daar al jaren over LDD , die komt in 2009 binnen, misschien groter dan open VLD NV-a: afgevaardigde Peumans legt iedereen daar het vuur aan de schenen rond de BAM-affaire. Dit onafgezien of het met hen beter zou gaan. Als je Wallonië/Brux neemt , dan zitten daar de 3 klassiekers, die allemaal aangebrand zijn en eigenlijk moeten zwijgen rond dit thema. Ik heb een beetje de indruk dat je mistoestanden op het vlaamse niveau niet zomaar onder de mat wegveegt. Aernoudt gaat terugvechten tegen Fientje, dat wordt smullen. Hoe kleiner het niveau hoe meer inzicht in de besluitvorming. Daarom moet ook het federaal niveau weg, v.b. wie had/kon enige invloed uitoefenen op de mistoestanden op financiën bij Didier XIV, Laurette idem,....kon niet want anders viel de regering. Ik denk dat dat op een eenvoudiger vlaams niveau minder kan (althans in theorie). Ik herinner mij dat Jaak Gabriëls publiekelijk de levieten werd gelezen nadat hij 2 briefkes had geschreven voor voorspraak sociale woning in het vlaams parlement. Anne mie Lizin waagde het onlangs nog maar eens een rechter een brief te schrijven ondanks dat ze daar een tijd geleden al eens voor op de vingers was getikt maar wegens PS toen , intouchable. en Anne Mie was toen de eerste burger van de federale staat=voorzitter senaat. Je moet toch maar durven hé, in een wetgevende senaat. Die heeft nog nooit van de scheiding van machten gehoord. We staan dus toch al een stap verder in vlaanderen. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 21 september 2007 om 08:07. |
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Banneling
|
Citaat:
met een voorbeeld erbij wordt dat idd heel duidelijk in elk ander land zou Laurette na Dendermonde onstlag hebben moeten nemen ... in België niet, omdat het in Wallonië geen issue was en in Vlaanderen wel, maar Vlaanderen kan nu eenmaal geen Waals politicus dwingen ontslag te nemen ...omdat dat zijn/haar kiezers niet zijn. op zijn minst dat zal in een onafhankelijk Vlaanderen anders liggen de democratie en de parlementaire controle gaan er dus sterk op vooruit gaan. @AdrianHaley : ook ééntje die jij had kunnen bedenken ... Laatst gewijzigd door Anna List : 21 september 2007 om 08:02. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Laat ons niet vergeten dat de aanklacht van belgicist Aernoudt zich richt naar de meest belgicistische partij in Vlaanderen.
Ondertussen krijgt "Vlaming" (hahaha) Anciaux er ook van langs...weer een sos die van gesjoemel wordt vedacht (rekenhof is bezig)...hoelang kan men dit al toeval blijven verkopen? Desalnietemin moeten we elke corruptie tot op het bot uitspitten...en daar moeten we de "toels" voor krijgen...om ons eigen kiekenkot uit te mesten...laat de walen dan maar hun eigen kot opruimen...good luck zou ik zo zeggen...
|
|
#124 |
|
Parlementsvoorzitter
|
En het nieuws wordt met de dag plezanter.
De puinhopen van paars worden met de dag duidelijker: -boetes Zaventem opgelopen tot 25 miljoen euro -Elia (netwerkbeheerder) heeft een boete van 128 miljoen gekregen en gaat, als dit doorgaat, doorrekenen aan de klant.Winsten zijn voor Parijs. -nog even en de superboete rond vakbondsvertegenwoordiging Europa begint te lopen Een reden te meer om snel naar een onafhankelijk Vlaanderen te gaan dan erkennen wij die boetes niet en aangezien Wall/Brux verder willen gaan met de merknaam België. Heb het al gezegd: Absurdistan wordt vervangen door België in de Dikke Van Daele. Dat wordt een nieuw spontaan ontstaan woord dat synoniem staat voor...... Laatst gewijzigd door boerenverstand : 21 september 2007 om 09:14. |
|
|
|
|
#125 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Federalisme = racisme confedaralisme = nazisme Separatisme = racisme + nazisme Identiteit = xenofobie Belgisch nationalisme = verdraagzaamheid + solidariteit + altruïsme Vlaams nationalisme = nazisme + racisme + onverdraagzaamheid + egoïsme + fascisme Nu er ongeveer één op de twee Vlamingen nazi, racist, onverdraagzaam, egoïst en fascist is en twee op drie verklaart dat te gaan worden (peiling HLN) krijgt de VRT het als maar moelijker om de boven aangehaalde semantische verkrachting te verkopen... Een schoolvoorbeeld hiervan is een Devadder, die op de meest briljante wijze onder de zoden werd gestopt door een schitterende Dewever in "de keien van de wetstraat". Een ander voorbeeld is het instorten van gewezen amadiste "MartineTanghe" die in tranen uitbarstte in de wandelgangen van de VRT op 10 juni..."wat kunnen we NOG doen om rechts te stoppen?...."
|
|
|
#126 |
|
Europees Commissaris
|
Ahhh Matine Tanghe! Ik dacht altijd al : zo raar : het nieuws met maar tien tangen!
|
|
#127 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een gewezen Amadiste die jankt dat 'rechts' niet kapot te krijgen is ook al heeft tang Tanghe daar zélf nog zoveel rotsblokken aan bijgedragen. Jongens, wat moet die zich ongelukkig voelen nu de rechtsen hun doel zo dicht genaderd zijn.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 september 2007 om 11:02. |
|
|
|
|
#128 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ongelukkig? Extreem verzuurd, net zoals de rest van de rooie verzuurden op dit forum nu ze hun theorietjes zelfs niet meer aan de straatstenen kunnen slijten. Even erbij zeggen dat hun maatschappelijke afgang me enorm veel leedvermaak bezorgt. |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
welke rechtsen hebben welk doel dicht benaderd?
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Stel het je zo voor: je ontmoet een politicus die in alle beleefdheid vraagt hoe het met je gaat. Op dat moment hoor je gewoon te antwoord met "goed", de rest daar heeft men een hekel aan en negeert men het liefst. Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 22 september 2007 om 08:06. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Europees Commissaris
|
De onafhankelijkheid!
Of ga je ontkennen dat zonder het blok het nu niet zo ver gekomen was? Zij zijn de stok achter de toegevingen van de coalitie, voor de Vlamingen : de stok achter de deur!
|
|
#134 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ah, is onafhankelijkheid een rechts doel? Da's nieuw. Ik dacht dat het streven naar onafhankelijkheid gewoon een aspiratie van een zelfbewuste natie is.
Citaat:
Vlaams Behang is de levensverzekering van de Belgische staat geweest. De huidige crisis is trouwens niet veroorzaakt door veebee maar door het kartel cd&v-n-va. Vlaams Behang heeft zoals gewoonlijk de rol van nar in het parlement waar iedereen goed mee lacht maar die niemand meer serieus neemt. Face it: veebee telt niet mee. En het rijmt nog ook. Laatst gewijzigd door Pelgrim : 22 september 2007 om 11:24. |
|
|
|
|
|
#135 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik ben het dus duidelijk niet eens met de cordonversie dat er een en ander door het VB zou tegengehouden worden. DAT is wat de anderen je graag doen geloven, doordat ZIJ er zich op afstemmen... "reken mij maar af op de winst of verlies van het VB" PANG => dood!
|
|
|
#136 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel curieus dat de medeoprichter van Vrij Vlaanderen hier het vlaams behang komt ophemelen als 'enige Vlaamse partij'. Trouwens, Vlaanderen heeft geen politieke partijen nodig om levensvatbaar te zijn. Het veebee is enkel een symptoom van het zelfbewuste karakter van Vlaanderen, niet de oorzaak. Citaat:
Trouwens, met evenveel sérieux kunnen we zeggen dat het allemaal de schuld van Meervoud is. Want het zijn de Meervouders die destijds in de partijstatuten van N-VA hebben ingeloodst dat deelname aan regering moet goedgekeurd worden door twee derde van de leden, allemaal toch wel zeer kritische leden. Zonder die regel was de partijtop misschien al overstag gegaan, VU gewijs. Citaat:
Citaat:
En ook de Belze staat is verzekerd van haar bestaan dankzij het veebee want nu kan elk democratisch Vlaams streven worden afgeschilderd als extreem-rechts racisme. Dat is dan meteen ook de reden waarom Vlaanderen quasi het enige land in de wereld is waar het onafhankelijkheidsstreven wordt tegengewerkt door vakbonden en breed middenveld. |
||||
|
|
|
|
#137 | |||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Enige Vlaamse partij? Quote me on that! IK zei enige GROTE vlaamse partij. Ik heb niet de pretentie me met het VB te meten nu. Jij wel? Citaat:
Citaat:
Voor mij is het : ere wie ere toekomt, al is het de vijand. En de grootste vijand van Vlaanderen waren onze vroegere Vlaamse politici, van welke strekking ook! Citaat:
Citaat:
Jij laat je leiden door afschildering. Je zou je beter laten leiden door de realiteit!
|
|
|
#138 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik laat mij leiden door de realiteit. Telkens ik iemand zeg dat ik voor een Vlaamse onafhankelijkheid ben moet ik een half uur uitleggen dat ik géén racist ben, géén rechtse neoliberale staat wil, niét antiWaals ben, en nog nooit op het behang gestemd heb.
Dat mijn beste is de realiteit die ik quasi dagelijks ondervind. Het veebee heeft het bergip 'vlaams nationaal' proberen monopoliseren en het Belgisch establishment was daarbij de beste bondgenoot. |
|
|
|
|
#139 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|