Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2007, 02:42   #121
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
met hun oorlogen en hun buitenlands wanbeleid hebben de yankees de afgelopen zestig jaar al meerdere keren zoveel doden elders in de wereld veroorzaakt.
Dus: ik heb niks maar dan ook niks verantwoording meer af te leggen voor wat zij ooit eens zouden gedaan hebben voor ons.

Yankees, go home.
Ik vind dat je gelijk hebt.
Geef ze de vinger jongens en als Europa nog komt bleiten, omdat ze hun eigen zaken niet kunnen beredderen, blijf ze de vinger geven.

En: dit is niet om te lachen. Waarom hebben de Amerikanen Europa niet laten stikken, toen ze met de dolf geen weg wisten.
't Had hun heel wat Amerikaanse levens minder gekost en een pak frustratie achteraf, omdat dom en links Europa steeds maar denkt dat ze het beter afkunnen, zelfs in Joegoslavië... maar ja: het is wel makkelijker om met het vingertje te wijzen ACHTERAF, dan iets te doen op het moment zelf.

Ik woon al een eindje van Europa weg (sedert 9 jaar) en kan nu nog minder (en alsmaar minder) verstaan waarom Canadezen en Amerikanen met honderdduizenden gingen sneuvelen voor een arrogant Europa, dat niet eens in staat is zijn eigen boontjes te doppen.

En dat trouwens nog altijd bewijst.... dat ze het niet kunnen!!!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 02:44   #122
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Ik zou is werk moeten maken van een green card.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 02:45   #123
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Idd

De USA bestaat al uit 51 staten.

Ik ken de hoofdstat van Bulgarije (Sofia???) ook niet met zekerheid

En dan is Europa voor het nieuws niet eens veel belangrijker dan de rest van de wereld.
En hoeveel hoofdsteden van de Amerikaanse Staten zijn er gekend?
Ik wist indertijd zelfs het verschil niet tussen Washington en Washington DC?

Om nog maar een idee te geven?

Hoeveel staten uit Europa kan een Europeaan opnoemen (met of zonder hoofdsteden)?
En hoeveel staten in Amerika - nog altijd The United States - de unie van staten, zoiets dat mijn in Europa ook probeert....
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 07:05   #124
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het valt mij op dat als mensen hier Amerika willen verdedigen, dat zij dan ook zo een beetje Amerikaans beginnen te redeneren...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 08:30   #125
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Het verwerpen van kapitalisme dat lijkt me pure onzin,is simpelweg geen politieke ideologie.
en dan? Kapitalisme is een systeem, en een systeem kan ook verworpen worden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 08:31   #126
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ik vind dat je gelijk hebt.
Geef ze de vinger jongens en als Europa nog komt bleiten, omdat ze hun eigen zaken niet kunnen beredderen, blijf ze de vinger geven.

En: dit is niet om te lachen. Waarom hebben de Amerikanen Europa niet laten stikken, toen ze met de dolf geen weg wisten.
't Had hun heel wat Amerikaanse levens minder gekost en een pak frustratie achteraf, omdat dom en links Europa steeds maar denkt dat ze het beter afkunnen, zelfs in Joegoslavië... maar ja: het is wel makkelijker om met het vingertje te wijzen ACHTERAF, dan iets te doen op het moment zelf.

Ik woon al een eindje van Europa weg (sedert 9 jaar) en kan nu nog minder (en alsmaar minder) verstaan waarom Canadezen en Amerikanen met honderdduizenden gingen sneuvelen voor een arrogant Europa, dat niet eens in staat is zijn eigen boontjes te doppen.

En dat trouwens nog altijd bewijst.... dat ze het niet kunnen!!!
jij woont niet meer in Europa? Waarom moei jij je er dan nog mee?
Oud 17 september 2007, 08:32   #127
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het valt mij op dat als mensen hier Amerika willen verdedigen, dat zij dan ook zo een beetje Amerikaans beginnen te redeneren...
wat bedoel je daarmee, een lobotomie laten uitvoeren of zo?
Oud 17 september 2007, 08:37   #128
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Amerikaans beginnen redeneren...? Zijn amerikanen plots toch het enigste volk op aarde die we op 1 hoop kunnen gooien en waar we mogen over veralgemenen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 08:40   #129
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

tja, wie niet voor de VS is (lees: voor de regering, want de regering is blijkbaar de VS), die wordt ook op één hoop gegooid met dom, ondankbaar, terroristenvriend, extremist enz.

Dus ja, als er amerika-verdedigers komen opdraven, dan ga ik tegen-veralgemenen, in de zin van: al wie voor het amerikaans buitenlands beleid is is achterlijk en dient gecolloqueerd te worden.
Oud 17 september 2007, 08:48   #130
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, wie niet voor de VS is (lees: voor de regering, want de regering is blijkbaar de VS), die wordt ook op één hoop gegooid met dom, ondankbaar, terroristenvriend, extremist enz.

Dus ja, als er amerika-verdedigers komen opdraven, dan ga ik tegen-veralgemenen, in de zin van: al wie voor het amerikaans buitenlands beleid is is achterlijk en dient gecolloqueerd te worden.
Iemand die veralgemeend en daarbij mensen met een andere mening dan de zijne wil colloqueren...dat noem ik achterlijk. Misschien mensen oppakken en enkele dagen vastzetten indien ze een andere mening hebben dan jou? Niet?
Oud 17 september 2007, 08:54   #131
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Spijtig, maar er is een schrijnend tekort aan centra van welke aard dan ook. Siberië dan maar?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 09:03   #132
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Spijtig, maar er is een schrijnend tekort aan centra van welke aard dan ook. Siberië dan maar?
West-Vlaanderen is een grotere straf.
Oud 17 september 2007, 09:06   #133
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
U maakt een grapje?
neen
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 09:44   #134
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Water kookt op? 200 graden Celsius? De stadsdelen Buda en Pest liggen in Bratislava?

Het valt op dat ik die domme Amerikanen niet spreek op het internet? Zouden die dommeriken die ze ENKEL toonden wel kunnen schrijven?
En wat the fuck is een space shuttle?
Oud 17 september 2007, 09:48   #135
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
er is ook een verschil tussen "onwetendheid" en "domheid".Als je mij nu komt zeggen dat er in de States twee soorten onderwijs zijn, één voor de armen, een slecht, en één voor de rijken, een goed, dan zullen we overeen komen. Maar domweg zeggen dat de Amerikanen oliedom zijn, dat vind ik gewoon dom.
Uit mijn bericht kan je wel afleiden dat ik niet vind dat Amerikanen dom zijn, maar wel dat ze van bepaalde dingen weinig afweten waardoor ze dom overkomen.

Hoe we het ook draaien of keren, Amerika is de grootste mogendheid die de wereld nog steeds domineert. De regering speelt via de media zo hard in op de publieke opinie zodat ze eigenlijk alles gedaan krijgen. Sorry, maar als je op een wereldkaart Irak moet aanduiden en je duidt Australie aan, dan vind ik dat schrijnend en uiteraard kom je dan niet echt intelligent over. Dat is de fout van het onderwijs en dat is eigenlijk schandelig. Als bv een gouverneur van een staat de canadezen kan feliciteren met hun mega-capitol hill iglo waar het parlement samenkomt dan stel ik me daar toch vragen bij.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:00   #136
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uit mijn bericht kan je wel afleiden dat ik niet vind dat Amerikanen dom zijn, maar wel dat ze van bepaalde dingen weinig afweten waardoor ze dom overkomen.

Hoe we het ook draaien of keren, Amerika is de grootste mogendheid die de wereld nog steeds domineert. De regering speelt via de media zo hard in op de publieke opinie zodat ze eigenlijk alles gedaan krijgen. Sorry, maar als je op een wereldkaart Irak moet aanduiden en je duidt Australie aan, dan vind ik dat schrijnend en uiteraard kom je dan niet echt intelligent over. Dat is de fout van het onderwijs en dat is eigenlijk schandelig. Als bv een gouverneur van een staat de canadezen kan feliciteren met hun mega-capitol hill iglo waar het parlement samenkomt dan stel ik me daar toch vragen bij.
van bepaalde dingen weinig afweten...? Euhm, sorry maar iedereen weet van bepaalde dingen weinig af. Amerikanen weten van bepaalde dingen veel...en wie bepaald welk ding bepalend is voor de intelligentie? Wie bepaald wat belangrijk is?
Meerdere keren heb ik al gemerkt dat men aardrijkskunde erbij haalt omdat amerikanen er "weinig" vanaf weten. Wat wij dan weer niet snappen blijkbaar is dat amerika de oppervlakte heeft van heel europa. Dus als men Belgen zou ondervragen op aardrijkskundig gebied over wat minder bekende plaatsen in europa zou je ook weinig goede antwoorden krijgen.
Waarom zou een amerikaan bepaalde kleine landen moeten kunnen aanduiden op een kaart die bij ons bekent zijn? Wie kan hier amerikaanse staten aanduiden op een kaart? Ook maar weinig denk ik.

Komt nog bij dat indien de filpjes van miss'en in amerika of ergens anders worden bekeken van flaters...is heel belgie dan maar als achterlijk, dom, slecht onderwijssysteem...

Laatst gewijzigd door illwill : 17 september 2007 om 10:03.
Oud 17 september 2007, 10:07   #137
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Freya Van Den Bosche die de vierkantswortel van 25 niet weet... is zij dan US ingezetene?
Oud 17 september 2007, 10:07   #138
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is geen puur amerikaans probleem.
Grote landen/volkeren hebben een eng blikveld vanwege hun omvang en kleine landen/volkeren hebben wegens dezelfde reden een ruimer blikveld.

Wat me wel eerder een amerikaans 'probleem' lijkt is de oeverloze consumptie (Consumo, ergo sum) wegens de (culturele) nadruk op het 'hebben' en niet op het 'zijn'.

Dit heeft zijn gevolgen voor de jeugd uiteraard die 'instant fun' vraagt en weinig geinteresseerd in studie.
Het is niet interessant voor amerikaanse jongeren om aan zichzelf te werken en hun kennis te verdiepen, om menselijker te worden (humanior) en hun zijn uit te bouwen.

Wat wel interessant is, is het verwerven van een diploma van een Ivy League universiteit, het hebben van dat diploma verschaft immers toegang tot dikbetaalde postjes, waardoor de deur openstaat voor ongebreideld consumeren.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:46   #139
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Een Australisch-Brits team wilde de clichés doorbreken die zeggen dat de gemiddelde Amerikaan oliedom is.

Ze trokken daarvoor met de camera naar de VS en stelden lukraak basis-vragen aan Amerikanen op straat.

Zo zou de wereld eindelijk eens kunnen zien dat de Yankee niet zo idioot is als wij wel denken.

Het resultaat is hilarisch en intussen een echte hype:

http://youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE

D.
Trouwens beste c2c,dat testje zou je willekeurig waar kunnen doen. Domme mensen heb je overal. Als jij jouw mening vormt naar aanleiding van zo'n satire zegt dat ook wat over jou.
Opeens komen bij mij visioenen van de bekende vt4/vtm programma's waar Vlamingen voor geld de meest domste zaken deden, Big brother en al die andere domme programma's langs. Enkel maar te doen om te kijkcijfers,en pure sensatie!!
Trouwens, denk niet dat Australiers bekend staan als wereldburgers.

Dit is gewoon makkelijke televisie(zonder nauwkeurig wetenschappelijk onderzoek) en al vaak gedaan en in elk Westers land kan je zo een uur volgooien met domme antwoorden, dus de titel moet eerder zijn, Mensen zijn dom, en niet Amerikanen zijn dom.
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 11:03   #140
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

zij die niet zien dat dit filmpje knip - en plakwerk is moeten nodig eens wat meer buiten komen.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be