Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 12:40   #121
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
informeer U dan maar een ietsiepietsie beter.

google eens zou ik zeggen.

De Taj Mahal was - net zoals de Aya Sofia - eerst een niet-islamitisch gebouw, maar werd veroverd door de "religie van vrede".

Taj Mahal was origineel een hindoetempel.

http://www.stephen-knapp.com/was_the...dic_temple.htm
Ietjes meer googelen en je leest op vele plaatsen dat de overleden vrouw en haar man islamitisch waren.
Er staan zelfs Koranverzen in het marmer.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:41   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Tsss... De Taj Mahal is een grote grafzerk. Niet meer, niet minder.
ge hebt niet gedaan wat ik vroeg:

http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/tejo.html

http://www.hindunet.org/hindu_histor...n/taj_oak.html

http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/alabaster/A5220

http://home.freeuk.com/tajmahal/index.htm

De volgende 388.000 hits over "taj mahal hindu" mag je zelf opzoeken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:59   #123
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Laya haalde toch een aantal, goede en genuanceerde punten aan, waar ik mij ook in kan terug vinden.

Wat hallal slachten betreft, denk ik er toch anders over.

Wat die kippen betreft, zijn er al toch al Europese richtlijnen (die nog van kracht moeten komen), om het leven van die dieren wat 'menswaardiger' te maken.

Ritueel slachten is barbaars (en achterlijk) en hoort hier niet thuis. Godsdienstvrijheid heeft hier niets mee te maken, want het is perfect aanvaardbaar om een schenking te doen ipv van een slachting.
Gelegenheidsslachttingen zoals bij het offerfeest komen nog steeds voor, in speciaal ingerichte slachthuis met medewerking van de overheid!

Wat hallal slachten voor consumptie betreft zit het probleem em vooral bij verdoving.
In de meeste Europese landen, wordt er hallal geslacht met verdoving, en niemand die erover piept.
In België (en enkele andere landen), maakt de moslimexecutieve (of één of andere raad) daar blijkbaar wel discussie over. Verdoving zou namelijk niet hallal zijn, maar geen probleem want éénmaal de keel overgesneden, en onderste boven gehangen, voelen de dieren daar zogezegd toch niets meer van terwijl ze een half uur, al spartelend zitten dood te bloeden in de naam van Allah.

De gruwelijke beelden waren enkele maanden geleden in TerZake te zien, maar de wet blijft graag een uitzondering maken voor hallal slachten.
Zelfs ervaren en doorwinterde medewerkers van slachthuizen vonden deze methode gruwelijk.

Laatst gewijzigd door Infidel : 18 september 2007 om 13:00.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 13:01   #124
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsss... De Taj Mahal is een grote grafzerk. Niet meer, niet minder.
2
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 13:03   #125
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

LOL, Circe je maakt jezelf weer eens belachelijk. Het is niet meer dan een bewering van één of andere schrijver die wel meer van die theorietjes heeft. Het wordt algemeen aanvaard dat het een islamitisch mausoleum is. Het aantal hits bij google heeft overigens weinig relevantie. Je zelfverklaarde kritische geest laat je weeral eens in de steek...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 13:05   #126
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
informeer U dan maar een ietsiepietsie beter.

google eens zou ik zeggen.

De Taj Mahal was - net zoals de Aya Sofia - eerst een niet-islamitisch gebouw, maar werd veroverd door de "religie van vrede".

Taj Mahal was origineel een hindoetempel.

De Taj Mahal was ooit een hindutempel volgens P.N. Oak, een zelfverklaarde professor en hindu-fundamentalist. Zijn claims werden in 2000 verworpen door het Indische hooggerechtshof, en dat wil in een land dat overwegend hindu is (80% tegenover 13% moslims) toch wel wat zeggen... Laat je eens wat minder leiden door je islamfobie.

Laatst gewijzigd door Djiezes : 18 september 2007 om 13:09.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 13:06   #127
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
LOL, Circe je maakt jezelf weer eens belachelijk. Het is niet meer dan een bewering van één of andere schrijver die wel meer van die theorietjes heeft. Het wordt algemeen aanvaard dat het een islamitisch mausoleum is. Het aantal hits bij google heeft overigens weinig relevantie. Je zelfverklaarde kritische geest laat je weeral eens in de steek...
blijkbaar heb je de moeite niet gedaan om ook maar één artikel te lezen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 september 2007, 13:07   #128
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina zal het wel niet zien, maar ik vind de benadering totaal verschillend.
Het zit idd allemaal in je hoofd, beste Circe. Maar daar zijn oplossingen voor...
Oud 18 september 2007, 13:12   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
De Taj Mahal was ooit een hindutempel volgens P.N. Oak, een zelfverklaarde professor en hindu-fundamentalist. Zijn claims werden in 2000 verworpen door het Indische hooggerechtshof, en dat wil in een land dat overwegend hindu is (80% tegenover 13% moslims) toch wel wat zeggen... Laat je eens wat minder leiden door je islamfobie.

Furthermore, Oak cites several documents suggesting that the Taj Mahal predates Shah Jahan's era:
  • Professor Marvin Miller of New York took samples from the riverside doorway of the Taj. Carbon dating tests revealed that the door was 300 years older than Shah Jahan.
  • European traveller Johan Albert Mandelslo, who visited Agra in 1638 (only seven years after Mumtaz's death), describes the life of the city in his memoirs, but makes no reference to the Taj Mahal being built.
  • The writings of Peter Mundy, an English visitor to Agra within a year of Mumtaz's death, also suggest that the Taj was a noteworthy building long well before Shah Jahan's time.
Oak also points out a number of design and architectural inconsistencies that support the belief that the Taj Mahal is a typical Hindu temple rather than a mausoleum.
Many rooms in the Taj Mahal have remained sealed since Shah Jahan's time, and are still inaccessible to the public. Oak asserts they contain a headless statue of Shiva and other objects commonly used for worship rituals in Hindu temples.
Fearing political backlash, Indira Gandhi's government tried to have Oak's book withdrawn from the bookstores, and threatened the Indian publisher of the first edition with dire consequences.
The only way to really validate or discredit Oak's research is to open the sealed rooms of the Taj Mahal, and allow international experts to investigate.

Oud 18 september 2007, 13:14   #130
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijkbaar heb je de moeite niet gedaan om ook maar één artikel te lezen.
Nee, want dat verhaaltje kende ik al langer en werd al oneindig veel keer ontkracht. Doe jezelf een plezier en maak je niet verder belachelijk door je te beroepen op religieuze fanatici gewoon omdat ze net zoals jij islamofoob zijn... Het principe "the enemy of the enemy is my friend" zorgt doorgaans niet voor veel geloofwaardigheid.

http://en.wikipedia.org/wiki/Purushottam_Nagesh_Oak

PS: diezelfde man beweert ook dat het Vaticaan een hindoetempel was

Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2007 om 13:16.
Oud 18 september 2007, 13:15   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ietjes meer googelen en je leest op vele plaatsen dat de overleden vrouw en haar man islamitisch waren.
Er staan zelfs Koranverzen in het marmer.
Such are the rooms on the 1st floor of the marble structure of the Taj Mahal. The two staircases leading to this upper floor are kept locked and barred since Shahjahan's time. The floor and the marble walls of such upper floor rooms can be seen in the picture to have been stripped of its marble panels. Shahjahan used that uprooted marble from the upper floor for constructing graves and engraving the Koran because he did not know wherefrom to procure marble matching the splendour of the rest of the Taj Mahal. He was also so stingy as not to want to spend much even on converting a robbed Hindu temple into an Islamic mausoleum.

Oud 18 september 2007, 13:19   #132
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Allez, serieus nu Circe, stop ermee, het wordt echt té genant:

Citaat:
Often, his claims are said to be based on a BBC report, but it turns out the page referred to is in the blog area (h2g2) at the BBC site, where pages can be put up by any reader.
Oud 18 september 2007, 13:20   #133
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, serieus nu Circe, stop ermee, het wordt echt té genant:
Toch iets raars eh, zo'n fobie...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 13:24   #134
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Dan moet je mij toch eens uitleggen wat de politieke ambities van Europalia zijn? En Europalia heeft inderdaad niets met islamisme te maken, het is telkens een land dat centraal staat, en als dat een islamtisch land is, zal daar waarschijnlijk religieus geïnspireerde kunst bij zijn, net zoals kunst bij ons meer dan 1000 jaar religieus geïnspireerd was. Niemand die daar een probleem mee heeft.
Jij bent waarschijnlijk al veel meer naar Europalia geweest dan ik, dus leg me aub de politieke ambities van Europalia eens uit?
Europa promoten en in het geval van niet-Europese landen, de handelsbetrekkingen met dat land promoten. Zo moeilijk was dat nu niet hé?

En je hebt mijn post blijkbaar niet goed begrepen... ik bedoelde dat het ramadanfestival niets met islamisme te maken heeft, waardoor de opmerking van Boadicea niet echt relevant was.
Oud 18 september 2007, 13:30   #135
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Na het lezen van het artikel door de BBC, moet ik wel toegeven dat het gebouw misschien wel een andere oorsprong kan hebben. Ik weet het niet. Ik ben geen expert op dat vlak. Vanaf nu, zal mijn standpunt terzake neutraal blijven. Dank Circe.

Laatst gewijzigd door Dycore : 18 september 2007 om 13:40.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 13:48   #136
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
De mannen van de pitta waar ik woon, doen dat inderdaad niet. En een burka is inderdaad geen traditionele klederdracht van enkele eeuwen geleden, ze wordt nog altijd gedragen in Iran en Saoudi-Arabië. En ja, ik vindt dat een burka hier moet verboden worden.
En hoeveel vrouwen lopen er hier rond in boerka?!? Sorry, maar het is belachelijk om dit erbij te slepen. Ik heb hier nog niemand voor boerka's horen pleiten.

Citaat:
Bedoel je die Afrikaanse vrouwen die zich kleurrijker kleden dan Westerse?
Inderdaad, gelukkig dat ze nog mogen kiezen welke kleuren ze dragen.
Beter kijken de volgende keer: hun kleding is echt niet enkel kleurrijker dan de Westerse. Maar ik ben al blij dat je je daaraan niet stoort. Het maakt in ieder geval duidelijk dat het probleem niet bij de kleding zit (over de kleding van orthodoxe joden heb ik je ook nog geen woord horen reppen bijvoorbeeld)

Citaat:
Ze kunnen echt wel niets verkeerd doen voor jou, hé? Tis altijd de schuld van die slechte Westerse overheden? Denk je dat ze geen drukkingsgroepen hebben? (of mensen zoals jij, die het werk voor hen doen)
Natuurlijk hebben zij drukkingsgroepen. En zijn er ook bij hen fundamentalisten. Ik heb daar geen enkele sympathie voor zene. Voor geen enkele fundi trouwens. Maar wetten worden opgesteld door de overheid. Daar kan je dus enkel die overheid voor verantwoordelijk stellen. En in ieder geval niet de gemiddelde moslim, want die is daar echt geen vragende partij voor.

Citaat:
Ik wil gerust toegeven dat jij de joodse wijk beter kent dan ik. Tentoonstellingen over de joodse cultuur en geschiedenis, moet je wel niet beginnen te vergelijken, met het neerpoten van de Kaaba in het midden van een openbaar plein, waar iedereen die dat wil of niet ermee moet geconfronteerd worden. Waarschijnlijk moeten ze volgens jou, dan gewoon maar niet naar Antwerpen gaan dat weekend.
Die staat er 3 dagen. Net zoals een tentoonstelling tijdelijk van duur is. En die zal er niet open en bloot staan, dus je zal er echt niet ongewild mee geconfronteerd worden. Antwerpen is trouwens groot genoeg zodat je die dagen het Sint Jansplein kan vermijden als je allergie echt zo groot is. Mensen die niet geïnteresseerd zijn in die cultuur, hebben er ook niets te zoeken. Net zoals dat bij om het even welke activiteit het geval is. Of ga jij regelmatig naar activiteiten waarin je niet geïnteresseerd bent misschien? Of - erger nog - vind jij dat alle activiteiten die men organiseert jou moeten interesseren ofzo?

Citaat:
Tiens, waarom zouden die dan nodig zijn bij scholen?
Wie zegt dat ze nodig zijn? Ik ben ervan overtuigd dat dit niet het geval is.
Een onveiligheidsgevoel is meestal subjectief en ongegrond...

Citaat:
Het is door jouw - laat maar begaan - beleid, dat we parallele samenlevingen hebben. Denk aan Molenbeek, de Parijse voorsteden, en vele andere Europese steden.
De (orthodox) joodse wijk in Antwerpen is pas een echte parallelle samenleving, maar daar heb je blijkbaar geen enkel probleem mee. Het probleem zit dus weeral elders. Net zoals bij je selectieve afkeer van hun kleding. Wonend op de grens tussen de joodse wijk en wat je zou kunnen noemen een Turkse wijk (beiden relatief, want er wonen vele Belgen en andere nationaliteiten tussen), kan ik je in ieder geval zeggen dat de Turken meer geïntegreerd zijn dan de orthodoxe joden. Ik heb met geen van beiden problemen. Maar ik vind het prettiger om contact te hebben met de buren en dat ligt met de orthodox joodse families wat moeilijker. De Turken nemen net zoals de vele andere nationaliteiten in onze straat deel aan alle straatactiviteiten, de orthodoxe joden niet.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2007 om 13:55.
Oud 18 september 2007, 13:52   #137
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na het lezen van het artikel door de BBC, moet ik wel toegeven dat het gebouw misschien wel een andere oorsprong kan hebben. Ik weet het niet. Ik ben geen expert op dat vlak. Vanaf nu, zal mijn standpunt terzake neutraal blijven. Dank Circe.
Net zo min als P.N. Oak. Hij is immers helemaal geen professor zoals hij zelf beweerd te zijn. Het is een religieuze fundamentalist. Maar zolang het maar geen moslim is, is het al lang goed voor de gemiddelde islamofoob natuurlijk.

Volgens die man is zowat alles afkomstig van het hindoeïsme en zowat elk gebouw in India en daarbuiten een hindoetempel (inclusief het Vaticaan). Hilarisch dat mensen zo iemand serieus nemen. Vooral als dat dan zelfverklaarde kritische geesten zijn.
Oud 18 september 2007, 13:52   #138
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
De (orthodox) joodse wijk in Antwerpen is pas een echte parallelle samenleving, maar daar heb je blijkbaar geen enkel probleem mee. Het probleem zit dus weeral elders. Net zoals bij je selectieve afkeer van hun kleding. Wonend op de grens tussen de joodse wijk en wat je zou kunnen noemen een Turkse wijk (beiden relatief, want er wonen vele Belgen en andere nationaliteiten tussen), kan ik je in ieder geval zeggen dat de Turken meer geïntegreerd zijn dan de orthodoxe joden. Ik heb met geen van beiden problemen. Maar ik vind het prettiger om contact te hebben met de buren en dat ligt met de orthodox joodse families wat moeilijker. De Turken nemen net zoals de vele andere nationaliteiten in onze straat deel aan alle straatactiviteiten, de orthodoxe joden niet.
Parallelle samenleving van de joden: in prinicpe heb ik daar wel problemen mee. De groep is echter zo klein en zo kalm, dat in de praktijk die principes even mogen vergeten worden.

Laatst gewijzigd door Dycore : 18 september 2007 om 13:59.
Oud 18 september 2007, 13:53   #139
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Net zo min als P.N. Oak. Hij is immers helemaal geen professor zoals hij zelf beweerd te zijn. Het is een religieuze fundamentalist. Maar zolang het maar geen moslim is, is het al lang goed voor de gemiddelde islamofoob natuurlijk.

Volgens die man is zowat alles afkomstig van het hindoeïsme en zowat elk gebouw in India en daarbuiten een hindoetempel (inclusief het Vaticaan). Hilarisch dat mensen zo iemand serieus nemen. Vooral als dat dan zelfverklaarde kritische geesten zijn.

Ja, ja arrogant mens. Jij hebt uiteraard de waarheid in pacht. Ik buig, o waarde deskundige. U heeft gelijk.

Wat die man zegt kan mij trouwens niets schelen. De bronnen waar hij naar verwijst wel. En die zetten aan tot twijfel.

Laatst gewijzigd door Dycore : 18 september 2007 om 13:54.
Oud 18 september 2007, 13:56   #140
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Parallelle samenleving van de joden: in princpe heb ik daar wel problemen mee. De groep is echter zo klein en zo kalm, dat in de praktijk die principes even mogen vergeten worden.
Wat een hypocrisie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be