![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u? | |||
| Mensen die elk mogelijk werk weigeren horen geen uitkering meer te ontvangen |
|
39 | 73,58% |
| Mensen die werkblijven weigeren mogen altijd blijven steun trekken |
|
14 | 26,42% |
| Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het systeem (stijgende lonen met de ancienniteit) heeft ze gewoonweg uit de markt geprijsd, terwijl in een open maatschappij, ondervinding ook al niet veel belang heeft. |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je je inkomen wil afstemmen op je levensstijl, dan zal je bargaining power nodig hebben. |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Minister
|
Citaat:
Jij hebt je ingezet, hebt je uiterste best gedaan. Jouw kan helemaal niets verweten worden. Het systeem heeft je aan de kant gezet en daar heb jij helemaal geen schuld aan. Ondanks alles blijf je optimistisch, dat is te bewonderen. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom?
|
|
|
|
#125 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dat ze dan meteen eerlijk toegeven dat op "niet werken" de doodstraf moet staan. Maw, niet werken is erger dan moord of kindermisbruik. Niet werken is de zwaarste mesdaad die je kan begaan in België. |
|
|
|
|
|
|
#126 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=54607 Citaat:
|
|
|
|
#127 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
het vws gaat verder - er worden idd veel werkweigeraars onterecht als werkweigeraar gezien - dat klopt
maar ook echte werkweigeraars moeten voor ons een uitkering kunnen blijven genieten. een uitkering ( minimum aan geld ) moet een absoluut recht zijn in een samenleving waarin je zonder geld niet kan leven. En mag niks te maken hebben met al of niet willen werken. Het is zeg maar een schadevergoeding voor het feit dat de samenleving jouw jacht, vis en plukmogelijkheden heeft ingeperkt en verbied dat je zomaar ergens gaat wonen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 september 2007 om 18:55. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Profiteur" is het juiste woord niet, leugenaar is voldoende.
|
|
|
#129 |
|
|
verder is het zo dat er twee soorten van werken zijn
er is bvb kinderen grootbrengen, huishouden, buurtwerk, er gewoon zijn voor anderen en er is economisch actief zijn het matriarchale werk is net zo belangrijk als het patriarchale
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 september 2007 om 19:01. |
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
|
danku
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een uitkering moet verre van een recht zijn, laat staan een absoluut recht; het is een gunst. Wil je niet werken, dan is dat jouw keuze, maar dan moet je het ook zo zien te rooien. Kan je dat niet, dan heb je pech. |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
|
een uitkering is net een schadevergoeding voor het ontnemen van het recht om het zelf te rooien en dus derhalve een recht en geen gunst
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus lijken die "natura-bons" nog zo geen slecht idee , dat legertje ambtenaren die daarvoor nodig zijn halen ze wel bij de werkwilligen ...
|
|
|
|
#136 | |
|
|
Citaat:
1.de wereld heeft niemand gemaakt en is dus van iedereen 2. iedereen heeft dus recht op zijn wereldaandeel ( het hutje aan zee uit je vb zeg maar) 3. daar dit praktisch niet kan krijgt ieder zijn werelddivident ( tegenwaarde van het hutje in geld, periodiek = onvoorwaardelijk basisinkomen ) voila de visie van het vws in een notedop en de oplossing voor al deze armoedegerelateerde problemen. Wereldwijde armoede is dus niet onoplosbaar want er bestaat een oplossing. Wereldwijde armoede blijven toelaten terwijl er een oplossing voorhanden is is daarom een keuze. een keuze die wij verwerpen. u ook ? Wordt dan snel lid van het vierde wereld syndicaat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 september 2007 om 19:37. |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Banneling
|
Nee, een gunst. Dat recht om te rooien is ook maar een uitvinding van jou, geen gegeven. Ga werken, koop jezelf een lap grond, en je kan rooien en kweken zoveel je wil... Wil je dat ook niet, dan heb je pech...
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
|
tja dan heb ik maar pech he.
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je wil gewoon profiteren (en dat bleek in het verleden wel al toen bleek dat het je niet om de basisvoorzieningen te doen was, aangezien je niet akkoord bent met het voorzien van eten, drinken, en een slaapgelegenheid in een slaapzaal.) |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Banneling
|
|
|