![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ach zo, dus verhaaltjes dat ge er echt wel beter vanaf kunt blijven is wat overdreven dan.
![]() |
![]() |
#122 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kink in de relatie waardoor er een vorm van onzekerheid in z'n hoofd zit ... Dan zou hij beter de pillen laten voor wat ze zijn , want die veranderen geen relatie ... ![]()
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De penis is geen spier. Het orgasme wordt veroorzaakt door de bekkenbodemspieren (vnl m. bulbospongiosus bij de man) maar die liggen niet in de penis zelf. Erectiestoornissen worden in het grootste deel van de gevallen veroorzaakt door een vaatstoornis. Ook neurologische oorzaken (oa door medicatie) zijn mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fitness-scholen zouden volzitten ...
![]()
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En wie zegt dat hij anti-depressiva neemt omdat hij relatieproblemen heeft? Misschien heeft hij ook wel relationele problemen doordat hij depressief is en dan zijn die medicijnen wel aangewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De generische naam (= de naam van het product) is zolpidem. Een doosje Stilnoct (3x10mg zolpidem) kost 13.09 euro. De goedkoopste generische variant heet "Zolpidem Bexal" (3x10mg zolpidem). Die kost slechts 8.85 euro. Voor deze geneesmiddelen is een voorschrift verreist. Ze kunnen ook afhankelijkheid (dus verslaving) geven. De behandelingsduur zou steeds kort moeten zijn. Een veel beter middel is Buspiron. Ook met voorschrift verkrijgbaar. Voordelen tov Zolpidem zijn: niet verslavend, ook angstremmend en een beetje slaapbevorderend. Het heeft ook lichte anti-depressieve werking. Enige nadeel is dat het een 4tal weken duurt eer het goed werkt. Een doosje van 20x10mg kost 17.35 euro. Laatst gewijzigd door lomeanor : 5 oktober 2007 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Vreemdeling
|
![]() Het advies dat ik aan Mitgard zou willen is het volgende:
Probeer eens uit of je met andere AD minder problemen hebt, tenzij de AD die je nu neemt op zich wel een gunstig effect heeft op je depressie. Eigenlijk zou je nu eerst de tijd moeten nemen om je weer beter in je vel te voelen, zodat je daarna de medicijnen kan afbouwen. Ik weet, het is gemakkelijk gezegd. Een depressie lijkt soms eeuwig lang te duren en op den duur weet men niet meer wat oorzaak en gevolg is. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat het wel duidelijk is dat pillen onwaarschijnlijk ongezonde rotrommel zijn ...En als hij ze neemt zonder dat ze nodig zijn zullen ze meer kwaad dan goed doen hé ... Citaat:
![]() En waarom hij in een dipje zit , dat weet hij alleen hé , wij niet ...
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seroxat is zeer verslavend zonder dat je het in de gaten hebt. Een kennis van mij is door dat spul in een afkickkliniek beland.
![]() |
![]() |
#132 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf ooit te vroeg gestopt met AD omdat ik me weer goed voelde en weer energie had. Toen ik voelde dat ik weer aan het glijden was heb ik me bedacht en toch weer die pillen genomen. Eigenlijk weet men op den duur niet meer van hoe diep men komt en waar men nu zit. Het zou dus eigenlijk wel nuttig zijn om een dagboek bij te houden. Zodat je tenminste een duidelijk beeld krijgt van heel dat proces. Dat is zoiets raars met een depressie, het lijkt wel alsof er nooit een einde aan komt en dan gaat men op den duur denken dat men nog steeds helemaal onder in die put zit. Terwijl men misschien in werkelijkheid al goed op weg is om eruit te raken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Erectieproblemen komen enkel voor bij een bepaalde klasse van antidepressiva: namelijk degene die invloed hebben op de serotonine huishouding. Er zijn echter nog andere klassen beschikbaar. Wat ik aanraad is het product Edronax (productnaam: Reboxetine). Het is een zeer goed middel, maar wordt jammer genoeg weinig voorgeschreven. De reden daarvoor is dat het enkel in Europa verkrijgbaar is. Het bestaat niet op de Amerikaanse markt, waardoor er geen grote marketingcampagnes achter dit middel zitten. Daardoor kennen weinig artsen dit middel, hoewel het eigenlijk één van de betere is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, het is wel verslavend maar dan eerder lichamelijk en niet geestelijk, vandaar dat men het ook geleidelijk moet afbouwen. Medicijnen die zowel lichamelijk als geestelijk verslavend zijn, zoals bvb kalmeermiddelen zijn veel gevaarlijker. Omdat ze onmiddelijk effect hebben op je geestelijke en emotionele toestand. Dan krijg je soms situaties waarbij de persoon zelf niet meer door heeft dat hij ferm onder invloed is van de pillen en dan nog een pilleke erbij pakt. Dan krijg je een soort zombie die niet meer precies weet wat hij doet, die geen idee meer heeft waar hij gisteren geweest is,..... Over het algemeen heb je deze problemen veel minder of helemaal niet met AD, zeker als je je aan de normale dosis houdt. Kan zijn dat er uitzonderingen op zijn, misschien dat seroxat een medicijn is dat nog een andere werking heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Seroxat is niet verslavend. Een antidepressivum kan nooit verslavend zijn. Het veroorzaakt geen "roes" en het duurt veel te lang vooraleer het werkt (4 weken tot 6 maanden). Het duurt zo lang, dat je lichaam het nemen van de pil niet kan bekrachtigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kalmeringsmiddelen zijn een heel andere zaak: die moet je zéker afbouwen, of de patiënt kan terecht komen in een ernstig delirium, vergelijkbaar met het delirium tremens van de alcoholicus of de "cold turkey" van de heroïneverslaafde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dus verslavend? ja en nee. Je lichaam reageert omdat die stof er niet meer komt terwijl je zelf geen drang hebt om een pilletje te pakken. Stoppen valt dus gelukkig heel goed mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb seroxat zelf een week geslikt, maar ik kreeg er alleen maar trillende handen van. Het is me toen voorgeschreven om niet zo snel klaar te komen.... ![]()
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang ze maniakken maar geen pillen beginnen te geven ...
![]()
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel mensen stoppen dus voor die 4 weken met hun behandeling. |
|
![]() |
![]() |