![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat maakt dat een idee populistisch is en een andere niet? En wat is er mis met "populisme"? Is dat fouter dan "elitisme"? Citaat:
Citaat:
Er is ook nog leven buiten het VB. Laatst gewijzigd door Kortaf : 2 oktober 2007 om 11:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Soms botst wat jij "elementaire rechtsbegrippen" noemt met het recht op een minimale veiligheid, recht dat onderdeel uitmaakt van het contract tussen de staat en de burgers. En dan moet je kiezen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
|
![]() Citaat:
Wat er populistisch is aan jouw uitspraak illustreer je hieronder heel mooi: Citaat:
En denk je nu echt dat onze machthebbers mij niet te mondig vinden? Dan ken je mijn overtuigingen echt niet goed hoor... Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allochtone criminaliteit, al dan niet racistisch, zal ze tot in den treure vergoeilijken en minimaliseren. Haar discours ivm de racistische afslachtpartij door een groep allahtone hyena's op Guido Demoor was daar een tekenend voorbeeld van. Van zodra allochtone daders in de picture zijn, zal ze van alles uit haar mouw schudden om het slachtoffer tot dader te verheffen. Over de racistische impact van die criminele daden zal ze zwijgen als vermoord, alhoewel ze zich er uiteraard zeer goed van bewust is. Nemen we het voorbeeld Demoor. Het spreekt vanzelf dat indien Guido Demoor Mohammed had geheten en Mohammed op die bus die jongeren aangemaand had zich een beetje te gedragen, dat er geen afslachtpartij had plaats gevonden. In allahtone culturen heeft men immers heel veel respect voor ouderlingen; hun woord is wet. Hooguit hadden ze wat tegengeprutteld, maar geen haar op hun hoofd zou overwogen hebben een ouderling van hun eigen-allahtoon-volk eerst aan te vallen. Maar Guido Demoor was een Westerling, een verderfelije Westerling, een ongelovige, een blanke die eraan moest. De racistische grondslag was er uiteraard evenzeer als in de zaak Hans Van Temsche, alleen zweeg de linkse media ze dood. Je zal Edina en de linkse kerk niet horen spreken over 'kansarmoede', 'een trauma in de jeugdjaren', 'een 2de kans' : dat houden ze exclusief voor allochtone criminelen. Het is die eeuwige hypocrisie en selectiviteit (ook in de berichtgeving) en het gedoogbeleid en de laksheid van justitie geinspireerd door de linkse kerk, die steeds meer mensen doen walgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De klaargestoomde Linkse elite van de jaren 68' had een maatschappelijk ideaal beeld voor ogen, rijkdom eerlijker verdelen, overheid en economie ten dienste van de mensen, multiculturele samenleving ten koste van alles, bedoeling erbij was nieuw kiesvee voor achteraf. Momenteel zitten we echter met een linkse kaviaar-elite die zijn nobele doelstellingen van weleer in de prullenmand heeft gekieperd, behalve voor hunzelf. Wee degenen die het niet eens zijn met hun visie, zij worden bedekt met pek en veren. Nu dat het maatschappelijk beeld in Europa omslaat, slaat links wild om zich heen, hopelijk de laatste stuiptrekkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De SPA/PS dragen dus een verpletterende verantwoordelijkheid in de moord op Guido De Moor, Peter Mombaerts, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Edina, dit is maar al te waar: je probeert te negeren, minimaliseren, vergoeilijken wat niet in jouw wereldbeeld past. Je bent inderdaad tegen elke ingrijpende aanpak. En dan ga je schrikken als er nóg losgeslagen gekken in het wilde op vreemdelingen gaan schieten? Ik roep daar trouwens niet toe op, maar ik zou het wel verkiezen dat d�*t gebeurt, als dat er nog één slachtoffer moet vallen van het ECHTE zinloze geweld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Denk jij dat veel mensen voor hun plezier op het VB stemmen? By the way, de problemen waar de samenleving mee worstelt zijn u toch niet onbekend hoop ik? Die indruk heb ik toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
stel bij elke misdaad zeg tegen mijn zoontje : het zijn weer die allo's wat gaat hij denken na een tijdje denk je ???? trouwens of het VB meer aan veiligheid gaat kunnen doen betwijfel ik. Tenzij door er een politiestaat van te maken... en dat wil ik echt niet meemaken.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het ook wel triestig dat 'moord' 'doodslag' en 'slagen en verwondingen met de dood tot gevolg' allemaal op 1 lijn wordt gezet door sommige mensen hier.
Dat betekent niét dat ik (of Edina) het goédkeuren dat er mensen worden geslagen, hé. Verre van. Maar iemand die 'per ongeluk' iemand dood is niet dezelfde persoon (gevaar...) als iemand die iemand willens en wetens neerknalt. Wat Simon zijn geval is, weet ik niet. Ik had ook de indruk dat het verder ging dan 'per ongeluk'. Mij leek hetook een moordpoging, zover ik weet. Maar ik ben geen rechter, noch jurist en ik weet ook de feiten daar niet van. Maar ik snap niet dat jullie daar niet genuanceerd kunnen over praten. Daarom moeten die jongens die de dood van Demoor hebben veroorzaakt nog niet vrijgelaten worden, hé ... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zou dat een verklaring zijn voor de torenhoge allochtone criminaliteit Pietje en Filosoof? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Deze misdaad is gewoon verschrikkelijk en of hij nu geallieerd is met het VB of niet hij is gewoon een gek en AUB mensen dat wensen om zulke gekken waar gaan we toch naar toe. die moordenaars in amerika (in de universiteiten) denk je nu echt dat die racistisch waren neen gewoon dolgedraaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |