![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Islam heeft alles met Arabië te maken. Het is daar ontstaan, het is de nationale godsdienst, de heilige stad ligt er, de wetten zijn gebaseerd op Islam.
Omgekeerd is ook waar: Arabië heeft alles met Islam te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als ze hierbij geweld willen gebruiken of niet, hun ideeën blijven verwerpelijk. (Waren de Nazi's die democratisch verkozen werden in Duitsland dan minder erg dan dezelfde nazi's die met geweld de rest van Europa binnen vielen) Citaat:
Chassidische joden: fundamentalistische joden, blijven op zichzelf, maar schrijven geen geweld voor, en willen het jodendom niet expanseren naar de rest van de wereld. Hebben enkel politieke motieven in Israël Tibetaanse boedhisten: boedhisme is zowat de meest vredelievende godsdienst ter wereld. Ga je ons vertellen dat Tibetaanse boedhisten, gevaarlijke fundamentalisten zijn? Ga je nu verwijzen naar het feit dat ze geprobeerde hebben zich gewapend te verdedigen tegen de Chinese bezetter? De Amish: leven helemaal teruggetrokken en proberen zo min mogelijk contact te hebben met de buitenwereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Gespreid over het hele land, hé. In België zijn er momenteel ongeveer 5% moslims. Dat lijkt een minderheid, maar de verspreiding is niet gelijk. In Brussel / Antwerpen en andere steden ligt dat percentage veel hoger, terwijl in Strontkapelle, Prutbeke en Neder-Achter Wiezegom dat percentage natuurlijk stukken lager ligt. Rij door de Turnhoutsesteenweg in A'Pen en denk dan maar eens aan die 5%. Vorige week een telling gedaan: 7 (zeven) 'blanken' gezien. Bon, het kunnen er 8 zijn geweest. En de rest is natuurlijk ook allemaal Belg.
![]() |
#125 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Nazi partij is een politieke partij. Salafistische Jihadi is een Salafistische stroming. Kan je hieruit afleiden dat alle politieke partijen verwerpelijk zijn? Dat alle Salafi's verwerpelijk zijn? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als fundamentalistische moslims willen gaan leven zoals dat Amish dat doen, dan heb ik er absoluut geen probleem mee. Als mensen uit vrije wil ergens afgezonderd willen gaan leven en onder elkaar hun eigen normen, waarden en straffen gebruiken, dan is dat hun keuze. Waar ik wel een probleem mee heb is dat alle mensen verplicht worden onder dat systeem leven. Je zal maar een homo of christenhond zijn in Iran of Saoudi-Arabië. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||||
Minister
|
![]() Voldoet een artikel dat "Middle East Salafism and the Radicalization of Muslim Communities in Europe" heet, geschreven is door een zekere "Stemmann" en gehost wordt op een Israelisch domein?
http://meria.idc.ac.il/journal/2006/...jv10no3a1.html Lees daar vooral hoofdstuk "Salafism: Between pietism and jihad" Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Visjnu : 19 oktober 2007 om 13:26. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Visjnu : 19 oktober 2007 om 13:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In de meeste christelijke stromingen mogen vrouwen ook geen priesters worden. Dat is dan eigen aan de godsdienst. Staat dit je niet aan, dan moet je die godsdienst niet aanhangen. In de Islam (koran) echter staan er zelfs al regels over erfrecht met verschillen tussen man/vrouw. Dit gaat naar mijn inzien toch een stap verder dan bovenstaande gevallen, aangezien men ook ongelijkheid predikt buiten het spirituele (dus wereldse) domein. Citaat:
Laatst gewijzigd door Infidel : 19 oktober 2007 om 13:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Andere tussentitel is "Ambiguity of the Term", en in het artikel staat dat er wel duidelijk een relatie is tussen salafisme en de radicalisering en het terrorisme. Citaat:
Laatst gewijzigd door Infidel : 19 oktober 2007 om 13:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Conclusie van het artikel:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat bepaalde aanhangers van het Salafisme geweldadig worden in de Jihad, maakt het Salafisme op zich niet geweldadig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het waren toch geen joodse Salafisten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je zal maar mens zijn!? De islam is een "godsdienst" van vrede van het ogenblik dat iedereen moslim is. Met Terrorisme wordt de vrede met geweld opgelegd. Gister gekeken naar "de weg naar Mekka" van Jan Leyers op canvas? Hoe de moslims vroom werden voorgesteld in de gebedsstonde? Hoe mooi ze de koran kunnen citeren? Maar wijselijk verzwegen wordt WAT in de koran staat? Het komt steeds op hetzelde neer: wij moslims zijn de goeden en alle anderen zijn slecht en moeten bestreden worden tot ze zich bekeren. Heeft men nu nog niet verstaan wat op het einde van de uizending duidelijk bleek: moslim worden is een way of no return. Dingen waar je in kan maar nog zeer moeilijk uit, waar geen weg terug is, zijn verwerpelijk: -) Zelfmoord: zelfmoordpreventie -) Drugs: drugpreventie en bestrijding -) Sekten: bestrijding (delicaat, definitie) Islam heeft de dwingelandij en het er niet meer uit kunnen van sekten gemeen. Soms wordt de gastvrijheid van moslims geprezen; Dat heb ik ook ervaren bij Jevahgetuigen: het is met bijbedoelingen; ze zien je als een prooi. In hun koninkrijkzaal is het er bedrukkend gezellig waar voorgedrukte zinnen je worden ingeprent: op iedere gestelde vraag staat het antwoord in de begelijdende tekst. citaat: ...omdat ik in aanraking kwam met een andere stroming die zich ook salafistisch noemt. Deze stroming zijn de volgelingen van een geleerde in Saoedi-Arabië, genaamd Rabie. [*] Toen was het 11 september. [*] Ik dacht alleen in mezelf, ik hoop dat het waar is. [*] Ik zocht op internet en vond een filmpje van Abdullah Azzam, de mentor van Osama Bin Laden, waarin hij zegt: ‘Wij zijn terroristen, en terrorisme is verplicht volgens de Koran en overleveringen van de profeet, laat het Westen en het Oosten maar weten dat wij terroristen zijn en dat we angstaanjagers zijn. [*] Terrorisme is dus verplicht in de godsdienst van Allah.’ Ik was daarvan onder de indruk, want dat was de eerste keer dat ik een bewijs uit de Koran had dat er niks mis is met terrorisme, dat woord is alleen vervuild door het westen [*]."... http://denaaktewaarheid.web-log.nl/ . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zelfs de quote die jij aanhaal begint met "in principle". En ik kan hier nog eens mijn vergelijking met het nazisme aanhalen: "Dat bepaalde aanhangers van het nazisme geweldadig werden in de Tweede Wereldoorlog, maakt het nazisme op zich niet geweldadig." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel plezier: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
...as it was revealed by the Prophet. Laat men dan de Koran en de hadith links liggen? De Profeet? Die er zijn hand niet voor omdraaide duizend joden te onthoofden na de slag van Badr? Zelf de toen heersende regels i.v.m. de toen gebruikelijke rooftochten durfde aan zijn laars lappen? Ga naar de bib en leen een boek over het onstaan en de prille geschiedenis van de islam. En leer er meer van. De zuivere islam: doet me denken aan het echte of ware communisme van weleer. http://www.nctb.nl/wat_is_terrorisme...ing/salafisme/ Citaat: "Dat bepaalde aanhangers van het nazisme geweldadig werden in de Tweede Wereldoorlog, maakt het nazisme op zich niet geweldadig." ...> "Dat bepaalde aanhangers van de islam geweldadig werden in de Derde Wereldoorlog, en het nu al zijn, maakt de islam op zich niet geweldadig." We gaan toch niet beginnen redeneren zoals de moslims zeker?
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |