![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Vreemdeling
|
![]() Je hebt gelijk, mijn vergelijking gaat niet op. Schrijf het maar toe aan het feit dat ik niet in het Belgische niveau geloof. Doet echter niets af aan het feit dat Brussel in Vlaanderen ligt, net zoals Antwerpen of Limburg dat zou zijn moet het ooit een eigen gewest worden. Brussel is als een strontverwend kind waar Vlaanderen dan misschien geen controle meer op kan uitoefenen omdat dat kind het thuis afgebold is, maar het blijft uw kind, of je dat nu wil of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wil je nog een keer proberen? (TIP: je komt overtuigender en minder puberaal over als je mensen NIET persoonlijk gaat aanvallen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Vreemdeling
|
![]() Een heel flauw antwoord om uw flagrant gebrek aan tegenargumenten te verdoezelen...
![]() |
#126 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 oktober 2007 om 18:26. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil een mens nog meer?
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Toch bizar als men over Dewever iets zegt dat het niet aan de orde is maar hoho als iemand van FDF iets laat horen. Dan mag er er puberaal gereageerd worden en met modder smijten is dan de bezigheid bij uitstek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Jij stelt dat er maar een minderheid in Vlaanderen achter de splitsing van België staat. Daarin heb je natuurlijk volkomen gelijk. Feit blijft natuurlijk (en dat zal jou waarschijnlijk Oost-Indische buikloop bezorgen) dat dit percentage, vooral de laatste 6 maanden enorm gestegen is. Daar waar deze gedachte 5 jaar terug taboe was, is ze nu bespreekbaar en zo'n 25% van de Vlamingen begint zelfs iets te zien in onafhankelijkheid. Nu ben ik ervan overtuigd dat deze stijging niet moet toegeschreven worden aan een groter egoïsme van Vlamingen, maar aan wat we iedere dag op de televisie te zien krijgen: onverbiddelijke Franstalige politici die zelfs iedere redelijke eis tot broodnodige defederalisering van bevoegdheden boycotten "omdat dit het begin van het einde zou zijn". Deze beelden worden op smaak gebracht met een provocerende Maingain die het nodig vindt om taalwetten aan zijn laars te lappen. Ik beschrijf dus een tendens die aan de gang is. Jij dient me van antwoord met een aanval op de persoon van Bart Dewever, ipv op de kern in te gaan. Je had bijvoorbeeld mijn stelling kunnen proberen te weerleggen (maar dat kun je niet want je weet even goed als ik dat die tendens zich wel degelijk voordoet) ; dán had je to-the-point geantwoord. Met je aanval op Bart Dewever plaats je jezelf echter in de hoek van zij die zich ook eens willen roeren, maar eigenlijk geen enkele constructieve bijdrage te leveren hebben. Ik wil mij nu al excuseren mocht ik hautain overkomen. Aangezien ik separatist ben, ligt dat waarschijnlijk aan mijn neonazistisch-fascistische karakter en mijn aangeboren superioriteitsgevoel over luie Walen die te dom zijn om Nederlands te leren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister
|
![]() Gij hebt dus niets begrepen van heel de zaak. Ik zie liever dat Dewever zo weinig mogelijk gezichtsverlies heeft. IK geloof daarom niet in een splitsing, en ik zou liever hebben dat die grote blaaskaken van de NVA eens aan de macht komen zodat iedereen kan vaststellen dat het veel blaten en weinig wol is.
Ik ben op de kern van de zaak ingegaan namelijk dat er geen splitsing gaat komen en die tendens ontken ik niet. VB heeft jaren een opwaartse tendens gekend en waar staan ze vandaag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Leg mij eens uit waarom je de N-VA een verzameling blaaskaken vindt? Tot slot: je bent niet op de kern ingegaan. Nu zeg je dat er geen splitsing gaat komen (jouw goed recht, ik zie het anders), in je antwoord op mijn post vond je het nodig BDW aan te vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk niet echt dat je dat gelooft, maar indien wel, dan is er toch iets ernstigs mis met de Waalse media. Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 oktober 2007 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al eerder zei, ik geloof niet dat in vlaanderen meer dan 50% Belgie beu is, misschien wel het Belgie in zijn huidige vorm maar ze staan zeker niet aan te schuiven voor een Republiek van Vlaanderen ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Aangezien je blijkbaar niet in staat bent uit 1 paragraafje tekst enkele vragen te distilleren, zet ik het hieronder wat eenvoudiger en schematischer neer: - Waarom zal het land niet splitsen (gelieve je te onthouden van pathetische emo-hoogdraverij - Waarom is een N-VA een groepje blaaskaken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
* De verkiezingen winnen met beloftes die je niet kan nakomen is een koud kunstje. En nu mag jij stoppen met mij persoonlijk aan te vallen, als je er niet tegen kunt dat niet iedereen waarde hecht aan politiekers zoals sommige bij de NVA kan je maar beter je lectuur beperken tot het de folders en de website van NVA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() fout
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 oktober 2007 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
2) Welke belofte, met uitzondering van de splitsing van BHV, heeft de N-VA dan concreet en officieel gemaakt? Ik denk niet dat die ene belofte en een dergelijk resultaat heeft opgeleverd... Nu is de vraag: is het succes van CD&V/N-VA te wijten aan hun beloftes, of aan acht jaar rampzalig beleid van paars voor Vlamingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||