Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 15:46   #121
teaumaz
Vreemdeling

teaumaz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Die vergelijking gaat niet helemaal op. Catalonië ligt in Spanje, zoals Brussel in België ligt. Het ligt omringd door Vlaanderen, maar is niet Vlaanderen.
Je hebt gelijk, mijn vergelijking gaat niet op. Schrijf het maar toe aan het feit dat ik niet in het Belgische niveau geloof. Doet echter niets af aan het feit dat Brussel in Vlaanderen ligt, net zoals Antwerpen of Limburg dat zou zijn moet het ooit een eigen gewest worden. Brussel is als een strontverwend kind waar Vlaanderen dan misschien geen controle meer op kan uitoefenen omdat dat kind het thuis afgebold is, maar het blijft uw kind, of je dat nu wil of niet.
teaumaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 15:48   #122
teaumaz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Denk je dat er meer dan 50% van de inwoners van vlaanderen achter dit idee zou gaan staan? Ik denk van niet, maar ik ben bereid om te luisteren.
Nog even geduld... de FDFers zijn nog bezig er werk van te maken....
Oud 8 oktober 2007, 15:57   #123
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz Bekijk bericht
Nog even geduld... de FDFers zijn nog bezig er werk van te maken....
Als we wat teveel geduld hebben gaat Dewever plat op zijne buik liggen met zijn gat omhoog en dat afschuwelijk gezicht wil ik de wereld besparen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 16:04   #124
teaumaz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als we wat teveel geduld hebben gaat Dewever plat op zijne buik liggen met zijn gat omhoog en dat afschuwelijk gezicht wil ik de wereld besparen.
Totaal niet aan de orde... het gaat hier over wat de bevolking denkt, niet over de onderhandelingstaktiek van één politicus die aan de regeringsvorming deelneemt.
Wil je nog een keer proberen? (TIP: je komt overtuigender en minder puberaal over als je mensen NIET persoonlijk gaat aanvallen).
Oud 8 oktober 2007, 17:10   #125
Vlaming 1302
Vreemdeling

Vlaming 1302's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik wacht op argumenten om tegenargumenten te geven...NOgal wiedes!
Een heel flauw antwoord om uw flagrant gebrek aan tegenargumenten te verdoezelen...

The Guardian: 'A country called Flanders is an entirely plausible prospect - a wealthy, successful, diligent country of six million.'
Vlaming 1302 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 18:25   #126
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
in europa zit echt niémand te wachten op een onafhankelijk vlaanderen.
de vlaamsnationalisten staan moederziel alleen.
Er hoeft dan ook niemand op te zitten wachten. Het heet ZELFbeschikkingsrecht te zijn, niet ANDERMANSbeschikkingsrecht.

Citaat:
België is erg dierbaar voor europa. zeker brussel enzo.
Daarom dat ze het hele circus tussen Brussel en Straatsburg verhuizen.

Citaat:
europa is gebouwd op openheid, broederlijkheid, verdraagzaamheid en solidariteit. die waarden staan haaks op de egoïstische bekrompenheid van de vlaamsnationalisten.
Ja, Europa is zo goed, je zou haast vergeten dat het een diepblauw globalistisch project is. Gelukkig behouden linksen hun vertrouwen erin.

Citaat:
geen wonder dus dat zij die europa in hun hart dragen, geen grote voorstander zijn van egoïstische reflexen (spasmen) �* la vlaanderen onafhankelijk roepende voorposters of bommensmijtende ETAmilitanten.
Yes, Vlaanderen legt nu blijkbaar al bommen! Als je niet zelf al bestond, dan hadden belgicisten jou moeten uitvinden.

Citaat:
wie nog toekomst ziet in een eengemaakt europa denkt voorbij taalgrenzen.
is dat nu zo moeilijk?
En denkt voorbij sociaal beleid, en denkt liever aan ongeremde concurrentie, en...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 oktober 2007 om 18:26.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 18:45   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wie nog toekomst ziet in een eengemaakt europa denkt voorbij taalgrenzen.
Hitler en Mitgard op dezelfde lijn.
Wat wil een mens nog meer?
Oud 9 oktober 2007, 07:35   #128
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Totaal niet aan de orde... het gaat hier over wat de bevolking denkt, niet over de onderhandelingstaktiek van één politicus die aan de regeringsvorming deelneemt.
Wil je nog een keer proberen? (TIP: je komt overtuigender en minder puberaal over als je mensen NIET persoonlijk gaat aanvallen).
Je zou beter zelf je TIP eens opvolgen misschien komen we dan nog ergens en dus mij niet persoonlijk aanvallen
Toch bizar als men over Dewever iets zegt dat het niet aan de orde is maar hoho als iemand van FDF iets laat horen. Dan mag er er puberaal gereageerd worden en met modder smijten is dan de bezigheid bij uitstek.
Oud 9 oktober 2007, 08:46   #129
teaumaz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je zou beter zelf je TIP eens opvolgen misschien komen we dan nog ergens en dus mij niet persoonlijk aanvallen
Toch bizar als men over Dewever iets zegt dat het niet aan de orde is maar hoho als iemand van FDF iets laat horen. Dan mag er er puberaal gereageerd worden en met modder smijten is dan de bezigheid bij uitstek.
Mijnen beste, even terugreizen in de topictijd:
Jij stelt dat er maar een minderheid in Vlaanderen achter de splitsing van België staat. Daarin heb je natuurlijk volkomen gelijk. Feit blijft natuurlijk (en dat zal jou waarschijnlijk Oost-Indische buikloop bezorgen) dat dit percentage, vooral de laatste 6 maanden enorm gestegen is. Daar waar deze gedachte 5 jaar terug taboe was, is ze nu bespreekbaar en zo'n 25% van de Vlamingen begint zelfs iets te zien in onafhankelijkheid. Nu ben ik ervan overtuigd dat deze stijging niet moet toegeschreven worden aan een groter egoïsme van Vlamingen, maar aan wat we iedere dag op de televisie te zien krijgen: onverbiddelijke Franstalige politici die zelfs iedere redelijke eis tot broodnodige defederalisering van bevoegdheden boycotten "omdat dit het begin van het einde zou zijn". Deze beelden worden op smaak gebracht met een provocerende Maingain die het nodig vindt om taalwetten aan zijn laars te lappen.
Ik beschrijf dus een tendens die aan de gang is.
Jij dient me van antwoord met een aanval op de persoon van Bart Dewever, ipv op de kern in te gaan. Je had bijvoorbeeld mijn stelling kunnen proberen te weerleggen (maar dat kun je niet want je weet even goed als ik dat die tendens zich wel degelijk voordoet) ; dán had je to-the-point geantwoord. Met je aanval op Bart Dewever plaats je jezelf echter in de hoek van zij die zich ook eens willen roeren, maar eigenlijk geen enkele constructieve bijdrage te leveren hebben. Ik wil mij nu al excuseren mocht ik hautain overkomen. Aangezien ik separatist ben, ligt dat waarschijnlijk aan mijn neonazistisch-fascistische karakter en mijn aangeboren superioriteitsgevoel over luie Walen die te dom zijn om Nederlands te leren....
Oud 9 oktober 2007, 08:59   #130
santos
Minister

Standaard

Gij hebt dus niets begrepen van heel de zaak. Ik zie liever dat Dewever zo weinig mogelijk gezichtsverlies heeft. IK geloof daarom niet in een splitsing, en ik zou liever hebben dat die grote blaaskaken van de NVA eens aan de macht komen zodat iedereen kan vaststellen dat het veel blaten en weinig wol is.
Ik ben op de kern van de zaak ingegaan namelijk dat er geen splitsing gaat komen en die tendens ontken ik niet. VB heeft jaren een opwaartse tendens gekend en waar staan ze vandaag
Oud 9 oktober 2007, 09:15   #131
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij hebt dus niets begrepen van heel de zaak. Ik zie liever dat Dewever zo weinig mogelijk gezichtsverlies heeft. IK geloof daarom niet in een splitsing, en ik zou liever hebben dat die grote blaaskaken van de NVA eens aan de macht komen zodat iedereen kan vaststellen dat het veel blaten en weinig wol is.
Maakt de N-VA dan geen deel uit van de Vlaamse regering?

Citaat:
Ik ben op de kern van de zaak ingegaan namelijk dat er geen splitsing gaat komen en die tendens ontken ik niet. VB heeft jaren een opwaartse tendens gekend en waar staan ze vandaag
Zowel bij de laatste gemeenteraads- als federale verkiezingen zijn ze er procentueel nog op vooruit gegaan.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 09:21   #132
teaumaz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Die grote blaaskaken van N-VA die jaar na jaar door De Standaard (toch niet onmiddelijk een separatistisch blaadje) uitgeroepen werden tot beste oppositiepartij? Die blaaskaken die niet zo populair zijn op teevee omdat ze zich liever focussen op hun dossiers (en, toegegeven, daardoor wat oubollig overkomen)?

Leg mij eens uit waarom je de N-VA een verzameling blaaskaken vindt?

Tot slot: je bent niet op de kern ingegaan. Nu zeg je dat er geen splitsing gaat komen (jouw goed recht, ik zie het anders), in je antwoord op mijn post vond je het nodig BDW aan te vallen.
Oud 9 oktober 2007, 09:23   #133
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Die grote blaaskaken van N-VA die jaar na jaar door De Standaard (toch niet onmiddelijk een separatistisch blaadje) uitgeroepen werden tot beste oppositiepartij? Die blaaskaken die niet zo populair zijn op teevee omdat ze zich liever focussen op hun dossiers (en, toegegeven, daardoor wat oubollig overkomen)?

Leg mij eens uit waarom je de N-VA een verzameling blaaskaken vindt?

Tot slot: je bent niet op de kern ingegaan. Nu zeg je dat er geen splitsing gaat komen (jouw goed recht, ik zie het anders), in je antwoord op mijn post vond je het nodig BDW aan te vallen.
Aan de zijlijn staan roepen kan iedereen of zegt, de beste stuurlui staan aan wal jou niets. Familie van den dikke?
Oud 9 oktober 2007, 09:29   #134
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij echt dat de stijgende sympathie voor Vlaamse onafhankelijkheid beperkt is tot het VB, of dat de score van het VB een graadmeter is voor het aantal mensen in Vlaanderen die België kotsbeu zijn?

Ik denk niet echt dat je dat gelooft, maar indien wel, dan is er toch iets ernstigs mis met de Waalse media.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 oktober 2007 om 09:31.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 09:35   #135
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Denk jij echt dat de stijgende sympathie voor Vlaamse onafhankelijkheid beperkt is tot het VB, of dat de score van het VB een graadmeter is voor het aantal mensen in Vlaanderen die België kotsbeu zijn?

Ik denk niet echt dat je dat gelooft, maar indien wel, dan is er toch iets ernstigs mis met de Waalse media.
Wat betreft de vlaamse onafhankelijkheid niet maar de rest van hun programma wel.
Maar zoals ik al eerder zei, ik geloof niet dat in vlaanderen meer dan 50% Belgie beu is, misschien wel het Belgie in zijn huidige vorm maar ze staan zeker niet aan te schuiven voor een Republiek van Vlaanderen ofzo.
Oud 9 oktober 2007, 09:38   #136
teaumaz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Aan de zijlijn staan roepen kan iedereen of zegt, de beste stuurlui staan aan wal jou niets. Familie van den dikke?
Daarom dat ze deelnemen aan de onderandelingen voor een nieuwe regering.... snap je de betekenigs van dat gezegde wel? Dat je dit opo het Vlaams Belang toepast, kan ik nog snappen (alhoewel er daar ook capabele politici tussenzitten), maar de N-VA hierop vastpinnen, legt enkel pijnlijk bloot in wlke mate je gedesinformeerd bent. En weer die persoonlijke aanval op BDW. Je mag ook gewoon "ik heb geen argumenten" neerpennen hoor, je ongelijk toegeven, daar is niks mis mee. Kijk maar naar BDW en het JM Dedecker-debacle. Van die "blaaskaak" kun jij nog een pak leren.
Aangezien je blijkbaar niet in staat bent uit 1 paragraafje tekst enkele vragen te distilleren, zet ik het hieronder wat eenvoudiger en schematischer neer:
- Waarom zal het land niet splitsen (gelieve je te onthouden van pathetische emo-hoogdraverij
- Waarom is een N-VA een groepje blaaskaken?
Oud 9 oktober 2007, 09:44   #137
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Daarom dat ze deelnemen aan de onderandelingen voor een nieuwe regering.... snap je de betekenigs van dat gezegde wel? Dat je dit opo het Vlaams Belang toepast, kan ik nog snappen (alhoewel er daar ook capabele politici tussenzitten), maar de N-VA hierop vastpinnen, legt enkel pijnlijk bloot in wlke mate je gedesinformeerd bent. En weer die persoonlijke aanval op BDW. Je mag ook gewoon "ik heb geen argumenten" neerpennen hoor, je ongelijk toegeven, daar is niks mis mee. Kijk maar naar BDW en het JM Dedecker-debacle. Van die "blaaskaak" kun jij nog een pak leren.
Aangezien je blijkbaar niet in staat bent uit 1 paragraafje tekst enkele vragen te distilleren, zet ik het hieronder wat eenvoudiger en schematischer neer:
- Waarom zal het land niet splitsen (gelieve je te onthouden van pathetische emo-hoogdraverij
- Waarom is een N-VA een groepje blaaskaken?
* Omdat er geen meerderheid voor is tiens, verdeelheid binnen vlaanderen staat dat nu net in de weg.
* De verkiezingen winnen met beloftes die je niet kan nakomen is een koud kunstje.

En nu mag jij stoppen met mij persoonlijk aan te vallen, als je er niet tegen kunt dat niet iedereen waarde hecht aan politiekers zoals sommige bij de NVA kan je maar beter je lectuur beperken tot het de folders en de website van NVA.
Oud 9 oktober 2007, 09:58   #138
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

fout

Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 oktober 2007 om 09:59.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 10:00   #139
teaumaz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
* Omdat er geen meerderheid voor is tiens, verdeelheid binnen vlaanderen staat dat nu net in de weg.
* De verkiezingen winnen met beloftes die je niet kan nakomen is een koud kunstje.

En nu mag jij stoppen met mij persoonlijk aan te vallen, als je er niet tegen kunt dat niet iedereen waarde hecht aan politiekers zoals sommige bij de NVA kan je maar beter je lectuur beperken tot het de folders en de website van NVA.
1) Die meerderheid is er nu nog niet... geef het nog enkele jaren en wat uitspraken van FDF'ers (en nu zijn we terug bij het begin van de discussie). Ik heb ook nooit beweerd dat die splitsing er deze namiddag om tien na vier zal komen.
2) Welke belofte, met uitzondering van de splitsing van BHV, heeft de N-VA dan concreet en officieel gemaakt? Ik denk niet dat die ene belofte en een dergelijk resultaat heeft opgeleverd... Nu is de vraag: is het succes van CD&V/N-VA te wijten aan hun beloftes, of aan acht jaar rampzalig beleid van paars voor Vlamingen?
Oud 9 oktober 2007, 10:01   #140
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik geloof niet dat in vlaanderen meer dan 50% Belgie beu is,
Het aantal separatisten zal momenteel rond de 50 pct draaien, ja. En het neemt toe naarmate de Franstaligen Vlaamse gemeenten opeisen en verdere federalisering afblokken.

Citaat:
misschien wel het Belgie in zijn huidige vorm
Dan spreken we m.i. over minstens tweederde, en wsch eerder 70 tot 80 pct.

Citaat:
maar ze staan zeker niet aan te schuiven voor een Republiek van Vlaanderen ofzo.
Dat is ook niet nodig om België uit elkaar te laten vallen, nietwaar?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be