Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 oktober 2007, 06:17   #121
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat ben je toch een verstandige man...
Ollander, wat hebt gij nodig van mij?
Kortaf is offline  
Oud 9 oktober 2007, 06:30   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ollander, wat hebt gij nodig van mij?
Ollander heeft dus gelijk, anders durfde je hem zo niet aanspreken.
Oud 9 oktober 2007, 06:34   #123
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Op basis van wat ik hoor op straat, in de cafés, op de trein, etc. verwacht ik dat LDD en VLD binnen twee jaar ongeveer even groot zullen zijn.
Als na acht jaren paars beleid met een ongelooflijk onliberale toegeeflijkheid aan Vlaamse Linksen en Waalse sossen, gepaard aan interne politieke afrekeningen a la Coveliers, Goovaerts, Beysen, JMDD , (open)vld het klaar speelt om nog 18% te halen, dan kan ik mij best voorstellen dat dit soort verklaringen van KDG er best nog bij kunnen.
Oud 9 oktober 2007, 08:31   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Als na acht jaren paars beleid met een ongelooflijk onliberale toegeeflijkheid aan Vlaamse Linksen en Waalse sossen, gepaard aan interne politieke afrekeningen a la Coveliers, Goovaerts, Beysen, JMDD , (open)vld het klaar speelt om nog 18% te halen, dan kan ik mij best voorstellen dat dit soort verklaringen van KDG er best nog bij kunnen.
De Gucht houdt er echter geen rekening mee dat de mediataktiek om het volk te manipuleren via eenzijdige enquetes geen verf meer zal pakken.
Oud 9 oktober 2007, 08:34   #125
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Gucht houdt er echter geen rekening mee dat de mediataktiek om het volk te manipuleren via eenzijdige enquetes geen verf meer zal pakken.
Ik zou daar toch wat voorzichtig mee zijn.
giserke is offline  
Oud 9 oktober 2007, 13:06   #126
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Kom kom KDG heeft hoogstens aangereikt wat het gros van de bevolking al lang doorheeft EN op staat te wachten...
Slaagkansen? hehe komaan zeg de blokken zijn al lang gelegd...
Trouwens het gaat hier niet over vb technieken van tegen de schenen kloppen en co het gaat over het aanwijzen van het probleem en de aanrijking van de (toekomstige) oplossing. Je zal het maar niet willen zien denk ik dan zo...
Ach komaan. Dat iedereen water in de wijn moet doen (tenministe indien men België wenst te behouden) weet idd een kind. Niemand heeft Karel nodig om het te weten. Zelfs BDW heeft al meermaals gezegd dat hij de volledige buit niet zal binnenhalen en toegevingen zal moeten doen. KDG trapt een open deur in en jij vindt dat dan indrukwekkend. Soit.

Maar hoe jij kan zeggen dat hij oplossingen aanreikt terwijl hij zegt dat één partij ALLES zal moeten toegeven en die partij ook bij naam noemt en daarbij nog denigrerende taal gebruikt, dat begrijp ik niet.

Als ik met jou zou moeten onderhandelen en ik begin door te stellen dat jij plat op de buik moet gaan opdat wij enige kans maken op success, zou jij dan zeggen dat ik goed of slecht bezig ben?
Kaal is offline  
Oud 9 oktober 2007, 15:11   #127
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Maar hoe jij kan zeggen dat hij oplossingen aanreikt terwijl hij zegt dat één partij ALLES zal moeten toegeven en die partij ook bij naam noemt en daarbij nog denigrerende taal gebruikt, dat begrijp ik niet.
Als je goed naar Karel De Gucht had geluistert, had je het antwoord op uw vraag geweten. De Gucht zei dat het net die partijen zijn die onmogelijke doelen stelden, die onder de lat doormoeten. En die het meest onmogelijke doel stelden, die zal plat op de buik moeten. Vandaar de namen.

En dat standpunt heeft niks te maken met de wenselijkheid van de doelen, maar alles met de haalbaarheid. Net zoals overal is het hier belangrijker van gelijk te krijgen dan van het te hebben.
Oud 9 oktober 2007, 15:16   #128
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als je goed naar Karel De Gucht had geluistert, had je het antwoord op uw vraag geweten. De Gucht zei dat het net die partijen zijn die onmogelijke doelen stelden, die onder de lat doormoeten. En die het meest onmogelijke doel stelden, die zal plat op de buik moeten. Vandaar de namen.

En dat standpunt heeft niks te maken met de wenselijkheid van de doelen, maar alles met de haalbaarheid. Net zoals overal is het hier belangrijker van gelijk te krijgen dan van het te hebben.
Het is wel degelijk haalbaar om niet plat op de buik te moeten voor de Franstaligen. Dat vereist echter wel politieke moed, en houdt het risico in dat dit apeland gesplits wordt. Wat mij betreft mogen ze dat risico nemen.
Herr Oberst is offline  
Oud 9 oktober 2007, 15:33   #129
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die haalbaarheid is een subjectief en hoogst politiek gegeven dat nota bene mede wordt bepaald door uitspraken zoals die Van De Gucht.
Kaal is offline  
Oud 9 oktober 2007, 15:50   #130
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

²
largo_w is offline  
Oud 9 oktober 2007, 16:16   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb wel aandachtig geluisterd, maar kan niet letterlijk meer siteren natuurlijk.
In ieder geval was het geheel van de boodschap overduidelijk: hij schoffeerde zijn medeonderhandelaren op een manier waardoor de reakties sedert de uitzending te verwachten waren.

Daarbij, mocht Kareltje De Klucht eerlijke bedoelingen hebben, èn mocht hij echt moed hebben, dan had hij zulks gezegd in alle duidelijkheid, tijdens de eerste minuten van de kontakten met de eerste informateur.

Kareltje zet dus de wereld op zijn kop: er is niet langer eerst een verkiezingsprogramma, dan verkiezingen, dan een verkiezingsuitslag en dan een parlement en regering.
Kareltje wil dat andere partijen voor de verkiezingen alleen maar zijn ideeën weergeven.

Dat Kareltje dus zelf maar informateur wordt, en een meerderheid zoekt waarbij zijn partners niet zo diep onder de limbo-lat moeten.

Daarnaast heb ik schrik (ahum, hoop ik dat ...) een aantal leden van de nva nu tegen gaan stemmen tegen eenderwelk regeringsprogramma met Kareltje zijn partij erbij, hoe goed dat programma ook zal zijn, uit rankune.
Weer krisis. Weer een stapje dichter bij de splitsing. Hopelijk met Kareltje als koninklijk verkenner om de zaak weer te deblokkeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 oktober 2007, 16:30   #132
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Daarnaast heb ik schrik (ahum, hoop ik dat ...) een aantal leden van de nva nu tegen gaan stemmen tegen eenderwelk regeringsprogramma met Kareltje zijn partij erbij, hoe goed dat programma ook zal zijn, uit rankune.
Weer krisis. Weer een stapje dichter bij de splitsing. Hopelijk met Kareltje als koninklijk verkenner om de zaak weer te deblokkeren.
Dat is toch goed nieuws?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 oktober 2007, 16:40   #133
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb wel aandachtig geluisterd, maar kan niet letterlijk meer siteren natuurlijk.
In ieder geval was het geheel van de boodschap overduidelijk: hij schoffeerde zijn medeonderhandelaren op een manier waardoor de reakties sedert de uitzending te verwachten waren.

Daarbij, mocht Kareltje De Klucht eerlijke bedoelingen hebben, èn mocht hij echt moed hebben, dan had hij zulks gezegd in alle duidelijkheid, tijdens de eerste minuten van de kontakten met de eerste informateur.

Kareltje zet dus de wereld op zijn kop: er is niet langer eerst een verkiezingsprogramma, dan verkiezingen, dan een verkiezingsuitslag en dan een parlement en regering.
Kareltje wil dat andere partijen voor de verkiezingen alleen maar zijn ideeën weergeven.

Dat Kareltje dus zelf maar informateur wordt, en een meerderheid zoekt waarbij zijn partners niet zo diep onder de limbo-lat moeten.

Mr. De Gucht wil dat helemaal niet. Hij wil alleen dat ze niet met indianenverhalen komen om een verkiezing te winnen en dan handenvol geld uitgeven om hun kiezers niet te laten merken dat ze hun kak intrekken. Want hun kak gaan ze intrekken hoor. Het enige dat De Gucht met zijn uitspraken bereikte was dat de CD&V kiezer en de NVA kiezer weet wat hem te wachten staat. Dat 120 dagen niet genoeg zijn om de beloften te doen vergeten. Ik zou ook serieus in mijn gat gebeten zijn moest ik De Wever zijn. Hij probeert het niet te laten opvallen dat hij plat op zijn buik gaat gaan en dan is daar "Kareltje" die dat niet toelaat.

Kareltje heeft er een fan bij
Oud 9 oktober 2007, 18:42   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mr. De Gucht wil dat helemaal niet. Hij wil alleen dat ze niet met indianenverhalen komen om een verkiezing te winnen en dan handenvol geld uitgeven om hun kiezers niet te laten merken dat ze hun kak intrekken. Want hun kak gaan ze intrekken hoor. Het enige dat De Gucht met zijn uitspraken bereikte was dat de CD&V kiezer en de NVA kiezer weet wat hem te wachten staat. Dat 120 dagen niet genoeg zijn om de beloften te doen vergeten. Ik zou ook serieus in mijn gat gebeten zijn moest ik De Wever zijn. Hij probeert het niet te laten opvallen dat hij plat op zijn buik gaat gaan en dan is daar "Kareltje" die dat niet toelaat.

Ik denk niet dat dat het enige is, dat het gevolg zal zijn van de uitspraken van De Klucht.
De afgelopen verkiezingsuitslag indachtig ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 oktober 2007, 19:07   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals overal is het hier belangrijker van gelijk te krijgen dan van het te hebben.
Ik weet niet of gelijk krijgen zoveel belangrijker is dan het te hebben zoals hierboven gesuggereerd wordt. In Belgique, waar degenen die nooit anders deden dan hun ongelijk af te dwingen, lijkt dat echter heel gewoon te zijn. Toch voor Franstaligen en behoudsgezinde belgicisten. Ook nu de Franstaligen uiteindelijk van hetzelfde laken en pak krijgen mag onredelijkheid en chantage voor de belgicisten verder beloond worden. Toch zolang die onredelijkheid uit de gewone, Franstalige hoek komt.

Ik zou zeggen, hou deze keer eens allebei vol Franstalige en 'Vlaamse' Belgen. Vergeet voor één keer de compromiscultuur die Belgique heeft gemaakt tot de probleemstaat die ze vandaag is en de definitieve oplossing volgt zelfs ongevraagd.
Oud 9 oktober 2007, 19:37   #136
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou ook serieus in mijn gat gebeten zijn moest ik De Wever zijn. Hij probeert het niet te laten opvallen dat hij plat op zijn buik gaat gaan en dan is daar "Kareltje" die dat niet toelaat.

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt.
Straks kan BDW ons allemaal kond doen of diets maken dat ie bereikt heeft was 'des mensens' mogelijk was omdat KDG de Vlaamse onderhandelingspositie serieus heeft aangetast.
BDW is een lepe gast.
Oud 9 oktober 2007, 20:20   #137
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt.
Straks kan BDW ons allemaal kond doen of diets maken dat ie bereikt heeft was 'des mensens' mogelijk was omdat KDG de Vlaamse onderhandelingspositie serieus heeft aangetast.
BDW is een lepe gast.
Dat is een punt natuurlijk
Maar als je je kiezers kan overtuigen dat die uitspraak van KDG het resultaat gedwarsboomd heeft, dan zou ik niet fier zijn over mijn kiezers. Maar ja, dat is hij waarschijnlijk zonder KDG ook niet
Oud 9 oktober 2007, 20:37   #138
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mr. De Gucht wil dat helemaal niet. Hij wil alleen dat ze niet met indianenverhalen komen om een verkiezing te winnen en dan handenvol geld uitgeven om hun kiezers niet te laten merken dat ze hun kak intrekken.
O want jij denkt dat KDG daarmee bezig is? Hij heeft zelf maandenlang het programma van het kartel onderschreven. Hij heeft zelfs als enige Vlaming gedreigd met drooglegging indien de franstaligen niet zouden plooien.

Citaat:
Want hun kak gaan ze intrekken hoor. Het enige dat De Gucht met zijn uitspraken bereikte was dat de CD&V kiezer en de NVA kiezer weet wat hem te wachten staat.
Ik denk dat de kiezers van het kartel eerder naar Leterme en Dewever kijken om te weten of de kak wel of niet zal worden ingetrokken. KDG heeft enkel een deel van de eigen achterban blij gemaakt met zijn uitspraken. En de franstaligen ook natuurlijk. Die waren zeker ook heel blij.

Laatst gewijzigd door Kaal : 9 oktober 2007 om 20:37.
Kaal is offline  
Oud 9 oktober 2007, 20:41   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft zelfs als enige Vlaming gedreigd met drooglegging indien de franstaligen niet zouden plooien.
En op dergelijke hypocrieten geilen dan de belgicisten.....
Oud 9 oktober 2007, 20:56   #140
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En op dergelijke hypocrieten geilen dan de belgicisten.....
Ter uwer informatie, ik ben geen belgicist. Maar ik ben wel tegen een splitsing. Daar word ik rijker van, noemmij maar egoist.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be