![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() Ollander, wat hebt gij nodig van mij?
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ollander heeft dus gelijk, anders durfde je hem zo niet aanspreken.
![]()
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als na acht jaren paars beleid met een ongelooflijk onliberale toegeeflijkheid aan Vlaamse Linksen en Waalse sossen, gepaard aan interne politieke afrekeningen a la Coveliers, Goovaerts, Beysen, JMDD , (open)vld het klaar speelt om nog 18% te halen, dan kan ik mij best voorstellen dat dit soort verklaringen van KDG er best nog bij kunnen.
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar hoe jij kan zeggen dat hij oplossingen aanreikt terwijl hij zegt dat één partij ALLES zal moeten toegeven en die partij ook bij naam noemt en daarbij nog denigrerende taal gebruikt, dat begrijp ik niet. Als ik met jou zou moeten onderhandelen en ik begin door te stellen dat jij plat op de buik moet gaan opdat wij enige kans maken op success, zou jij dan zeggen dat ik goed of slecht bezig ben? |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat standpunt heeft niks te maken met de wenselijkheid van de doelen, maar alles met de haalbaarheid. Net zoals overal is het hier belangrijker van gelijk te krijgen dan van het te hebben.
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() Die haalbaarheid is een subjectief en hoogst politiek gegeven dat nota bene mede wordt bepaald door uitspraken zoals die Van De Gucht.
|
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval was het geheel van de boodschap overduidelijk: hij schoffeerde zijn medeonderhandelaren op een manier waardoor de reakties sedert de uitzending te verwachten waren. Daarbij, mocht Kareltje De Klucht eerlijke bedoelingen hebben, èn mocht hij echt moed hebben, dan had hij zulks gezegd in alle duidelijkheid, tijdens de eerste minuten van de kontakten met de eerste informateur. Kareltje zet dus de wereld op zijn kop: er is niet langer eerst een verkiezingsprogramma, dan verkiezingen, dan een verkiezingsuitslag en dan een parlement en regering. Kareltje wil dat andere partijen voor de verkiezingen alleen maar zijn ideeën weergeven. Dat Kareltje dus zelf maar informateur wordt, en een meerderheid zoekt waarbij zijn partners niet zo diep onder de limbo-lat moeten. Daarnaast heb ik schrik (ahum, hoop ik dat ...) een aantal leden van de nva nu tegen gaan stemmen tegen eenderwelk regeringsprogramma met Kareltje zijn partij erbij, hoe goed dat programma ook zal zijn, uit rankune. Weer krisis. Weer een stapje dichter bij de splitsing. Hopelijk met Kareltje als koninklijk verkenner om de zaak weer te deblokkeren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kareltje heeft er een fan bij ![]()
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De afgelopen verkiezingsuitslag indachtig ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen, hou deze keer eens allebei vol Franstalige en 'Vlaamse' Belgen. Vergeet voor één keer de compromiscultuur die Belgique heeft gemaakt tot de probleemstaat die ze vandaag is en de definitieve oplossing volgt zelfs ongevraagd.
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Straks kan BDW ons allemaal kond doen of diets maken dat ie bereikt heeft was 'des mensens' mogelijk was omdat KDG de Vlaamse onderhandelingspositie serieus heeft aangetast. BDW is een lepe gast.
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar als je je kiezers kan overtuigen dat die uitspraak van KDG het resultaat gedwarsboomd heeft, dan zou ik niet fier zijn over mijn kiezers. Maar ja, dat is hij waarschijnlijk zonder KDG ook niet ![]()
![]() |
#138 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kaal : 9 oktober 2007 om 20:37. |
||
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Ter uwer informatie, ik ben geen belgicist. Maar ik ben wel tegen een splitsing. Daar word ik rijker van, noemmij maar egoist.