![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Ik weiger Frans te spreken. Ik ben er te tam voor.
|
![]() |
![]() |
#122 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En daar heb ik natuurlijk wel mijn zegje over gedaan. Ik heb er hen op gewezen dat dat een racistische visie was. Dat Walen natuurlijk niet te dom zijn om Nederlands te leren, maar dat ze het gewoon bewust vertikken. En dat dat "België" is. Uiteindelijk komen zelfs de meest lankmoedige Vlamingen wel tot die conclusie. Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 13 oktober 2007 om 10:48. |
||
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil nog wél eiëren van een Waalse boer, maar géén meer van de Waalse politiekers!
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen moeten nog steeds de taal van hun meesters leren. Sinds 1830.
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je fietst wel aardig om het probleem heen eh. Steeds zijn het de Vlamingen die zich aan de Franstaligen aanpassen. Omgekeerd haast nooit.
|
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() La Belgique sera Latine ou elle ne sera pas!
|
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgicisten hebben er nu eenmaal geen enkel probleem mee dat Franstaligen zijn wat ze zijn. Dat trotse, eigenzinnige volk waarmee ze zich als belgicist vereenzelvigen, dat zich nergens ter wereld aan anderen aanpast en zeker niet aan Vlamingen.
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen redeneren helemaal niet in termen van 'volkeren'. Ooit daar al aan gedacht?
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Aw! That hurts!
|
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Sommigen redeneren zelfs niet.
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt?
Enfin; de analyse dat als BHV gesplitst zal worden - wat uiteindelijk wel zal gebeuren - Maingain en de rest gewoon weer aan tafel gaan zitten over het verdere verloop van België, onderstreep ik.
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Sommigen ontkennen nu eenmaal graag volkeren omdat dat hun eigen situatie niet past, maar alle volkeren ter wereld wensen toch wel dat onderscheid te maken. Elke grondwet van elk land ter wereld maakt onderscheid tussen inwoners en buitenlanders. Een nationalisme dat niet altijd overeen komt met de volkeren die er wonen, en discriminatie binnen de grenzen tussen verschillende bevolkingsgroepen, volkeren dus, toestaat en zelfs promoot, alles ter meerdere eer en glorie van de "staat". Het uitroeien van echte volkeren hoort daar bij. Diegenen die tégen Vlaams volksnationalisme zijn, zouden het allemaal normaal moeten vinden dat de indianen al hun grond moeten afstaan aan de opdringerige amerikanen... Want wie heeft er nu eigenlijk recht op eigenheid? Alleen de "staat" toch wel zeker. ![]() Mensen hebben geen enkele waarde. Ook niet als ze zich verenighd voelen als volk en eigenlijk die staat ZIJN, worden hun verzuchtingen als illegitiem ervaren door diegenen die blind kiezen voor de allesverslindende constructie die ze heilig aanbidden... Dat het internationaal recht het recht geeft aan volkeren op een eigen staat houdt echter in dat er volkeren ZIJN en aldus erkend worden. DAAR gaan ze blind aan voorbij, ook al schermen ze met de even internationaal erkende rechten van de mens als het in een ander straat wél past... Ach... staatsnationalisten... niks zo blind en dom. Ze binden zich liever aan een staat die NIKS vertegenwoordigt dan aan een volk dat alles vertegenwoordigt wat de gezamelijke verzuchtingen van dat volk inhoudt.
#133 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is een volk? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie wilt er hier een allesverslindende constructie genaamd overheid; gij of ik? Citaat:
Van welk volk ben ik lid? Citaat:
Ik laat dat over aan het individu om te bepalen bij welk volk hij zich thuisvoelt. Wat denk je?
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat weet ik. Maar je kan maar proberen, hé.
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() zeer zeker niet dus. Nog maar pas uitgelegd...
@ Adrian : op de negeerlijst staan houdt in dat ik jouw posts niet te zien krijg, alleen maar als iemand je quote...
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het, Eddy. Maar ik kan maar proberen, hé.
Soit. Nationalisme is het beste bewijs dat liberalisme werkt. Mensen associeren zich met anderen op vrijwillige basis en trekken zich het lot vn anderen aan. Daar ben ik voor. Ik ben alleen niet voor politiek nationalisme. (Tenzij als het niét geografisch geënt is, natuurlijk.)
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, naar wie zich een volk noemt op wat voor gronden dan ook! Natuurlijk kunnen de grenzen van dat volk samenvallen met verschillende criteria zoals taal, maar dat is niet noodzakelijk.
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, hij erkent zélf de individuele factor.
Waarom het dan opleggen aan anderen?
![]() |