![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen probleem voor een aandachtig lezer.
![]() |
#122 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Overigens is de stijging 280 ppm naar 380 ppm geen 20%, maar wel 35,7%. En er kom elk jaar bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn laatste vraag is simpel: ben je wetenschapper ? Ik denk dat je hier aan het discussieren bent tegen mensen die allemaal professioneel bezig zijn met deze dingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Akke : 13 december 2007 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen, ik ben geen wetenschapper maar wel student. En grafieken uitlezen is niet zo moeilijk. Van leken kan je echter niet verwachten dat ze dat kunnen daarom is in die context een y-as die niet op 0 staat niet eerlijk. Als je een wetenschappelijke studie doet dan is uw soort grafieken eerlijk. Maar het presenteren aan een leek zou zo eigenlijk niet moeten.
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Ik betwijfel dat zo'n "aanverwant" verschijnsel als die koolzuur-plaatsen zonder actieve vulcaan(uitbarstingen) in die telling zou zijn meegenomen.
![]() |
#128 |
Burger
|
![]() Ik veronderstel dat dit allemaal valt onder de noemer "vulkanische activiteit". De cijfers die je noemt kan ik trouwens niet plaatsen, want je geeft een volume, geen hoeveelheid. De antropogene uitstoot is ongeveer 7 Gigaton CO2 per jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb nog geen goede specificatie op Net aangetroffen voor de herkomsten van die 7Gton. Ik citeerde die 150.000 kuub/dag van slechts 1 nabij dus herkenbaar punt(je?), alleen maar van een schaarse pagina met tekst overgeschreven uit de voor-vorige eeuw want de PoCo's noemen nooit zulke plaatsen dus denk/vrees ik dat ze die (graag) overslaan in de telling. Het SG van CO2 bij ca. 1 atmosfeer en pakweg 20GrC als waarden hanterend, kom je wel aan een werkbaar gewicht ter vergelijking; niet al die waarden heb ik nog op Net gevonden, wel CO2 bij 0 GrC = 1,97 http://nl.wikipedia.org/wiki/Soortel...ssa_van_gassen Ik schat dan maar bij 20GrC 1,5 kg / m3 x 150.000 = 225 ton-per-dag x365 = ruim 82 kton per jaar Nu nog weten hoeveel en hoe grote van zulke uitstoot-plekken er op aarde bestaan. NB: ik zie dat ik een foutje maakte: die 150.000 kuub/dag waren te Pyrmont bij Laachermeer; van de Hondsgrot bij Napels weet ik geen getal.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 december 2007 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Staatssecretaris
|
![]() Is er iemand die verstaat waarom er momenteel (13-12-07) in het arctische gebied 1,5. 10^6 km^2 minder zee-ijs is dan normaal, en in het antarctische gebied 1,5. 10^6 km^2 méér zee-ijs is dan normaal?
![]() ![]() Dat ziet er niet uit als global warming maar het is toch wel curieus.
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Maar misschien heeft Australië wel te weinig bio-industrie om deftig mee te helpen aan Opwarming; daar wonen nog wat weinig mensen vergeleken bij Europa. ![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 december 2007 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Voor de rest verwar je hoogstwaarschijnlijk CH4 en CO2 wat betreft uitstoot door de bio-industrie. Als je denkt dat de gestaag stijgende (en seizoenaal bewegende) atmosferische CO2-concentraties worden veroorzaakt of beïnvloed door warmwaterbronnen e.d., dan stel ik voor dat je dit meldt aan de wetenschappelijke wereld door het schrijven van een artikel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Maar misschien brengen mijn uitinkjes van ongeloof en wantrouwen wel een of meerdere (bonafide) Wetenschappers op ideeën; zo te zien leest er heel wat Intellect mee op Dit Forum. ![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 december 2007 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Tijdens de Nobelprijsuitreiking:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() correctie, er wordt geschat dat vulkanische processen...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
http://tamino.wordpress.com/2007/12/12/denial/#more-492
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het interessant en van belang vast te stellen of de aarde al dan niet opwarmt. En indien dat zo is, wat de oorzaken zijn. Zijn die antropogeen of niet? En welke factoren dragen bij aan de opwarming? Er lopen echter al een paar draden die daar op ingaan. The big deal is de omvang van de catastrofe. Er wordt gesproken over het broeikaseffect. Inderdaad is het zo dat als in een broeikas een hogere concentratie CO2 bevindt dan in de buitenlucht, die broeikas een hogere temperatuur bereikt dan een wanneer die broeikas met een 'normale’ samenstelling van de buitenlucht gevuld zou zijn. Maar de temperatuur in de broeikas loopt niet oneindig hoog op. Er zit een limiet aan. De zon is de belangrijkste factor voor de bepaling van de temperatuur. Als de aarde opwarmt, zal er ook een limiet aan zitten. Ik schat dat die limiet niet hoger zal zijn dan een paar graden Celsius. Dat kan bijvoorbeeld heel vervelend zijn voor de Nederlanders, wanneer ze hun nederland moeten verlaten om naar opperland te verhuizen, omdat het neder gedeelte overstroomt. Wereldwijd gezien echter kan een paar graden stijging van de temperatuur juist een gunstiger klimaat bewerkstelligen dan het huidige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een limiet bestaat altijd, maar vergeet niet dat de temperatuur op Venus (> 450°C) hoger is dan die op Mercurius in volle zon - en Mercurius staat dichter bij de zon. Ja, de zon is (uiteraard) van groot belang voor de gemiddelde T op aarde. Maar een broeikaseffect met een maximum van een paar graden is niet realistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Waarom is een broeikaseffect met een paar graden niet realistisch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |