![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar dan moet men niet verbaast zijn dat veel mensen niet meer willen (lees : kunnen) werken en de oorzaak daarvan is dan niet luiheid maar de ontmoediging die de staat zelf organiseert.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 oktober 2007 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Sommige ambtenaren kunnen best verdragen dat anderen ook betaald worden om niets te moeten doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om via een ziektenfonds ziekte-invaliditeit te kunnen trekken, moet je een verdienvermogen van minder dan 1/3 hebben. Om via de Zwartzusterstraat een ziekte-invaliditeit te trekken moet je een medische invaliditeit van 66% hebben. Begrijpen wie begrijpen kan, maar die zaken zijn volgens de wet dus helemaal niet hetzelfde. Je kan dus gerust 66% invalide zijn en toch een verdienvermogen van meer dan 1/3 hebben en je kan minder dan 66% en toch een verdienvermogen van minder dan 1/3 hebben. De sociale ziektewetgeving is dan ook iets waar zelfs heel weinig advocaten deftig aan uit kunnen. En als je via de Zwartzusterstraat invaliditeit trekt, mag je ook nog gaan werken als je er vind, maar je kan dan wel geen werkloosheidsuitkering trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij gaat ze mijn niet leren hoor. Ik trek zelf twee soorten invaliditeit en werk nog bij als zelfstandige. Alles volledig in overeenstemming met de sociale wetgeving op invaliditeitsuitkeringen. En als ik wil, kan ik mijn ook nogeens als werkzoekende invalide werkloze inschrijven en krijg ik ook nog eens een volledige werkloosheidsuitkering. De sociale wetgeving is ietsje te ingewikkeld om ze te begrijpen als je er zelf niet in zit en mee bezig hebt. Die man doet volgens de sociale wetgeving helemaal niets verkeerd. Als je wil, kan ik je de sociale wetgeving op ziekte en invaliditeit wel even komen uitleggen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() die hoax van jou is anders vorig jaar wel in het VRT-journaal én alle kranten geweest (toen nr 26 werd geboren). Denk je dat al die media geen enkele moeite zouden hebben gedaan om dit te checken?
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Bon, dit is naar de letter van de wet geen fraude, toch vind ik dit duidelijk misbruik van het systeem. Het is immers zonneklaar dat zij een gezin vormen, maar dat de man en de drie vrouwen zich apart gedomicilieerd hebben met het oog op een hogere uitkering. Men zou mss ook es moeten kijken of die vier huizen (wellicht rijhuizen) naast elkaar, gewoon niet met elkaar zijn verbonden en dus eigenlijk één huis zijn met vier voordeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
De man uit de openingspost is dus ook helemaal geen imam. Eigenlijk wel hilarisch hoe rap verhalen op die manier een eigen leven gaan leiden. Die man uit de openingspost bestaat wel degelijk, maar de bedragen die opgesomd worden kloppen in ieder geval niet. Een langdurige werkzoekende zonder gezinslast (en er is geen sprake van gezinslast daar zijn vrouw ook een uitkering ontvangt) kan eenvoudigweg geen uitkering van dat bedrag ontvangen. En als er fraude in het spel is, dan denk je toch niet dat hij zo dom is om dat open en bloot in de krant te laten verschijnen hé. Ik vrees dat de GVA in dit verhaal een uitgelezen kans heeft gezien om de communautaire toestanden nog wat op te blazen. Want het past perfect in het plaatje van de "luie werkloze Waal" dat men in Vlaanderen wil ophangen. Maar dat is natuurlijk iets wat de zelfverklaarde mediacritici niet is opgevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Heb je daar ook een bron voor behalve je glazen bol en fantasie? Ik wil best geloven dat het gezin verschillende huizen betrekt (nogal logisch als je zo'n groot gezin hebt), maar dat hij niet op hetzelfde adres als zijn vrouw gedomicileerd zou staan, betwijfel ik ten sterkste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een man en drie vrouwen die jaren van de dop en kindergeld leven. Dat past inderdaad mooi in het plaatje van de luie werkloze Waal. Dat komt omdat het luie, werkloze Walen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Toch enige nuancering, alleen al de boterhammen smeren die de kinderen mee naar school nemen is een dagtaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ho! omdat het er maar éne is, wordt dat ineens een luie werkloze rassiestische vlaming zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
niet voor brood dus maar wel voor beleg
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 oktober 2007 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() het afschaffen van de plicht om te werken voor basisbehoeften is bovendien voorwaarde om armoede structureel te kunnen aanpakken
want sommige mensen kunnen om allerlei redenen niet werken - hoe moeilijk sommigen dat ook kunnen aannemen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |