Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2007, 11:30   #121
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
mss dat sommige mensen geen voltijdse job vinden of mss kunnen sommigen dat door omstandigheden niet aan ( mensen die voor de kids zorgen bvb)

waarom zijn er alleen voltijdse jobs - waarom is het altijd alles of niks op de arbeidsmarkt ?

er zijn halftime jobs natuurlijk maar stel dat je daar 400 euro mee verdient dan trekt men dat loon gewoon af van je dop en op het laatste hou je evenveel over als wanneer je gewoon dopt zonder te werken.

dit is de oorzaak waarom veel werklozen geen parttime job aannemen en niet dat ze zogezegd lui zijn.
Even een eerlijk antwoord hierop,men past deeltijds aan met bepaald stempelgeld Enkel is de grens deeltijds-en vol werken veel te groot,het verschil tussen werken en stempelen is onbestaande !!! Men moet nog bijpassen als men deeltijds werkt,kut maatschappij
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 11:31   #122
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Even een eerlijk antwoord hierop,men past deeltijds aan met bepaald stempelgeld Enkel is de grens deeltijds-en vol werken veel te groot,het verschil tussen werken en stempelen is onbestaande !!! Men moet nog bijpassen als men deeltijds werkt,kut maatschappij
idd hier spreek ik je niet in tegen.

maar dan moet men niet verbaast zijn dat veel mensen niet meer willen (lees : kunnen) werken

en de oorzaak daarvan is dan niet luiheid maar de ontmoediging die de staat zelf organiseert.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 oktober 2007 om 11:32.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 12:24   #123
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Sommige ambtenaren kunnen best verdragen dat anderen ook betaald worden om niets te moeten doen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 12:33   #124
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik nu bvb zin heb om met een bakfiets cola te gaan verkopen op een plaats die ik ken waar in de zomer veel toeristen voorbij komen en geen drankgelegenheid in de buurt is.

maar

deze activiteit kan ik enkel in de zomer en in de weekends doen want anders in de week en in de winter zijn er geen toeristen daar.

dus ik zou deze periodes gerust dit werk willen doen

maar als ik dat doe ben ik wel gans het jaar mijn dop kwijt

dus kan en mag ik niet werken en werk ik dus ook niet

jammer want anders zou ik tenminste toch dat deel van het jaar mijn eigen boterhammen kunnen verdienen
Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan, dan zou iemand die met veel arbeidsvreugde een, weliswaar onvoldoende rendabel, bakfietscolahandeltje zou uitbaten, zijn bakfietscolahandelsinkomsten kunnen aanvullen door wat gemeenschapsdiensten te verrichten. Op momenten dat er met die zelfstandige activiteit voldoende te verdienen valt, zou men er dan kunnen voor opteren wat minder of zelfs geen gemeenschapsdiensten te presteren, en vice versa.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 12:38   #125
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan, dan zou het wel interessant zijn om deeltijds een gewone job uit te oefenen, daar men de inkomsten uit deeltijdse arbeid zou kunnen aanvullen door wat gemeenschapsdiensten te presteren.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 14:09   #126
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Wijlen mijn stiefvader werd door de CM uitgeschreven, wegens niet gehandicapt genoeg, en toch via de ZwartZusterstraat geld kreeg omwille van zijn handicap. En die staan bekend als zijnde heel streng.
Begrijpe wie begrijpe kan.
Wel je stiefvader heeft een staaltje Belgische wetgeving mogen ondervinden.

Om via een ziektenfonds ziekte-invaliditeit te kunnen trekken, moet je een verdienvermogen van minder dan 1/3 hebben.
Om via de Zwartzusterstraat een ziekte-invaliditeit te trekken moet je een medische invaliditeit van 66% hebben.

Begrijpen wie begrijpen kan, maar die zaken zijn volgens de wet dus helemaal niet hetzelfde.

Je kan dus gerust 66% invalide zijn en toch een verdienvermogen van meer dan 1/3 hebben en je kan minder dan 66% en toch een verdienvermogen van minder dan 1/3 hebben.

De sociale ziektewetgeving is dan ook iets waar zelfs heel weinig advocaten deftig aan uit kunnen.

En als je via de Zwartzusterstraat invaliditeit trekt, mag je ook nog gaan werken als je er vind, maar je kan dan wel geen werkloosheidsuitkering trekken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 14:17   #127
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ik nu bvb zin heb om met een bakfiets cola te gaan verkopen op een plaats die ik ken waar in de zomer veel toeristen voorbij komen en geen drankgelegenheid in de buurt is.

maar

deze activiteit kan ik enkel in de zomer en in de weekends doen want anders in de week en in de winter zijn er geen toeristen daar.

dus ik zou deze periodes gerust dit werk willen doen

maar als ik dat doe ben ik wel gans het jaar mijn dop kwijt

dus kan en mag ik niet werken en werk ik dus ook niet

jammer want anders zou ik tenminste toch dat deel van het jaar mijn eigen boterhammen kunnen verdienen
Mag wel, je bent dan seizoenarbeider en verlies je enkel in die periode je uitkering. Als je dat dan nog op zelfstandige basis doet, krijg je zelfs nog een premie van de rva.
Oud 20 oktober 2007, 14:32   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ken de sociale wetgeving goed genoeg om te weten dat ten eerste een dop van 1000 euro al onmogelijk is als langdurig werkloze - en dan zeker niet met nog een invaliditeitsuitkering erbovenop van 800 euro.

maar ja zoals ik al zei zullen er mensen zijn die dit kost wat kost willen geloven zodat ze straks aan de toog iets weten waar ze over kunnen zagen
Je kent ze duidelijk niet.

En jij gaat ze mijn niet leren hoor.
Ik trek zelf twee soorten invaliditeit en werk nog bij als zelfstandige.
Alles volledig in overeenstemming met de sociale wetgeving op invaliditeitsuitkeringen.
En als ik wil, kan ik mijn ook nogeens als werkzoekende invalide werkloze inschrijven en krijg ik ook nog eens een volledige werkloosheidsuitkering.

De sociale wetgeving is ietsje te ingewikkeld om ze te begrijpen als je er zelf niet in zit en mee bezig hebt.

Die man doet volgens de sociale wetgeving helemaal niets verkeerd.

Als je wil, kan ik je de sociale wetgeving op ziekte en invaliditeit wel even komen uitleggen hoor.
Oud 20 oktober 2007, 15:19   #129
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan, dan zou het wel interessant zijn om deeltijds een gewone job uit te oefenen, daar men de inkomsten uit deeltijdse arbeid zou kunnen aanvullen door wat gemeenschapsdiensten te presteren.
Indien,wat met de praktijk nu,enkel daar kunnen armen broden mee kopen !!!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 15:54   #130
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is idd wat de hoax wil laten zien.
die hoax van jou is anders vorig jaar wel in het VRT-journaal én alle kranten geweest (toen nr 26 werd geboren). Denk je dat al die media geen enkele moeite zouden hebben gedaan om dit te checken?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 16:14   #131
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Oef, ben er uit hoe het komt dat zijn vrouwen zo'n hoge dop hebben en hij als gezinshoofd trekt. Ze wonen in 4 huizen naast elkaar en hebben dus elke een eigen adres. Officeel wonen ze dus niet samen.
Bon, dit is naar de letter van de wet geen fraude, toch vind ik dit duidelijk misbruik van het systeem. Het is immers zonneklaar dat zij een gezin vormen, maar dat de man en de drie vrouwen zich apart gedomicilieerd hebben met het oog op een hogere uitkering. Men zou mss ook es moeten kijken of die vier huizen (wellicht rijhuizen) naast elkaar, gewoon niet met elkaar zijn verbonden en dus eigenlijk één huis zijn met vier voordeuren.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 16:21   #132
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of hij berust in zijn lot is zijn zaak, maar iemand die zoveel invaliditeit trekt is heel waarschinlijk niet werkbekwaam. En probeer maar eens als 45jarige invalide werk te vinden. Zelfs de VDAB en RVA laten iemand met meer dan 33% medische invaliditeit gerust. En waarschijnlijk hebben die vrouwen dat ook na zoveel zwangerschappen. Wat mij wel stoort is dat hij imam zou zijn.
Je haalt 2 zaken door elkaar, beste Jantje. Het verhaaltje dat Infidel postte ivm de familie Bouziane heeft niets met de openingspost te maken en is wel degelijk een hoax die van Frankrijk kwam overwaaien en daar zijn oorsprong vond in extreemrechtse kringen. Er klopt dan ook geen bal van.

De man uit de openingspost is dus ook helemaal geen imam. Eigenlijk wel hilarisch hoe rap verhalen op die manier een eigen leven gaan leiden.

Die man uit de openingspost bestaat wel degelijk, maar de bedragen die opgesomd worden kloppen in ieder geval niet. Een langdurige werkzoekende zonder gezinslast (en er is geen sprake van gezinslast daar zijn vrouw ook een uitkering ontvangt) kan eenvoudigweg geen uitkering van dat bedrag ontvangen. En als er fraude in het spel is, dan denk je toch niet dat hij zo dom is om dat open en bloot in de krant te laten verschijnen hé.

Ik vrees dat de GVA in dit verhaal een uitgelezen kans heeft gezien om de communautaire toestanden nog wat op te blazen. Want het past perfect in het plaatje van de "luie werkloze Waal" dat men in Vlaanderen wil ophangen. Maar dat is natuurlijk iets wat de zelfverklaarde mediacritici niet is opgevallen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 16:24   #133
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oef, ben er uit hoe het komt dat zijn vrouwen zo'n hoge dop hebben en hij als gezinshoofd trekt. Ze wonen in 4 huizen naast elkaar en hebben dus elke een eigen adres. Officeel wonen ze dus niet samen.
Heb je daar ook een bron voor behalve je glazen bol en fantasie? Ik wil best geloven dat het gezin verschillende huizen betrekt (nogal logisch als je zo'n groot gezin hebt), maar dat hij niet op hetzelfde adres als zijn vrouw gedomicileerd zou staan, betwijfel ik ten sterkste.
Oud 20 oktober 2007, 16:32   #134
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Want het past perfect in het plaatje van de "luie werkloze Waal" dat men in Vlaanderen wil ophangen. Maar dat is natuurlijk iets wat de zelfverklaarde mediacritici niet is opgevallen.
Een man en drie vrouwen die jaren van de dop en kindergeld leven. Dat past inderdaad mooi in het plaatje van de luie werkloze Waal. Dat komt omdat het luie, werkloze Walen zijn.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 16:41   #135
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Een man en drie vrouwen die jaren van de dop en kindergeld leven. Dat past inderdaad mooi in het plaatje van de luie werkloze Waal. Dat komt omdat het luie, werkloze Walen zijn.
Toch enige nuancering, alleen al de boterhammen smeren die de kinderen mee naar school nemen is een dagtaak.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 16:45   #136
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En vooral heel erg representatief!
Oud 20 oktober 2007, 16:47   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En vooral heel erg representatief!
Ho! omdat het er maar éne is, wordt dat ineens een luie werkloze rassiestische vlaming zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 16:54   #138
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
het is precies dat wat ik idd bedoel.

wanneer we de walen zouden toelaten om te werken dan zouden ze dat heus wel doen hoor

en in dat geval zouden ze beginnen opbrengen - ipv geld te kosten

mss zullen ze iets minder werken en dus iets minder opbrengen dan vlamingen omdat ze mss idd iets minder werkgericht zijn dan wij

ze zouden in dat geval minder opbrengen dan een vlaming maar nog steeds opbrengen
ah maar,alleen liberalen denken in termen van opbrengst!Tenslotte is werk er enkel om de basisbehoefen te verzekeren.
Oud 20 oktober 2007, 17:04   #139

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
ah maar,alleen liberalen denken in termen van opbrengst!Tenslotte is werk er enkel om de basisbehoefen te verzekeren.
de middeleeuwen zijn voorbij. de postmoderne mens gaat niet werken voor basisbehoeften maar voor welvaart.

niet voor brood dus maar wel voor beleg
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 oktober 2007 om 17:05.
Oud 20 oktober 2007, 17:07   #140

Standaard

het afschaffen van de plicht om te werken voor basisbehoeften is bovendien voorwaarde om armoede structureel te kunnen aanpakken

want sommige mensen kunnen om allerlei redenen niet werken - hoe moeilijk sommigen dat ook kunnen aannemen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be