Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2007, 14:50   #121
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Albanezen kunnen blond zijn hoor. Ik ben er al meer dan eentje tegengekomen. Niet Pamela Anderson-blond, uiteraard.

En wat hebben de "migranten"jongeren te vertellen?

Hier in Antwerpen kom ik regelmatig jongeren tegen die eruit zien als allochtonen, en praten met een zwaar Arabisch accent. Het blijken dus gewone Belgen te zijn...

Dragers van Belgische papieren, of van die onnozelaars, die vertellen dat ze een Marokkaanse vader of moeder hebben (en dat niet waar is) ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 14:53   #122
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Geweld is niet verstandig, en is geen oplossing, wat er ook gebeurt. Het is gewoonweg slecht, en men mag zich nooit verlagen tot geweld. Dat weet nu toch iedereen?
amen
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 14:57   #123
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
[/u]
Dragers van Belgische papieren, of van die onnozelaars, die vertellen dat ze een Marokkaanse vader of moeder hebben (en dat niet waar is) ?
Rasechte Vlamingen.

Jazeker, dit mag misschien nieuws zijn voor u, maar in de "verrijkte" wijken gebeurt dus wel degelijk integratie. Vooral de jeugd past zich sneller aan.
Vlaamse jongeren praten nu met Arabische accenten en woorden, en kleden zich zoals allochtonen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 14:58   #124
migrantenjong
Banneling

Standaard

C2C heeft zonet gezegd dat het doden van "bilal" uit zelfverdediging een racistische moord is.
Oud 21 oktober 2007, 15:05   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, dat kan wel, als er een maatschappelijk probleem is met allochtonen.

Niettemin, een geval op zich waar iemand slachtoffer is van geweld daar maakt het toch niet uit van wie iemand peren krijgt. Van het beschouwen van problemen op maatschappelijke vlak, daar ligt het individueel slachtoffer toch niet wakker van, als hij daar op de grond ligt te bloeden.
Eén geval op zich?
Sommige mensen denken waarschijnlijk, moesten er geen of zeer weinig allochtonen rondlopen (zoals twintig, dertig jaar geleden bvb) dan was dat me niet overkomen of was de kans alvast véél en véél kleiner!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 15:12   #126
migrantenjong
Banneling

Standaard

Aanschouw de idiotie, beste mensen:

Antwoord op mijn vraag als een schot uit zelfverdediging een racistische moord is:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Een sukkelaar die z'n mes trekt in politiekantoor vol agenten, doodschieten, is inderdaad moord. Het feit dat de vermoorde persoon van allochtone afkomst is, laat vermoeden dat de politie veel te fel heeft gereageerd op basis van diepgewortelde racistische impulsen.

Het verbaast mij dat de brave allochtone gemeenschap in Amsterdam zich zo rustig houdt. Ze heeft nochtans alle recht en redenen om te protesteren tegen haar voortdurende ghettoisering en criminalisering.

Mocht autochtonen zoiets worden aangedaan zouden ze de zaak platbombarderen.
Wat doen wij met de meneer in kwestie? Slavenarbeid, een trip naar Soedan, of zweepslagen?
Oud 21 oktober 2007, 15:18   #127
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je veel zelfvertrouwen vertoont en die jongens met respect behandelt kunnen ze vaak vriendelijk zijn. Er zitten hier en daar ook wel wat toffe jongens tussen hoor.
Ik glimlach altijd
Ik loop steeds naar hén toe, laat hen nooit de kans om naar mij te komen
ik vraag dingen aan hén, laat hen nooit de kans iets aan mij te vragen
ik praat ermee op bus en tram en in supermarkten

en soms héél soms meen ik het nog ook!

tegen hoofddoeken spreek ik echter nooit: die negeer ik straal, uit "respect" want dat schijnen ze te wensen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2007 om 15:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 15:25   #128
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik glimlach altijd

tegen hoofddoeken spreek ik echter nooit: die negeer ik straal,
Tegen een hoofdoek heb ik ook nog nooit gesproken, tegen een persoon de erin verpakt is echter reeds dikwijls & ook omgekeerd wordt ik als man ! Aangesproken door hoofddoekdraagsters & soms zijn die zelfs niet islamietisch (de vrouwelijke mode is zeer vindingrijk in het scheppen van niet-bepaald-té -godsdienstig uitziende hoofddeksels).

Ik dacht dat ik verleden week nog eens een grote groep vrouwen en meisjes zag, allemaal op het eerste zicht "allochtoons" en zonder hoofddoek, en in omgekeerde richting gingen er een 4-tal nog met hoofdoeken uitgeruste nonnen voorbij... ik bedacht toen nog hoe kunstmatig en opgefokt die hoofdoekenkestie in feite is.
Oud 21 oktober 2007, 15:26   #129
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tegen hoofddoeken spreek ik echter nooit: die negeer ik straal, uit "respect" want dat schijnen ze te wensen.

Laatst gewijzigd door De Waal : 21 oktober 2007 om 15:27.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 15:35   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
ik ben blij dat meerdere mensen het ondertussen beginnen te begrijpen. Zelfs Jan Leyers heeft het doorgekregen.

Hier zeggen moslima's dat de hoofddoek een symbool is van hun godsdienst; daar beklemtonen ze dat het ze beschermt tegen de lusten van de mannen. Dat beledigt mij persoonlijk. Alsof ik een vrouw zonder boerka gelijk zou bespringen. (...)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2007 om 15:35.
Oud 21 oktober 2007, 15:43   #131
De Waal
Banneling

Standaard

vrt zou dit iedere dag moeten uitzenden
http://multiblog.vrt.be/dewegnaarmek...timedia/video/
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 16:05   #132
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

De weg naar Mekka is een programma dat bij veel mensen de ogen doet opengaan. Ik vraag me af waarom de VRT dit toelaat.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 16:41   #133
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nynorsk is meer een "shut up and fuck me"-type denk ik.
eerder shut up and get the fuck away from me als het om jouw type gaat.
Oud 21 oktober 2007, 16:46   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(Wat ik nu ga zeggen is een veralgemening waarbij de uitzonderingen verwaarloosd worden omdat hun invloed op het eindresultaat. Wie bekend is met de statistische thermodynamica zal mij verstaan)

Wel, als vertegenwoordiger van mijn leeftijdgroep kom ik regelmatig in contact met allochtone jongeren. Er zijn uiteraard hier en daar uitzonderingen, maar over het algemeen kloppen helaas veel verhalen.

Ik ben zelf allochtoon van een in de straatwereld gerespecteerde afkomst (Rus) en daarom maak ik veel minder problemen mee. Wel vinden ze het raar dat ik niet meedoe aan de criminaliteit.

Regelmatig krijg ik wel te horen dat ik veel te goed Nederlands spreek. Dat mag blijkbaar niet, omdat ik moet praten met een dialect om niet "verbelgd" te zijn. Zo toon ik dat ik mijn moederland nog steeds respecteer.

En ja, Belgen worden vies bekeken. Je moet een "zware belg" zijn om door deze mensen te worden geaccepteerd.
Andere culturen? Neen. Ik heb het hier over jeugdculturen. Iemand die goth, metalfan, rocker of gewoon wat extravagant is wordt meteen vies bekeken en vaak uitgescholden. Als je niet meedoe word je raar bekeken.

Ik heb een tijdje rondgehangen met deze jongeren, omdat ik dacht dat het de bedoeling was voor mij als allochtoon (toen was ik immers 16, puber, rebel en wilde ik misdadig zijn gewoon voor de kick).

Het is ook niet zo dat ik in een marginale groep terecht kwam, nee, dit waren normale mensen, your casual antwerp city immigrant.

Sommigen ervan maakten iets met hun leven, maar het grootste percentage bleef gewoon bij op straat rondhangen, stelen, drugs verkopen en niets doen.

O ja, en ik weet nog hoe ze mij uitlachten toen ik een paar "oud-vrienden" onlangs tegenkwam toen ik zei dat ik studeer.

Ik hoop dat ik nu wat meer heb opgeklaard en wat minder op een idioot lijk in jouw ogen (en nee ik probeer mijn kansen bij u niet te verhogen).
En wat heeft dat nu allemaal te maken met de post waarop je antwoordde?
Oud 21 oktober 2007, 16:51   #135
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik had daar mijn [/sarcasme] moeten achter zetten, had u dat niet door? Is dat hoe u denkt over mij?

Als u slachtoffer bent van geweld maakt het niet uit wie de dader is. Tenminste, dat zou normaal zo moeten zijn.
mijn excuses.
ik had het anders moeten formuleren.
maar de waarheid blijft natuurlijk dezelfde.
niet alleen 'je hebt nog geluk gehad dat het geen allochtoon was' maar ook 'je liegt, je zegt dat enkel maar omdat je links bent'

't is van uw 'eigen volk' dat je't moet hebben
Oud 21 oktober 2007, 16:55   #136
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
eerder shut up and get the fuck away from me als het om jouw type gaat.
wat heb jij tegen het Migrantenjong?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 17:43   #137
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
mijn excuses.
ik had het anders moeten formuleren.
maar de waarheid blijft natuurlijk dezelfde.
niet alleen 'je hebt nog geluk gehad dat het geen allochtoon was' maar ook 'je liegt, je zegt dat enkel maar omdat je links bent'

't is van uw 'eigen volk' dat je't moet hebben

Just Jong, Mijn moeder (90) is overvallen door TWEE vreemden (West-Vlamingen)..... Hield het zelfs vol bij de aangifte: het waren TWEE vreemden............Ik kende ze niet.

Ziet ge nu wat ge aan die vreemden allemaal hebt....niets dan last.

Laatst gewijzigd door Juvenalis : 21 oktober 2007 om 17:44.
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 17:49   #138
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
wat heb jij tegen het Migrantenjong?
Zoals ik reeds zei, mijn ideeen vallen niet in smaak bij vrouwen.

Hier heb je een demonstratie.
Oud 21 oktober 2007, 18:13   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De weg naar Mekka is een programma dat bij veel mensen de ogen doet opengaan. Ik vraag me af waarom de VRT dit toelaat.
is me ook een raadsel. Misschien hebben ze enkel de eerste aflevering bekeken? de paardenkleppen zelfs dan nog niet afgezet? gedacht dat de vlaamse boerkes het toch niet zouden snappen?

geen idee in feite.

maar wij zijn dan ook niet de enigen die van verbazing omvervallen dat de pravda zoiets uitzendt!

op beveiliging zal Leyers niet moeten rekenen, en misschien is het wel zijn laatste programmareeks.

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2007 om 18:15.
Oud 21 oktober 2007, 18:17   #140
Aaron
Vreemdeling

Aaron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
ik heb echt met jou te doen. ben jij wel gelukkig? blijkbaar is er iets in je jeugd gebeurd waar je moeilijk over kan praten. Maar praten werkt. Hoe hard je ook probeert, je onverwerkte verleden komt hoe dan ook naar buiten. Probeer vrienden te maken die je begrijpen. Er mee blijven zitten leidt tot frustratie die je maar moeilijk kan kanaliseren.

Professionele hulp zou ook een uitweg kunnen zijn.

ik hoop dat ik je een stapje dichter heb gebracht bij een gelukkiger, voldaan leven. dat je op die manier liefde kan geven en krijgen. Want extreem taalgebruik leidt tot aandacht, maar dat is niet de aandacht die je echt verlangt.
Wat voor een uitspraak is me dat? Moest je dit tegen mij in mijn gezicht zeggen zou het ook je beste keer niet zijn. Waar haal je het lef te zeggen dat hij 'professionele hulp' nodig heeft? Ik denk eerder dat jij er nodig hebt zoals jij hier aan het lullen bent!

Laatst gewijzigd door Aaron : 21 oktober 2007 om 18:17.
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be