![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Gouverneur
|
![]() Dedecker zullen we pas leren kennen eenmaal als we weten hoe hij met macht omgaat en eerbare, verdedigdbare kompromissen zal moeten sluiten.
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
---------------- Maar wordt het geen tijd dat we het vlaamse discours eens omdraaien? Wij "vragen" tenslotte niks: het zijn de franstaligen die "vragen" (eisen). Ik dacht dat het Wilfried Martens was die had voorgesteld dat men eerst eens zou moeten beginnen met vastleggen wat men apart wil brengen en dan pas ONDERHANDELEN over hetgeen men nog samen zou willen doen. Als ik bij de bank constant geld leen en de bank is dat ferm beu aan het worden dan denk ik niet dat de BANK onder de lat door zal gaan, terwijl ik moet gaan doen of de bank een hoop eisen op tafel legt, waarop ik NON blijf zeggen. Volgens mij stopt die bank dan gewoon met me geld te geven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2007 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals ik zei : een opportunist. Maar wél iemand die bereid is te vechten voor zijn gegeven woord, DAT mag gezegd zijn! Alleen heeft hij nog nooit zijn woord ondubbelzinnig aan Vlaanderen gegeven.
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 9 november 2007 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() ... en werd buitengepest bij de VLD wegens zijn Vlaamse en liberale standpunten.
'n Goed punt, om te beginnen. Overigens is Kortaf ook een blauwe. ![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar serieus, ik ben ook wel een blauwe
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan LDD dit uitwerken en promoten? |
|
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() We wisten allemaal dat er, na de stemming in de kamercommissie binnenlandse zaken, een heleboel wind zou gemaakt worden aan beide zijden.
Dat is nu bezig. Laat ons misschien wachten met conclusies tot die wind is gaan liggen, en tot er iets concreets gebeurt. Zoals definitief de formatie afwijzen, bijvoorbeeld. Of Leterme die zijn opdracht aan Albert teruggeeft. Of dan toch de "snelle" vorming van een regering. Kortom, niet iets van louter zeggens, maar van doens. Pas dan kunnen we met enige zekerheid inschatten hoe fel we weer bij de bok gezet zijn, of - wie weet - dat één en ander wat méér dan windmakerij blijkt te zijn. Toegegeven, 't is een beetje moeilijk analyseren nu. Nog nooit heeft men zowel aan franstalige als aan vlaamse zijde zó lang ogenschijnlijk het been stijf gehouden. We zijn dat, van de vlaamse onderhandelaars in elk geval, niet gewoon. |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk jij niet dat de gazetten die foto's uitkiezen om hun zogezegd gelijk te onderstrepen. En dat is volgens mij in dit geval gebeurd. En jij lijkt me nogal goedgelovig in dit geval.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ACW'er zou zijn? Want volgens mij is dat niet het geval.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog altijd geen hard bewijs gezien dat de kranten gelijk hadden dat er een eerste bocht geweest is van de tjseven of van Leterme.
Ik ben nog altijd van mening dat onze prutsjoernalisten een verhaal gebrouwd hebben en binnen de kortste keren hun eigen leugens zijn gaan geloven. Zoiets als een stadslegende. Ik zie het zelfs mogelijk dat het initiatief om de kamervoorzitters een soort koninklijk verkenner te laten spelen, aanleiding hiertoe was. Maar is volgend senario niet denkbaar: de kamervoorzitters trekken de oppositie mee in het bad en voeren besprekingen, ten voordele van de formateur, maar binnen hun kiesbeloftes van iedere partij, en brouwen een soort van voorstel aan de formateur en aan de onderhandelende partijen. Vergeet toch niet dat de kamervoorzitters zedelijk verplicht zijn om in hun akties een afspiegeling van gans het parlement te betrekken; en die parlementairen zijn dezelfde die het regeerakkoord moeten goedkeuren; dus dezelfde die de onderhandelaren kunnen terugfluiten of goedkeuren .... Neen, wat vandaag gebeurd is, is een vaudevil vanwege onze prutspers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 november 2007 om 16:21. |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moest eindelijk een oplossing komen voor BHV.Er was de kans dat het met "suikertjes" kon,niet dus,zonder suikertjes,eerst nog even wat proceduurtjes doorlopen maar die zijn niet eindeloos meer,het zit nu in een automatisme van de verkozenen des volkes en niet meer in de "politiek"........ punt afgestreept op verkiezingsbeloften.....
Er wordt "een gebaar" gevraagd,welnu,het kartel maakt,ook op hun websites,perfect duidelijk dat er veel "gebaard" kan worden,maar dat er substantiele staatshervormingen moeten zijn.Het duo Vandeurzen-Dewever zie ik niet rondhuppelen met enkel een gedrukt leeuwtje op nieuwe belastingspapieren of zo.........punt nog niet afgestreept op verkiezingsbeloften.... Het is perfect duidelijk dat "belgie" nog steeds niet op de schop moet voor de coalitie,maar ook dat het kartel,in een eventuele volgende regering zich niet wenst te moeten bezig houden met "ad-hoc" met communautaire zaken,maar met al die andere punten op sociaal-economisch niveau,die zelfs al grotendeels overeengekomen zijn....het communautaire MOET structureel geregeld worden,daarom is een permanente commissie van wijzen op zich niet verwerpelijk!!!!! De vorige regering slaagde er in dat allemaal weg te moffelen,maar er zit ondertussen een te grote bult in dat tapijt ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 november 2007 om 16:23. |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook de commentaren in deze draad kunnen een licht werpen. |
|
![]() |
![]() |
#138 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag mij echt af hoe hier nog een regering van kan komen.
Het ziet ernaar uit dat de uitvlucht die de koning voor de crisis bedacht heeft, niet aanvaard wordt door de Vlamingen. Ik vind het trouwens opmerkelijk hoeveel macht de Belgische politici bij de koning leggen en hoeveel macht hij vervolgens naar zich toe trekt. Als staatshoofd bepalen wat er wel en niet in het regeerakkoord mag komen, dat hoeft Beatrix ècht niet te proberen. De Vlaamse partijen lijken het scenario dat de Franstaligen erg goed uit zou komen, een snelle regering zonder de eisen van de Vlamingen, af te schieten. Ik kan me goed voorstellen dat de N-VA en ook een deel van de in de loop van de maanden geradicaliseerde CD&V zichzelf beledigd voelen door wat de koning voorstelt. Het probleem is dat de koning natuurlijk niet neutraal is, maar 'm zit te knijpen vanwege de huidige instabiliteit en een oplossing zoekt die zijn toekomst in ieder geval verzekert. Dat hij daarbij de kant van de Franstaligen kiest, is niet verwonderlijk: een rijke Franstalige Brusselaar op een invloedrijke positie kiest in de regel voor de MR. Maar goed, de Vlamingen zeggen nu in bedekte termen "de koning kan zoveel willen", "wij bepalen zelf wel wat in het regeerakkoord moet staan". Eventuele belgicistische krachten binnen CD&V (oudere garde, die de huidige generatie probeert te bewerken) en de VLD zouden het graag anders zien, maar de N-VA is nu eenmaal onvermijdelijk voor roomsblauw. Incontournable. En dankzij de N-VA lijkt CD&V ook nog steeds te beseffen dat zonder haar kartel überhaupt geen regering gevormd kan worden. Dat is natuurlijk het grote verschil met vroeger en met de veelvuldig aangehaalde probleemformaties in Nederland: er is geen alternatief. En dat is weer te danken aan VB en LDD, die met CD&V/N-VA samen een meerderheid van de Vlaamse zetels hebben. Het is onwaarschijnlijk dat de Franstaligen nog veel zin hebben om te onderhandelen. Een volgende crisis is bovendien in aantocht, nu de waarnemende FDF-burgemeesters van de faciliteitengemeenten openlijk aangeven de Vlaamse wetten niet meer te willen respecteren, voor zover ze dat tot nu toe nog wel deden. Zij zullen hoogstwaarschijnlijk uit hun gewetensnood verlost worden door anderen in hun plaats te benoemen - ik mag aannemen Nederlandstaligen. Dan is het 2-0 voor de Vlamingen. Met een regeerakkoord inclusief staatshervorming zou het 3-0 worden, dus dat zullen de Franstaligen niet kunnen verkroppen. En daarmee dreigt alles vast te lopen. De vraag is dan hoeveel dagen er nog voor nodig zijn om beide partijen te laten inzien dat België klinisch dood is. Of de belgicistische krachten moeten er toch nog in slagen de CD&V mee te krijgen in een Belgische coalitie, desnoods met de geheelonthouders van Ecolo-Groen! Van de N-VA mag verwacht worden dat ze daar niet meer in trapt. |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Geen regering zonder....
NV-A zij dat ooit eens,waarom zouden ze nu geen veraad plegen? |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|