![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een brood bakken in een bakmachine is geen bespraring, hoor. Wij doen het hier zelf en als je alles bij elkaar rekent (bloem, gist, bijkomende ingrediënten en elektriciteit), is het heus niet goedkoper. Wel wordt het goedkoper als je twee grote broden in de oven bakt, maar zeker niet met de broodmachine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En 4 000 tot 7 500 euro netto in de maand? Dat zijn wel heeeeeeel goed betaalde banen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
4 x eten en drank,4x kleren,verhoogde elektriciteitsrekening +/- 250 euro per maand,4x wassen,4x hospitalisatie,4x belastingen,hogere gemeentelasten,provincielasten,4x hygienische produkten,hoger waterverbruik,meer huisvuil,vervuiling op water,grondlasten,autotaks,autoverzekering,bijkome nde taksen,brandverzekering,vakantie,telefoon,adsl,ben zine,onderhoud wagen,onvoorziene kosten(dingen gaan nu eenmaal kapot)dokterskosten,apothekerkosten,familiale verzekering,onderhoud woning en tuin. Als ge niet eet,niet wast,geen wagen hebt,geen vakantie neemt en alles maar blauw-blauw laat van onderhoud kunt ge mss nog rijk worden. Ofwel is uwen euro meer waard dan de mijne!
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Ofwel is het gat in zijn hand kleiner dan het jouwe...
Laatst gewijzigd door Sfax : 17 november 2007 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() de discussie gaat of men met 1500 euro per maand per persoon toekomt,als ik zeg dat met 4 volwassen gezinsleden,man,vrouw,zoon,dochter 1000euro per gezinslid er niet veel overblijft heeft dat gat geen grote proporties,van sommige dingen kunt ge zeggen dat men niet maal 4 moet vermenigvuldigen,van andere nu eenmaal niet.
![]() |
#129 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() Laat me raden ... ook vier auto's waarschijnlijk en een paar dure hobby's en al geruime tijd een zware hypotheek van minstens 1500 euro per maand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() zelf een gezin??
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() Lees post 126 en reken eens alles samen van verplichte kosten,reken daarna per persoon uw eten per dag,als ge de prijzen weet van vlees en vis en groenten ga je verschieten.
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Uw rekeningske gaat niet, er staan veel te veel rekeningskes op die maar jaarlijks terugkomen...betaal jij je grondlasten maandelijks??? Je kan ook nog je hypotheek er bij plaatsen....of je minnares en je buitenechtelijke kinderen enz.............................12 x 4000= 48000 48000 x 40.33 = één miljoen negen honderd vijf en dertig en acht honderd veertig frankskes, en ge komt nog niet TOE.........uw GAT is werkelijk GROOT!!!!!! Laatst gewijzigd door Juvenalis : 18 november 2007 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u trouwens vier maal personenbelastingen betaalt, betekent dat ook dat u vier inkomens heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat denk ik ook. Maandelijks komt er bij ons geen 4000 euro op de gezinsrekening, en toch slagen we erin met minder niet alleen rond te komen maar ook nog het een en ander aan de kant te zetten. Je moet immers altijd wat reserve achter de hand hebben. Binnenkort zijn we toe aan een nieuwe droogkast en volgend jaar is er een andere wagen gepland. En al dergelijke zaken kopen we zonder krediet aan. Allemaal van onze eigen verdiende en gespaarde centjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleszins geen duizend euro per persoon en per maand...
Mij is nog steeds niet duidelijk hoe u er niet in slaagt gemakkelijk rond te komen met duizend euro per persoon en per maand. U moet toch wel heel kwistig omgaan met geld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onderhoud wagen +autotaks + brandstof 1700 euro,provincielasten,huisvuil,gemeentelasten,kabel ,vervuilingstaksen op water,enz..enz... ik vergeet nog veel. Dan heb je nog genen boterham gegeten,nog gaan broek versleten,en nog geen stappeke in de wereld gezet,dan heb je nog geen zeep,waspoeder,en andere hygienische produkten gebruikt,mag er niemand ziek worden of medicatie nodig hebben. hoeveel reken je per persoon voor 3 maal per dag te eten? per week 200 euro voor 4 mensen =tussen de 800 en de 900 euro per maand? Onvoorziene uitgaven reken die er ook maar bij! Vakantie is voor 4 mensen 3000 euro veel? Kleding,reken maar uit he voor 4 personen,jassen broeken,ondergoed hemden,truien,kousen,schoenen. onderhoud van de tuin,verbeteringen aan het huis,kado's voor verjaardagen en nieuwjaar ik ben zeker dat ik nog heel wat vergeet. Ja ik kom toe,en heb gene frank of euro schuld,maar veel overhouden kan ik niet meer,vroeger toen ik mijn huis nog aan het afbetalen kon ik dat wel,nu niet meer. En ik ben geen dooie mus he,ik leef zonder grote chichi maar het leven mag wel een zekere voldoening geven vind ik. Tenslotte nog dit,het is moeilijk om huiselijke situaties in te schatten,hobby's kosten geld zoals abbonementen van de voetbal bv.of af en toe een snakske gaan eten of een uitstap maken is goed gaan eten of een terrasje doen. Ge kunt dat allemaal laten,of het niet kunnen en ik kan dat begrijpen,maar zeg niet dat het leven goedkoop is he.
![]() |