![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() We hebben onze meerderheid niet opgegeven trouwens. Men heeft België gewoon omgevormd van een gewone consensusdemocratie naar een pacificatiedemocratie. Al ben ik het er wel mee eens dat de paritaire samenstelling misschien niet in elke instelling nodig was. We mogen ook niet vergeten dat de Franstaligen in Brussel ook hun meerderheid deels hebben opgegeven ten voordele van een pacificatiemodel. Of is dat dan wel democratisch volgens jou, dat 17 Brusselse volksvertegenwoordigers een beslissing door de overige 72 genomen kunnen tegenhouden?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Probeer je bronvermelding niet te vergeten als je uit krantenartikels of website's citeert, mij kan het niet schelen hoor, maar de moderatie wel. Auteursrecht etc... Lees dit ook eens: http://forum.politics.be/announcement.php?f=178&a=38 http://forum.politics.be/announcement.php?f=178&a=10 Sorry voor het belerend vingertje. Welkom en veel succes, goodluck! Ovidius |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sorry, maar ik ben te intelligent om me te laten omlullen door fictieve begrippen als 'pacificatiedemocratie'. Met democratie heeft heel het bestuur in België niets te maken. Het is niet omdat u een wolf 'kuddehond' noemt dat het ineens een hond geworden is. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 december 2007 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat mij betreft geen bezwaar dat zelfs VB en/of LDD in de ring zouden komen. Dat zou dan niet meer dan normaal zijn.
#125 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#126 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() Ik hoor sommige waarnemers verklaren dat Leterme nog steeds zicht heeft op het premierschap. Hallucinant. Als Reynders slaagt waar Leterme twee (2!) keer faalt, dan lijkt het me evident dat Reynders premier wordt.
|
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() Ik denk al vanaf dag 1 dat Reynders handig genoeg is om premier te worden; maar VLD wil Leterme als premier, anders zal hij de martelaar kunnen spelen.
|
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Als het een regering wordt zonder CDH en met Ecolo zal een liberale premier bijna onvermijdelijk zijn...
Niet dat zo'n regering een kans maakt zolang men de stoorzender N-VA binnen boord houdt... Als Leterme de martelaar wil uithangen, mij niet gelaten. Je maakt toch geen onbekwaam sujet premier van een land louter uit vrees dat hij electoraal garen spint bij zijn verticale klassering? Het is op zich al tragisch dat het electoraat dit soort types verafgoodt als waren ze de nieuwe Messias. In een verlichte democratie zou Leterme ongenadig afgestraft worden voor zijn onkunde. In onze democratie wordt zo iemand de held van het volk. ![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veel te snel rijk worden, is nooit goed. |
|
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 1 december 2007 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
#134 |
Gouverneur
|
![]() WTF is een verlichte democratie?
Klinkt mij inziens als een eufimisme voor verlicht despotisme(wat in wezen gewoon een dictatuur is).
#135 |
Minister-President
|
![]() Meneer heeft Dehaene veel te snel aan de kant geschoven (wellicht op aandringen BDW?)
|
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Dehaene stapte uit zijn wagen en zijn broek was al open, gereed om te laten zakken. Zulke "staatsmannen" hebben we in Vlaanderen niet nodig. Laatst gewijzigd door HAMC : 1 december 2007 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
#137 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Het zijn straatratten die voortbestaan van ons landje bemoeilijken...
Sommigen zullen hen daarvoor dankbaar zijn... |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu misschien Ecolo erbij; maar ook zij willen geen N-VA |
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() En de VLD ook een verliezer bijde verkiezingen(zo veel niet als de spasten ![]() Wat een sukkels Dehaene en Decroo |
|
![]() |