Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 1 december 2007, 11:59   #121
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Nee, we hebben er al 5 gerealiseerd door enorme sommen geld te betalen, grondgebied af te geven en onze meerderheid op te geven.
Grondgebied afgeven? Wat moeten de Franstaligen dan niet zeggen? Zij zagen de Rand als deel van Brussel.

We hebben onze meerderheid niet opgegeven trouwens. Men heeft België gewoon omgevormd van een gewone consensusdemocratie naar een pacificatiedemocratie. Al ben ik het er wel mee eens dat de paritaire samenstelling misschien niet in elke instelling nodig was. We mogen ook niet vergeten dat de Franstaligen in Brussel ook hun meerderheid deels hebben opgegeven ten voordele van een pacificatiemodel. Of is dat dan wel democratisch volgens jou, dat 17 Brusselse volksvertegenwoordigers een beslissing door de overige 72 genomen kunnen tegenhouden?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 1 december 2007, 12:02   #122
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodluck Bekijk bericht
uit le soir. dus dat is wel gelijk te stellen aan een "oui" voor het oude voorstel, of ze begrepen de vraag niet goed waar naar een beslissing over het nieuwe voorstel gevraagd werd... gelijkhoe het is een nieuwe "non"... wat nu?
Dag goodluck, coole nick.

Probeer je bronvermelding niet te vergeten als je uit krantenartikels of website's citeert, mij kan het niet schelen hoor, maar de moderatie wel. Auteursrecht etc...

Lees dit ook eens:

http://forum.politics.be/announcement.php?f=178&a=38
http://forum.politics.be/announcement.php?f=178&a=10

Sorry voor het belerend vingertje.

Welkom en veel succes, goodluck!

Ovidius
Ovidius is offline  
Oud 1 december 2007, 12:18   #123
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Grondgebied afgeven? Wat moeten de Franstaligen dan niet zeggen? Zij zagen de Rand als deel van Brussel.

We hebben onze meerderheid niet opgegeven trouwens. Men heeft België gewoon omgevormd van een gewone consensusdemocratie naar een pacificatiedemocratie. Al ben ik het er wel mee eens dat de paritaire samenstelling misschien niet in elke instelling nodig was. We mogen ook niet vergeten dat de Franstaligen in Brussel ook hun meerderheid deels hebben opgegeven ten voordele van een pacificatiemodel. Of is dat dan wel democratisch volgens jou, dat 17 Brusselse volksvertegenwoordigers een beslissing door de overige 72 genomen kunnen tegenhouden?

Sorry, maar ik ben te intelligent om me te laten omlullen door fictieve begrippen als 'pacificatiedemocratie'. Met democratie heeft heel het bestuur in België niets te maken.

Het is niet omdat u een wolf 'kuddehond' noemt dat het ineens een hond geworden is.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 december 2007 om 12:20.
Rr00ttt is offline  
Oud 1 december 2007, 12:33   #124
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat zou daarop tegen zijn?
Wat mij betreft geen bezwaar dat zelfs VB en/of LDD in de ring zouden komen. Dat zou dan niet meer dan normaal zijn.
Oud 1 december 2007, 12:41   #125
Geert C

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik ben te intelligent om me te laten omlullen door fictieve begrippen als 'pacificatiedemocratie'. Met democratie heeft heel het bestuur in België niets te maken.

Het is niet omdat u een wolf 'kuddehond' noemt dat het ineens een hond geworden is.
Pacificatiedemocratie is zeker geen fictief begrip. Lijphart gebruikte het al. Zoek op de Engelstalige Wikipedia bijvoorbeeld eens 'Consociationalism' of op de Duitstalige 'Konkordanzdemocratie' op. Het is allesbehalve een fictief begrip. Het komt in feite gewoon neer op machtsdeling. Zelfs een structurele meerderheid vertaalt zich niet automatisch in winst van het debat. Dat zullen de Grieks-Cyprioten ook moeten aanvaarden als ze Cyprus herenigd willen zien. In sommige landen ziet men België op dat vlak zelfs als een voorbeeld. Zo heeft men in Noord-Ierland als onderdeel van het vredesakkoord de dubbele meerderheid ingevoerd.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Geert C is offline  
Oud 1 december 2007, 13:05   #126
perf
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
nog 1 kans op 6 voor een neen dus.

Moesten de flaminganten al niet beginnen panikeren Pajot?
perf is offline  
Oud 1 december 2007, 13:15   #127
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Nog niet zenuwachtig aan het worden, flaminganten ?
België naar de kloten
Laat het maar tot nieuwe verkiezingen komen...dan gaan de flaminganten eens goed lachen mijn beste PAJOT,ik zal er in ieder geval één van zijn!
VlaamseKracht is offline  
Oud 1 december 2007, 13:20   #128
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor sommige waarnemers verklaren dat Leterme nog steeds zicht heeft op het premierschap. Hallucinant. Als Reynders slaagt waar Leterme twee (2!) keer faalt, dan lijkt het me evident dat Reynders premier wordt.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 1 december 2007, 13:22   #129
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik hoor sommige waarnemers verklaren dat Leterme nog steeds zicht heeft op het premierschap. Hallucinant. Als Reynders slaagt waar Leterme twee (2!) keer faalt, dan lijkt het me evident dat Reynders premier wordt.
Ik denk al vanaf dag 1 dat Reynders handig genoeg is om premier te worden; maar VLD wil Leterme als premier, anders zal hij de martelaar kunnen spelen.
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 13:22   #130
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral de VLD heeft schrik dat Leterme geen premier zal worden. De partij zou wel eens weggeveegd kunnen worden volgende verkiezingen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 1 december 2007, 13:35   #131
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Als het een regering wordt zonder CDH en met Ecolo zal een liberale premier bijna onvermijdelijk zijn...

Niet dat zo'n regering een kans maakt zolang men de stoorzender N-VA binnen boord houdt...

Als Leterme de martelaar wil uithangen, mij niet gelaten. Je maakt toch geen onbekwaam sujet premier van een land louter uit vrees dat hij electoraal garen spint bij zijn verticale klassering?

Het is op zich al tragisch dat het electoraat dit soort types verafgoodt als waren ze de nieuwe Messias. In een verlichte democratie zou Leterme ongenadig afgestraft worden voor zijn onkunde. In onze democratie wordt zo iemand de held van het volk.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 1 december 2007, 13:37   #132
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als het een regering wordt zonder CDH en met Ecolo zal een liberale premier bijna onvermijdelijk zijn...

Niet dat zo'n regering een kans maakt zolang men de stoorzender N-VA binnen boord houdt...

Als Leterme de martelaar wil uithangen, mij niet gelaten. Je maakt toch geen onbekwaam sujet premier van een land louter uit vrees dat hij electoraal garen spint bij zijn verticale klassering?

Het is op zich al tragisch dat het electoraat dit soort types verafgoodt als waren ze de nieuwe Messias. In een verlichte democratie zou Leterme ongenadig afgestraft worden voor zijn onkunde. In onze democratie wordt zo iemand de held van het volk.
Zegt veel over de underdogs die de VL nog altijd zijn.

Veel te snel rijk worden, is nooit goed.
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 13:40   #133
Geert C

Standaard

Citaat:
Wie komt er nu ook op het idee om iemand die zelfs nog nooit een communautaire onderhandeling heeft bijgewoond ineens tot formateur te promoveren... Men had beter iemand anders als formateur aangesteld en Leterme toch premier laten worden.

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 december 2007 om 13:40.
Geert C is offline  
Oud 1 december 2007, 13:44   #134
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...verlichte democratie...
WTF is een verlichte democratie?

Klinkt mij inziens als een eufimisme voor verlicht despotisme(wat in wezen gewoon een dictatuur is).
Oud 1 december 2007, 13:44   #135
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wie komt er nu ook op het idee om iemand die zelfs nog nooit een communautaire onderhandeling heeft bijgewoond ineens tot formateur te promoveren... Men had beter iemand anders als formateur aangesteld en Leterme toch premier laten worden.
Meneer heeft Dehaene veel te snel aan de kant geschoven (wellicht op aandringen BDW?)
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 13:51   #136
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Meneer heeft Dehaene veel te snel aan de kant geschoven (wellicht op aandringen BDW?)
Integendeel, ze hebben hem nog te lang laten doen. Belgie is passé.

Dehaene stapte uit zijn wagen en zijn broek was al open, gereed om te laten zakken. Zulke "staatsmannen" hebben we in Vlaanderen niet nodig.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 1 december 2007 om 13:53.
HAMC is offline  
Oud 1 december 2007, 13:52   #137
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En niet alleen BDW......
rik47 is offline  
Oud 1 december 2007, 13:52   #138
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Het zijn straatratten die voortbestaan van ons landje bemoeilijken...

Sommigen zullen hen daarvoor dankbaar zijn...
Chipie is offline  
Oud 1 december 2007, 14:31   #139
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Integendeel, ze hebben hem nog te lang laten doen. Belgie is passé.

Dehaene stapte uit zijn wagen en zijn broek was al open, gereed om te laten zakken. Zulke "staatsmannen" hebben we in Vlaanderen niet nodig.
Dehaene en Decroo hadden meteen door dat het met N-Va maar niets zou worden.

Nu misschien Ecolo erbij; maar ook zij willen geen N-VA
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 14:49   #140
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dehaene en Decroo hadden meteen door dat het met N-Va maar niets zou worden.

Nu misschien Ecolo erbij; maar ook zij willen geen N-VA
Hahaa door NV-A hoort men weer van de tseeven
En de VLD ook een verliezer bijde verkiezingen(zo veel niet als de spasten )Mogen meedoen door de NV-A.
Wat een sukkels Dehaene en Decroo
EXTREEM is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be