Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 17:15   #121
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
U hebt blijkbaar de maatschappij enkel last en kosten bezorgt,en u wijst natuurlijk iedereen met de vinger,behalve uzelf ....ocharme .
En als u zichzelf dan toch buiten onze maatschappij wil plaatsen ,heb dan respect voor mensen die met WERKEN hun brood trachten te verdienen.
En stop met uw potsierlijk zelfbeklag ,typisch .....tis de schuld van de maatschappij meneer de rechter ik ben slachtoffer meneer .....pffff ,praat met een psychiater,er is nog hoop ,ook voor u !!
Is dat het beste dat u kan doen?

En ja, toen ik voor de rechter stond waar de politie vervalst bewijsmateriaal bij had was ik inderdaad slachtoffer van corrupte politieagenten.

Dat kan u niet verdragen dat uw vriendjes corrupt zijn he?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 17:30   #122
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Hamc , dat is uw oordeel,u bent verbitterd man en verblind van haat.
Ik heb echt medelijden met u, dat meen ik .
Geloof me u hebt een vertekend beeld over de politie, en wat u verteld kan ik geloven ik heb immers toegegeven dat er overal kaf tussen het koren zit.
Maar wat u hebt meegemaakt kan u toch niet laten afschijnen op een onschuldig en naief kind van 23 jaar? kommaan dat kun je toch niet menen.....
Ikzelf heb ook al zitten vloeken op politiemensen die me voor de zoveelste keer flitsen,maar dan bedenkt ik achteraf dat ik mezelf moet vervloeken omdat ik me weer niet aan de regels heb gehouden.
Ik ben het vaak eens met uw postings maar dit kan er bij mij echt niet in ,dat je zo met haatgevoelens zit is niet gezond man praat erover .

Laatst gewijzigd door benji : 4 december 2007 om 17:31.
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 17:32   #123
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Hij heeft gewoon een vieze kant van de flikken gezien. Gij ziet goeie.
Elk door omstandigheden. Moet elkanders ervaring daarvoor niet uitsluiten, KAN toch dat hij te maken had met smerige corupte kutflikken?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 17:37   #124
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Hij heeft gewoon een vieze kant van de flikken gezien. Gij ziet goeie.
Elk door omstandigheden. Moet elkanders ervaring daarvoor niet uitsluiten, KAN toch dat hij te maken had met smerige corupte kutflikken?

Dat kan idd ,zal ik niet ontkennen ,we zijn allemaal mensen met onze fouten,maar beoordeel iemand op zijn persoon en niet op iemand zijn WERK.
Wat met de gevoelens van de naaste familieleden en vrienden....nee ik blijf erbij dit is er over,dat is mijn gevoel u hoeft zich hier niet achter te scharen.
Oud 4 december 2007, 17:45   #125
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Dewael, de VLD kwalminister van binnenlandse zaken, is verantwoordelijk voor dit blauw-blauw beleid. Dat de mensen nog altijd voor die zakkenrollers stemmen is voor mij totaal onbegrijpelijk.

Ze laten ons blauw betalen aan belastingen en we krijgen er niets voor terug.

GEEN binnenlandse veiligheid.
GEEN recht op eigen verdediging.
ONMENSELIJKE behandelig van sociaal zwakken (heksenjacht werklozen...)
enz enz....

Waar gaat ons geld eigenlijk naartoe???
Naar Wallonie dat weten we al, maar dat deze blauwe kwalminister met zijn rode kaken flessen wijn slurpt aan 200.000bfr op onze kosten kan misschien toch ook al een indikatie geven van de manier waarop met onze belastingen gesmeten wordt door de dikke profiteurs.

Walgelijk gewoon Verhofstadt en zijn kliek.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 17:47   #126
Bhairav

Standaard

Citaat:
Dat kan idd ,zal ik niet ontkennen ,we zijn allemaal mensen met onze fouten,maar beoordeel iemand op zijn persoon en niet op iemand zijn WERK.
Wat met de gevoelens van de naaste familieleden en vrienden....nee ik blijf erbij dit is er over,dat is mijn gevoel u hoeft zich hier niet achter te scharen.
Waarom zou ik iemand ni op zijn werk beoordelen? Is dat dogmatisch ofzo? Ik denk het niet, iemand beoordelen op wat -ie doet is normaal.
Oud 4 december 2007, 17:51   #127
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Ja maar niet veralgemenen,1ne slechte inspecteur= slechte politie?
Oud 4 december 2007, 17:52   #128
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hamc , dat is uw oordeel,u bent verbitterd man en verblind van haat.
Ik heb echt medelijden met u, dat meen ik .
Geloof me u hebt een vertekend beeld over de politie, en wat u verteld kan ik geloven ik heb immers toegegeven dat er overal kaf tussen het koren zit.
Maar wat u hebt meegemaakt kan u toch niet laten afschijnen op een onschuldig en naief kind van 23 jaar? kommaan dat kun je toch niet menen.....
Ikzelf heb ook al zitten vloeken op politiemensen die me voor de zoveelste keer flitsen,maar dan bedenkt ik achteraf dat ik mezelf moet vervloeken omdat ik me weer niet aan de regels heb gehouden.
Ik ben het vaak eens met uw postings maar dit kan er bij mij echt niet in ,dat je zo met haatgevoelens zit is niet gezond man praat erover .
Ik heb toch nergens iets persoonlijks gezegd over die vermoorde vrouw. En uiteraard is dat een erge zaak. Net zo erg bijna als mensen die de boeven gaan vangen om ze lange jaren weg te steken en dan verwachten dat die dat zomaar laten gebeuren.

En verbitterd en verblind van haat? Omdat ik de zaken bij naam noem? Ik denk het niet. Ik zeg niet dat ik geen haat ken, dat zou niet juist zijn. Ik haat de politie als corrupt apparaat, niet persoonlijk als mensen. Trouwens ik ken er wel enkele persoonlijk.

Zo werd ik eens verdacht van softdrugs handel. De eerstaanwezend commisaris die me ondervroeg wou weten aan wie ik wiet verkocht. Ik vertelde hem dat ik gerust een lijst wou maken van rijkswachters en agenten die drugs kochten bij mij. Ik zei hem als die dan in de gevangenis zitten komt u maar terug voor de rest van de klanten.

We zullen het er later nog eens over hebben zei hij, en daarmee was de hele zaak afgelopen. Begrijpt u? Corruptie.

U zegt daar dat u vloekt als u geflitst wordt, probeer u eens voor te stellen hoe u zou vloeken als u tot 2.5 jaar gevangenis veroordeeld wordt door vals bewijsmateriaal dat de politie heeft meegebracht.

Praat erover zegt u, wel dat doe ik hier, en u gelooft me niet. Want de politie die zijn niet corrupt, kom nou.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 17:53   #129
Bhairav

Standaard

Wat een rhetorisch gezeik is dat nu?
Alsof de waarheid er van afhangt. Ni te doen.
Oud 4 december 2007, 18:54   #130
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Arme agentjes moeten werken, amai toch.

Dat is weer typisch, arme agentjes. Voor de gevangenen zijn de stinkende beestenwagens goed genoeg maar ocharme als er een agent in die situatie zit, dan is het schandalig. Komediant.

Zoals gezegd, goed genoeg voor gevangenen, goed genoeg voor agenten.

Direkt stoppen en in een fabriekske gaan werken, maar daar krijgen ze geen corruptie geld meer, tja...

De waarheid is een schande? Wel ja, we zijn in Belgie he.
Je kan gevangenen wel niet hetzelfde beschouwen als flikken. De eerste groep heeft vaak een misdaad gepleegd tegenover de maatschappij in het algemeen en de 2e zijn ordebewaarders van de maatschappij.

Uw uitspraak van 'goed genoeg voor gevangenen, goed genoeg voor agenten' ontgaat me helemaal. Agenten zijn trouwens geen criminelen, inbrekers, dieven, moordenaars, verkrachters, ... Gevangenen wel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 18:55   #131
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit hele voorval is trouwens triestig zeker omdat het om zo een jonge agente gaat, maar zulke risico's zijn inherent aan een politiefunctie.
Oud 4 december 2007, 19:05   #132
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je kan gevangenen wel niet hetzelfde beschouwen als flikken. De eerste groep heeft vaak een misdaad gepleegd tegenover de maatschappij in het algemeen en de 2e zijn ordebewaarders van de maatschappij.

Uw uitspraak van 'goed genoeg voor gevangenen, goed genoeg voor agenten' ontgaat me helemaal. Agenten zijn trouwens geen criminelen, inbrekers, dieven, moordenaars, verkrachters, ... Gevangenen wel.

Oh, gevangenen zijn geen mensen, politieagenten zijn wel mensen.

Weet u dan niet dat meer dan de helft van de gevangenen in Belgie in voorarrest zit en dus niet veroordeeld is? Als de stinkende beestenwagens goed genoeg zijn voor onschuldigen zijn ze goed genoeg voor de bende corrupte agenten.

En agenten zijn geen criminelen? Telt dat ook voor Debie? Of die rupelagentjes, ik heb er daar twee van peren zien krijgen op de wandeling in de begijnenstraat. Man man, die zagen eruit zeg. Bloeien zoals een varken deden ze.

Zeg, en die wijkagent die meer dan 300 mensen in hetzelde appartement had ingeschreven, hij werd betaalt door de huisbaas. Op zijn procces zei hij dat het geld verdeelt werd op het politiebureel. Begrijpt u, alle flikken daar op dat politiebureel hebben gedeeld in het corruptiegeld, dat wil zeggen dat ze allemaal corrupt zijn.

Ik vind het altijd bangelijk dat mensen zeggen de politie is niet corrupt. Ik heb er verdomme op mijn loonlijst gehad.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 19:08   #133
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Wat toch weeral opvalt is de het immens grote verschil in zendtijd dat er besteed wordt tussen de VRT en VTM.

3 min VRT vs 15 min VTM.

Het blauw konijn, als grote en enige redder, werd daarentegen wel uitgebreid in de schijnwerpers gezet door de VRT.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:09   #134
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, gevangenen zijn geen mensen, politieagenten zijn wel mensen.

Weet u dan niet dat meer dan de helft van de gevangenen in Belgie in voorarrest zit en dus niet veroordeeld is? Als de stinkende beestenwagens goed genoeg zijn voor onschuldigen zijn ze goed genoeg voor de bende corrupte agenten.

En agenten zijn geen criminelen? Telt dat ook voor Debie? Of die rupelagentjes, ik heb er daar twee van peren zien krijgen op de wandeling in de begijnenstraat. Man man, die zagen eruit zeg. Bloeien zoals een varken deden ze.

Zeg, en die wijkagent die meer dan 300 mensen in hetzelde appartement had ingeschreven, hij werd betaalt door de huisbaas. Op zijn procces zei hij dat het geld verdeelt werd op het politiebureel. Begrijpt u, alle flikken daar op dat politiebureel hebben gedeeld in het corruptiegeld, dat wil zeggen dat ze allemaal corrupt zijn.

Ik vind het altijd bangelijk dat mensen zeggen de politie is niet corrupt. Ik heb er verdomme op mijn loonlijst gehad.
Hier en daar zal er wel een corrupteling tussen zetten, net zoals bij ambtenaren, politici, medici, ... Maar in vergelijking met gevangen (al dan niet in voorarrest), zal de verhouding klein zijn.
Oud 4 december 2007, 19:15   #135
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier en daar zal er wel een corrupteling tussen zetten, net zoals bij ambtenaren, politici, medici, ... Maar in vergelijking met gevangen (al dan niet in voorarrest), zal de verhouding klein zijn.
Gevangenen in voorarrest zijn niet veroordeeld en dus onschuldig.

VN rapporten stellen dat gevangenen in Belgie mensonwaardig behandeld worden, ook allemaal leugenaars zeker?

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 19:18   #136
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gevangenen in voorarrest zijn niet veroordeeld en dus onschuldig.
Fout, die zijn schuldig of onschuldig, niet simpelweg onschuldig.

Citaat:
VN rapporten stellen dat gevangenen in Belgie mensonwaardig behandeld worden, ook allemaal leugenaars zeker?
Bij de maatstaven die de VN hanteert heb ik me al eerder vragen gesteld. Maar als je ziet dat de Belgische gevangen meer luxe bieden dan een gevangenis in pakweg Hongarije of Turkije, dan leid ik daar uit af dat het hier in België allemaal nog best meevalt.
Oud 4 december 2007, 19:22   #137
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout, die zijn schuldig of onschuldig, niet simpelweg onschuldig.
Iemand die niet veroordeeld is schuldig en onschuldig? Rare juridische begrippen gebruikt u daar.

Citaat:
Bij de maatstaven die de VN hanteert heb ik me al eerder vragen gesteld. Maar als je ziet dat de Belgische gevangen meer luxe bieden dan een gevangenis in pakweg Hongarije of Turkije, dan leid ik daar uit af dat het hier in België allemaal nog best meevalt.
Opnieuw rare logica dat u daar heeft.

In de stijl van die agente die vermoord is, maar in Turkije hebben ze 3 politieagenten vermoord dus zo erg is die moord op die vrouw niet, het valt best nogal mee.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 19:25   #138
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Er zullen er nogwel neergeschoten worden.Zoiets is dagelijkse kost in verdere Oostbloklanden.Die zitten er niks mee in,hebben alles te winnen en niets te verliezen.Onze dametjes en heertjes in de beveiligde villa's,die wagenwijd onze grenzen openden zijn daar verantwoordelijk voor.

Jan Modaal ontwapenen,en de misdadigers carte blanche geven.Het zal de zogenaamde "leiders" wel worst wezen,wat dezelfde Jan er van denkt.

Geschokt zijn,medeleven aan de familie en zo,LARIE en APEKOOL...Zoiets zou zelfs hoegenaamd niet mogen bestaan.Door het vreemd gespuis binnen te laten zijn er hier al veel teveel doden gevallen,alsof we nog niet genoeg hebben aan eigen criminelen,neen,we krijgen die van de andere landen er ook bij.Met groten dank aan de lolbroeken uit Brussel.
En wat hebben die lolbroeken berijkt met hun nieuwe wapenwet, zij droomden dat alle criminelen hun wapens zouden inleveren, dit getuigt van een kinderlijke naïeviteit, zij hebben alleen de sportschutters een dikke bal afgetrokken en een bijkomende belasting ingevoerd op het bezit van wapens, wapens die zij al voor de zoveelste maal moeten registreren, en in de toekomst om de vijf jaar 65€ per wapen moeten ophoesten, dedankt
aan die tweezakken in brussel.

Mijn medeleven gaat naar de slachtoffers, en die lolbroeken in brussel kunnen bij dit voorval een groot deel op hun buik schrijven.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:31   #139
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Hmm, de wapenwet is er niet gekomen om gangsters te ontwapenen maar om de burger te ontwapenen.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 19:37   #140
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik vraag me trouwens af hoe het mogelijk is dat agenten in de buurt van Brussel 's nachts zonder kogelvrije vest op stap mogen.
Ze is getroffen in het hoofd. Een kogelvrije vest zou voor haar weinig hebben uitgemaakt. De mannelijk collega had naar het schijnt wel een vest aan maar u ziet.

Misschien een kleine boodschap aan hen die zo graag afgeven op "politie". Moet er eens bij stil staan welke gevaren deze heren/dames lopen om over uw en mijn veiligheid te waken. Maar zulke zaken houd misschien alleen de personen bezig die iemand in de familie hebben die deze job uitoefend.

Ook een klein berichtje aan hen die janken over het wapenbezit, zij die roepen om het wapenbezit aan banden te leggen. Deze "daders" zullen zich zeer zeker niet hebben gestoord aan het in regel zijn met theoretisch examen, het praktisch examen en het nodig aantal schietstand bezoeken om in orde te kunnen blijven. Deze gasten rijden rond met oorlogswapens in de auto en schuwen het niet deze te gebruiken.

Tot slot, wens ik de familie van deze agente veel sterkte met het verlies van hun dierbare.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be