![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar eens mee praten misschien? ![]() Ons strafsysteem zit niet zo logisch in mekaar, het zijn heus niet allemaal vreselijk zware criminelen met tien moorden op onschuldigen op hun geweten die er achter de tralies zitten. Samen met het feit dat hier weer één of ander bedrijf zijn winsten weer door ziet groeien, weer extra geld dus dat in onze economie wordt gepompt... (ik weet zelfs niet of dat ethisch te verantwoorden is...).
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 december 2007 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Te kort aan gevangenissen, veel gevangen komen niet meer in de gevangenis. Te kort aan sociale woningen, veel hulpbehoevenden komen niet meer in een sociale woning. Dus als je het per groep bekijkt, armen en gevangen hebben jullie evenveel faciliteiten, natuurlijk heb jij als individu minder dan sommige gevangenen, dus daar heb je wel enigszins gelijk. Pleeg een moordje, heb je ook al die faciliteiten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand is echt schuldig --> daar zijn we van af, een gevaar minder in de maatschappij Iemand is onschuldig --> daar zijn we ook vanaf, jammer voor hem, veel pijn zal hij niet meer hebben en hij zal het goed hebben daar boven. HW ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() dat is precies mijn punt. er is een evidentie om voor de misdaad te kiezen als arme. en dat heb je net mee aangetoond. Je kan in deze wereld beter een rotzak zijn he. Mensen die dakloos zijn en waar anders mensen zo graag op spugen zijn allemaal mensen die ondanks dit alles niet voor criminaliteit kiezen. Hoewel ze er bijna toe gedwongen worden. Een beetje meer respect voor deze mensen zou dus wel op zijn plaats zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 8 december 2007 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
En het is niet omdat er één beest �* la Dutroux bijzit, dat je iedere gevangene over dezelfde kam moet scheren. Hij moet in een aparte cel, omdat de andere gevangen hem anders ook niet bepaald warm zullen ontvangen dus ... Soit, ik begrijp je onvrede wel.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 december 2007 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() nee ik heb er geen probleem mee dat zij daar zeker van zijn (net zoals ik geen probleem heb met de rijkdom van de rijken ) maar ik wil ook die zekerheid of ben ik minder dan een misdadiger soms ? of moet ik ook eerst een misdaad plegen voor ik dezelfde zekerheid krijg ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wel ik verdenk u er van dat ge al zover geïndoctrineerd zijt dat ge gewoon niet meer beseft wat de bedoeling is van een gevangenisstraf.... en dat dat al vele langer vastligt en dat het 'linkse gepamper' daar niks mee te maken heeft |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
al wat ik ken over gevangenissen ed komt van beschrijvingen, foto_ en beeldmateriaal en eerlijk gezegd ik wil een gevangenis ook niet van 'binnen' gezien hebben, begrijp je ? maar de relevantie ervan ontgaat me, zoals dikwijsl, weer eens wat zou mijn eventuele 'ervaring' of kennis inzake hoe zo'n cel er van binnen uit ziet nu enigsinds de zaken veranderen ? denk je dan je plots wel gelijk zal halen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze betalen dat zelf , volgens dat artikel... tenzij ik wat gemis heb
dus ik zie het probleem niet als je vermoedens hebt dat het geld waarmee ze dat betalen uit vroegere misdaad komt moet ge dat hard maken en kunnen we bijkomend straffen |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de bedoeling is vastzetten... vraag is in welke omstandigheden het lijkt me normaal dat dat een middelmoot, uiteraard in de mate dat dat kan, moet zijn en niet gelijk aan het minimum alles erboven is dan ergens een extra beloning, immers ge krijgt dat in vrijheid ook niet voor niks, tenzij ze dat ergens zelf zouden financieren alles eronder is moet dan bekeken worden als bijkomstig straffen de juiste afweging is natuurlijk waar het allemaal om draait als ik afga op jou situatie dan zou je er materiëel ergens erop vooruitgaan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hun enigste straf is dat vastzetten en daarvoor moeten we ze geen dutjes noemen 'k zal 't anders stellen : stel jij krijgt een straf een financiële boete omdat ge wat mispeuterd zou hebben... je kan dat echter niet onmiddelijk afbetalen ze gaan je daar niet voor vastzetten, vroeger was dat wel dacht ik er zal loonbeslag volgen ofzo terwijl je dat afdokt .... zou jij het dan normaal vinden dat andere zaken je ook weerhouden worden ? |
|
![]() |
![]() |