![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tindemans heeft ooit 50% meer stemmen behaald en het resultaat was "de politieke woestijn" Leterme heeft zijn kansen gehad en heeft ze verkwanseld. Als hij ietwat zelfrespect heeft zet hij een stap opzij.
|
![]() |
![]() |
#123 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Niet zoals de VLD en de walen die hun kont verkopen vor postj
![]()
#124 |
Minister
|
![]() Zolang franstaligen het federaal principe (ipv het belabberd unitaristisch half-confederale mode dat we nu hebbenl), de taalwetten -en grenzen niet respekteren zullen er problemen zijn.
Leterme is een van de weinigen die het gedurft heeft ook eens neen te zeggen. Zoals ze in Mise au Point zeiden: "Verhofstadt is beter omdat hij zijn communautaire eisen inslikte en premier werd van alle belgen ... ." Franstaligen schijnen nog altijd niet te begrijpen dat dát gedrag tot de verkiezingsuitslag van jongst lede en dus tot de huidige politieke patsstelling voerde.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 11 december 2007 om 20:23. |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Zolang franstaligen het federaal principe (ipv het belabberd unitaristisch half-confederale mode dat we nu hebbenl), de taalwetten -en grenzen niet respekteren zullen er problemen zijn. Leterme is een van de weinigen die het gedurft heeft ook eens neen te zeggen, ook al ging hij veel te ver naar mijn mening. Zoals ze in Mise au Point zeiden. Verhofstadt is beter omdat hij zijn communautaire eisen inslikte en premier werd van alle belgen ... . Franstaligen schijnen nog altijd niet te begrijpen
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat vind ik nog niet eens zo een slecht idee. Leterme zet een stap opzij en Van Deurzen en BDW nemen het over.
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een haan en een leeuw krijgen samen geen kroost (of je moet de leeuw tot een hennetje dresseren die plat op dr buik gaat om zich te laten naaien). Leterme kan: - een stap opzij of terug naar (west) vlaanderen. - plat op zijn buik voor de franstaligen. - volhouden en proberen zijn verkiezingsbelofte aan 800000 kiezers te houden. Hij krijgt alleen enig respekt van mij in het laatste geval. Iemand die zijn idealen opgeeft verdient geen respekt. Hij krijgt veel respekt van mij op het moment dat hij zijn troefkaart uitspeelt: Oftewel de franstaligen accepteren alle hervormingen, oftwel vlaanderen gaat eenzijdig over tot een confederatie of splitsing. Dit zal echter pas mogelijk zijn na verkiezingen, op zijn laatst 2009. Daarna heeft CD&V het mandaat van de kiezer voor deze strategie (LDD, VB en N-VA hebben dit al). .
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij is uw reukzin ook je dat niet meer speurneus,Leterme stond achter zijn eisen,en heeft de vlamingen niet bedrogen.
Als de walen hetzelfde doen voor de francofonen en niks toegeven vind u dat waarschijnlijk wel oke. Toen de SP-A toch de sociale partij in vlaanderen hun kiezers bedroog met het generatiepact sprak u waarschinlijk wel van goed bestuur. De grote schuldige voor deze malaise is de paarse regering en dan vooral VLD die 8 jaar niks gedaan hebben aan de tegenstellingen,maar nu gaan spreken over goed bestuur. Ik vraag me zelf af of deze regeringsvorming allemaal geen doorgestoken kaart achter de rug van de CD&V/NVA is om tot het huidige gevolgtrekking te kunnen komen. Ben trouwens eens benieuwd of SP-A in een regering zal stappen? Ik heb er niks tegen als franstaligen eisen hebben,maar ik heb er ook niks tegen als vlamingen die hebben,met andere woorden gelijkheid gaat niet over omdat er vlaamse eisen op de agenda staan. Wat doet men dus? men maakt de gewone Vlaming gewoon belachelijk en roept dat het extremisten zijn vanuit franstalige hoek. Wat mij daaraan het meeste stoort is dat daar ook Vlaamse politici aan deelnemen,terwijl ze net eenzijdig de splitsing van BHV hebben gestemd. Ik reken politici af op hun eerlijkheid,niet op het gezegde van Kranten of media zowel waalse als vlaamse die normaal het verhaal moeten vertellen van de regeringsvorming en zelf niet aan politiek moeten gaan doen.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 11 december 2007 om 22:35. |
![]() |
![]() |
#131 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd.
![]() |
#132 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 1e die z'n woord houd en België ligt op z'n gat.
Hij is dus de eerst die niet ontgoocheld. Ik wacht op de dag dat Leterme zegt: "Belgie is dood". En al het zo verder gaat gaat die dag komen ![]()
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 12 december 2007 om 01:41. |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
enerzijds pleit hij vr een onafhankelijk vlaanderen mr anderzijds wil hij belgie nt splitsen, mr laten opdampen. beseft hij dan nt dat revolutie de enige optie is, om van de walen af te geraken, zonder toegevingen ? iemand die zich aan je vastklampt en je leegzuigt moet je ook met hardere middelen aanpakken. revolutie bedoel ik in de zin van uitroeping van de vlaamse onafhankelijkheid in het vlaams parlement etc. een geweldloze revolutie. de stemming van BHV was een voorsmaakje van hoe een geweldloze mr krachtdadige revolutie kan verlopen. BDW is een kazakkendraaier, indien Leterme akkoord gaat om vice-premier te worden en het kartel blijft, dan zegt dat veel over BDW BDW is dan een flamingant uit opportunisme, en niets anders.
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Leterme is gezakt, vind ik. een post aanvaarden die walenkruiper Verafstoot voorstelt is evenzeer door de knieen gaan.
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en Brussel zijn vlaams, blank en nederlandstalig !!! en niets anders.
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Partijlid
|
![]() Ik snap soms niet hoe het mogelijk is dat een MEERDERHEID van 63% van de bevolking zich ZO kan laten ketenen door een minderheid van 37%. De Franstaligen zijn verdorie de best beschermde minderheid in EUROPA! Met alarmbelprocedures, belangenconflicten,...
Se dice il peccato ma non il peccatore Laatst gewijzigd door Alexander de Grote : 12 december 2007 om 02:03. |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat: