Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2013, 16:53   #1381
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Waar wilt ge eigenlijk naartoe met deze draad?...
Nergens. Europa is een werk in opbouw. Hij stelt dat voor als een endgame.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:55   #1382
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer juist, Zonbron, zeer juist.

Ik val over het woord "endgame" omdat dat een doembeeld impliceert. Ik vraag u, concretiseer dat doembeeld eens? (i.e. wat is het doembeeld en wanneer gebreurt het)
Doembeeld? Best mogelijk, maar niet noodzakelijk.

Waar begint het eindspel (reeds een tijdje terug in Griekenland)? Waar eindigt het?

Speelt U wel eens schaak? Er zijn steeds minder actoren in het spel, de basis steeds armer (niet meer in het spel). Dat is bvb. een gevolg van de werkloosheid. Wat zien we? Superbanken die ondertussen Europa en de VS al hebben opgeslokt en een toekomstige armzalige totalitaire superstaat?

Of misschien is het eindspel wel een indrukwekkende overwinning van de bevolking op de eurocraten en de tecnocraten, in dat geval is het toch geen doembeeld dacht ik.

Maar goed, het eindspel is dus in feite een eindspel dat uiteindelijk tot de val van het gedrocht Europa leidt, zoniet die van het merendeel van de Europese 'onderdanen'.

Toch wel een veel gebruikte term hoor, Endgame. Maar goed, zoals U mij vroeg heb ik U mijn interpretatie daarvan gegeven.

Misschien blijft op het laatste moment enkel de berg nog...

Laat ons hopen dat het zo niet afloopt. Liever zonder die berg.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 18 februari 2013 om 17:12.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:55   #1383
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb wat zitten zoeken; het komt van Eurostat;

knock yourself out:

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/por...eurostat/home/
Niet te vinden in deze link
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:02   #1384
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb wat zitten zoeken; het komt van Eurostat;

knock yourself out:

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/por...eurostat/home/
Eurostat?

Deze Eurostat?

EU OBSERVER - Commission admits huge Eurostat fraud, BRUSSELS - The European Commission has come clean and admitted the huge extent of fraud in its statistical office, Eurostat.

Ja, die kennen we wel... reeds lang.

Controleerden die trouwens ook niet de paieren van Griekenland? Ook niet mooi afgelopen... Een paar mensen in Griekenland zijn er inderdaad reeds knock out van gegaan...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 18 februari 2013 om 17:04.
Oud 18 februari 2013, 17:07   #1385
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nergens. Europa is een werk in opbouw. Hij stelt dat voor als een endgame.
Als ik iets zie opbouwen is het wel een hele boel nooit gezien ellende.

Voor de rest is het duidelijk AFBOUW, bye bye industrie etc... etc...

Dag jobs en... cash.
HIER
Oud 18 februari 2013, 17:13   #1386
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Doembeeld? Best mogelijk, maar niet noodzakelijk.

Waar begint het eindspel (reeds een tijdje terug in Griekenland)? Waar eindigt het?

Speelt U wel eens schaak? Er zijn steeds minder actoren in het spel, de basis steeds armer (niet meer in het spel). Dat is bvb. een gevolg van de werkloosheid. Wat zien we? Superbanken die ondertussen Europa en de VS al hebben opgeslokt en een toekomstige armzalige totalitaire superstaat?

Of misschien is het eindspel wel een indrukwekkende overwinning van de bevolking op de eurocraten en de tecnocraten, in dat geval is het toch geen doembeeld dacht ik.

Maar goed, het eindspel is dus in feite een eindspel dat uiteindelijk tot de val van het gedrocht Europa leidt, zoniet die van het merendeel van de Europese 'onderdanen'.

Toch wel een veel gebruikte term hoor, Endgame. Maar goed, zoals U mij vroeg heb ik U mijn interpretatie daarvan gegeven.

Misschien blijft op het laatste moment enkel de berg nog...

Laat ons hopen dat het zo niet afloopt. Liever zonder die berg.
ok dan, om bij uw analogie te blijven; hoe ziet een "schaakmat" er voor u uit in dit "endgame" van de Eurozone?

En gezien we in het "endgame" zitten, moet die schaakmat dus nabij zijn. Dus niet afkomen met vage voorstellingen die "ergens" in de "nabije toekomst" zullen gebeuren.

Concreet, wat bedoelt ge ermee en wanneer gebeurt het

Laatst gewijzigd door Voltian : 18 februari 2013 om 17:21.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:14   #1387
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niet te vinden in deze link
--> statistics --> Economy and finance --> etc.

Ik weet het, het is niet bepaald de meest gebruiksvriendelijke website.

Mijn bron was eigenlook ook niet Eurostat maar The Economist (die het dan wel van Eurostat haalden...)
Oud 18 februari 2013, 17:19   #1388
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eurostat?

Deze Eurostat?

EU OBSERVER - Commission admits huge Eurostat fraud, BRUSSELS - The European Commission has come clean and admitted the huge extent of fraud in its statistical office, Eurostat.

Ja, die kennen we wel... reeds lang.

Controleerden die trouwens ook niet de paieren van Griekenland? Ook niet mooi afgelopen... Een paar mensen in Griekenland zijn er inderdaad reeds knock out van gegaan...
oh god

Mja als ge zo gaat beginnen wordt het moeilijk debateren. Ok dan, geloof het of niet, maar Griekenland had in 2012 werkelijkwaar een positief primair saldo.
Oud 18 februari 2013, 17:25   #1389
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok dan, om bij uw analogie te blijven; hoe ziet een "schaakmat" er voor u uit in dit "endgame" van de Eurozone?
Zoals ik reeds schreef, een door het volk omvergeworpen Europese superstaat of op langere termijn, algeme armoede en het falen van de EU (onrust), welke uiteindelijk ook tot het einde ervan leidt.

Maar goed, misschien is een grote oorlog in Europa voor U toepasselijker om zo een situatie te beschrijven.

Ik heb wel enkele kristallen bollen, maar zie er niets in hoor. Wat ik wel weet is dat de schuldencrisis volledig ontspoord is en daar is voorlopig nog geen beterschap in zicht, integendeel.

Als de mensen alles verliezen, en dat zal gebeuren tijdens deze endgame, zullen ze ook hun noorden verliezen. Hoe langer de EU blijft bestaan, des te moeilijker zal het zijn om deze situatie te voorkomen. Mss is het zelfs al te laat. Maar goed, laat ons optimistisch blijven.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 18 februari 2013 om 17:28.
Oud 18 februari 2013, 17:27   #1390
Voltian
Minister-President

Standaard

behoorlijk vals trouwens om dit artikel te gebruiken om de cijfers van Eurostat in twijfel te trekken. Heb je het artikel gelezen?, weet je waarover het gaat?, weet je waarover de fraude gaat?

Je brengt dit artikel aan om te impliceren dat Eurostat foute cijfers publiceert, maar daar gaat het helemaal niet over; het gaat over fraude bij aanbesteden van contracten. Laakbaar, maar niet bepaald relevant voor de betrouwbaarheid van de cijfers die ze produceren.

Ach, verbaast em eigenlijk niks dat je dit artikel op die manier brengt. Alle middelen zijn goed he, Zonbron?
Oud 18 februari 2013, 17:32   #1391
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds schreef, een door het volk omvergeworpen Europese superstaat of op langere termijn, algeme armoede en het falen van de EU (onrust), welke uiteindelijk ook tot het einde ervan leidt.

Maar goed, misschien is een grote oorlog in Europa voor U toepasselijker om zo een situatie te beschrijven.

Ik heb wel enkele kristallen bollen, maar zie er niets in hoor. Wat ik wel weet is dat de schuldencrisis volledig ontspoord is en daar is voorlopig nog geen beterschap in zicht, integendeel.

Als de mensen alles verliezen, en dat zal gebeuren tijdens deze endgame, zullen ze ook hun noorden verliezen. Hoe langer de EU blijft bestaan, des te moeilijker zal het zijn om deze situatie te voorkomen. Mss is het zelfs al te laat. Maar goed, laat ons optimistisch blijven.
OK, kunnen we dan volgens deze logica hyperinflatie als indicator vastpinnen? Of laat ons een andere meetbare indicator kiezen; you name it, werkloosheid?, koopkracht?, mensen onder de armoedegrens?

Allé ja, dat is iets praktischer dan gratuit zeggen dat

Citaat:
de schuldencrisis volledig ontspoord is en daar is voorlopig nog geen beterschap in zicht
Mijn idee is dat je een star doembeeld voor ogen hebt terwijl als je kijkt naar hoe het er echt aan toe gaat, het inderdaad niet goed gaat maar om te zeggen dat "het einde nabij is" toch wel een paar bruggen te ver is. Griekenland heeft namelijk een positief primair saldo

Ach ja, waarom doe ik dit hier eigenlijk

Laatst gewijzigd door Voltian : 18 februari 2013 om 17:33.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:40   #1392
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
behoorlijk vals trouwens om dit artikel te gebruiken om de cijfers van Eurostat in twijfel te trekken. Heb je het artikel gelezen?, weet je waarover het gaat?, weet je waarover de fraude gaat?

Je brengt dit artikel aan om te impliceren dat Eurostat foute cijfers publiceert, maar daar gaat het helemaal niet over; het gaat over fraude bij aanbesteden van contracten. Laakbaar, maar niet bepaald relevant voor de betrouwbaarheid van de cijfers die ze produceren.

Ach, verbaast em eigenlijk niks dat je dit artikel op die manier brengt. Alle middelen zijn goed he, Zonbron?
Eurostat is vals ja.

Check this..., herinnert U zich dit nog?

Financial Mirror - European statisticians rally behind Greece's Elstats chief
13 februari 2013

EU member state statistical offices have finally rallied behind Andreas Georgiou, the former IMF official at the head of the Greek statistical agency, Elstat, and his co-workers who face jail terms of up to five years for allegedly inflating the budget deficit figure in 2009.
Under a different boss, Greece notoriously massaged its figures in order to enter the eurozone. Georgiou was brought in from the IMF in order to head up an independent agency but appears to have fallen victim to a desire to find scapegoats for Greece’s plight.
Georgiou stands accused of undermining the national interest, according to the Financial Times.
The investigation, which lasted 15 months, has finally stirred EU statistics agencies, who on Thursday issued a “Statement of the Members of the European Statistical System on recent developments concerning ELSTAT in Greece”.
“We the undersigned, who collectively as members of the European Statistical System Committee are responsible for overseeing the production of European Statistics to be in compliance with the highest professional standards throughout the European Union, wish to express our deep concern at recent developments with regard to ELSTAT in Greece, which we believe can affect not only the integrity of official statistics in that country, but also the functioning of the European Statistical System as a whole,” said the statement.
Dropping a big hint that they believe the criminal investigation is politically motivated they said, “we are concerned that political debates surrounding judicial action taken against the Head of the Greek statistical office (ELSTAT) and the calling into question of the validity of data which have repeatedly passed the stringent quality checks applied by Eurostat to ensure full compliance with European law seem to disregard commonly agreed European procedures.”

...

Die kerels van Eurostat willen hun vriendje Andreas Georgiou (ex-FMI, Elstat) redden, uit den bak houden dus.

Het is een pot nat beste @Voltian, voor geen haar te betrouwen, zoals U zelf ziet.

Nog uit Uw eigen link...

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/por...nt_Greece_2013

De verklaring van Eurostat ivm Elstat, toch een beetje laat niet. Enkel om Mr. Georgiou en zijn medewerkers te redden... Maar volgens U zijn die mensen natuurlijk onschuldig.

Ten prooi gevallen niet? Wie gelooft dat, iedereen heeft over de cijfers van Griekenland gelogen. Dat hele zaakje hangt dan nog eens vast aan de Goldman Sachs fraude. Lekker samen, GS, Eurostat, Elstat, IMF, Europese Commisie... niemand wist van niets. Right.

Griekenland, vanaf het begin (van de endgame) een Trojaans paard in de unie?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 18 februari 2013 om 17:55.
Oud 18 februari 2013, 19:25   #1393
Voltian
Minister-President

Standaard

We are The Borg, resistance is futile.

I am Zonbron, discussion is futile.
Oud 18 februari 2013, 20:16   #1394
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

One liners zijn ook niet bevorderlijk om daar een discussie op te bouwen ...... Derhalve.
Oud 18 februari 2013, 20:16   #1395
D'ARTOIS

Standaard

Wien nick is Voltian?
Oud 18 februari 2013, 22:18   #1396
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We are The Borg, resistance is futile.

I am Zonbron, discussion is futile.
Interessant dat je de Borg aanhaalt.

Alles en iedereen assimileren in één superstructuur volgens één set van regels.

Dat is zo ongeveer de natte droom van het eurofascisme vandaag.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 12:24   #1397
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

HIER
Oud 21 februari 2013, 12:29   #1398
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ja, waarom doe ik dit hier eigenlijk
Geen flauw idee. Weet U het al?
HIER
Oud 21 februari 2013, 13:34   #1399
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard Express be De 10 grootste leugens over de euro euro zone crisis 2013

Even op een rijtje gezet...

Express.be - De 10 grootste leugens over de euro
19 februari 2013

Beurs.be - De 10 grootste leugens over de euro

Lars Seier Christensen, de topman van de Deense Saxo Bank, liet zich deze week erg negatief uit over de toekomst van de euro. Volgens Christensen ontbreekt er een Europees begrotingsbeleid, dat de eurozone nu opbreekt. Vooral Frankrijk baart hem zorgen. Dat land staat op de rand van een derde recessie in 4 jaar tijd en ook de werkloosheid staat op het hoogste punt sinds 1998: "De problemen die Frankrijk kent zijn dramatisch onderschat. Als ook dat land in een volledige crisis terechtkomt, dan is het over en uit met de euro, want zelfs Duitsland kan dat land onmogelijk redden", aldus Christensen.

Een aantal sites publiceren ondertussen de 10 grootste leugens die over de euro zijn verkondigd (vertaling):

1. 'De reddingspakketten worden beëindigd. Dat hebben wij duidelijk afgesproken.' De Duitse minister van Financiën en ook zijn toenmalige Nederlandse collega De Jager verzekerden in 2010 dat de reddingspakketten slechts tijdelijk zouden zijn en wij 'iedere cent' van ons hulpgeld zouden terugkrijgen. Inmiddels is het 'tijdelijke' EFSF reddingsscherm vervangen door het vele malen duurdere permanente ESM noodfonds.

2. 'Wij zullen iedere cent terugbetalen. Duitsland en Europa krijgen hun geld met hogere rente terug.' De Griekse ex-premier Papandreou beweerde in maart 2011 dat zijn land geen permanente financiële steun nodig zou hebben en alle 'leningen' zou terugbetalen. Slechts een paar maanden later hadden de Grieken echter een schuldenkwijtschelding en nóg een reddingspakket nodig. Premier Mark Rutte gaf vorig jaar toe dat hij zijn verkiezingsbelofte over Griekenland -'het uitstel (van het terugdringen van de Griekse schuld) mag niets kosten'- had gebroken. Griekenland ontving van de Nederlandse belastingbetaler al € 17,7 miljard - vrijwel precies het bedrag wat de komende jaren in eigen land bezuinigd wordt.

3. 'Ik ben er vast van overtuigd dat Griekenland nooit aanspraak op deze hulp zal hoeven maken, omdat het Griekse hervormingsprogramma zeer geloofwaardig is,' aldus de voormalige voorzitter van de eurogroep Jean-Claude Juncker in maart 2010. Het tegendeel bleek juist het geval; Griekenland hield zich tot nu toe aan vrijwel niet één afspraak, reden waarom het IMF inmiddels dreigt zijn bijdrage stop te zetten.

4. 'Wij kunnen de rente niet zogezegd kunstmatig naar beneden rekenen,' zei de Duitse bondskanselier Merkel in maart 2011. Dat was echter precies wat er wel gebeurde door het massaal opkopen van de staatsobligaties van de schuldenlanden door de ECB. Critici wezen erop dat deze directe vorm van staatsfinanciering door een centrale bank verboden is.

5. 'Spanje zal zijn begrotingstekort norm van 4,4% halen,' beloofde de Spaanse premier Mariano Rajoy. Inmiddels weten we dat het tekort over 2012 minstens 6,4% bedroeg, ruim dubbel zoveel als toegestaan. Bovendien kreeg de failliete bankensector van het land in juli zo'n € 100 miljard steun van Europa.

6. 'Italië is geen risicoland.' ECB-chef Mario Draghi hield in februari 2011 vol dat zijn thuisland stabiel was en geen zorgenkindje zou worden. De rentedruk op Italië is echter zo hoog geworden dat Draghi zijn landgenoot premier Mario Monti moest bijspringen met het aankopen van Italiaanse schuldpapieren.

7. 'Het beeld dat wij in Europa een liquiditeitsprobleem hebben is compleet verkeerd.' Draghi's voorganger Jean-Claude Trichet was met deze bizarre opmerking zo mogelijk nóg verder van de realiteit verwijderd, want zowel de lidstaten als de banken hadden en hebben een groot gebrek aan liquide middelen en moeten fors bezuinigen.

8. 'Duitsland kan zijn veto gebruiken als aan de voorwaarden voor de hulp (aan Griekenland) niet wordt voldaan. En daar zullen wij gebruik van maken.' Als grootste netto betalers bedongen de Duitsers een vetorecht, maar toen bleek dat Griekenland de afspraken van het eerste reddingspakket niet nakwam en een tweede pakket nodig had, waarvan de afspraken óók niet werden nagekomen, weigerde Merkel van dit vetorecht gebruik te maken.

9. 'Deze munt zal een grote toekomst hebben,' voorspelde de Duitse ex-kanselier Helmut Kohl, één van de vaders van de euro, in 2001. Ondanks de huidige hoge koers verloor de euro de afgelopen jaren juist aan waarde tegenover zowel de dollar als de valuta van Zwitserland en Zweden, landen die de euro niet wilden invoeren. De president van de Bundesbank, Jens Weidmann, verklaarde afgelopen week dat de euro 'zwaar overgewaardeerd' is.

10. 'De euro is een beschermingsschild tegen de crisis.' José Manuel Barroso, president van de Europese Commissie, draaide de zaak in februari 2010 precies om. De euro is volgens een groot aantal onafhankelijke financiële analisten juist één van de belangrijkste oorzaken van de crisis en zorgt er bovendien voor dat deze nooit meer opgelost kan worden.

Endgame. Eindspel.

De Euro, net zoals Griekenland een Trojaans paard.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 21 februari 2013 om 13:42.
Oud 21 februari 2013, 14:29   #1400
D'ARTOIS

Standaard

We raken nooit meer verlost van deze crisis tenzij Brussel wordt opgedoekt. Als de munt dan nog overeind blijft is dat meegenomen, maar eerst moet het politieke tuig worden
afgevoerd.

Dan zal uiteraard de munt vallen, een tussenoplossing is dat de oude munten worden hersteld of dat een nieuw financieel pact afgesloten wordt waarbij de probleemlanden
buiten die nieuw te vormen eenheid bliven.

De diverse nationale banken zullen hun mallen, stempels en drukplaten zorgevuldig hebben bewaard dus is het een kwestie van metaal en papier.
De wisselkoers kan opnieuw naard die van 2002.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be