![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#14021 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Blumenthals zijn ook een van de weinigen (naast Sanders) die zich kritiek op Israel en de Joodse lobby kunnen veroorloven omdat ze zelf Joods zijn.
Laatst gewijzigd door tomm : 29 oktober 2021 om 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14022 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14023 | |
Banneling
|
![]() "Digital FogMachine" vind ik wel een mooie omschrijving voor The Grayzone.
![]() En ik kan wel snappen waarom Tomm The Grayzone leuk vind, hun stijl en houding zijn volledig op zijn maat gesneden. https://medium.com/muros-invisibles/...k-fbd9b8e0dbe2 Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 30 oktober 2021 om 07:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14024 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14025 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alles wat daar staat, staat gewoon op de website van Bellingcat zelf?! Dus, gewoon een webpage lezen is tegenwoordig goeie onderzoeksjournalistiek? Amaai, we zijn snel content…
![]() |
![]() |
#14026 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 1 november 2021 om 13:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14027 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde, er staat niks in dat... Citaat:
Bellingcat is nl. zeer transparant mbt hoe ze gefinancierd worden. Allé, ge hebt toch geen zogezegd... Citaat:
Dat Bellingcat daardoor... ...is, is wel een heel snelle conclusie. Het is niet omdat je geld hebt ontvangen van een overheidsinstantie dat je verslaggeving onbetrouwbaar is. Bellingcat is tenminste transparant. Dat brengt me dan terug op mijn eerste reactie: Citaat:
enfin soit ![]()
![]() |
![]() |
#14028 |
|
![]() U bent naast de pot aan het pissen door op de boodschapper te schieten. Het gaat er om dat Bellingcat niet neutraal is. Dat onderzoekers dat kunnen aantonen door hun eigen documenten te bestuderen plijt eerder in hun voordeel. Er gaat helemaal niet om een vergelijking tussen Bellingcat en The Grayzone.
Maakt het dan überhaupt geen verschil voor u te weten dat Bellingcat door dubieuze organisaties gefinancierd wordt? Laatst gewijzigd door Bach : 1 november 2021 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14029 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U vindt: Bellingcat ontvangt geld van de overheid, zegt Grayzone. Dat is een probleem Ik zeg: eeuh, ja, Bellgincat zegt namelijk zelf al dat ze geld ontvangen van de overheid. Dat kan je zelf zien op de website van Bellingcat. Grayzone niet nodig Ik zeg ook: dat is niet per se een probleem. Transparantie is de essentie Ik zeg dan ook: hoe zit dat eigenlijk bij Grayzone? Wie financiert Grayzone? Is dat daar dan geen probleem of zo? U zegt:... niks... beeuuuuh
![]() |
![]() |
#14030 | |
|
![]() Citaat:
![]() Uw stroman is doorzichtig. Laatst gewijzigd door Bach : 1 november 2021 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14031 | ||
Minister-President
|
![]() Voor ik inhoudelijk reageer... wat is precies de stropop die ik zou gebruiken? Ik ken een stropop als een techniek waarbij niet het werkelijke standpunt weerlegd wordt, maar een variant daarvan. Ik weerleg toch helemaal geen standpunt? Ik wijs er enkel op dat het artikel niets wezenlijkst nieuw bijdraagt? Misschien bedoel je dit dan als stropop?: mijn argumentatie dat het loutere gegeven dat Bellingcat geld krijgt van een overheid op zich geen ramp is, maar dat de transparantie belangrijk is? Bedoel je dat? Dat is toch geen stropop?
![]() Soit, niet echt belangrijk. Ik denk dat je een ander begrip hebt over het begrip "stropop", maar bon, maakt niet uit. Citaat:
Da’s alsof ge dokter Willems “beschuldigt” van dokter te zijn omdat er “Dr.” op zijn naamkaartje staat. En als Dr. Willems reageert: “aja natuurlijk ben ik dokter”, is uw reactie: “ah ziet ge wel, ik wist het he!” ![]() Da's echt de analogie die hier op z'n plaats is. En dat zou dan Citaat:
De reden dat het je dat niet vindt in de MSM (echt waar jongens… ![]() En dan u de essentie. Het loutere gegeven dat Bellingcat geld krijgt van een overheid of organisaties met een vermeende band met een overheid, heeft geen rechtstreekse relevantie voor de waarachtigheid van haar berichtgeving. Het geeft aanleiding om alert te zijn, zeer zeker, maar feiten zijn wat ze zijn! Zoals je zelf zegt, feiten blijven feiten “al zou Putin eigenhandig” de feiten zou aanreiken. Maar, wat is jouw (en Tomm’s) standpunt?: de minste schijn van partijdigheid volstaat om ALLES van Bellingcat verticaal te klasseren, ZONDER zelfs naar berichtgeving zelf te kijken! Dat is een triest zwaktebod... Ik werd deze keer specifiek getriggerd omdat het getuigt van een ongelofelijke hypocrisie, vanwege Grayzone maar ook vanwege jou en Tomm. Aja, als je dergelijke strenge normen hanteert voor Bellingcat, waarom dan niet voor Grayzone? Zie je zelf niet dat je hier dubbele standaarden hanteert? Anywaaay, waarschijnlijk weer een vruchteloze poging, maar ik had nog eens tijd. Prettige avond allemaal hoe dan ook. ![]()
![]() |
![]() |
#14032 |
|
![]() Ook inhoudelijk valt Bellingcat regelmatig door de mand waardoor de conclusie dat het om een intelligence operatie gaat ondersteunt wordt. Hun gedrag ondersteunt namelijk systematisch de oorlogsstrategieën van de VS en het UK.
Maar op zich heeft u gelijk dat het er niet toe doet van wie de info komt als ze maar juist is. Ik stel wel voor om de praktijk op bijvoorbeeld Facebook om "state sponsored media" erbij te zetten niet enkel toe te passen op bijvoorbeeld RT maar ook op de BBC en Bellingcat. Over echte hypocrisie gesproken. Ivm Bellingcat fake news. Hier een voorbeeld: https://www-heise-de.cdn.ampproject....n-6185652.html Laatst gewijzigd door Bach : 2 november 2021 om 04:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14033 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog meer belastend materiaal:
Reuters, BBC en Bellingcat namen deel aan geheime, door het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken gefinancierde programma’s om “Rusland te verzwakken”, onthullen gelekte documenten Nieuwe gelekte documenten tonen aan dat Reuters en de BBC betrokken zijn bij geheime Britse FCO-programma’s om ‘attitudeverandering’ teweeg te brengen en ‘de invloed van de Russische staat te verzwakken’, in samenwerking met inlichtingenprofessionals en Bellingcat.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 2 november 2021 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14034 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14035 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bellingcat ontvangt geld van de Britse en Amerikaanse overheid, en ook van Soros, inderdaad geen spectaculair nieuws, ze geven het zelf toe, en iedereen die er iets van kent weet dit al lang. Maar waarom wordt dat niet gezegd op, bvb., VRT of BBC wanneer ze Bellingcat omschrijven als "onafhankelijke onderzoeksjournalistiek"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14036 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14037 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onafhankelijk ben je zowiezo niet meer als je grote donaties van veiligheidsdiensten en andere diensten van grootmachten aanvaardt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14038 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot bleek dat het Westen het helemaal niet zo goed voorhad met Rusland, en dat "vrijheid en democratie" in realiteit vreselijke armoede en maffia toestanden betekenden. De Russen leerden het Westen ook echt kennen, niet enkel via feuilletons als "Dallas". En dat viel toch wel even tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14039 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je de enige bent die die cruciale informatie onder de aandacht brengt, dan is dat wel goede journalistiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14040 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |