Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2010, 22:18   #14061
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Of betrapt als een crimineel die zich niet weet te gedragen.
Menselijke tekortkomingen lijken mij toch een pak logischer dan een groots complot. Maar die mogelijkheid lijkt u helemaal uit te sluiten. In de praktijk wordt terrorisme pas echt als een grootschalige, ernstige dreiging beschouwd sinds 11 september. Het begrip islamitisch zelfmoordterrorisme in onze contreien was ons al helemaal vreemd voor die dag. Geen wonder dat ook de regering niet al te veel aandacht schonk aan berichtgeving. Men was er gewoon te gerust op.

En laten we even er van uitgaan dat de aanslagen oogsluitend toegelaten werden (hetgeen ik volledig verwerp): waarom meent u dan dat er ook nog explosieven geplaatst moesten worden in de WTC torens? Zijn twee vliegtuigen die in wolkenkrabbers vliegen niet spectaculair genoeg? En waarom moest dat onbenullig WTC7 met de grond gelijk gemaakt worden?

In de wetenschap is het meestal zo dat een eenvoudig antwoord correcter is dan een zeer complex antwoord waarbij je allerlei extra veronderstellingen moet doen. Een complottheorie is altijd van die tweede soort
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 22:41   #14062
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Menselijke tekortkomingen lijken mij toch een pak logischer dan een groots complot. Maar die mogelijkheid lijkt u helemaal uit te sluiten. In de praktijk wordt terrorisme pas echt als een grootschalige, ernstige dreiging beschouwd sinds 11 september. Het begrip islamitisch zelfmoordterrorisme in onze contreien was ons al helemaal vreemd voor die dag. Geen wonder dat ook de regering niet al te veel aandacht schonk aan berichtgeving. Men was er gewoon te gerust op.

En laten we even er van uitgaan dat de aanslagen oogsluitend toegelaten werden (hetgeen ik volledig verwerp): waarom meent u dan dat er ook nog explosieven geplaatst moesten worden in de WTC torens? Zijn twee vliegtuigen die in wolkenkrabbers vliegen niet spectaculair genoeg? En waarom moest dat onbenullig WTC7 met de grond gelijk gemaakt worden?

In de wetenschap is het meestal zo dat een eenvoudig antwoord correcter is dan een zeer complex antwoord waarbij je allerlei extra veronderstellingen moet doen. Een complottheorie is altijd van die tweede soort
Goed dat je zegt, "meestal". Alsof dat een argument zou zijn. Ieder heeft zijn gelijk zeker? Ik kan het niet 100% bewijzen dat het zo is, gij evenmin dat het om menselijke fout gaat.

How come two US employees of Odigo, an Israeli instant messaging company based in Herzliya, the headquarters of Mossad, received an SMS about an attack on the WTC two hours before the fact?

http://www.haaretz.com/hasen/pages/S...l?itemNo=77744
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 22:57   #14063
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Goed dat je zegt, "meestal". Alsof dat een argument zou zijn. Ieder heeft zijn gelijk zeker? Ik kan het niet 100% bewijzen dat het zo is, gij evenmin dat het om menselijke fout gaat.

How come two US employees of Odigo, an Israeli instant messaging company based in Herzliya, the headquarters of Mossad, received an SMS about an attack on the WTC two hours before the fact?

http://www.haaretz.com/hasen/pages/S...l?itemNo=77744
Wat moet ik daarop zeggen? Dat kan evengoed een fabeltje zijn, of louter toeval. Echt héél veel urban legends zijn ontstaan na 9/11 en leven nog steeds. In elk geval is dat geen bewijsvoering, tenzij u mij meer bronnen kan geven dan één website. En zelfs dan nog... als er echt een complot zou zijn, zou men toch niet zo vrijgevig zijn met informatie! En waarom zou men die Israëlieten beschermen terwijl men ondertussen duizenden mensen laat sterven?

U noch ik kan dat bewijzen, maar wat is het meest waarschijnlijk? In welk geval moet je het meeste veronderstellingen maken? Dat is toch in uw geval!
Oud 11 januari 2010, 23:08   #14064
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Ge weet wat ze wetenschappelijk zeggen, als er teveel toevalligheden zijn, is dat geen toeval meer.

Zoek deze bronnen zelf op, ge zult er genoeg weervinden. Doe zelf wat moeite als het u interessert. Dat is trouwens de officiele israelische pers. Het zijn Israelieten die Israelieten waarschuwen, kleine nuance. Waar het op neerkomt is, als de mossad op de hoogte was en hun volk waarschuwde, waarom zou us intel van niets weten?

Ik moet maar 1 veronderstelling maken en dat is dat Cheney beveelt aan fbi en cia niets te ondernemen. En zo geschiedde
Oud 11 januari 2010, 23:11   #14065
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
...HATESPEECH.....
Kijk eens onder uw bed als u gaat slapen. Misschien ziet er wel een Israëliet onder???
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 23:13   #14066
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Kijk eens onder uw bed als u gaat slapen. Misschien ziet er wel een Israëliet onder???
Door feiten aan te geven? Juist ja. Bon, de negeer lijst op. Doei
Oud 11 januari 2010, 23:17   #14067
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Door feiten aan te geven? Juist ja. Bon, de negeer lijst op. Doei
Ik vind anders dat hij wel een punt heeft... hij was trouwens niet zo beledigend dat u hem op uw negeerlijst moest zetten, vind ik. Sinds ik op de schoolbanken van een moslimleerling gehoord heb dat "de joden de wereld overheersen en 9/11 gepland hebben", ben ik heel wat sceptischer geworden tegenover zulke theorieën. En dat ideetje werd mij al in 2002 verteld. Voordat er zogezegd 'bewijs' was, zoals u beweert.

Laatst gewijzigd door respublica : 11 januari 2010 om 23:20.
Oud 11 januari 2010, 23:27   #14068
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind anders dat hij wel een punt heeft...
Niet dat je echte punten hebt. Meer als dit, en toeval dat en urbanlegend ginder. Ik argumenteer, gij komt met zulks af terwijl je serieuse vragen onbeantwoord laat. Dus wat zou het eigenlijk.

Dus nogmaals, beschouwd ge irak en afghanistan inval als menselijke fouten? Het voorliegen van gans de wereld. Bewijzen aangaande Bin laden. PNAC, urban legends?
Oud 11 januari 2010, 23:30   #14069
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind anders dat hij wel een punt heeft... hij was trouwens niet zo beledigend dat u hem op uw negeerlijst moest zetten, vind ik. Sinds ik op de schoolbanken van een moslimleerling gehoord heb dat "de joden de wereld overheersen en 9/11 gepland hebben", ben ik heel wat sceptischer geworden tegenover zulke theorieën. En dat ideetje werd mij al in 2002 verteld. Voordat er zogezegd 'bewijs' was, zoals u beweert.
Het zou mij niet verbazen dat "zeikstraal" 1 van de vele typetjes is die graag gezien is bij gevaarlijke extreem-linkse organisaties die al voor 9/11 een allianties met radikale islamieten

Over de avatar van Zeikstraal:

http://en.wikipedia.org/wiki/Barack_...Hope%22_poster

This led The Guardian's Laura Barton to proclaim that the image "acquired the kind of instant recognition of Jim Fitzpatrick's Che Guevara poster, and is surely set to grace T-shirts, coffee mugs and the walls of student bedrooms in the years to come

Do i need to say more..?????
Oud 11 januari 2010, 23:34   #14070
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is gewoon een bespottelijk kind. Hij moest er al langer opstaan. Wat heeft dit trouwens met de joden en hun medeplichtigheid in 9/11 te maken? Ik toon aan dat de mossad hun volk waarschuwde. Hoe weten die dat nu? Niet perse door er zelf achter te zitten zoals je suggereert, maar door te spioneren. U bent bekend met het verhaal dat 60 israeli spionnen zijn opgepakt in die periode?
Oud 12 januari 2010, 00:07   #14071
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had ik stront geroepen?
de sterke argumenten der believers
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 00:44   #14072
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

is die discussie nu nog niet afgelopen? :o
Oud 12 januari 2010, 00:52   #14073
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de sterke argumenten der believers
Ik stel een vraag, hoe jij tot de conclusie komt dat dat een argument is zegt weer alles over u en hoeveel uw "argumenten" waard zijn. Ook de negeer op. Eens een mongool altijd een mongool, what was i thinking. Die fout maak ik nooit meer tho. Salu en de kost
Oud 12 januari 2010, 08:45   #14074
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Het is gewoon een bespottelijk kind. Hij moest er al langer opstaan. Wat heeft dit trouwens met de joden en hun medeplichtigheid in 9/11 te maken? Ik toon aan dat de mossad hun volk waarschuwde. Hoe weten die dat nu? Niet perse door er zelf achter te zitten zoals je suggereert, maar door te spioneren. U bent bekend met het verhaal dat 60 israeli spionnen zijn opgepakt in die periode?
Wel het is een verhaal voor iets... bronnen?
Oud 12 januari 2010, 10:04   #14075
Zeikstraal
Banneling

Standaard

google
Oud 12 januari 2010, 10:06   #14076
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Had ik "stront" geroepen?
Wat is er met je "moeder"????
Oud 12 januari 2010, 15:02   #14077
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel een vraag, hoe jij tot de conclusie komt dat dat een argument is zegt weer alles over u en hoeveel uw "argumenten" waard zijn. Ook de negeer op. Eens een mongool altijd een mongool, what was i thinking. Die fout maak ik nooit meer tho. Salu en de kost
nog maar eens altijd maar beloven

trouwens je nivo van vragen kennen we daarom dat er bijna niemand op jou reageerd

allee nog maar eens beledigen deel 32548
Oud 12 januari 2010, 15:10   #14078
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel het is een verhaal voor iets... bronnen?
heeft hij niet hij is een verstokte leugenaar met grote haat tegenover de joden en de VS (denk zelfs heel het westen), gelooft verhaaldjes die zelfs 6jarige niet meer geloven en beledigd je als je er andere mening hebt. Met andere woorden een triestig ventje
Oud 12 januari 2010, 15:11   #14079
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Wat is er met je "moeder"????
telepathie??
Oud 12 januari 2010, 15:59   #14080
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graag ook antwoorden op de vragen aub. Zo kan ik bekijken hoe verschillende mensen een antwoord hebben op de sleutelvragen (mochten we jury zijn van de rechtzaak) adhv een massa aan informatie en het grondig hebben bestudeerd.
Sorry maar ik kan weinig vragen in uw post terug vinden.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be