Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2022, 10:01   #14081
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Karel Van Wolferen bekritiseert pogingen om de situatie te herleiden tot een kwestie van 'beleidskeuzes' van deze of gene overheid of - in navolging van Mattias Desmet - tot een massa in 'hypnose'. Dergelijke benaderingen zijn ontoereikend om de transnationale staatsgreep te begrijpen:

https://www.youtube.com/watch?v=lHqkOooKzHI
Ofwel is de toestand "toevallig" ofwel niet. Daar zijn we al héél lang over bezig.
Oud 4 februari 2022, 10:08   #14082
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik denk dat je een te perfectionistisch beeld hebt van wat men in de wetenschap als consensus aanvaardt. Als je dat wil nastreven, dan geraak je nergens.

Maar ik heb het niet over mensen. Ik heb het over wetenschap. Over het principe.
we zijn 2 onderwerpen door mekaar aan't halen. mijn schuld.
Oud 4 februari 2022, 21:13   #14083
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220124_98276971

Oud-olympisch kampioen turnen Csollany aan Covid-19 overleden

Csollany was een bekende antivaxer. Op zijn Facebookpagina postte hij daarover meerdere publicaties. Volgens het Hongaarse tabloid Blikk liet hij zichzelf toch vaccineren
Oud 4 februari 2022, 22:45   #14084
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Csollany was een bekende antivaxer. Op zijn Facebookpagina postte hij daarover meerdere publicaties. Volgens het Hongaarse tabloid Blikk liet hij zichzelf toch vaccineren
Hij was nochtans gevaccineerd volgens vele berichten op internet. Tja dit 'vaccin' heeft maar een beperkt bereik.
Oud 5 februari 2022, 00:21   #14085
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik voel aan dat je goed genoeg weet wat ik bedoel, maar "den discuteur" in je kan het niet laten hé

Kijk eens rond je. Zie jij mensen die bezig zijn met zichzelf te overstijgen? Staan we aan het begin van het einde, of aan het einde van het begin? Breekt de zon door na een deugddoende zomerbui, of pakken de wolken zich steeds maar dichter opeen aan de horizon?

De middelmatigheid regeert. En de echte slimme koppen moeten het onderspit delven ten aanzien van de psychopaten, de sociopaten en de narcisten.

Wij leven in een maatschappij, geregeerd en bestuurd door de slechtsten onder ons.

een kakistocratie.
Dat we geregeerd worden door sociopaten – niet alleen door de zichtbare ‘leiders’, maar ook door de nooit zichtbare machtselite – leidt geen twijfel.
Echter, het materialistisch denken is op een zodanige wijze in onze hersenen ‘ingelepeld’, door onderwijs, media ea incentieven, dat we nog amper beseffen dat we in onze levenskern geestelijke wezens zijn.

Dat gebrek aan het doordrongen besef daarvan, leidt steeds tot wrijving, onderdrukking, tot vijandschap en oorlogen toe, want verder dan de dominante rol van het reptiel- en zoogdierbrein lijken de meeste politici en het gros van hun kiesvee niet te geraken.
Dat een evolutionaire sprong naar het hogere denken noodzakelijk is, staat buiten kijf.

Mss dat dit artikel enige duidelijkheid kan verschaffen, in verschillende zienswijzen en/of benaderingen van de wereld in en om ons heen:

De liefde tussen wetenschap en spiritualiteit

https://scientias.nl/de-liefde-tusse...piritualiteit/
Oud 5 februari 2022, 00:27   #14086
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wilt u nu aantonen dat het vaccin niet goed werkt?

Citaat:
Csollany was een bekende antivaxer. Op zijn Facebookpagina postte hij daarover meerdere publicaties. Volgens het Hongaarse tabloid Blikk liet hij zichzelf toch vaccineren, omdat hij anders niet langer als turncoach kon blijven werken. Kort daarna zou hij ziek zijn geworden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 06:01   #14087
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Hij was nochtans gevaccineerd volgens vele berichten op internet. Tja dit 'vaccin' heeft maar een beperkt bereik.
Kijk, dat zou inderdaad grappig zijn, als men in ziekenhuizen antivaxxers afmaakt, niet beseffende dat ze eigenlijk gevaccineerd zijn

Het was trouwens een van de redenen voor mij om toch een derde prik te halen. Je moet het wel op tijd zeggen, natuurlijk, voor ze rare dingen doen...

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 februari 2022 om 06:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 08:18   #14088
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Citaat:
Csollany was een bekende antivaxer. Op zijn Facebookpagina postte hij daarover meerdere publicaties. Volgens het Hongaarse tabloid Blikk liet hij zichzelf toch vaccineren, omdat hij anders niet langer als turncoach kon blijven werken. Kort daarna zou hij ziek zijn geworden.
Publiek geageerd tegen vaccinatiedwang.
Gechanteerd om zich te laten vaccineren.
Kort na vaccinatie ziek geworden.
Het opgegeven tijdsbestek is "kort".
Je kunt alleen maar tijd opgeven als je die kent.
Waarom zeg je dan niet, zoveel dagen, zoveel weken?
Hier toch minstens even interessant als etiket "antivaxer"?
Want het maakt het verschil uit tussen:
1) te laat gevaccineerd (virusbesmetting liep voor op vaccinwerking)
2) vaccinatie vermeed overlijden niet.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 09:18   #14089
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, dat zou inderdaad grappig zijn, als men in ziekenhuizen antivaxxers afmaakt, niet beseffende dat ze eigenlijk gevaccineerd zijn

Het was trouwens een van de redenen voor mij om toch een derde prik te halen. Je moet het wel op tijd zeggen, natuurlijk, voor ze rare dingen doen...
Als ik het zo lees hebben ze hem haast direct aan de beademing gelegd, dat maakt je geheid kapot.

Net zoals die kerel hier, ze doen alsof hij een longtransplantatie nodig heeft vanwege Covid. Leugens natuurlijk, het is vanwege geforceerde beademing, iets wat ze veel teveel gebruikten in het begin.

https://www.hln.be/binnenland/guy-63...gaan~a596930b/

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 5 februari 2022 om 09:21.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 09:28   #14090
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wel, ik kon me het aanvankelijk niet goed voorstellen maar nu heb ik zelf een familielid van een zorgmedewerker horen zeggen dat gevaccineerden voorrang krijgen bij het 'omkijken naar', met als houding 'als het vaccin nemen niet nodig was, dan zal het nu ook wel niet zo dringend zijn zeker'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 5 februari 2022 om 09:33.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 09:33   #14091
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Publiek geageerd tegen vaccinatiedwang.
Gechanteerd om zich te laten vaccineren.
Kort na vaccinatie ziek geworden.
Het opgegeven tijdsbestek is "kort".
Je kunt alleen maar tijd opgeven als je die kent.
Waarom zeg je dan niet, zoveel dagen, zoveel weken?
Hier toch minstens even interessant als etiket "antivaxer"?
Want het maakt het verschil uit tussen:
1) te laat gevaccineerd (virusbesmetting liep voor op vaccinwerking)
2) vaccinatie vermeed overlijden niet.
Het was kort na vaccinatie, ze zeggen “voordat hij genoeg antistoffen had” maar ze durven niet zeggen hoe lang na vaccinatie. Het zou enkele weken moeten zijn dus perfect binnen de ‘bescherming’ van het vaccin.

Mijn dochter is ook stevig ziek geworden vlak na vaccinatie, het vaccin verzwakt je. Hij stierf kort na vaccinatie maar omdat hij Covid had bij z’n longontsteking kunnen ze het optekenen als een Covid-dode. Het systeem is verziekt.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...d-aged-51.html
Oud 5 februari 2022, 10:41   #14092
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik kon me het aanvankelijk niet goed voorstellen maar nu heb ik zelf een familielid van een zorgmedewerker horen zeggen dat gevaccineerden voorrang krijgen bij het 'omkijken naar', met als houding 'als het vaccin nemen niet nodig was, dan zal het nu ook wel niet zo dringend zijn zeker'.
Voila, ik had dat dus ook al uit dat milieu gehoord. En eens je aan het afglijden bent, kan je eventueel je vooroordelen een handje helpen als die niet-gevaccineerde naar jouw smaak niet erg genoeg ziek is he
Oud 5 februari 2022, 15:31   #14093
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

https://www.blckbx.tv/corona/ggd-rea...-met-de-makers

vanaf 22.20

Volgens een arts van de Nederlandse GGD zijn vaccins tegen polio etc. veel slechter dan die tegen covid, is de beschermingsgraad er lager omdat er een zeer ouderwetse, onzuivere techniek gebruikt wordt en is over corona al veel meer bekend omdat zoveel mensen het vaccin namen... Tegenstanders van het vaccin luisteren niet naar deze wetenschappelijke gegevens.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 5 februari 2022 om 15:32.
Oud 6 februari 2022, 20:23   #14094
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Zal deze mythologische voorstelling van zaken het halen?

https://www.demorgen.be/meningen/dat...aaid~b356530a/

"Mensen die kwaad waren op de neuzenbijter, richtten zich bij gebrek aan vangst op de mensen die de vleermuis probeerden te vangen. Misschien is dat de taak van de virologen en de politiek geweest: vijf vleermuizen staan vangen met drie netjes, terwijl een tribune vol mensen instructies kon roepen: iets meer naar rechts, smeerlap, iets meer naar links, dikzak, met je wetenschappelijke kennis van kus mijn kloten.

Net toen er kooien werden ontworpen ter grootte van vleermuizen, ontpopte de vijand zich tot een arend en daarna ook nog tot een kraai."

"Wel voelde ik boosheid toen ik vandaag op de radio Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken hoorde, met een toespraak die spant van de opgeblazen boosheid, een taaltje van opgerichte haren, waarmee hij nu de neuslozen en ongeduldigen hoopt te vangen, die mee kunnen roepen hoe het wél moest; een leger van individuen die negeren dat ze schatplichtig zijn aan het voortschrijdende inzicht, die met de kennis van nu ook hun eigen onmacht en angst weer vergeten.

We mogen van geluk blijven spreken, dat als dit virus straks neerstrijkt als een lijzige duif, Belgische kinderen kunnen gaan schaatsen op ijsbanen die niet voor lijkenopslag gediend hebben."

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 6 februari 2022 om 20:23.
Oud 6 februari 2022, 23:04   #14095
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens een arts van de Nederlandse GGD zijn vaccins tegen polio etc. veel slechter dan die tegen covid, is de beschermingsgraad er lager omdat er een zeer ouderwetse, onzuivere techniek gebruikt wordt en is over corona al veel meer bekend omdat zoveel mensen het vaccin namen... Tegenstanders van het vaccin luisteren niet naar deze wetenschappelijke gegevens.
Waar is dan het wetenschappelijk bewijs dat de poliovaccins "veel slechter zijn dan die tegen COVID" en dat er daarbij "een onzuivere techniek" wordt gebruikt? Ik zie in de opname immers een mannetje met een hesje aan die ergens buiten het professioneel kader een of andere uitspraak doet.

Hoe zouden we trouwens over COVID meer weten dan over polio, iets wat al vele tientallen en tientallen jaren wordt opgevolgd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 23:42   #14096
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.blckbx.tv/corona/ggd-rea...-met-de-makers

vanaf 22.20

Polio vaccins worden al 70 jaar gegeven, de laatste 22 jaar alleen al 10 miljard dosissen aan 3 miljard kinderen. Van die vaccins kennen we alles en ze zijn erg veilig, ook op lange termijn.

Die arts van de Nederlandse GGD heeft een agenda als die zoiets achterlijk zegt.
Oud 7 februari 2022, 10:50   #14097
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat we geregeerd worden door sociopaten – niet alleen door de zichtbare ‘leiders’, maar ook door de nooit zichtbare machtselite – leidt geen twijfel.
Echter, het materialistisch denken is op een zodanige wijze in onze hersenen ‘ingelepeld’, door onderwijs, media ea incentieven, dat we nog amper beseffen dat we in onze levenskern geestelijke wezens zijn.

Dat gebrek aan het doordrongen besef daarvan, leidt steeds tot wrijving, onderdrukking, tot vijandschap en oorlogen toe, want verder dan de dominante rol van het reptiel- en zoogdierbrein lijken de meeste politici en het gros van hun kiesvee niet te geraken.
Dat een evolutionaire sprong naar het hogere denken noodzakelijk is, staat buiten kijf.

Mss dat dit artikel enige duidelijkheid kan verschaffen, in verschillende zienswijzen en/of benaderingen van de wereld in en om ons heen:

De liefde tussen wetenschap en spiritualiteit

https://scientias.nl/de-liefde-tusse...piritualiteit/
Interessante tekst. Bedankt voor de link.
Oud 7 februari 2022, 13:52   #14098
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar is dan het wetenschappelijk bewijs dat de poliovaccins "veel slechter zijn dan die tegen COVID" en dat er daarbij "een onzuivere techniek" wordt gebruikt? Ik zie in de opname immers een mannetje met een hesje aan die ergens buiten het professioneel kader een of andere uitspraak doet.
Het bewijs is dat het gezegd wordt door iemand die van zichzelf beweert dat hij een wetenschapper is. C'est tout. Dat is nu al twee jaar het niveau van de mainstream wetenschappelijke bewijsvoering.
Oud 8 februari 2022, 17:07   #14099
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We naderen het moment waarop het gunstig wordt voor nieuwe variantjes om te ontstaan: bijna groepsimmuniteit overal tegen omicron (waar het dus "over de piek" is gegaan), en toch nog flink wat besmettingen.... spannend
Oud 8 februari 2022, 17:37   #14100
gunter5148

Standaard

Citaat:
We naderen het moment waarop het gunstig wordt voor nieuwe variantjes om te ontstaan: bijna groepsimmuniteit overal tegen omicron (waar het dus "over de piek" is gegaan), en toch nog flink wat besmettingen.... spannend
Dan wordt het tijd om een nieuwe naam te verzinnen. En te raden welk pharma-bedrijf als eerste een "na de feiten" vaccin presenteert.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be