![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#14121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 16 november 2021 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://mises.org/ maar ik denk wel dat wij aan de juiste kant van het politieke spectrum staan.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 november 2021 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14123 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voltian
Citaat:
Tegen zulke krachten moeten de progressieve krachten in Latijns-Amerika en veel andere arme landen opboksen. Ook in andere niet-westerse landen werkt het meerpartijenstelsel niet zoals bij ons. In Japan bvb. is dezelfde partij al decennia aan de macht. In Georgië werd het regime van Shevarnadze vervangen door dat van Saakashvili, en nu opnieuw door een ander regime. Telkens worden de vorige machthebbers en tegenstanders opgesloten en vervolgd. In Oekraïne werden tal van partijen en de voornaamste media verboden. Partijen zijn er niets meer dan vehikels van ultra-corrupte oligarchen. Zelfs Polen en Hongarije gaan een heel andere kant op. De Arabische lente... wel... In Kenia is het meerpartijenstelsel gewoon onderdeel van de kleptocratie, en volgens veel Bulgaren die ik sprak ook. Wanneer gaan we in het Westen eens beseffen dat westerse recepten niet noodzakelijk werken in niet-westerse landen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beide onderzoeksjournalisten blijken geschreven te hebben over Watergate:
"Door met name de journalisten Bob Woodward en Carl Bernstein van The Washington Post kwam de werkelijke toedracht van de inbraak boven water. De verslaggevers ontdekten dat de inbraak slechts een onderdeel was van een geheime operatie, geleid door president Richard Nixon, om de verkiezingscampagne van de Democraten te dwarsbomen." (wikipedia)Da's interne VS-ruzie tussen de twee partijen die steeds de president leveren, wat er ook moge gebeuren. Heeft volgens mij weinig te maken met de vanuit de Angelsaksische wereld naar de buitenwereld toe gerichte propaganda.
![]() |
#14126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ideologische grondslag is zeer zeker wel belangrijk; da's geen theoretisch geneuzel. Dat ge het belangrijk vindt, blijkt ook uit uw argumentatie, en dat is prima. Misschien nog eens een poging wagen af te spreken "als corona voorbij is" (zo binnen 5j of zo ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Macht is belangrijk.
![]() |
#14129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oekraïne heeft de Turkse drone Bayraktar TB2 ingezet in Donbas:
Ukraine deploys Bayraktar drone in Donbas for first time ever
![]() |
#14130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de Minsk akkoorden is het gebruik van drones verboden, aldus onderstaande blogpost:
Storming Donbass: Russia may introduce a no-fly zone in Donbass in a few days (...) If it is proved that an attack was committed on Russian citizens who are on the territory of other states, then, according to our constitution, Russia is obliged to provide the necessary security. The use of drones was prohibited by the Minsk Agreements, and this is approved by the UN Security Council. Now work is underway to collect information and find out the details of the attack with the help of a drone on the territory recognized as the demarcation line. The fact is that the UAV can only be used by the OSCE mission, ”political scientist Marat Bashirov told Life. According to him, if it is proved that a drone of the Armed Forces of Ukraine flew there and struck, then there is evidence that the UN Security Council resolution has been violated, which adopted the Minsk agreements as the only possible ones for a peaceful resolution of this conflict. (...)Geheel terecht noteert de blogposter dat beslissingen aangaande de Donbas niet in Oekraïne gemaakt worden: (...) We understand that decisions regarding the Donbass republics are made not in Ukraine, but in the United States. American generals are in command of military operations, it is not for nothing that the head of the Pentagon recently flew there. Well, Biden recently announced a change of course, switched to tough diplomacy. However, it is difficult to say exactly when the offensive against Donbass will begin. Hitler postponed the offensive to the USSR three times. Now reconnaissance in force is being carried out, – noted Evgeny Fedorov. (...)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 november 2021 om 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor het Batka al zeggen. "Wij zijn humaan, die mensen, wiens land door de VS vernield is, verdienen mededogen." Hij heeft deze week trouwens gezegd dat "mogelijk" Wit-Russische troepen de vluchtelingen geholpen hebben om de Poolse grens over te steken. "Wij hebben een groot hart voor onschuldige mensen die afzien. "75 jaar geleden waren wij de vluchteling, onze oudere generaties weten als weinig anderen wat oorlog betekent." Ik denk dat veel Irakezen en Syriers op het aanbod zouden ingaan. Al was het maar als tussenstop om uiteindelijk toch in Duitsland te raken. Net als Rusland zullen er veel trouwen met lokale Slavische schone. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belarus was vroeger een melting pot met vooral heel veel Joden. Er zijn nog steeds Joden maar die zijn nu volledig geassimileerd in de Wit-Russische bevolking.
Er zijn wel Tajieken in het land. Anders dan soms in Rusland (niemand wil naar Oekraine is amper beter dan Tajikistan zelf) krijgen ze reguliere contracten, en huisvesting wordt door het bedrijf geregeld net als in Sovjet-tijd. Tajieken hebben geen taalcursus nodig "buitenlanders" (daarmee bedoelt men in de ex-Sovjet-Unie mensen van buiten de Sovjet-Unie die geen Russisch spreken) krijgen dit wel. De mensen zijn warm en gastvrij en anders dan hier worden Arabieren en moslims niet met argwaan maar met verwondering bekeken. Ze zullen zich wel moeten gedragen, Belarus is een zeer geordend land, en de politie is keihard voor herrieschoppers, dieven en ander schorriemorrie. Net als in de Sovjet-tijd is werk er niet alleen een recht maar ook een plicht. De lonen zijn niet hoog, maar veel gratis of bijna gratis voorzieningen uit de Sovjet-tijd inclusief accomodatie zijn behouden. In Oekraine verdienen mensen minder EN moet voor alles cash betaald worden, inclusief zaken die gratis zouden moeten zijn zoals politie en gemeentediensten door de gigantische corruptie. Daarom ook wil iedereen weg uit Oekraine en heeft het land volgend de VN de laagste levensstandaard van Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Adres: 55, Savushkina Street - St Petersburg.
Plak een naam op elk van onze druk aan het werk zijnde geëerde medeforummers hieronder: ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 november 2021 om 04:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het maar waar dat ik betaald word, het zou goed van pas komen. Door wie wordt u eigenlijk betaald, of post u hier voor uw plezier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren de documentaire gezien over de grens tussen Wit-Rusland en Litouwen, op "borderline" op canvas.
Het betreft hier de minderheid van Wit-Russische katholieken die in het grensgebied van Wit-Rusland, Polen en Litouwen wonen. Meestal zijn die meer dan gemiddeld pro-westers. Toch zag je dat hun kinderen, ook van degene die in Litouwen wonen, in Minsk studeren. De grens ging dicht op initiatief van Litouwen. Litouwen net als andere Baltische is zeer intolerant voor minderheden. Dat was vroeger ook al zo want in die landen bevonden zich de meest enthousiaste vrijwilligers om mee te werken aan de Holocaust. Laatst gewijzigd door tomm : 22 november 2021 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betaal Ponti protectie om hier te mogen posten. (Soms bant hij mij voor een tijdje tot ik opnieuw mijn protectiegeld overmaak.)
![]() |
#14139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik parcival zeggen, of mag ik je JTRIG noemen?
https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_...lligence_Group Voor de "misdaad" van het blootgeven van die informatie, werd Snowden bijna gekraakt net als Assange. Hij kon net op tijd vluchten en kreeg politiek asiel in Rusland, zo niet zou ook hij een van de martelaren worden die in het Westen vervolgd worden voor het buitenzetten van de vuile was van de westerse regeringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk moesten ze toch praten met Lukashenko. Hij wil zoveel mogelijk grensovergangen open om de bevolking die in de grensgebieden woont te helpen. Het is de EU die beslist heeft zoveel grensovergangen te sluiten. Het is de EU die zegt vluchtelingen op te vangen "wir schaffen das" maar als die vluchtelingen dan ook echt komen worden ze neer geknuppeld of bij vriestemperaturen met het waterkanon terug in de bossen gedreven. En dan maar spreken over "humanistische waarden". |
|
![]() |
![]() |