![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo kunnen we nog een tijdje doorgaan natuurlijk. Feit is, zoals ik zei, dat niemand mijn inhoudelijk antwoordt, want anders zou ik dat antwoord kennen. En ik denk, eerlijk gezegd, dat je het zelf niet weet. ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 maart 2011 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1402 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging echter over de vraag waarom dat onderscheid _ dat voor jou geen probleem was en is _ na de de nodige implementaties van principes en daaruit voortvloeiende wetten nog te verantwoorden valt. Zo'n onderscheid kan maar dan moet het doel gerechtvaardigd zijn binnen het rechtskader. Dáár heb je dus nog steeds niets zinnings op gerepliceerd. Citaat:
De boodschap is dan onmiddellijk aanpassen die handel. Citaat:
1) Een woord heeft meerdere betekenissen dan het welke jij verkiest.... je opmerking over chronologie houdt dus geen steek 2) Ipv oer voorwaarden spreek je nu al over voorwaarden tot toegankelijkheid. Vervolgens dreun je weer je mantra af dat alles bon is zolang die voor iedereen gelijk zouden zijn. Dat is totale nonsens als die voorwaarde tot toegankelijkheid zelf de ongegronde beperkende maatregel impliceren 3) Je vergist je wederom .... daar er niks te weerleggen viel...goed geprobeerd die omkeerbaarheid van bewijslast maar jij bent het die dient te verantwoorden Citaat:
Is het gelijkheidsprincipe dan plots weer afgeschaft ? ... want daar had ik het over. Dient de overheid zich daar in afwijking zonder gegronde reden dan zich plots niet meer aan te houden ? Citaat:
1) te toets te doorstaan 2) als blijkt dat het de toets niet doorstaat en het dient opengesteld te worden voor iedereen ( dat is dus voor alle duidelijkheid niet : voor personen X als en slechts dan persoon Y een ander geslacht heeft als X ) 3) dan is er geen enkele reden waarom homo's of lesbiennes het iet zouden mogen aangaan in hun respectievelijke voorkeur. Wordt dit hen dan toch geweigerd door oubollige notarissen en hardleerse burgervaders dan is dit discriminatie Citaat:
Ik denk het niet Wat jij hier geeft is enkel een soort surrogaat oplossing... het probleem zou echter net hetzelfde blijven. Of bedoel je dat voorstel tot samenlevingscontract gewoon naast het bestaande (opengesteld) huwelijk óf naast het aloude huwelijk ( nadat we het weer terugschroeven dus ) Citaat:
Wat er wel beweerd wordt is dat het huwelijk geen regels mag bevatten die in strijd zijn met de wetgeving. Citaat:
Citaat:
Citaat:
neen dus ! Citaat:
![]() Ik ben het er niet mee eens... of toch niet in die enge betekenis. Voor mij is het huwelijk zoals we het kenden gewoon iets waar het niet in iemands hoofd kwam om zich die vraag te stellen of dat dat nu ook voor homo's moest kunnen .... wegens het simpele feit dat homo's zich al letterlijk volledig buiten de maatschappij bevonden dat. De reden waarom dat is kan je dan weer op een vorm van homofobie brengen.... sterker nog ... een doorgronde haat die aardig in stand wer gehouden door jouw broeders van liefde ![]() Citaat:
Citaat:
Ik ken bv jouw voorkeur inzake ouderschap ook al... voor mijn part geen probleem. Het probleem stelt zich pas als men vindt dat de wethouder dat haaks op elk principe in stand zou moeten houden... dat er dan achter gegrond redenen worden gevraagd ... en die volledig ontbreken of niet verder komen dan een wollige uitleg : omdat het nu eenmaal zo was Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2011 om 23:41. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is hier al meermaals uit te doeken gedaan wat een grondige reden tot het behoud ( of zelfs het invoeren) van een onderscheid is. Simpelweg komt het meestal neer op iets dat er toch ergens een doelgerichtheid is aan dat onderscheid wegens een onderliggende reden ( bv handicap ) of de eventuele wettelijke ruimte die men biedt voor een positieve actie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De link naar je post waar er plots weer over kinderen wordt geleuterd helpt daar niet aan dat traditie een drogreden is en blijft... niet alleen voor de deze wet overigens. Potentiële kinderen zijn noch een voorwaarde noch een traditionele reden noch een zekerheid voor hetero's en noch een obstakel voor de groep die jij wenst uit te sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1405 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betwijfel het... ik had liever een linkje of zo
Citaat:
Wat zou een andere cultuur waar homoseksualiteit gedoogd ( misschien zelfs hoog aangeschreven ) naast het bestaan van een hetero-huwelijk dienen aan te tonen over een vermeende historische homofobe maatschappelijke instelling in onze cultuur ? [quote] Weer een verdraaing �* la Praha? Niemdn beweert dat onze cultuur en vooral geschiedenis van religie wat te maken zou hebben met homofobie.[quote] Ik zie de verdraaiing niet.... buiten een toevoeging Als de bewering is dat 'dat het huwelijk, zoals het bestond, het resultaat zou zijn van een "homofoob" denken'... lijkt een homofobe maatschappelijke cultuur alvast een vereiste. De rest blijft natuurlijk nog open Citaat:
Vertel me eens wat die indianen met hun hetero-huwelijk en daarnaast voorkomende en aanvaarde homofilie het voorkomen van homofilie zouden kunnen weerleggen dat :'het huwelijk, zoals het bestond, het resultaat zou zijn van een "homofoob" denken.' Al wat ik daar van maken is dat het niet noodzakelijk zo moet verlopen ( gezien het vb van die indianen ) als wat er beweerd werd. Het weerlegt daarom nog steeds niet dat de stelling fout zou zijn. Ze is ook niet echt foutief te noemen... toch zeker zoals ze daar is neergepoot... het gaat immers over resultaat waar het daarvoor ging over opgezet. En ja dat is een voldongen feit dat het huwelijk, zoals wij dat kenden, een vrij logisch resultaat is van een zeer lange pikdonkere geschiedenis vol doordrongen van de homohaat... het enige keerpuntje is de verlichting en de Franse revolutie Laatst gewijzigd door praha : 24 maart 2011 om 00:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Traditie is een drogreden omdat een drogreden traditie is? Tjah?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1409 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien getuigt het nogal van een lef om andere vormen die bijna niet meer voorkomen of reeds verleden zijn af te gaan doen als 'niet goed' Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1411 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets wat als duizenden jaren bestaat moet niet plots verantwoord worden alsof het om iets misdadigs zou gaan. Het huwelijk heeft niet tot doel te onderscheiden. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1342 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geef ze nog eens; http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1342 Paulus. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben alvast niet van plan dat te doen. Het probleem is , niet alleen hier, is dat je post daar zowat van doordrongen zijn En het is bedroevend te moeten aanschouwen dat na bladzijden gepalaver, na oeverloos semantisch woordengewissel, na 101 geïntroduceerde zijsporen, verwrongen logica, welles-nietes spelletjes .... je dit nog maar rest : Het in vraag stellen waarom 'traditie' een drogreden zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1413 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
... dat zij daar ook het huwelijk kennen? Zeer benieuwd. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1414 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat nu zo moeilijk? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1416 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slavernij was ook traditie, moord bestaat ook al duizenden jaren. De opzet ( doel) is irrelevant... het moet simpelweg conform zijn met de bestaande wetgevingen... en dat was het niet langer Citaat:
Je reageert in deze post op een zeer kinderlijke wijze en blijft maar welles-niets spelletjes spelen. De gegronde reden is helemaal niet gegeven... traditie is er geen. Het huwelijk ( in vorige vorm ) doorstaat de toets van het gelijkheidsprincipe niet.... het staat niet open voor iedereen in gelijke omstandigheden.... gelijke regels zijn niet voldoende, dat weet ondertussen ook al wel. Als je verder wilt discussiëren verwacht ik een iets volwassener gedrag van je.... en verder een goede raad voor beiden : vermijdt het totaal in stukken reten en in delen beantwoorden van post.... dat leidt onvermijdelijk steeds tot een hoop misverstanden Laatst gewijzigd door praha : 24 maart 2011 om 00:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1418 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1342 Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1419 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 24 maart 2011 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het huwelijk staat niet open voor alles, dat is waar (allee vroeger toch niet), maar wel voor iedereen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |