Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2012, 18:39   #1401
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik ben gebuisd in juni maar heb een herexamen in september, dus ben ik geslaagd tot september.
Neen, neen. Indien de regering gebuisd was door Europa, dan was de begroting afhgekeurd. Zonder meer.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 18:42   #1402
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wel wanneer de begrotingsonderhandelingen na veel zwoegen en zweten bijna over slechts enkele miljarden meer is gestruikeld.
Het probleem zit 'm daar niet. Het probleem zal zich voordoen bij de besparingen in februari, ten gevolge van de economische groeivertraging in Europa. D�*�*r zit het probleem.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2012 om 18:43.
Oud 10 januari 2012, 18:56   #1403
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Van een vorige poster. Maar dat is volgens mij een fout. De poster vergist zich mijnsinziens. Dat moet -volgens mij-104 miljard zijn. Maar goed, het principe blijft gelden : Meer dan 1 milard € 'bevriezen' op 104 miljard is geen fundamentele wijziging van de begroting. En daarover ging het.
Da's ook fout. 104 miljard is het bedrag van de totale ontvangsten. Het merendeel daarvan gaat naar de gewesten, gemeenschappen en europa.

De federale begroting is een goeie 45 miljard, en de helft daarvan is voorbehouden voor sociale zekerheid en pensioenen.

1,2 miljard is dus een behoorlijke brok uit de werkmiddelen.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 18:56   #1404
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem zit 'm daar niet. Het probleem zal zich voordoen bij de besparingen in februari, ten gevolge van de economische groeivertraging in Europa. D�*�*r zit het probleem.
Nee, want dan zitten ze nog met die op zijn minst 1,2 miljard euro EXTRA structurele besparingen die niets met die groeivertraging te maken hebben en waarvoor ze nu wat 'bevroren' hebben. Die bevroren 1,3 miljard zal men eens moeten ontdooien en dat heeft noppes met de groeivertraging te maken. En dan komt de kat op de koord; ze gaan het wel op de groeivertraging - zoals jij trouwens - proberen te steken, maar wie bij de pinken is, trapt daar niet in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 19:02   #1405
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Da's ook fout. 104 miljard is het bedrag van de totale ontvangsten. Het merendeel daarvan gaat naar de gewesten, gemeenschappen en europa.

De federale begroting is een goeie 45 miljard, en de helft daarvan is voorbehouden voor sociale zekerheid en pensioenen.

1,2 miljard is dus een behoorlijke brok uit de werkmiddelen.
Daar ben ik toch helemaal niet zeker van. Volgen mij bedraagt de begroting van de Belgische staat natuurlijk meer dan 45 miljard €. We zouden het eens aan iemand van het Rekenhof kunnen vragen hoe het juist in mekaar zit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2012 om 19:04.
Oud 10 januari 2012, 19:12   #1406
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar ben ik toch helemaal niet zeker van. Volgen mij bedraagt de begroting van de Belgische staat natuurlijk meer dan 45 miljard €. We zouden het eens aan iemand van het Rekenhof kunnen vragen hoe het juist in mekaar zit.
Allee, zeg. Denk je dat het Rekenhof de enige is die weet hoeveel de begroting bedraagt? Zie http://www.begroting.be.

Als je met 'de Belgische staat' de federale regering bedoelt, want daar hebben we het tenslotte over, dan is dat 45 miljard.
Oud 10 januari 2012, 19:18   #1407
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Allee, zeg. Denk je dat het Rekenhof de enige is die weet hoeveel de begroting bedraagt? Zie http://www.begroting.be.

Als je met 'de Belgische staat' de federale regering bedoelt, want daar hebben we het tenslotte over, dan is dat 45 miljard.
Ik zeg gewoon dat de Belgische begroting -volgens mij- veel meer bedraagt dan 45 miljard. Dat is wat ik zeg.
Oud 10 januari 2012, 19:25   #1408
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van een vorige poster. Maar dat is volgens mij een fout. De poster vergist zich mijnsinziens. Dat moet -volgens mij-104 miljard zijn. Maar goed, het principe blijft gelden : Meer dan 1 milard € 'bevriezen' op 104 miljard is geen fundamentele wijziging van de begroting. En daarover ging het.
de stand van het land.

begrotingscijfers.

Laatst gewijzigd door fonne : 10 januari 2012 om 19:37.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 19:25   #1409
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga dat vertellen tegen de mensen, voor wie dat geld, o.a. ontwikkelingshulp, bestemd is.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 19:31   #1410
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, neen. Indien de regering gebuisd was door Europa, dan was de begroting afhgekeurd. Zonder meer.
De begroting is dan ook afgekeurd:

Citaat:
On this basis, the Commission services have come to the conclusion that if the impact of the measures on the budget are taken into account, including the second round effects on growth which is the standard practice, the deficit forecast for Belgium in 2012 should be updated to about 3/4% of GDP, compared to the Commission's no policy change forecast of 4.6% of GDP and the government's fiscal
target of 2.8% of GDP
http://static.tijd.be/upload/VP_Rehn...718-236983.pdf
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 10 januari 2012, 19:35   #1411
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Neen het probleem is dat de doelstellingen van de ingediende begroting op zich niet worden gehaald:

Citaat:
The divergence is notably the result of a 0.3% of GDP divergence in terms of the expected impact
of budgetary measures (concerning in particular the reform of notional interests and the increase in the
tax rate on interests and dividends, a part of the savings foreseen in healthcare expenditure and the
expected yield of the fight against tax evasion)
, whereas the minor divergence that existed on the wage
bill has been eliminated. In addition, it reflects an assumed 0.15% GDP of negative impact on the
deficit stemming from the slower growth that will result from the new consolidation measures.

Laatst gewijzigd door Dirk A : 10 januari 2012 om 19:37.
Oud 10 januari 2012, 19:37   #1412
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat de Belgische begroting -volgens mij- veel meer bedraagt dan 45 miljard. Dat is wat ik zeg.
En volgens de Federale Overheidsdienst Budget en Beheerscontrole bedraagt het federale budget 45 miljard. Dus dan ben je fout.

Vergeef mijn totaal gebrek aan verrassing dat je dat niet wil erkennen.
Oud 10 januari 2012, 19:38   #1413
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Het Rekenhof, dat is die instelling die brandhout heeft gemaakt van de begroting.
Oud 10 januari 2012, 19:42   #1414
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is een probleem bovenop het probleem dat Olli signaleerde, en dat is dat zelfs als de uitgangspunten van de huidige begroting correct zouden geweest zijn (quid non), de begroting nog altijd een ongeloofwaardige bricolage was waarin losjes werd omgesprongen met niet-bestaande terugverdieneffecten, overschattingen van bestrijding van fiscale fraude en allerhande imaginaire besparingen. En dus keurde Olli de begroting af, zoals de N-VA in december al had voorspeld. En daarom moet Di Rupo zijn huiswerk nog eens overdoen, en in februari een geloofwaardige begroting voorleggen, met daarbovenop extra besparingen in lijn met de dalende groei en stijgende rentes.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 19:53   #1415
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee, dat is een probleem bovenop het probleem dat Olli signaleerde, en dat is dat zelfs als de uitgangspunten van de huidige begroting correct zouden geweest zijn (quid non), de begroting nog altijd een ongeloofwaardige bricolage was waarin losjes werd omgesprongen met niet-bestaande terugverdieneffecten, overschattingen van bestrijding van fiscale fraude en allerhande imaginaire besparingen. En dus keurde Olli de begroting af, zoals de N-VA in december al had voorspeld. En daarom moet Di Rupo zijn huiswerk nog eens overdoen, en in februari een geloofwaardige begroting voorleggen, met daarbovenop extra besparingen in lijn met de dalende groei en stijgende rentes.
U bent weer aan het zaniken . Europa keurde de Belgische begroting voorlopig goed. Dat zijn de feiten. Dat u zich daar niet bij kunt neerleggen, vind ik naar voor u, maar u zal dit uiteindelijk toch moeten doen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2012 om 19:53.
Oud 10 januari 2012, 19:56   #1416
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze is gebuist jongen. Als je in uw partiele examens buist, dan moet je die in juni opnieuw doen en ondertussen volg je gewoon verder de lessen. Maar gebuist ben je voor dat vak in alle geval.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 19:56   #1417
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
U bent weer aan het zaniken . Europa keurde de Belgische begroting voorlopig goed. Dat zijn de feiten. Dat u zich daar niet bij kunt neerleggen, vind ik naar voor u, maar u zal dit uiteindelijk toch moeten doen.
U bent weer aan het zaniken . Europa keurde de Belgische begroting + een opgelegde bevriezing voorlopig goed. Dat zijn de feiten. Dat u zich daar niet bij kunt neerleggen, vind ik naar voor u, maar u zal dit uiteindelijk toch moeten doen.

Laatst gewijzigd door Dirk A : 10 januari 2012 om 19:56.
Oud 10 januari 2012, 19:58   #1418
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ze keurde de begroting niet goed. Ze dwong bijkomende maatregelen af. Zo wordt er een en ander bevroren en we gaan dat vooral niet voelen. Een mens vraagt zich af waarom men gelijk niet alles bevriest, we voelen het toch niet. Zou het misschien kunnen dat we weer bedrogen worden. En jij loopt er met uw ogen open in. Tegen beter weten in dan nog. Want we wijzen u erop maar je bent te ijdel om het toe te geven.
Oud 10 januari 2012, 19:59   #1419
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Het Rekenhof, dat is die instelling die brandhout heeft gemaakt van de begroting.
2.
Volgens het Oosten hadden die slechts enkele vraagjes. En die gaan ze in februari oplossen, tussen de soep en de patatjes.
Oud 10 januari 2012, 20:02   #1420
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
2.
Volgens het Oosten hadden die slechts enkele vraagjes. En die gaan ze in februari oplossen, tussen de soep en de patatjes.
Wanneer het februari zal zijn , zullen we zien hoe en wat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be