![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1401 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In een heelal dat 14 milj�*rd jaren bestaat... Maar breien gaan ze! ![]()
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1402 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1403 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() We hebben nu onze miljoenen jaren evolutie gehad hé. Kijk waar de dieren staan en kijk waar de mens staat, als laatste soort dan nog wel. Er klopt hier ergens iets niet hé. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 3 april 2012 om 06:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1404 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Puzzelstukje 1 is de enorme energetische kostprijs van grote hersenen. De hersenen nemen 2% van onze massa voor hun rekening, maar gebruiken 20% van onze energie. Dat is een flinke investeringen. Ten tweede zijn er, afhankelijk van de soort, nog andere nadelen die er aan kleven. Bij mensen heeft wat misschien wel een enkele toevallige mutatie was de krachtige kaakspieren van meer aapachtige mensen opgedoekt om ruimte te maken voor meer schedelinhoud. Zoiets moet dan ook maar aanslaan hè. Bovendien hebben we onze extreem lange jeugd, en onze hulpeloosheid als baby's. En onze bevallingen zitten dankzij dat grote hoofd ook zo'n beetje op het randje van dodelijk. Voor andere dieren zijn sommige nadelen minder. Een vierpotig zoogdier zou bijvoorbeeld waarschijnlijk minder moeite hebben met breed genoege heupen kweken om zo'n hoofd naar buiten te werken. Maar de voordelen zouden dan ook wel eens minder kunnen blijken. Het is als vierpoter minder makkelijk om gereedschappen te gebruiken, en om in ieder geval via die weg de investering terug te verdienen. En dan zijn er ook nog schaalproblemen. Om in te haken op die nerts, ik heb voor mezelf eens uitgerekend dat een vogelsoort (een kraaiachtige of een papagaai ofzo) niet geloofwaardigerwijs zo slim als wij kan worden als hij minder dan pakweg een halve kilo weegt. Voor de slimste bestaande soorten zou een dergelijk evolutionair pad een toename in energieverbruik van 20-30% betekenen. Voor een zoogdier ligt die grens misschien nog wel wat hoger, omdat zoogdiersoorten nou eenmaal altijd wat zwaarder zijn, en een zoogdier van dezelfde "echte" grootte dus wat zwaarder zou wezen dan de equivalente vogel. Een nerts zit dus in het probleemgebied waar het verdomde lastig is om je investering terug te krijgen. Vandaar ook dat de slimste zoogdieren (mensapen incl. mensen, olifanten, zoogdieren en walvissen) significant groter zijn dan een nerts. Toch is het een interessant idee om een experiment uit te voeren om te zien of we binnen pakweg enkele honderdduizenden jaren een complete wilde soort kleine dieren slim zouden kunnen maken. Weet je wat, als we kraaien en kauwen (waarvan die laatste dan wel wat moeten groeien, volgens mijn eigen berekening) nou eens bij onze boomgaarden zouden proberen weg te jagen met allerlei slimme truukjes waar ze doorheen moeten leren kijken, en als we ze dan puzzels voorschotelen zoals waar de restjes van de markt liggen op welke dag van de week enzo, misschien dat het dan wel lukt. Weet je wat, misschien zijn we daar al wel mee bezig.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 april 2012 om 06:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1405 |
|
![]() Integendeel. Bewustzijn is een bijzonder nuttig mechanisme voor feedback op het eigen gedrag en voor het toepassen van logica, dus dat is prima te verklaren met evolutie.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 april 2012 om 06:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1406 |
|
![]() FTFY
![]() |
![]() |
#1407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*geknipt wegens nutteloos*
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 3 april 2012 om 07:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1408 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
evolutie is niet éénzijdig. U evolueert zus , ik zo...het verschil met andere levende soorten zal nog groter zijn. Een bacterie zal niet zoekende zijn naar oplossingen van het fileprobleem, die heeft andere bekommernissen en zal aldusdanig in andere richting evolueren. Wij zijn niet bijzonder tov anderen levende soorten; denken van wel zet de deur open naar allerlei woorden die beginnen met mis..
![]() |
![]() |
#1409 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wie dit ontkent, weigert de waarheid onder ogen te zien. De reden daarvoor is duidelijk: u wilt geen standpunten innemen die overeenkomen met religieuze standpunten. Zelfs niet als het de waarheid is. ![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 3 april 2012 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1410 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het mentaal potentieel van bonobo's is dat ook, en over het potentieel van het pantoffeldiertje zwijgen we al helemaal
![]() Otken niet wat in u zit.
![]() |
#1411 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 3 april 2012 om 09:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1412 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- net wat ik zeg. Wij laten niet toe dat andere diersoorten evolueren. - Correct; zeg dat tegen de dag allemaal lezers. ![]() - opnieuw, u blijft steken bij mensen. Alle beesten communiceren onderling, poog eens op te houden met dingen in te beelden die u niet kunt inbeelden of aanvaard dat fantasie, fantasie is. Ik kan veel leren over mieren bijvoorbeeld, ik kan mij voorhouden mij in te kunnen leven in het dagdagelijkse leven van mier A. Doch werkelijk kan ik dat niet, dat is enkel in mijn hoofd en ik zit niet in het hoofd van die mier. En ik kan daar schone verhaaltjes uit puren uit mijn fantasieleven als mier, dat is geen werkelijkheid, het blijft mijn fantasie. 'goed verkeerd' denken is ook zoiets afgebakend, dat bestaat niet. Wij vinden dat uit.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 3 april 2012 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1413 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1414 | |
|
![]() Citaat:
het blijft me verwonderen dat er anno 2012 nog steeds mensen in de waan leven dat de mens het toppunt is
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1415 |
|
![]() Bewustzijn is een mechanisme door evolutie. Je bent echt zo fout.
![]() |
![]() |
#1416 |
|
![]() also sprach exodus
![]() |
![]() |
![]() |
#1417 |
|
![]() Al die evolutietheorie aanhangers hier pleiten maar voor één ding voor de evolutie. Dat is omdat het de heersende wetenschappelijke consensus is. Niet meer niet minder.
Had de wetenschap beweert dat we door evolutie van de varkens afstammen ze hadden het nog geloofd ook. En dan wellicht geillustreerd met het overeenkomst tussen het varken en mens embryo, dat is pas bewijs! De evolutietheorie is simpelweg verkeerd. Ze pakt de bron, bewustzijn uit het plaatje. En dat is net de bedoeling geweest van diegene die de evolutietheorie geïntroduceerd hebben! We mogen geen connectie met bewustzijn krijgen. De rabbit hole gaat diep, zeer diep.
![]() |
![]() |
#1418 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mij blijft het verwonderen dat er anno 2012 zoveel mensen zijn die denken dat ze een diersoort zijn. ![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 3 april 2012 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1419 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sterk argument.
![]() |
![]() |