Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 20:54   #14261
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=Z81LcFhmqP4

Out there - Dinosaur Jr
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 05:49   #14262
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Eduard Artemiev, Stalker - Tarkovsky railroad sequence

http://www.youtube.com/watch?v=Rk1PxpZ-hfE

Laatst gewijzigd door Knipp : 10 november 2010 om 05:52.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 07:22   #14263
Wisord
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=a7mVgDA82yA

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 08:32   #14264
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

teajestow met shandar - vetjes

http://www.youtube.com/watch?v=yEUfuZeAUWg
Oud 11 november 2010, 02:29   #14265
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Anne Clarke - Our Darkness (Classic New Wave Remix)

http://www.youtube.com/watch?v=6MkfAv2ASOc

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 02:36   #14266
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

80's!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 07:07   #14267
Wisord
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=4gaixi53gOg

Oud 11 november 2010, 07:09   #14268
Wisord
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=EcXaIByiJJ0

Oud 11 november 2010, 13:35   #14269
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

DVDA - Now You're A Man
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:42   #14270
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Wim De Craene - Tim
Oud 11 november 2010, 15:14   #14271
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Concert van Supergrass met publiek in Nijmegen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 01:00   #14272
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Clouseau - Brandweer
Dinky Toys - I can't keep my hands of you
Dinky Toys - Test of time

Dat zijn zowat mijn oudste muziek- en optredenherinneringen. Op nummers van Will Tura en consoorten na dan. Een andere kaskraker en meezinger (voor een doorsnee achtjarige wel te verstaan) betreft Take my love (Good Shape).

Na eventjes verder zoeken op Youtube kom ik uit op nummers van Isabelle A (Lekker Beest en My boy lollipop), Sandra Kim (Bel me, schrijf me), Luc Steno (Hij speelde accordeon) Enzo (Opzij, opzij, opzij), Paul Severs (Zeg een meisje), Bart Kaell, Get Ready, Boysband, ...

Ik denk dat thuis Tien om te zien frequent opstond. De invloed van mijn jongere zus, een fanatiek Get Ready-fan destijds (en tot over haar oren verliefd op de Jimmy voordat die zich outte als homo) zal er ook wel voor iets tussen zitten. De kreisende juffertjes schalmen nog na.

Laatst gewijzigd door Andy : 12 november 2010 om 01:26.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 01:42   #14273
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Alana Dante, Touch of Joy, X Session, Toast (Ik schreeuw het van de daken), Bart Herman (Ik ga dood aan jou), Jo de Poorter (Liefde op het eerste gezicht), Def Dames Dope, Willy Sommers (Als een leeuw in een kooi, Mooi, 't leven is mooi - ideale meezinger op een kerkhof naar 't schijnt), Andy (boem, boem, boem), Yasmine (Meisjes aan de macht), Venga Boys (We're going to Ibiza), Bart Kaëll (Zeil je voor het eerst), ... The list goes on. Er is wreed veel slechte muziek geproduceerd in de vroege jaren negentig.

Een aangename herontdekking: Frank Dingenen

Opmerkelijke vaststelling: na 1996 ken ik veel minder Tien Om Te Zien-platen. Ik vermoed dat vanaf dat jaar dat programma niet meer opstond. Vanaf dat jaar bekeerde ik me tot Aqua met Barbie girl.

Laatst gewijzigd door Andy : 12 november 2010 om 01:57.
Oud 12 november 2010, 01:55   #14274
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Clouseau - Brandweer
Dinky Toys - I can't keep my hands of you
Dinky Toys - Test of time

Dat zijn zowat mijn oudste muziek- en optredenherinneringen. Op nummers van Will Tura en consoorten na dan. Een andere kaskraker en meezinger (voor een doorsnee achtjarige wel te verstaan) betreft Take my love (Good Shape).

Na eventjes verder zoeken op Youtube kom ik uit op nummers van Isabelle A (Lekker Beest en My boy lollipop), Sandra Kim (Bel me, schrijf me), Luc Steno (Hij speelde accordeon) Enzo (Opzij, opzij, opzij), Paul Severs (Zeg een meisje), Bart Kaell, Get Ready, Boysband, ...

Ik denk dat thuis Tien om te zien frequent opstond. De invloed van mijn jongere zus, een fanatiek Get Ready-fan destijds (en tot over haar oren verliefd op de Jimmy voordat die zich outte als homo) zal er ook wel voor iets tussen zitten. De kreisende juffertjes schalmen nog na.
Tien om te Zien heb ik ook zeer vaak bekeken toen ik jong was. Producties �* la Luc Steeno, Jo Vally en andere Willy Sommers vond ik maar niets maar op een andere kant had ik Bart Kaëll wel graag. Hij is nog steeds, wat mij betreft, de enige die "populaire muziek" kan maken. Voor de rest had ik het meer voor Clouseau, Isabelle A., De Kreuners of producties �* la Leopold 3, Illusion en andere Plaza. Die boysbands vond ik maar niets.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 01:59   #14275
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Tien om te Zien heb ik ook zeer vaak bekeken toen ik jong was. Producties �* la Luc Steeno, Jo Vally en andere Willy Sommers vond ik maar niets maar op een andere kant had ik Bart Kaëll wel graag. Hij is nog steeds, wat mij betreft, de enige die "populaire muziek" kan maken. Voor de rest had ik het meer voor Clouseau, Isabelle A., De Kreuners of producties �* la Leopold 3, Illusion en andere Plaza. Die boysbands vond ik maar niets.
Plaza en Leopold 3 zeggen met niets. De rest heb ik talrijke keren gehoord en meegezongen. Als je moeder samen met je zus op vrijdagavond het tv-programma bepaalt, dan kom je iets meer in contact met die boysbands.

Al bij al is het wel opmerkelijk hoeveel je daar opnieuw van vergeet. Dat bleek nu met die nummers, en toen ik een tijdje terug hetzelfde deed met tekenfilms ervoer ik hetzelfde.

Uit de oude doos: Onnozel Manneke - Familie Backeljau

Laatst gewijzigd door Andy : 12 november 2010 om 02:10.
Oud 12 november 2010, 02:01   #14276
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alana Dante, Touch of Joy, X Session, Toast (Ik schreeuw het van de daken), Bart Herman (Ik ga dood aan jou), Jo de Poorter (Liefde op het eerste gezicht), Def Dames Dope, Willy Sommers (Als een leeuw in een kooi, Mooi, 't leven is mooi - ideale meezinger op een kerkhof naar 't schijnt), Andy (boem, boem, boem), Yasmine (Meisjes aan de macht), Venga Boys (We're going to Ibiza), Bart Kaëll (Zeil je voor het eerst), ... The list goes on. Er is wreed veel slechte muziek geproduceerd in de vroege jaren negentig.

Een aangename herontdekking: Frank Dingenen

Opmerkelijke vaststelling: na 1996 ken ik veel minder Tien Om Te Zien-platen. Ik vermoed dat vanaf dat jaar dat programma niet meer opstond. Vanaf dat jaar bekeerde ik me tot Aqua met Barbie girl.
Niet meer opstond? Natuurlijk wel : u vergeet al die K3, Laura Lynn, Wim Soutaer, Dynamite, Christoff, Lindsay en andere "nieuwe namen". Het verschil is dat de hitparade niet exclusief Nederlandstalig was maar mengde ook anderstalige producties zoals Milk Inc., Belle Perez of Kate Ryan en met de gevolgen die ik u laat raden : meer anderstalige liedjes dan nederlandstalige liedjes.

Wim Soutaer die Kid Rock covert, in 2008
http://www.youtube.com/watch?v=cin8_vPUwtQ

Laatst gewijzigd door Everytime : 12 november 2010 om 02:10.
Oud 12 november 2010, 02:05   #14277
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Plaza en Leopold 3 zeggen met niets. De rest heb ik talrijke keren gehoord en meegezongen. Als je moeder samen met je zus op vrijdagavond het tv-programma bepaalt, dan kom je iets meer in contact met die boysbands.

Al bij al is het wel opmerkelijk hoeveel je daar opnieuw van vergeet. Dat bleek nu met die nummers, en toen ik een tijdje terug hetzelfde deed met tekenfilms ervoer ik hetzelfde.
Plaza, dat waren de newbeat liedjes (Yoyo, Oh Oh, Hey hey hey). Ja, niet veel gezocht voor de titels maar dat was ook niet de bedoeling. En Leopold 3, de groep van Erik Goossens en Pat Krimson. Die boysbands (Get Ready, Enzo, Boysband) beschouwde ik meer als grapjes dan iets anders.
Oud 12 november 2010, 02:13   #14278
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Plaza, dat waren de newbeat liedjes (Yoyo, Oh Oh, Hey hey hey). Ja, niet veel gezocht voor de titels maar dat was ook niet de bedoeling. En Leopold 3, de groep van Erik Goossens en Pat Krimson. Die boysbands (Get Ready, Enzo, Boysband) beschouwde ik meer als grapjes dan iets anders.
De enige newbeat die ik me nog erg levendig herinner: I want to be a hippy - Technohead. Dat is tevens de oudste clip die ik me nog herinner.

De rest van de hele Johnny & Marina-rage (die overigens erg serieus genomen werd toen ik zeven of acht was) en de gabber/house-rage (negen jaar?, minstens even 'serieus') is geheel aan mij voorbij gegaan. Geen stoere Rotterdam Terror Corps-jackets voor mij.

Wat dat van die grapjes betreft: dat wordt me nu ook duidelijk nu ik die dingen herbeluister en herbekijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
u vergeet al die K3, Laura Lynn, Wim Soutaer, Dynamite, Christoff, Lindsay en andere "nieuwe namen".
Ze komen inderdaad terug.

Laatst gewijzigd door Andy : 12 november 2010 om 02:32.
Oud 12 november 2010, 02:21   #14279
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Eins, Zwei Polizei - Mo Do

Mannekes van zeven �* acht jaar:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Andy : 12 november 2010 om 02:41.
Oud 12 november 2010, 02:45   #14280
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder onderzoek wees uit dat pre-1997hits opgeslagen werden als Tien Om te Zien-nummers. Post-1997 werd vereeuwigd in Donnaherinneringen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be