Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2022, 22:07   #14361
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

De Nazi's willen absoluut voorkomen dat hun Nieuwe Normaal en Wereld Na Corona in de vergeetput raken. Na alle moeite die ze deden om hele bevolkingen op hun Auschwitz treinen mee te krijgen, willen ze die treinen niet meer gestopt zien. Eerst hanteerden ze virus detectie als excuus, dat willen ze wijzigen naar een zelfgemaakte schattingskans.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 07:11   #14362
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat vind ik het leuke aan statistiek. Je kan appelen en citroenen vergelijken en toch geloofwaardig overkomen.
Om die appelen en citroenen toch met elkaar te kunnen vergelijken wordt er binnen de wetenschap gerekend met levensjaren en zelfs kwalitatieve levensjaren.

Wetenschappers wilden eigenlijk geen scholen sluiten vanwege de zeer zware gevolgen, maar de druk van de bevolking en leraren was zo groot zodat ze toch instemden. Probleem was dat ze het daardoor uit handen gaven en dat een eigen leven begon te leiden, nog steeds zijn er scholen gesloten in bepaalde landen.

Wat de wetenschap totaal niet heeft gedaan is de bevolking geïnformeerd over de gevolgen van schoolsluitingen en bv grenssluitingen, dat is net de taak van de wetenschap. Informeren, niet de beslissingen nemen. Ze zijn hier compleet de mist ingegaan vanwege belangenvermenging en peerpressure.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 07:33   #14363
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wetenschappers wilden eigenlijk geen scholen sluiten vanwege de zeer zware gevolgen, maar de druk van de bevolking en leraren was zo groot zodat ze toch instemden.
Druk van de bevolking?
Druk van de leraren?
Er was toch maar één drukkingsgroep?
"Hoge Raad voor...."
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 07:39   #14364
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Druk van de bevolking?
Druk van de leraren?
Er was toch maar één drukkingsgroep?
"Hoge Raad voor...."
Jah, en de pers. Die maakte iedereen zo bang dat leraren hun kinderen zagen als wandelende zakken dodelijk virus.
Oud 13 augustus 2022, 12:11   #14365
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Alles waar de overheid zich mee moeit, gaat om zeep!
Dit.

En dat is altijd het geval maar bijzonder sterk zichtbaar als er andere problemen zijn, zoals corona. Dan heeft men al wat problemen, en bovendien gaat de overheid in overdrive om extra schade te veroorzaken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 08:09   #14366
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Men kan niet zeggen dat 'de overheid' altijd slecht is, denk maar aan de verzorgingsstaat, los van een uitwas als het coronabeleid. "De privé" doet het niet per se beter, temeer omdat daar de sociale (in plaats van louter 'contractuele') invalshoek ontbreekt, al wordt die ook ondermijnd door de druk van het grootkapitaal op de politiek en door overdemocratisering.

Los daarvan: ik was de voorbije week in (West-)Duitsland en dat moet zo een beetje het paradijs zijn voor types als Dadeemelee. Er lopen hier nog een behoorlijk aantal mensen met maskers rond, inclusief jongeren en zelfs kinderen. Maskers zijn ook nog verplicht op het openbare vervoer en hier en daar in musea die niet in staatshanden zijn. Op de radio is al te horen hoe men zich 'voorbereidt' op de winter door zich af te vragen hoe scholen moeten omgaan met een stijgend aantal coronagevallen en vreemd genoeg wordt ook nog gesproken over de 'ziekenhuiscapaciteit' terwijl die in Duitsland zowat de grootste ter wereld is.

Ik sprak iemand hierover aan en die begon alle clichés af te gaan: dat er rekening gehouden moest worden met het stijgend aantal gevallen tijdens de 'zomergolf', dat er nu juist haast geen maatregelen meer zijn, dat men als arts de plicht heeft om elke patiënt te helpen (niet alleen een 'economische logica' - alsof dat los zou staan van de rest) en dat het wel erg bedenkelijk is dat de inspanningen worden tegengewerkt doordat zelfs sommige ouderen zich niet wilden laten vaccineren ("egoïsme"). Alle riedels samen dus. Hij zei dat hij wel wist dat het niet eeuwig kon duren maar kon niet antwoorden op de vraag 'hoelang dan wel als je nu nog altijd zo bezig bent'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 14 augustus 2022 om 08:12.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 09:11   #14367
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Nederland zijn meer dan 70000 bedrijven en zelfstandigen op de fles gegaan door de lockdowns.

Never seen before.
Oud 14 augustus 2022, 09:30   #14368
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Nederland zijn meer dan 70000 bedrijven en zelfstandigen op de fles gegaan door de lockdowns.

Never seen before.
Heb je daar een link van? Altijd een probleem bij jouw cijfers. Het kunnen juiste cijfers zijn maar is het per maand, jaar, 3 jaar of het komende decennia.
Oud 14 augustus 2022, 09:34   #14369
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Never seen before.
Fery good. Aah ze success uff zis oppurtunity undt create more poferty undt zerefor less konsumption vill make ze CO2 footprints tumble once more..
Ve are makingk good process to our big rrreset undt vill achiefe our goals by 2030.

Klaus Schwab
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 09:58   #14370
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je daar een link van? Altijd een probleem bij jouw cijfers. Het kunnen juiste cijfers zijn maar is het per maand, jaar, 3 jaar of het komende decennia.
https://www.telegraaf.nl/financieel/...tje-erbij-neer

Het zouden 76000 zijn.
Oud 14 augustus 2022, 10:27   #14371
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
76.000 bedrijven die stopten, dat zijn geen faillissementen die ‘op de fles gaan’. Hou je aub aan de feiten.

Wel heel veel die stopten en velen daarvan 1-mansbedrijven en bijberoepen. 66.000 hadden geen personeel. Ja het is veel maar doe niet alsof het faillissementen zijn.
Oud 14 augustus 2022, 10:36   #14372
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
76.000 bedrijven die stopten, dat zijn geen faillissementen die ‘op de fles gaan’. Hou je aub aan de feiten.

Wel heel veel die stopten en velen daarvan 1-mansbedrijven en bijberoepen. 66.000 hadden geen personeel. Ja het is veel maar doe niet alsof het faillissementen zijn.
"Veel ondernemers wachten een faillissement niet af. Ze zien geen toekomst meer voor hun onderneming of kunnen niemand vinden die de zaak overneemt. Sommige bedrijven hebben zoveel schulden opgebouwd tijdens de coronacrisis dat het aflossen daarvan onmogelijk lijkt."

Als ik als ondernemer stop en het faillissement niet afwacht... ben ik dus niet failiet ??
Wow die moeten we onthouden of inkaderen
Oud 14 augustus 2022, 11:38   #14373
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
"Veel ondernemers wachten een faillissement niet af. Ze zien geen toekomst meer voor hun onderneming of kunnen niemand vinden die de zaak overneemt. Sommige bedrijven hebben zoveel schulden opgebouwd tijdens de coronacrisis dat het aflossen daarvan onmogelijk lijkt."

Als ik als ondernemer stop en het faillissement niet afwacht... ben ik dus niet failiet ??
Wow die moeten we onthouden of inkaderen
Inderdaad, dan stop je op het moment dat je alles nog kan betalen en dus niet failliet gaat. Zo werkt dat.
Oud 14 augustus 2022, 13:23   #14374
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dan stop je op het moment dat je alles nog kan betalen en dus niet failliet gaat. Zo werkt dat.
En wat is het uiteindelijk verschil buiten de curator en de handelsrechtbank?
Oud 14 augustus 2022, 13:39   #14375
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een faillissement is veel slechter, lijkt me niet moeilijk te begrijpen. Als je gewoon stopt dan kun je iets nieuws opstarten of in loondienst gaan, ik vermoed dat veel zelfstandigen nu kiezen voor zekerheid nu er zo'n groot tekort is in de arbeidsmarkt.

Elke maand starten er ook 10-20.000 bedrijven, dus uiteindelijk niet zo speciaal. Het belangrijkste zijn de failissementen en die zijn historisch laag vanwege de corona-steun al is dat maar een tijdelijk gebeuren.

De inflatie is een gigantisch probleem maar iedereen ziet het aankomen en een deel van de bedrijven wacht het niet af en stopt nu het nog kan. Het positieve van de huidige crisis is dat het relatief traag verloopt en iedereen ziet het aankomen, met de coronabuffer is er nog wat tijd om je schrap te zetten. Het grote slachtveld zal uiteraard in de 3de wereld zijn, zij vangen weeral eens het gros van de ramp op. Allemaal vanwege een ziekte waar ze nauwelijks last gingen van hebben, wat een zieke grap.
Oud 14 augustus 2022, 14:03   #14376
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kun je na een faillissement opnieuw met een eigen zaak beginnen? In principe wel. Toch kan de ondernemingsrechtbank je expliciet verbieden om een nieuwe zaak te starten en de strafrechter kan je zelfs een beroepsverbod opleggen.

Ook heb je te maken met de curator en verlies je alle zeggenschap over je eigen geld en werk. De curatoren zijn baas.

Dus tracht het faillissement te vermijden.
Oud 14 augustus 2022, 14:29   #14377
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogal evident, in eerste instantie spreekt de handelsrechtbank het faillissement uit indien de gefailleerde zijn schuldeisers niet meer kan betalen. Een curator wordt aangesteld om de activa te verkopen aan eender welke prijs indien er geen of weinig gegadigden zijn. De curator moet wel verslag aan de rechtbank geven maar die zal zelden bezwaar hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 21:26   #14378
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nogal evident, in eerste instantie spreekt de handelsrechtbank het faillissement uit indien de gefailleerde zijn schuldeisers niet meer kan betalen. Een curator wordt aangesteld om de activa te verkopen aan eender welke prijs indien er geen of weinig gegadigden zijn. De curator moet wel verslag aan de rechtbank geven maar die zal zelden bezwaar hebben.
Ja duh!

Wat ik daarmee bedoel is... de zaak is op de fles gegaan, hoe dan ook.
Oud 14 augustus 2022, 21:47   #14379
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Het belangrijkste zijn de failissementen en die zijn historisch laag vanwege de corona-steun al is dat maar een tijdelijk gebeuren.
Dat is toch iets heel anders dan wat ik gehoord heb. Niet dat ik enige waarde hecht aan VRT, maar dit zal toch enigszins kloppen. 56% meer faillissementen als het jaar ervoor.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07...illissementen/

En we zijn er nog lang niet. Ik ben heel benieuwd welke maatregelen we nog kunnen verwachten tegen die overroepen verkoudheid. We mogen niet toestaan dat de economie nog verder wordt afgebroken door het excuus genaamd covid.

Citaat:
De inflatie is een gigantisch probleem maar iedereen ziet het aankomen en een deel van de bedrijven wacht het niet af en stopt nu het nog kan. Het positieve van de huidige crisis is dat het relatief traag verloopt en iedereen ziet het aankomen, met de coronabuffer is er nog wat tijd om je schrap te zetten. Het grote slachtveld zal uiteraard in de 3de wereld zijn, zij vangen weeral eens het gros van de ramp op. Allemaal vanwege een ziekte waar ze nauwelijks last gingen van hebben, wat een zieke grap.
Maar wat drijft de inflatie? Mijns inziens de escalatie van schulden, en lockdowns die de economie lam leggen.
En als de inflatie toeneemt maar onze inkomens niet, wat betekent dat dan voor de vastgoedmarkt? Gaat die klappen krijgen en wordt alles dan goedkoper? Of gaat onze koopkracht er gewoon aan?

Als alle bedrijven ermee stoppen is dat ook dramatisch. Als de inflatie zo blijft toenemen vraag ik me af hoe lang het nog duurt vooraleer de ganse samenleving failliet is. Momenteel in China komen banken in de problemen en veel Chinezen weigeren hun vastgoed nog af te betalen. Als de prijsstijgingen nog 2 jaar aanhouden vraag ik me af hoeveel Belgen uit hun huis worden gezet door wanbetaling.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 14 augustus 2022 om 21:56.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 22:35   #14380
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat is toch iets heel anders dan wat ik gehoord heb. Niet dat ik enige waarde hecht aan VRT, maar dit zal toch enigszins kloppen. 56% meer faillissementen als het jaar ervoor.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07...illissementen/

En we zijn er nog lang niet. Ik ben heel benieuwd welke maatregelen we nog kunnen verwachten tegen die overroepen verkoudheid. We mogen niet toestaan dat de economie nog verder wordt afgebroken door het excuus genaamd covid.
Hetgeen ik net opzocht was voor nederland omdat het daarover ging, ik verwacht uiteindelijk ook meer failissementen, overal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Maar wat drijft de inflatie? Mijns inziens de escalatie van schulden, en lockdowns die de economie lam leggen.
En als de inflatie toeneemt maar onze inkomens niet, wat betekent dat dan voor de vastgoedmarkt? Gaat die klappen krijgen en wordt alles dan goedkoper? Of gaat onze koopkracht er gewoon aan?

Als alle bedrijven ermee stoppen is dat ook dramatisch. Als de inflatie zo blijft toenemen vraag ik me af hoe lang het nog duurt vooraleer de ganse samenleving failliet is. Momenteel in China komen banken in de problemen en veel Chinezen weigeren hun vastgoed nog af te betalen. Als de prijsstijgingen nog 2 jaar aanhouden vraag ik me af hoeveel Belgen uit hun huis worden gezet door wanbetaling.
Inflatie zorgt voor vanalles in golven, er komen schommelingen en het duurt een tijdje voordat dit weer wat stabiliseert. Probleem is dat we nog in de schommelingen van de covid maatregelen zitten.

In tijden van inflatie gaan de prijzen voortdurend omhoog en omlaag.
- alles wordt duurder dus proberen mensen nog vlug verbouwingen te doen waardoor alles nog duurder wordt
- bedrijven met veel stock kunnen alles goedkoper verkopen en productie verlagen
- als de stock weg is wordt alles terug duurder
- Er komt minder van China dus transport wordt duurder al naargelang de richting
- enzovoort, we komen van een periode met evenwicht en nu wordt alles grondig door elkaar geschud door covid, oorlog, China en inflatie. Dat zal nog wel 10 jaar duren voordat dit terug wat op orde is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be