Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2022, 05:55   #1421
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Zo, Het Nieuwsblad geeft het lijstje vrij van 16 afleveringen van FC De Kampioenen die niet meer worden getoond wegens "niet meer gepast".

161 spant wat bij betreft de kroon, iemand was voor driekoningen zwart geshminkt, en dat is blijkbaar ook al niet meer aanvaardbaar
Bijna allemaal voor het gebruik van het woordje 'neger'. Een woord dat in de VS nog steeds gebruikt wordt, 'negro'. Het is het woord 'nigger' dat niet meer gebruikt wordt door blanken omdat het voorheen als belediging gebruikt werd. Het wordt enkel nog als geuzennaam door de pocs. In het Nederlands werd het woord 'nikker' als belediging gebruikt. Dat woord wordt al decennia nergens meer gebruikt. De wokes kunnen er zelfs niet over discussiëren want ze worden beide als N,R met x'en tussen geschreven. Het woord 'neger' niet meer mogen gebruiken slaat op niets, net door het te verbieden heeft het een negatieve connotatie gekregen. Op die manier kan men alle woorden van het woordenboek verbieden. Dat is men blijkbaar ook van plan want het woord zwart mag ondertussen amper nog gebruikt worden. Denk maar aan zwartwerk, zwartrijden, zwartkijken, zwartgallig, zwartgeld, ... . Hoe lang gaat het duren voor POC niet meer mag gebruikt worden ?

We worden geleid door een hoop idioten, als ik die term nog mag gebruik. (Dacht eerst mongolen te schrijven maar die groep is duidelijker zichtbaar in de samenleving dus die zal zich eerder gekwetst voelen dan de idioot met zijn lage IQ. Niemand zal er wel iets op tegen hebben dat ik 'idioot' en 'zijn' gebruik en niet 'idiote' en 'haar'. Uiteindelijk zijn er in de werkelijkheid meer domme mannen dan vrouwen. Dat mag ik nog zeggen. Dat er ook meer slimme mannen dan slimme vrouwen zijn vermoedelijk niet. Al is dat even waar.*) Misschien moet ik naar de mensen achter dit alles eerder verwijzen naar de xxxxxx of geraak ik dan in moeilijkheden met de non-binairen ? Wat een waanzin. Blijkbaar heeft de VRT een dienst die het hele archief moet afgaan om de poc's niet voor het hoofd te stoten, geleid door ene Jan Sulmont ... die vent moet nogal kunnen rationaliseren en blinde vlekken hebben om die job te kunnen doen en 's morgens zonder probleem in de spiegel te kunnen kijken.

Waarom wordt FC De Kamioenen niet gewoon helemaal verboden ? Uiteindelijk bestaat die serie uit niet veel meer dan lachen met negatieve stereotypen van de naast zijn schoenen lopende zakenman, de frauderende garagist, de zuipende militair, de domme kuisvrouw, ... Mag dat zo maar ? Moet dat niet strafbaar zijn ? Oehoehoe .... aahaai ... wat doet dat allemaal die mensen die ondernemen en werken pijn. De serie kwetst zowat de halve maatschappij. Om de een of de andere reden is de VRT erin geslaagd om enkel de (VRT-)ambtenaar te ontzien.

*

De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 20:51   #1422
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
196. Kopzorgen: bevat meerdere momenten die een stereotiep beeld schetsen van homo’s.
Voortaan geen beelden meer van de Gay Pride op de VRT.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:29   #1423
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo, Het Nieuwsblad geeft het lijstje vrij van 16 afleveringen van FC De Kampioenen die niet meer worden getoond wegens "niet meer gepast".
Nou, ik had nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar zo zie je maar dat wokeness toch nog voor iets goed is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 03:23   #1424
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bijna allemaal voor het gebruik van het woordje 'neger'.
Één aflevering werd geschrapt omwille van het voorkomen van het woord 'negerin'. Nu vraag ik me af wat tegenwoordig het politiek correcte woord is voor 'negerin'. Ik vermoed 'niets'.

Men had beter de negatieve connotatie die sommigen bij het woord 'neger' hadden afgeschaft. In plaats daarvan heeft men zich laten leiden door de aanpak van rassenprblenen is de VS die het risico in zich dragen de tegenstellingen juist op de spits te drijven. Maar goed, als Amerikaanse quasi kolonie kan men waarschijnlijk niet veel meer verwachten van onze beleidsmensen als wat importoplossingen voor onnodig geïmporteerde problemen die hier eigenlijk niet aan de orde waren. De oplossing veroorzaakt hier de kwaal.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 juli 2022 om 03:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 04:44   #1425
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De Sovjetisering van het Westen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 04:46   #1426
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bijna allemaal voor het gebruik van het woordje 'neger'. Een woord dat in de VS nog steeds gebruikt wordt, 'negro'.
Negro is ook niet meer ok in de VS, hoor. Zelf begrijp ik ook niet waarom. Het slaat als een tang op een varken allemaal.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juli 2022 om 04:47.
Oud 27 juli 2022, 05:05   #1427
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

161 spant wat bij betreft de kroon, iemand was voor driekoningen zwart geshminkt, en dat is blijkbaar ook al niet meer aanvaardbaar
Toch ga ik de DVD-box niet aanschaffen. Daar kunnen we ze nog steeds bekijken (nu het nog kan).

Zelf vind ik FC De Kampioenen wel eens leuk. Een onderschatte reeks waarop neergekeken wordt met absurde vaak zwarte humor (de scène waar Fernand zelfmoord wil plegen gevolgd door een lachband blijf ik het grofste vinden), maar niet serieus genomen wegens het Vlaamse karakter ervan. Het is nog steeds niet op Brits niveau uiteraard, al probeert het wel die humor te hebben soms.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juli 2022 om 05:06.
Oud 27 juli 2022, 09:03   #1428
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Twee afleveringen van De Kampioenen gaan niet meer uitgezonden worden omdat er een voor pedofilie aangeklaagde acteur in optreed als gastacteur. Gaat VRT-radio ook stoppen met Michael Jackson spelen ? Bende wokeschizofrenen.

De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 09:07   #1429
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Nou, ik had nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar zo zie je maar dat wokeness toch nog voor iets goed is.
Nu nog die andere 255 afleveringen...
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 09:15   #1430
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De Sovjetisering van het Westen.
De Volksrepubliek Wallonië is wat dat betreft reeds decennia in die richting aan het evolueren.
Oud 27 juli 2022, 09:23   #1431
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Volksrepubliek Wallonië is wat dat betreft reeds decennia in die richting aan het evolueren.
"Tout ceux qui ne sont pas d'accord avec nous sont des fascistes." (qu'il faut tabasser pour leur faire changer d'avis)

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juli 2022 om 09:24.
Oud 27 juli 2022, 09:28   #1432
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee afleveringen van De Kampioenen gaan niet meer uitgezonden worden omdat er een voor pedofilie aangeklaagde acteur in optreed als gastacteur.
Waar is de tijd dat je als veroordeeld pedofiel gewoon BRT jeugdprogrammas kon maken?

Citaat:
Laenen laat zich niet intimideren. Zijn volgende station is de toenmalige BRT, waar hij in 1982 aan het radioprogramma Van kattekwaad tot erger van Kathy Lindekens meewerkt. Laenen werkt er als reporter en zoekt 'de figuren van de maand'. Hij vindt de jongens op de scholen waar hij lezingen geeft en neemt ze mee naar huis voor 'het interview'. "Lindekens en ook het publiek merkten niks, maar mijn cliënt, zelf ooit figuur van de maand, werd voor en na die sessies misbruikt", zegt advocaat Dirk De Maeseneer. "Hij moest Laenen masseren, zichzelf strelen, hem bevredigen, met zijn interviewer in bad gaan. Zijn vrouw accepteerde alles en leidde een heel apart bestaan. Ze had relaties met andere mannen."
Oud 27 juli 2022, 09:49   #1433
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ja nu moet ik striktgenomen FC de kampioenen opnemen in mijn hall of fame van verboden boeken en gecensureerde spullen.

Dat kan echt niet , daarvoor maak ik een uitzondering.

ik kan onmogelijk die pulp een plaats geven naast Dante of Herge.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 09:53   #1434
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Waar is de tijd dat je als veroordeeld pedofiel gewoon BRT jeugdprogrammas kon maken?
In die tijd deden ze daar bij Links niet al te moeilijk over, ...

https://iframe.openbook.pub/books/he...van+GroenLinks
Hier nu een voorbeeldje uit holland
Oud 27 juli 2022, 11:56   #1435
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In die tijd deden ze daar bij Links niet al te moeilijk over, ...

https://iframe.openbook.pub/books/he...van+GroenLinks
Hier nu een voorbeeldje uit holland
Daar zijn het zelfs politieke, perverse klootzakken die er openlijk voor uitkomen.
Citaat:
Tegenwoordig houden GroenLinksers hun pedofilie onder de pet. Helaas houden ze het niet altijd in de broek. Er is een nimmer aflatende stroom incidenten onder GroenLinkse politici.
Ik kan maar niet begrijpen dat zulke smerige "incidenten" door ouders van de slachtoffertjes onbestraft blijven.

Wat fc de kampioenen betreft: misschien schieten de sheeple nu wakker over wat er aan de hand is als de eindeloze herhalingen van hun favoriete bagger soap uitgedund worden, ze mogen helemaal opgedoekt worden en niet voor het woordgebruik.

Ik wil de stoere weleens zien die mij kan verhinderen om een zwarte een NEGER te noemen of om gelijk welk woord te gebruiken...ALLOCHTOON is er nog zo ene..
Oud 27 juli 2022, 12:01   #1436
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Om de makke Vlaming eindelijk voor zichzelf op te doen komen pak je hem of FC De Kampioenen of zijn bier af. Vooral doen, zeg ik.
Oud 27 juli 2022, 12:08   #1437
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja nu moet ik striktgenomen FC de kampioenen opnemen in mijn hall of fame van verboden boeken en gecensureerde spullen.

Dat kan echt niet , daarvoor maak ik een uitzondering.

ik kan onmogelijk die pulp een plaats geven naast Dante of Herge.
de aflevering van nu vrijdag wordt geannuleerd omdat "Xavier" voor Zwarte Piet speelt. Hoelang blijven we die censuur nog aanvaarden ?? Arm Vlaanderen.
Nog even, en we hebben de jaren 50 terug bijgebeend.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07...nen-geschrapt/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 juli 2022 om 12:08.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 12:13   #1438
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Daar zijn het zelfs politieke, perverse klootzakken die er openlijk voor uitkomen.

Ik kan maar niet begrijpen dat zulke smerige "incidenten" door ouders van de slachtoffertjes onbestraft blijven.

Wat fc de kampioenen betreft: misschien schieten de sheeple nu wakker over wat er aan de hand is als de eindeloze herhalingen van hun favoriete bagger soap uitgedund worden, ze mogen helemaal opgedoekt worden en niet voor het woordgebruik.

Ik wil de stoere weleens zien die mij kan verhinderen om een zwarte een NEGER te noemen of om gelijk welk woord te gebruiken...ALLOCHTOON is er nog zo ene..
gepegmenteerd uitgedaagde klinkt zoveel beter he, ... dus ne neger blijft ne neger.

Wat dat van dat onbestraft blijven betreft, ik heb nu geen klein mannen, maar de moment dat er ene met zijn gore fikken aan zou zitten kan die alleen maar hopen dat de flikken hem voor mij te stekken hebben.
Oud 27 juli 2022, 12:20   #1439
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juli 2022 om 12:22.
Oud 27 juli 2022, 12:21   #1440
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de aflevering van nu vrijdag wordt geannuleerd omdat "Xavier" voor Zwarte Piet speelt. Hoelang blijven we die censuur nog aanvaarden ?? Arm Vlaanderen.
Nog even, en we hebben de jaren 50 terug bijgebeend.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07...nen-geschrapt/
Ook gene plezante, die Raf Njotea in die video. Bah. Totaal humorloos. Hij verkondigt enkel zijn mening en is een zagevent voor mij waarmee ik het zeer oneens ben.

Zulke mensen authoriteit geven, zeker? Neen, bedankt. Echt iemand die op de golven van de huidige wind surft.

Wat afleveringen van decennia geleden censureren omdat 1) het woord 'neger' (lol, n-woord) erin voorkomt en 2) de VS dit ook doen.

De slinger slaat zeker door, dat hij het graag hoort of niet. Hier is niks progressie aan. Zeker het verleden censureer je niet zomaar, vind ik.

Waarom gewoon niet het woord neger nu achterwege laten en het verleden laten voor wat het is? Veel te moeilijk precies.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juli 2022 om 12:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be