![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#14381 |
Minister-President
|
![]() In dit artikel wordt mooi uitgelegd hoe de geest van een dadelamee werkt, sluit ook aan bij het betoog van prof. M. Desmet. Exact ook de reden waarom corona niet voorbij is en we eerst nog talloze slachtoffers en doden gaan maken door de realiteit te ontkennen, namelijk dat dit een ongevaarlijk prutsziekte is.
https://www.hpdetijd.nl/2020-11-29/w...Ek9KfHooLol99s |
![]() |
![]() |
![]() |
#14382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitsland komt in een trage recessie terecht en de rest zal volgen, ze doen alsof de gasprijs opeens het probleem is maar dit is maar de kers op de taart.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220817_93433046 Tom Simonts, senior financieel econoom bij KBC, beaamt: “De discussie of Duitsland nu al in een recessie zit, is semantisch. Wat is recessie? Algemeen wordt aangenomen: twee superzwakke kwartalen. Dat hebben we nu niet. We verwachten vanaf de herfst wel een lange reeks gematigd zwakke kwartalen. Allicht zal het pas ten vroegste begin 2024 weer beteren. Leidt dit tot een complete implosie van de Duitse economie? Zo’n vaart zal het allicht niet lopen.” Ook het Internationaal Monetair Fonds (IMF) gelooft niet dat de Duitse economie zal kelderen. Volgend jaar zou het Bruto Binnenlands Product (de meerwaarde die arbeid creëert) dalen met 1,5 procent. Het jaar nadien met 2,7 procent. “Maar ik vind dat een heel optimistische inschatting”, zegt Erik Joly. Gevolgen voor ons Tom Simonts legt de gevolgen van de Duitse crisis voor ons uit: “Wij exporteren veel naar Duitsland. Vaak gaat het om halfafgewerkte producten voor bijvoorbeeld de transport of de chemie. Als in Duitsland de consumptie terugvalt, zullen ze minder van onze producten nodig hebben natuurlijk. En dat is bedreigend. Want export is een van de drie peilers van de economische welvaren, naast bedrijfsinvesteringen en consumptie. Ook die twee zien er niet meer zo goed uit. We zijn zeer ver van de roaring twenties waar we vorige zomer nog van droomden.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#14383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waalse docu vertaald door Grootaers.
![]() |
#14384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, ik heb het ook vlaggen. Totaal onverwacht: ik deed een test om aan te tonen dat die snotvalling GENE corona was. En tot mijn grote verbazing was ik positief.
Historiek: vorige week naar een vakantie oord geweest met een soort van waterpretpark. Daar heeft mijne jongste iets opgedaan. We dachten eerst dat het gewoon "overdreven veel chloor" binnengedaan was, maar gezien dat manneke toch 2 nachten koorts gemaakt heeft, was het dus iets anders. Die is ondertussen weer OK. Maar sinds vrijdag sukkelen mijn vrouw en ik met een "kopvalling". Een soort van sinusitis, mottig gevoel, lopende neus. Een pilleke paracetamol en je koopt 5 uur normaliteit, hoewel je niet kan zeggen dat de grote fysieke vorm er is. Dat is extra lastig want we zijn het huis van zolder tot kelder aan het schoonmaken. 's nachts sta ik soms op met 39 graden koorts, maar na een paracetamolleke gaat dat dan weer weg. Gezien ik morgen naar 't werk moet (met mijne fiets want genen otto nie meer) en ik door heb dat ik ne snotneus zal hebben, wilde ik mijn collega's gerust stellen met een negatieve test. Niet dus ![]() Enfin, een weekske extra vakantie ma foi waarom nie he. Moet ik wel morgenvroeg eerst bij onze zotte bedrijfsdokter rond die in vol ornaat met 3 BCN pakken over elkaar, een "officiele" test zal afnemen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Volgende maand wel een booster nemen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat uit het verloop van deze ziekte, een van de "betere" kopvallingen die ik al gehad heb, het vrij duidelijk is dat nikske noegabolle vaccin effect is. Het verloop is het totaal typische verloop: 3 dagen heel deftig "gepakt", koorts en zo voort. 4de dag flinke verbetering, nog niet echt in vorm, maar de katoen is weg, de koorts ook. Wel nog wat hoesten, en een beetje een loopneus. Dat is de normale termijn voor een "verse" immuunreactie van het adaptieve systeem. En een "klassieke" snotvalling, maar ik moet wel zeggen dat ze een van de "intensere" was. Maar toch niet te vergelijken met iets als griep waar je je bed niet uit kan, dat had daar niks mee te maken. Mijn vrouw heeft een wat gelijkaardig verloop, maar bij haar is het eerder meer sinusitis uitgedraaid, bij mij wat klassieker kopvalling en nadien wat hoesten. Ze lijkt er een dag langer over te doen.
Waar ik nu "schrik" voor heb, zoals gewoonlijk na een ferme snotvalling, is dat het bij mij uitdraait op een bronchitis. 1 keer op de 2 heb ik dat voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14387 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vergeet wel je tweede booster niet alsnog te halen, het immuunsysteem kan elke versterking gebruiken en zo kopen we ook tijd om de besmettingen te spreiden als we de winter ingaan.
![]() |
![]() |
#14388 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De enige die het niet betrapt heeft.... is mijn schoonma ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 23 augustus 2022 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14390 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() iets met onkruid en vergaat niet en zo
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#14391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop de economische sabotage en de handel gaat weer door zoals voorheen, vala de crisis is over. Overheid lost crisis op door te stoppen met wat te doen, waar hebben we dat nog gehoord...
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 27 augustus 2022 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat de foto getoond wordt, dit is de wachtrij voor de booster van februari laatstleden in Bangladesh. Iedereen moet daar covid gekregen hebben die dag, dus hiervoor hebben die landen hun economie gefnuikt en hun bevolking nog armer gemaakt, proficiat beste vaxxers.
Volgens ‘wetenschappers’ hebben die vaccins zelfs 20 miljoen levens gered oa in landen als dit, ja ja, die wetenschappers. https://www.theguardian.com/global-d...sitancy-report ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14393 | |
Minister
|
![]() Citaat:
The pandemic’s true impact on low- and middle-income countries is not known because of a lack of testing capacity, especially in rural areas, a new report by health consultancy Matahari Global Solutions says.Als de impact van de pandemie niet gekend is....... waar maakt men dan een probleem over...? Ik mag dan misschien wat simpel zijn, maar is covid nu plots een sluipend gif waarvan we de gevolgen niet opmerken.....? Nou.. ![]() Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 29 augustus 2022 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14394 |
Minister-President
|
![]() https://www.blckbx.tv/corona/docu-un...inleugens-ooit
Docu 'Uninformed Consent', Nederlandse ondertiteling |
![]() |
![]() |
![]() |
#14395 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een overzicht en oorsprong van de lockdown strategie volgens Ivor Cummins:
https://www.youtube.com/watch?v=3FPQJD-fQQI Laatst gewijzigd door StV : 6 september 2022 om 01:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarbij het enige, en groeiende, "argument" is: "gij denkt na, maar ge ziet toch wel dat ge alleen zijt". De fameuze "99% van de wetenschappers" he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, group think, peer pressure, angst en geldstromen. De perfect storm om te komen waar we nu zijn met wetenschappelijk 1000x meer slachtoffers dan als we niets hadden gedaan.
Werkelijk een unieke situatie maar het verbaast me wel hoe makkelijk het ging, hetzelfde zien we met de oorlog tegen Rusland. Blijkbaar zijn we als mensheid hier toch gevoelig aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een studie toont aan dat vrouwen dubbel zoveel de lockdown regels braken dan mannen, vooral vanwege de zorg voor hun kinderen. Vrouwen kwamen meer samen hiervoor en grootouders werden ingezet als oppas.
Mannen breken makkelijker de wet dan vrouwen maar hier is dat dus net het omgekeerde vanwege hun kinderen. Hun argument was ‘commonest sense’ ofte gezonde logica. https://news.sky.com/story/covid-19-...t-why-12691002 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14399 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14400 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |