Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2022, 12:45   #14381
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

In dit artikel wordt mooi uitgelegd hoe de geest van een dadelamee werkt, sluit ook aan bij het betoog van prof. M. Desmet. Exact ook de reden waarom corona niet voorbij is en we eerst nog talloze slachtoffers en doden gaan maken door de realiteit te ontkennen, namelijk dat dit een ongevaarlijk prutsziekte is.

https://www.hpdetijd.nl/2020-11-29/w...Ek9KfHooLol99s
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 14:50   #14382
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Duitsland komt in een trage recessie terecht en de rest zal volgen, ze doen alsof de gasprijs opeens het probleem is maar dit is maar de kers op de taart.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220817_93433046

Tom Simonts, senior financieel econoom bij KBC, beaamt: “De discussie of Duitsland nu al in een recessie zit, is semantisch. Wat is recessie? Algemeen wordt aangenomen: twee superzwakke kwartalen. Dat hebben we nu niet. We verwachten vanaf de herfst wel een lange reeks gematigd zwakke kwartalen. Allicht zal het pas ten vroegste begin 2024 weer beteren. Leidt dit tot een complete implosie van de Duitse economie? Zo’n vaart zal het allicht niet lopen.”

Ook het Internationaal Monetair Fonds (IMF) gelooft niet dat de Duitse economie zal kelderen. Volgend jaar zou het Bruto Binnenlands Product (de meerwaarde die arbeid creëert) dalen met 1,5 procent. Het jaar nadien met 2,7 procent. “Maar ik vind dat een heel optimistische inschatting”, zegt Erik Joly.

Gevolgen voor ons

Tom Simonts legt de gevolgen van de Duitse crisis voor ons uit: “Wij exporteren veel naar Duitsland. Vaak gaat het om halfafgewerkte producten voor bijvoorbeeld de transport of de chemie. Als in Duitsland de consumptie terugvalt, zullen ze minder van onze producten nodig hebben natuurlijk. En dat is bedreigend. Want export is een van de drie peilers van de economische welvaren, naast bedrijfsinvesteringen en consumptie. Ook die twee zien er niet meer zo goed uit. We zijn zeer ver van de roaring twenties waar we vorige zomer nog van droomden.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 19:43   #14383
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Waalse docu vertaald door Grootaers.
Oud 21 augustus 2022, 08:42   #14384
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ha, ik heb het ook vlaggen. Totaal onverwacht: ik deed een test om aan te tonen dat die snotvalling GENE corona was. En tot mijn grote verbazing was ik positief.

Historiek: vorige week naar een vakantie oord geweest met een soort van waterpretpark. Daar heeft mijne jongste iets opgedaan. We dachten eerst dat het gewoon "overdreven veel chloor" binnengedaan was, maar gezien dat manneke toch 2 nachten koorts gemaakt heeft, was het dus iets anders. Die is ondertussen weer OK. Maar sinds vrijdag sukkelen mijn vrouw en ik met een "kopvalling". Een soort van sinusitis, mottig gevoel, lopende neus. Een pilleke paracetamol en je koopt 5 uur normaliteit, hoewel je niet kan zeggen dat de grote fysieke vorm er is. Dat is extra lastig want we zijn het huis van zolder tot kelder aan het schoonmaken. 's nachts sta ik soms op met 39 graden koorts, maar na een paracetamolleke gaat dat dan weer weg. Gezien ik morgen naar 't werk moet (met mijne fiets want genen otto nie meer) en ik door heb dat ik ne snotneus zal hebben, wilde ik mijn collega's gerust stellen met een negatieve test. Niet dus

Enfin, een weekske extra vakantie ma foi waarom nie he. Moet ik wel morgenvroeg eerst bij onze zotte bedrijfsdokter rond die in vol ornaat met 3 BCN pakken over elkaar, een "officiele" test zal afnemen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2022, 09:24   #14385
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, ik heb het ook vlaggen. Totaal onverwacht: ik deed een test om aan te tonen dat die snotvalling GENE corona was. En tot mijn grote verbazing was ik positief.

Historiek: vorige week naar een vakantie oord geweest met een soort van waterpretpark. Daar heeft mijne jongste iets opgedaan. We dachten eerst dat het gewoon "overdreven veel chloor" binnengedaan was, maar gezien dat manneke toch 2 nachten koorts gemaakt heeft, was het dus iets anders. Die is ondertussen weer OK. Maar sinds vrijdag sukkelen mijn vrouw en ik met een "kopvalling". Een soort van sinusitis, mottig gevoel, lopende neus. Een pilleke paracetamol en je koopt 5 uur normaliteit, hoewel je niet kan zeggen dat de grote fysieke vorm er is. Dat is extra lastig want we zijn het huis van zolder tot kelder aan het schoonmaken. 's nachts sta ik soms op met 39 graden koorts, maar na een paracetamolleke gaat dat dan weer weg. Gezien ik morgen naar 't werk moet (met mijne fiets want genen otto nie meer) en ik door heb dat ik ne snotneus zal hebben, wilde ik mijn collega's gerust stellen met een negatieve test. Niet dus

Enfin, een weekske extra vakantie ma foi waarom nie he. Moet ik wel morgenvroeg eerst bij onze zotte bedrijfsdokter rond die in vol ornaat met 3 BCN pakken over elkaar, een "officiele" test zal afnemen...
LOL, het heeft wel een tijdje geduurd.

Volgende maand wel een booster nemen hé.
Oud 23 augustus 2022, 12:23   #14386
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet zeggen dat uit het verloop van deze ziekte, een van de "betere" kopvallingen die ik al gehad heb, het vrij duidelijk is dat nikske noegabolle vaccin effect is. Het verloop is het totaal typische verloop: 3 dagen heel deftig "gepakt", koorts en zo voort. 4de dag flinke verbetering, nog niet echt in vorm, maar de katoen is weg, de koorts ook. Wel nog wat hoesten, en een beetje een loopneus. Dat is de normale termijn voor een "verse" immuunreactie van het adaptieve systeem. En een "klassieke" snotvalling, maar ik moet wel zeggen dat ze een van de "intensere" was. Maar toch niet te vergelijken met iets als griep waar je je bed niet uit kan, dat had daar niks mee te maken. Mijn vrouw heeft een wat gelijkaardig verloop, maar bij haar is het eerder meer sinusitis uitgedraaid, bij mij wat klassieker kopvalling en nadien wat hoesten. Ze lijkt er een dag langer over te doen.

Waar ik nu "schrik" voor heb, zoals gewoonlijk na een ferme snotvalling, is dat het bij mij uitdraait op een bronchitis. 1 keer op de 2 heb ik dat voor.
Oud 23 augustus 2022, 13:17   #14387
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat uit het verloop van deze ziekte, een van de "betere" kopvallingen die ik al gehad heb, het vrij duidelijk is dat nikske noegabolle vaccin effect is. Het verloop is het totaal typische verloop: 3 dagen heel deftig "gepakt", koorts en zo voort. 4de dag flinke verbetering, nog niet echt in vorm, maar de katoen is weg, de koorts ook. Wel nog wat hoesten, en een beetje een loopneus. Dat is de normale termijn voor een "verse" immuunreactie van het adaptieve systeem. En een "klassieke" snotvalling, maar ik moet wel zeggen dat ze een van de "intensere" was. Maar toch niet te vergelijken met iets als griep waar je je bed niet uit kan, dat had daar niks mee te maken. Mijn vrouw heeft een wat gelijkaardig verloop, maar bij haar is het eerder meer sinusitis uitgedraaid, bij mij wat klassieker kopvalling en nadien wat hoesten. Ze lijkt er een dag langer over te doen.

Waar ik nu "schrik" voor heb, zoals gewoonlijk na een ferme snotvalling, is dat het bij mij uitdraait op een bronchitis. 1 keer op de 2 heb ik dat voor.
Al goed dat het geen apenpokken zijn.

Vergeet wel je tweede booster niet alsnog te halen, het immuunsysteem kan elke versterking gebruiken en zo kopen we ook tijd om de besmettingen te spreiden als we de winter ingaan.
Oud 23 augustus 2022, 14:16   #14388
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

nog maar eens een leven gered dankzij vaccinatie! Merci Vaccin!
Oud 23 augustus 2022, 15:58   #14389
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Vergeet wel je tweede booster niet alsnog te halen, het immuunsysteem kan elke versterking gebruiken en zo kopen we ook tijd om de besmettingen te spreiden als we de winter ingaan.
Ik heb het experimentje niet gewaagd om mijnen oudste, die het stukken straffer te pakken had een maand geleden, terug opzettelijk te besmetten Enfin, ik heb een beetje opgelet met hem, en maar een paar keer samen in de auto gezeten en samen gegeten. Hij lag toen wel verschillende dagen in bed. Maar ondertussen weten we misschien waarom: hij had de "originele" corona opgedaan alvorens 3 spuiten te pakken, en blijkbaar is dat niet de beste combinatie die je kan hebben tegen omicron...

De enige die het niet betrapt heeft.... is mijn schoonma Wij waren vorige week bij haar toen we besmet geraakt zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 augustus 2022 om 15:58.
Oud 23 augustus 2022, 17:54   #14390
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

iets met onkruid en vergaat niet en zo
Oud 27 augustus 2022, 22:00   #14391
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Duitsland komt in een trage recessie terecht en de rest zal volgen, ze doen alsof de gasprijs opeens het probleem is maar dit is maar de kers op de taart.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220817_93433046

Tom Simonts, senior financieel econoom bij KBC, beaamt: “De discussie of Duitsland nu al in een recessie zit, is semantisch. Wat is recessie? Algemeen wordt aangenomen: twee superzwakke kwartalen. Dat hebben we nu niet. We verwachten vanaf de herfst wel een lange reeks gematigd zwakke kwartalen. Allicht zal het pas ten vroegste begin 2024 weer beteren. Leidt dit tot een complete implosie van de Duitse economie? Zo’n vaart zal het allicht niet lopen.”

Ook het Internationaal Monetair Fonds (IMF) gelooft niet dat de Duitse economie zal kelderen. Volgend jaar zou het Bruto Binnenlands Product (de meerwaarde die arbeid creëert) dalen met 1,5 procent. Het jaar nadien met 2,7 procent. “Maar ik vind dat een heel optimistische inschatting”, zegt Erik Joly.

Gevolgen voor ons

Tom Simonts legt de gevolgen van de Duitse crisis voor ons uit: “Wij exporteren veel naar Duitsland. Vaak gaat het om halfafgewerkte producten voor bijvoorbeeld de transport of de chemie. Als in Duitsland de consumptie terugvalt, zullen ze minder van onze producten nodig hebben natuurlijk. En dat is bedreigend. Want export is een van de drie peilers van de economische welvaren, naast bedrijfsinvesteringen en consumptie. Ook die twee zien er niet meer zo goed uit. We zijn zeer ver van de roaring twenties waar we vorige zomer nog van droomden.”
Heel dat perspectief is totaal belachelijk, de regimes hebben expres economische sabotage zitten plegen, met dit als gevolg, maar ze spreken over "de crisis" alsof ze het over iemand anders boek hebben lol.
Stop de economische sabotage en de handel gaat weer door zoals voorheen, vala de crisis is over.
Overheid lost crisis op door te stoppen met wat te doen, waar hebben we dat nog gehoord...
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 27 augustus 2022 om 22:04.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 08:59   #14392
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hoop dat de foto getoond wordt, dit is de wachtrij voor de booster van februari laatstleden in Bangladesh. Iedereen moet daar covid gekregen hebben die dag, dus hiervoor hebben die landen hun economie gefnuikt en hun bevolking nog armer gemaakt, proficiat beste vaxxers.

Volgens ‘wetenschappers’ hebben die vaccins zelfs 20 miljoen levens gered oa in landen als dit, ja ja, die wetenschappers.

https://www.theguardian.com/global-d...sitancy-report

Oud 29 augustus 2022, 09:11   #14393
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Uit dat artikel:
The pandemic’s true impact on low- and middle-income countries is not known because of a lack of testing capacity, especially in rural areas, a new report by health consultancy Matahari Global Solutions says.
Als de impact van de pandemie niet gekend is....... waar maakt men dan een probleem over...? Ik mag dan misschien wat simpel zijn, maar is covid nu plots een sluipend gif waarvan we de gevolgen niet opmerken.....?

Nou..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 29 augustus 2022 om 09:13.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 05:52   #14394
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

https://www.blckbx.tv/corona/docu-un...inleugens-ooit

Docu 'Uninformed Consent', Nederlandse ondertiteling
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 01:27   #14395
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Een overzicht en oorsprong van de lockdown strategie volgens Ivor Cummins:

https://www.youtube.com/watch?v=3FPQJD-fQQI

Laatst gewijzigd door StV : 6 september 2022 om 01:31.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 07:03   #14396
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Een overzicht en oorsprong van de lockdown strategie volgens Ivor Cummins:

https://www.youtube.com/watch?v=3FPQJD-fQQI
Dat is eigenlijk een beetje de "geschiedenis" van deze draad he: de elementaire vaststelling dat de voorgestelde lockdown maatregelen NIET KUNNEN WERKEN en nadien de vaststelling dat ze dat OOK NIET DOEN, en de vaststelling dat gans dit gedoe TOTAAL ONWETENSCHAPPELIJK is, maar dat beslissers, journalisten, politici, en het gewone publiek gewoon wetenschappelijk te dom zijn om zelf hierover kunnen na te denken, en DWAAS DENKEN dat het "slimme mensen zijn" die er "veel meer van weten" die dat allemaal bedacht hebben, terwijl het gewoon drie idioten zijn zonder inzicht die dat bedachten, en dan een gans legertje domme napraters, en nadien, een nog grotere bende opportunisten die zien hoe ze dat naar hun hand kunnen zetten.

Waarbij het enige, en groeiende, "argument" is: "gij denkt na, maar ge ziet toch wel dat ge alleen zijt". De fameuze "99% van de wetenschappers" he.
Oud 6 september 2022, 08:03   #14397
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, group think, peer pressure, angst en geldstromen. De perfect storm om te komen waar we nu zijn met wetenschappelijk 1000x meer slachtoffers dan als we niets hadden gedaan.

Werkelijk een unieke situatie maar het verbaast me wel hoe makkelijk het ging, hetzelfde zien we met de oorlog tegen Rusland. Blijkbaar zijn we als mensheid hier toch gevoelig aan.
Oud 6 september 2022, 08:53   #14398
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een studie toont aan dat vrouwen dubbel zoveel de lockdown regels braken dan mannen, vooral vanwege de zorg voor hun kinderen. Vrouwen kwamen meer samen hiervoor en grootouders werden ingezet als oppas.

Mannen breken makkelijker de wet dan vrouwen maar hier is dat dus net het omgekeerde vanwege hun kinderen. Hun argument was ‘commonest sense’ ofte gezonde logica.

https://news.sky.com/story/covid-19-...t-why-12691002
Oud 9 september 2022, 10:20   #14399
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tegen griep heb je misschien geen vaccin gehad?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 10:23   #14400
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Tegen griep heb je misschien geen vaccin gehad?
Toch wel. Dat belet niet van in uw bed te liggen ermee he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be