Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2022, 10:23   #14441
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
En wie zijn “ze” denk je ?
De Reptilians hé

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2022, 02:43   #14442
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Het is misschien wat off topic maar ook niet helemaal: de redenering ivm de lockdown was deels gebaseerd op het feit dat tijdelijke maatregelen weinig veranderen aan de transmissie over de tijd heen. Hoe zou het echter komen dat het apenpokkenvirus op dit moment lijkt te verdwijnen, hoewel de condities althans oppervlakkig gezien niet eens noemenswaardig zijn gewijzigd (behalve evt. in Frankrijk en Duitsland waar er al sterk gevaccineerd werd, maar ook in ons land verdwijnt het nu haast volledig hoewel de vaccinatie zeer beperkt was). Welke variabele zou dit kunnen verklaren (ook een 'seizoenseffect' lijkt hier moeilijk voorstelbaar)?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 oktober 2022 om 02:44.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2022, 04:57   #14443
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het is misschien wat off topic maar ook niet helemaal: de redenering ivm de lockdown was deels gebaseerd op het feit dat tijdelijke maatregelen weinig veranderen aan de transmissie over de tijd heen. Hoe zou het echter komen dat het apenpokkenvirus op dit moment lijkt te verdwijnen, hoewel de condities althans oppervlakkig gezien niet eens noemenswaardig zijn gewijzigd (behalve evt. in Frankrijk en Duitsland waar er al sterk gevaccineerd werd, maar ook in ons land verdwijnt het nu haast volledig hoewel de vaccinatie zeer beperkt was). Welke variabele zou dit kunnen verklaren (ook een 'seizoenseffect' lijkt hier moeilijk voorstelbaar)?
Interessante vraag he. Ik denk dat het covid gebeuren ons geleerd heeft dat propagatie in menselijke bevolkingen complexer is dan door simpele modellen beschreven kan worden. Maar als we toch binnen het kader van simpele modellen willen denken, is de piste misschien dat de propagatie AMPER mogelijk was omdat we net onder groepsimmuniteit gezakt waren. Er waren enkele jaren geleden reeds een paar "pogingen" geweest die nogal snel uitpeterden. Misschien volstaat een kleine gedragswijziging, een klein beetje meer attent zijn en zo ; en misschien heeft het vaccineren ROND een haard wel zijn effect.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2022, 11:51   #14444
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

https://www.knack.be/factcheck/factc...-grafeenoxide/

Factcheck van Knack : zit er grafeenoxide in de vaccins?

Antwoord : neen, want het staat niet op de ingrediëntenlijst die de producent heeft medegedeeld
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2022, 12:54   #14445
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
https://www.knack.be/factcheck/factc...-grafeenoxide/

Factcheck van Knack : zit er grafeenoxide in de vaccins?

Antwoord : neen, want het staat niet op de ingrediëntenlijst die de producent heeft medegedeeld
en uw punt is?
Oud 17 oktober 2022, 15:00   #14446
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
en uw punt is?
Dat is geen fact-check, dat is het punt.

Stelling
Danone gebruikt verboden middelen
Fact check
Nee, want het staat niet op de lijst van ingrediënten

Dommer dan dat wordt het niet, doe dan geen fact check als je het niet grondig kan nakijken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2022, 06:21   #14447
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is geen fact-check, dat is het punt.

Stelling
Danone gebruikt verboden middelen
Fact check
Nee, want het staat niet op de lijst van ingrediënten

Dommer dan dat wordt het niet, doe dan geen fact check als je het niet grondig kan nakijken.
Precies, dat is mijn punt. Snap je, Morte Vivante?

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 18 oktober 2022 om 06:23.
Oud 18 oktober 2022, 10:47   #14448
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies, dat is mijn punt. Snap je, Morte Vivante?
ja dat snap ik. Ik snap ook dat farmabedrijven wettelijk verplicht zijn om de volledige samenstelling van hun producten door te geven aan de regulerende autoriteiten, en dat een overtreding vervolgd kan worden, met alle potentieel financiele gevolgen vandien. De aandeelhouders van pfizer zouden content zijn.

Volgens knack komt de claim van ne gast die tijdens een openbare zitting in de Caraiben beweert dat em "interne documenten van Pfizer heeft die dat bewijzen". Die "interne documenten" zijn online niet eenvoudig te vinden, dus moeten we die meneer maar op zijn woord geloven. Verder heeft een "onderzoeksgroep" in Spanje geclaimd dat het vaccin voor meer dan 99% uit grafeenoxide bestaat (knap, dat zou een zwarte oplossing geven terwijl het vaccin een transparante oplossing is. Soit, das maar een detail). Die "analyse" is nooit herdaan bij mijn weten, hoewel het relatief eenvoudig is om de aanwezigheid van grafeenoxide in een oplossing aan te tonen. Wat weerhoudt de wappies ervan om dat experiment te herhalen?

edit: 2 minuten googlen en de wappie-experimenten van grafeenoxide zijn er al blijkbaar. Das nu eens een rabbithole waar ik tijd noch goesting in heb.

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 18 oktober 2022 om 11:06.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2022, 12:15   #14449
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
ja dat snap ik. Ik snap ook dat farmabedrijven wettelijk verplicht zijn om de volledige samenstelling van hun producten door te geven aan de regulerende autoriteiten, en dat een overtreding vervolgd kan worden, met alle potentieel financiele gevolgen vandien. De aandeelhouders van pfizer zouden content zijn.

Volgens knack komt de claim van ne gast die tijdens een openbare zitting in de Caraiben beweert dat em "interne documenten van Pfizer heeft die dat bewijzen". Die "interne documenten" zijn online niet eenvoudig te vinden, dus moeten we die meneer maar op zijn woord geloven. Verder heeft een "onderzoeksgroep" in Spanje geclaimd dat het vaccin voor meer dan 99% uit grafeenoxide bestaat (knap, dat zou een zwarte oplossing geven terwijl het vaccin een transparante oplossing is. Soit, das maar een detail). Die "analyse" is nooit herdaan bij mijn weten, hoewel het relatief eenvoudig is om de aanwezigheid van grafeenoxide in een oplossing aan te tonen. Wat weerhoudt de wappies ervan om dat experiment te herhalen?

edit: 2 minuten googlen en de wappie-experimenten van grafeenoxide zijn er al blijkbaar. Das nu eens een rabbithole waar ik tijd noch goesting in heb.
Het gaat mij niet om de inhoud, puur om het feit dat dit een fact check van de laagst mogelijke kwaliteit is. Zelfs jij draagt al meer feiten aan dan wat er in dat artikel van knack staat. "Het is niet waar want het staat niet op de lijst van de fabrikant", dat is geen fact check.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 18 oktober 2022 om 12:16.
Oud 18 oktober 2022, 13:14   #14450
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

https://www.justice.gov/opa/pr/justi...nt-its-history

(van de US overheid zelf, dus ik neem aan dat het "waar" is.)

Die aandeelhouders zitten daar alleen iets mee in, als de opbrengst van de fraude groter is dan de boete.
Auto constructeurs werken op net dezelfde manier.
Oud 19 oktober 2022, 04:23   #14451
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat mij niet om de inhoud, puur om het feit dat dit een fact check van de laagst mogelijke kwaliteit is. Zelfs jij draagt al meer feiten aan dan wat er in dat artikel van knack staat. "Het is niet waar want het staat niet op de lijst van de fabrikant", dat is geen fact check.
Ja daar heb je gelijk. "we hebben aan de verdachte gevraagd of hij de moordenaar is, hij zegde nee, dus is het iemand anders".

Dat gezegd, er zit geen grafeen in die spuitjes. Maar je hebt gelijk dat "we zijn op 't lijstje gaan kijken" geen fact check is. Of in elk geval een zwakke.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 oktober 2022 om 04:24.
Oud 19 oktober 2022, 07:54   #14452
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Na 2 jaar letterlijk met bakken geld smijten naar een griepje, gaan ze nu verder besparen op gezondheid. Want, logisch, toch?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221011_92420243
Vraag. Een assistent interne zegde mij dat zowel het vaccin als het virus van Covid-19 cardiale ritmestoornissen veroorzaken. Via Google vind ik weinig.
Mijn vraag. Bestaan daar epidemiologische gegevens over? Zo ja wat zou het mechanisme kunnen zijn?
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.

Laatst gewijzigd door Valentinus : 19 oktober 2022 om 07:55.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2022, 08:16   #14453
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Vraag. Een assistent interne zegde mij dat zowel het vaccin als het virus van Covid-19 cardiale ritmestoornissen veroorzaken. Via Google vind ik weinig.
Mijn vraag. Bestaan daar epidemiologische gegevens over? Zo ja wat zou het mechanisme kunnen zijn?
Wat zoeken levert dit op:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35462637/

Citaat:
Various pathophysiological mechanisms have been implicated, such as direct viral invasion, hypoxemia, local and systemic inflammation, changes in ion channel physiology, immune activation, and autonomic dysregulation.
Oud 19 oktober 2022, 11:29   #14454
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier ook zoiets maar de cijfers lijken nogal laag, 1 tot 10 gevallen van hartproblemen na 1 miljoen vaccinaties. Oor België zou dat 20 tot 200 gevallen moeten zijn en dat lijkt me erg weinig.

Dit gaat over zelf gerapporteerde gevallen, in het geval van vaccin schade weten we dat dit altijd sterk ondergerapporteerd is, in het geval van covid wordt dit wel beter bijgehouden omdat het wettelijk moet in de VS.

https://www.nature.com/articles/s415...20of%20vaccine.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2022, 11:42   #14455
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
28 JUNI 2021:
Citaat:
Het Amerikaanse geneesmiddelenagentschap FDA heeft vrijdag een waarschuwing voor het risico op zeldzame hartontstekingen toegevoegd aan de bijsluiter van de coronavaccins van Pfizer en Moderna.
..
Het gaat concreet om een verhoogd risico op ontstekingen van de hartspier (myocarditis) en het hartzakje (pericarditis).
...
Eerder rapporteerde Israël al een ‘eerder waarschijnlijk’ verband tussen vaccinatie bij jonge mannen tussen 16 en 19 jaar en een ontsteking van het hart of het omliggende weefsel.
De frequentie waarmee de bijwerking in Israël in deze leeftijdsklasse optreedt, ligt 5 tot 25 keer hoger dan de normale frequentie van hartspierontsteking onder jonge mannen, volgens het vakblad Science.
.....
Het Europese Geneesmiddelenagentschap EMA bekijkt 122 gevallen van myocarditis en 126 gevallen van pericarditis die gemeld zijn voor eind mei.
Myocarditis en pericarditis worden van nature uitgelokt door virale en bacteriële infecties.
..... Heel zelden leidt de kwaal tot een opname op de afdeling intensieve zorg of zelfs een overlijden.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210628_95097343
Oud 20 oktober 2022, 12:14   #14456
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier ook zoiets maar de cijfers lijken nogal laag, 1 tot 10 gevallen van hartproblemen na 1 miljoen vaccinaties. Oor België zou dat 20 tot 200 gevallen moeten zijn en dat lijkt me erg weinig.

Dit gaat over zelf gerapporteerde gevallen, in het geval van vaccin schade weten we dat dit altijd sterk ondergerapporteerd is, in het geval van covid wordt dit wel beter bijgehouden omdat het wettelijk moet in de VS.

https://www.nature.com/articles/s415...20of%20vaccine.
https://www.thegatewaypundit.com/202...-heart-attack/
Oud 22 oktober 2022, 18:57   #14457
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Interessante vraag he. Ik denk dat het covid gebeuren ons geleerd heeft dat propagatie in menselijke bevolkingen complexer is dan door simpele modellen beschreven kan worden. Maar als we toch binnen het kader van simpele modellen willen denken, is de piste misschien dat de propagatie AMPER mogelijk was omdat we net onder groepsimmuniteit gezakt waren. Er waren enkele jaren geleden reeds een paar "pogingen" geweest die nogal snel uitpeterden. Misschien volstaat een kleine gedragswijziging, een klein beetje meer attent zijn en zo ; en misschien heeft het vaccineren ROND een haard wel zijn effect.
Overigens, een vraag voor forumvaccinologen: ik las dat ze in Belgie nu "intradermaal" zijn gaan injecteren met twee keer 1/5 van een normale dosis (dus 2/5 dosis ipv 2 dosissen in totaal). Dit zou echter vanwege die wijze van toedienen toch voor 'dezelfde graad van immuniteit' zorgen. Is daar iets van aan?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 oktober 2022 om 19:09.
Oud 22 oktober 2022, 19:05   #14458
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens, een vraag voor forumvaccinologen: ik las dat ze in Belgie nu "infradermaal" zijn gaan injecteren met twee keer 1/5 van een normale dosis (dus 2/5 dosis ipv 2 dosissen in totaal). Dit zou echter vanwege die wijze van toedienen toch voor 'dezelfde graad van immuniteit' zorgen. Is daar iets van aan?
Mijn 2 cents:

1) de eerder gegeven vaccins waren paardendosissen die ongelofelijk hevige immuunreacties opwekten. Dat was normaal, ze waren gefinetuned voor bejaarden. Maar door die zotte dosissen in te spuiten bij mensen met een gezond immuunsysteem kregen we al die nare bijwerkingen, die men met andere vaccins veel minder had: mensen die 1 of 2 dagen gewoon "plat" zijn, heel zere arm, allerlei rare ontstekingen in het lichaam...

Dat was hier besproken destijds.

2) we weten nu ook dat het enige "beschermingseffect" van het vaccin gewoon een "acute genezingsfase verwekken" is, wat U die bescherming van een maand of 2 maanden lijkt te geven. Dat krijg je uiteraard ook met veel en veel kleinere dosissen.

3) Het intramusculair injecteren heeft grotere risico's om verkeerd gezet te worden en om "intraveneus" te gaan, wat nare effecten in gans het lichaam veroorzaakt.

De vraag is wel of dat soort injecties een echte NIEUWE bij te leren epitoop zal kunnen veroorzaken met voldoende sterkte.

Het feit dat men zo laconiek doet over "oude of nieuwe, 't heeft geen belang" lijkt erop te wijzen dat men de hoop op "bijbenen" van de immuniteit een beetje laten varen heeft, en gewoon een tijdelijk effectje wil zien met een nieuwe "genezingsfase" die een maand of 2 zal meegaan op zijn best.
Oud 22 oktober 2022, 19:11   #14459
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn 2 cents:

1) de eerder gegeven vaccins waren paardendosissen die ongelofelijk hevige immuunreacties opwekten. Dat was normaal, ze waren gefinetuned voor bejaarden. Maar door die zotte dosissen in te spuiten bij mensen met een gezond immuunsysteem kregen we al die nare bijwerkingen, die men met andere vaccins veel minder had: mensen die 1 of 2 dagen gewoon "plat" zijn, heel zere arm, allerlei rare ontstekingen in het lichaam...

Dat was hier besproken destijds.

2) we weten nu ook dat het enige "beschermingseffect" van het vaccin gewoon een "acute genezingsfase verwekken" is, wat U die bescherming van een maand of 2 maanden lijkt te geven. Dat krijg je uiteraard ook met veel en veel kleinere dosissen.

3) Het intramusculair injecteren heeft grotere risico's om verkeerd gezet te worden en om "intraveneus" te gaan, wat nare effecten in gans het lichaam veroorzaakt.

De vraag is wel of dat soort injecties een echte NIEUWE bij te leren epitoop zal kunnen veroorzaken met voldoende sterkte.

Het feit dat men zo laconiek doet over "oude of nieuwe, 't heeft geen belang" lijkt erop te wijzen dat men de hoop op "bijbenen" van de immuniteit een beetje laten varen heeft, en gewoon een tijdelijk effectje wil zien met een nieuwe "genezingsfase" die een maand of 2 zal meegaan op zijn best.
Euh, ik had het nog over de apenpokken.

(Overigens is het idd wel grappig om op mijn 'oproepingsbrief' voor de nieuwe booster te lezen dat het vaccin tegen Covid heel goede bescherming biedt, maar dat die 'na enkele weken' wel begint af te nemen. )

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 oktober 2022 om 19:12.
Oud 22 oktober 2022, 20:25   #14460
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, ik had het nog over de apenpokken.
Oops...

Citaat:
(Overigens is het idd wel grappig om op mijn 'oproepingsbrief' voor de nieuwe booster te lezen dat het vaccin tegen Covid heel goede bescherming biedt, maar dat die 'na enkele weken' wel begint af te nemen. )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be