Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2012, 15:16   #14481
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een mooie deal stelt dat jongetje voor.

Ik vrees dat er toch nog concurrentie komt...
Ik vrees het ook.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 15:23   #14482
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ben jij het eens met de volledige post?
Dan kan jij misschien uitleggen waarom dit :

regelrechte onzin is.
Ik verwacht niet dat Alice dit ooit zal verklaren.
Ja, ik ben het met Alice eens (surprise! )
Dat is dus regelrechte onzin maar blijkbaar nodig om jezelf moreel boven anderen te doen uitsteken.
Lees bovenstaand zinnetje nog eens, vooral het tweede deel. Sla dat tweede deel dit keer eens niet over!
Is het niet waar dat de linksen op dit forum hun uiterste best doen om anderen een schuldgevoel aan te praten? Zodat zelfs diegenen die persoonlijk iets meegemaakt hebben met allochtonen (diefstal of erger) zich schuldig zouden voelen omdat ze dat durven aanklagen!

Zoals Alice zegt worden mensen die misdrijven bedreven door allochtonen of de houding die sommige allochtonen zich aanmeten, aanklagen, meteen beschuldigd van “veralgemenen”. Maar de andere groep (uzelf, Alboreto …) veralgemeent ook want wil of kan de echte problemen niet onder ogen zien.
Die problemen zijn heel simpel : de autochtonen worden steeds in het ongelijk gesteld, de allochtonen worden steeds beschermd. Dat kan niet blijven duren. Het is een kankergezwel aan het worden dat zal barsten. Beide bevolkingsgroepen moet aanhoord worden. Allochtonen (maar dat doen we nu al zo’n 25 jaar!) maar ook autochtonen met hun gerechtvaardigde grieven en eisen.
Oud 18 februari 2012, 15:27   #14483
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is dus regelrechte onzin maar blijkbaar nodig om jezelf moreel boven anderen te doen uitsteken.
Zelfs dit forum laat zien dat er amper tot weinig mensen zijn die op basis van racisme iets hebben tegen andere mensen.
Wel getuigt dit forum, vaak met weergave van persoonlijke ervaring, dat er met bepaalde migranten ontzettend veel problemen zijn wat zorgt voor algemeen ongenoegen onder een steeds groter deel van de bevolking.
Vaak is de probleemgroep jonge Marokkanen of Noord Afrikanen in het algemeen, dat mensen daarover praten, hun mening geven, de één al iets genuanceerder dan de ander, is nodig en zelfs hun goed recht.

Toch hebben sommigen zich genoemd tot foruminquisitie waarbij anderen lukraak beschuldigt worden van " veralgemenen" of " racisme" en " stropoppen" om toch maar de focus van het onderwerp te halen en meningen of getuigenissen in ene slecht daglicht te stellen alsof degene die ze verkondigt ene racist zou zijn, deze moraalridders dragen nergens bij tot enig debat, integendeel, door hun houding wurgen zij menige discussie.

Blijkbaaar is deze onterechte zelfgenoegzaamheid van deze zelfverklaarde moraalriddersvoldoende om anderen te beledigen door te beweren dat racisme hun drijfveer zou zijn, en jezelf boven degenen die zich zeer terecht zorgen maken over de agressie en minachting van sommige migranten en hun nakomelingen te stellen.

Is deze houding een verrrijking voor dit forum?
Volgens mij niet,het is storend en bij wijlen lachwekkend, daarom negeer ik dit soort commentaren meestal, maar omdat ik vandaag goedgezind ben dien ik u even van antwoord op uw bewering dat racisme een grote factor zou zijn.

Dat is dus een leugen, bedoeld om de moraalridder uit te hangen en anderen het zwijgen op te leggen.
4!

Knappe verwoording!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 15:28   #14484
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Dat is louter een persoonlijke mening die bovendien zelf racistisch is mits artisjok de allochtonen tot eeuwige slachtoffers bombardeert en moedwillig het racisme tav autochtonen onder de mat schuift (o.a. ook haar eigen racisme tegen blokkers bij voorbeeld).
volgens mij mag jij zeggen dat alle afrikanen bvb een speciaal geurtje hebben, dan nog mag het u gewoonweg niet sturen in een selectie van een werknemer. Als die afrikaan door zijn geurtje uw werkplaats inpalmt, mag u daar geen gevoelens over hebben, en je mag bovendien ook niet eisen dat hij zich op de westerse norm begint te wassen. Als goeie gezonde multicul aanvaardt je zijn lichaamssappen over uw werkplaats, net zoals hij uw geuren moet verdragen.

Het mag u niet sturen in de bediening van klanten. Dus als een welriekende afrikaan zo effe in uw winkeltje komt en daardoor alle klanten buitendrijft, moet je ook weeral daar geen gevoelens rond uiten.

Het mag u niet sturen in de plaats in de bus. DUs als de enige plaats op de bus naast een fris ongewassen afrikaan is, ook dan moet je niet blijven rechtstaan om ostentatief te tonen dat je weigert multicultureel naast die vreemdeling te gaan zitten, maaroffer je uzelf op om zonder neusknijper daar neer te ploffen en op een aangename manier een babbel mee te slaan
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 15:29   #14485
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
4!

Knappe verwoording!
Alice legt de vinger in de rottende wonde en dat steekt natuurlijk bij de zelfbenoemde gedachtenführers van links.
Oud 18 februari 2012, 15:56   #14486
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Lees de link die ik gaf.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Elliott

Dan zult ge zien dat draden zoals deze de problemen die jullie aanbrengen in de hand werken.
Mag ik hier op reageren met deze woorden?
Citaat:
Above all, people are disposed to mistake predicting troubles for causing troubles and even for desiring troubles: 'if only', they love to think, 'if only people wouldn't talk about it, it probably wouldn't happen'. Perhaps this habit goes back to the primitive belief that the word and the thing, the name and the object, are identical. At all events, the discussion of future grave but, with effort now, avoidable evils is the most unpopular and at the same time the most necessary occupation for the politician. Those who knowingly shirk it, deserve, and not infrequently receive, the curses of those who come after.
Dit werd gezegd in 1968 door E, Powell.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 16:25   #14487
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat was mijn vraag niet.
Ik vroeg of je het met de volledige post eens bent.
Citaat:
Dat is dus regelrechte onzin maar blijkbaar nodig om ***snip***.
Lees bovenstaand zinnetje nog eens, vooral het tweede deel. Sla dat tweede deel dit keer eens niet over!
Waarom ben je zo'n fan van die persoonlijke aanval?

Citaat:
Is het niet waar dat de linksen op dit forum hun uiterste best doen om anderen een schuldgevoel aan te praten? Zodat zelfs diegenen die persoonlijk iets meegemaakt hebben met allochtonen (diefstal of erger) zich schuldig zouden voelen omdat ze dat durven aanklagen!
Waarom zou iemand zich daarvoor schuldig moeten voelen?

Citaat:
Zoals Alice zegt worden mensen die misdrijven bedreven door allochtonen of de houding die sommige allochtonen zich aanmeten, aanklagen, meteen beschuldigd van “veralgemenen”. Maar de andere groep (uzelf, Alboreto …) veralgemeent ook want wil of kan de echte problemen niet onder ogen zien.
Neen, hoor. Iemand die aanklaagt wordt niet beschuldigd van veralgemenen.
Iemand die veralgemeent daarentegen.
Citaat:
Die problemen zijn heel simpel : de autochtonen worden steeds in het ongelijk gesteld, de allochtonen worden steeds beschermd. Dat kan niet blijven duren.
Waarover heb je het? Het forum?
Kan je daar concrete voorbeelden van geven?
Citaat:
Het is een kankergezwel aan het worden dat zal barsten. Beide bevolkingsgroepen moet aanhoord worden. Allochtonen (maar dat doen we nu al zo’n 25 jaar!) maar ook autochtonen met hun gerechtvaardigde grieven en eisen.
Uiteraard moet iedereen gehoord worden.

Kan jij nu nog uitleggen waarom dit regelrechte onzin is.
http://forum.politics.be/showthread....86#post5992786
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 16:49   #14488
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:

ER ZIJN GEEN PROBLEMEN MET ALLOCHTONEN!
heel toepasselijk
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 16:56   #14489
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
]

Alleen jij mag dat?
Balk en splinter...

Citaat:
=artisjok;5992665]Waar zit die fout?
Het is geen schande om gebruik te maken van de sociale zekerheid. Wie heeft er jou dat wijsgemaakt?
Het is een schande om ze te misbruiken. Niet iedere gebruiker is misbruiker. Leer toch eens om dat onderscheid te maken.
Zolang wij toestaan dat onze bedrijven daar die mensen uitbuiten zal het ook niet verbeteren.
Zolang wij dictators steunen die hun eigen mensen uitbuiten zal het ook al niet verbeteren.
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=14487

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 februari 2012 om 17:00.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 17:52   #14490
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht

Die problemen zijn heel simpel : de autochtonen worden steeds in het ongelijk gesteld, de allochtonen worden steeds beschermd. Dat kan niet blijven duren. Het is een kankergezwel aan het worden dat zal barsten. Beide bevolkingsgroepen moet aanhoord worden. Allochtonen (maar dat doen we nu al zo’n 25 jaar!) maar ook autochtonen met hun gerechtvaardigde grieven en eisen.
Ach, ga er toch niet op in, mijn redenering wordt onmiddellijk ondersteund door de reactie van sommige forummers, alsof mijn mening dat sommigen proberen zichzelf moreel boven anderen te doen uitsteken een persoonlijke aanval zou zijn!
Dergelijke reacties bewijst juist de terechtheid van mijn stelling, van degenen die het schoentje hebben aangetrokken, liefst zagen deze mensen dat anderen geen recht van mening of spreken meer hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 18:00   #14491
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of er iemand om maalt is niet relevant voor deze discussie.
Bekijk het eens kalm.
Vraag:"Waarom krijgen meer mensen iets tegen allochtonen?"
Antwoord:"Het is racisme"

Of het nu racisme is of niet, het antwoord snijdt in geen van beide gevallen hout.
Waarom kom je alsnog met dergelijke onzin op de proppen?

Citaat:
Gezien je reactie maal jij er blijkbaar wel om.
Conclusies trekken, is uw sterke punt niet hee?
Oud 18 februari 2012, 18:02   #14492
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs dit forum laat zien dat er amper tot weinig mensen zijn die op basis van racisme iets hebben tegen andere mensen.
Wel getuigt dit forum, vaak met weergave van persoonlijke ervaring, dat er met bepaalde migranten ontzettend veel problemen zijn wat zorgt voor algemeen ongenoegen onder een steeds groter deel van de bevolking.
Vaak is de probleemgroep jonge Marokkanen of Noord Afrikanen in het algemeen, dat mensen daarover praten, hun mening geven, de één al iets genuanceerder dan de ander, is nodig en zelfs hun goed recht.

Toch hebben sommigen zich genoemd tot foruminquisitie waarbij anderen lukraak beschuldigt worden van " veralgemenen" of " racisme" en " stropoppen" om toch maar de focus van het onderwerp te halen en meningen of getuigenissen in ene slecht daglicht te stellen alsof degene die ze verkondigt ene racist zou zijn, deze moraalridders dragen nergens bij tot enig debat, integendeel, door hun houding wurgen zij menige discussie.

Blijkbaaar is deze onterechte zelfgenoegzaamheid van deze zelfverklaarde moraalriddersvoldoende om anderen te beledigen door te beweren dat racisme hun drijfveer zou zijn, en jezelf boven degenen die zich zeer terecht zorgen maken over de agressie en minachting van sommige migranten en hun nakomelingen te stellen.

Is deze houding een verrrijking voor dit forum?
Volgens mij niet,het is storend en bij wijlen lachwekkend, daarom negeer ik dit soort commentaren meestal, maar omdat ik vandaag goedgezind ben dien ik u even van antwoord op uw bewering dat racisme een grote factor zou zijn.

Dat is dus een leugen, bedoeld om de moraalridder uit te hangen en anderen het zwijgen op te leggen.
Niks aan toe te voegen...
Oud 18 februari 2012, 18:10   #14493
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks aan toe te voegen...
Dank u wel, blijkbaar delen een aantal forummers deze mening!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 19:39   #14494
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bekijk het eens kalm.
Vraag:"Waarom krijgen meer mensen iets tegen allochtonen?"
Antwoord:"Het is racisme"
Ik antwoordde niet op die vraag.
http://forum.politics.be/showthread....69#post5991469
Citaat:
Of het nu racisme is of niet, het antwoord snijdt in geen van beide gevallen hout.
Waarom kom je alsnog met dergelijke onzin op de proppen?
Om te bevestigen wat racisme is.
Iets krijgen tegen alle allochtonen op basis van de daden van individuen die tot die zogenaamde groep behoren, is inderdaad racisme.
Citaat:
Conclusies trekken, is uw sterke punt niet hee?
Waarom maak jij er voortdurend opmerkingen over, als je er niet om maalt?
Oud 18 februari 2012, 19:45   #14495
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik antwoordde niet op die vraag.
Dus je ging bewust off topic?
Foei!!!

Citaat:
Om te bevestigen wat racisme is.
Iets krijgen tegen alle allochtonen op basis van de daden van individuen die tot die zogenaamde groep behoren, is inderdaad racisme.
Dat is helemaal geen racisme.
Dat heeft bovendien met het topic niks te maken.
Waarom kom je daar dan steeds over mekkeren?

Citaat:
Waarom maak jij er voortdurend opmerkingen over, als je er niet om maalt?
In de ijdele hoop om van jouw hand eens een iet of wat zinnig tekstje te lezen, zo eentje zonder geëmmer, gemekker, of politiek correcte zeik.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 februari 2012 om 19:46.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 19:47   #14496
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u wel, blijkbaar delen een aantal forummers deze mening!
De meesten, met uitzondering van trollen die verslaafd zijn aan het misbruiken van het begrip racisme.
Oud 18 februari 2012, 19:54   #14497
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, ga er toch niet op in, mijn redenering wordt onmiddellijk ondersteund door de reactie van sommige forummers,
Welke redenering?
Citaat:
alsof mijn mening dat sommigen proberen zichzelf moreel boven anderen te doen uitsteken een persoonlijke aanval zou zijn!
Je schreef daarnet niet "sommigen".
Je viel 1 persoon aan. Daarom is het een persoonlijke aanval.
Citaat:
Dergelijke reacties bewijst juist de terechtheid van mijn stelling, van degenen die het schoentje hebben aangetrokken,
Degene die jij aanviel reageerde niet.
Citaat:
liefst zagen deze mensen dat anderen geen recht van mening of spreken meer hebben.
Vandaar dat jij tot in den treure preekt om niet te reageren op een bepaalde forummer.

Mag ik weten waarom dit onzin is? Geen van je ondersteuners slaagt erin om dit te verklaren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In tegendeel.
De titel van de draad is 'Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen'.
Racisme is daar zeker een grote factor.
Is "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen" volgens jou niet de titel van de draad?
Of is racisme geen factor bij het "iets krijgen tegen allochtonen"?
Oud 18 februari 2012, 19:59   #14498
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus je ging bewust off topic?
Foei!!!
Waarom zou dat off-topic zijn.

Citaat:
Dat is helemaal geen racisme.
Dat heeft bovendien met het topic niks te maken.
"Iets krijgen tegen alle allochtonen ..." is nu ook al niet meer on-topic?!
Oud 18 februari 2012, 20:05   #14499
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was mijn vraag niet.
Ik vroeg of je het met de volledige post eens bent.

Waarom ben je zo'n fan van die persoonlijke aanval?

Waarom zou iemand zich daarvoor schuldig moeten voelen?

Waarover heb je het? Het forum?
Kan je daar concrete voorbeelden van geven?

Uiteraard moet iedereen gehoord worden.

Kan jij nu nog uitleggen waarom dit regelrechte onzin is.
http://forum.politics.be/showthread....86#post5992786
Als ik zeg :
Ja, ik ben het met Alice eens
Wat denkt u dan eigenlijk dat ik bedoel ???????
Oud 18 februari 2012, 20:06   #14500
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, ga er toch niet op in, mijn redenering wordt onmiddellijk ondersteund door de reactie van sommige forummers, alsof mijn mening dat sommigen proberen zichzelf moreel boven anderen te doen uitsteken een persoonlijke aanval zou zijn!
Dergelijke reacties bewijst juist de terechtheid van mijn stelling, van degenen die het schoentje hebben aangetrokken, liefst zagen deze mensen dat anderen geen recht van mening of spreken meer hebben.
Dat klopt als een bus!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be