Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2012, 20:07   #14501
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"Iets krijgen tegen alle allochtonen ..." is nu ook al niet meer on-topic?!
Dat is niet off topic.
Uw antwoorden (geblèr over racisme) zijn off topic.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 februari 2012 om 20:26.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 20:26   #14502
parsprototem
Banneling

Standaard

Aan allen,
De ene verwoordt de zaken zwart-wit al naargelang de graad van innerlijke, emotionele lading, de andere nuanceert, ...

Waar ik woon wil ik geen opvang doen voor mijn kleinkinderen. Stel dat ik grootmoeder wordt en stel dat ik die opvang gedeeltelijk doe waar ik woon, dan ga ik die kleinkinderen het beeld aanbieden op straat van mannen die voorop lopen, en vrouwen op een afstand van enkele metere erna, terwijl ik hen een straatbeeld wil geven van mensen die hand in hand lopen (oude echtparen, jonge koppels, homo's , lesbiennes, maakt niet uit). Op straat heb je mannen en vrouwen apart. Dat straatbeeld hoort niet thuis in de opvoeding van mijn kleinkinderen.
Het horen van de moedertaal is nog een factor die meespeelt. Het feit dat de kinderen van het ene gezin niet meer spelen bij de kinderen van een ander gezin; dat is aljaren gedaan. Mijn kinderen hebben dat nog meegemaakt maar het is er al lang niet meer.
Om het hoekje is er een hele andere sfeer waar autochtone, jonge gezinnen wonen in privé-huizen. Daar worden buurtfeesten gehouden, daar worden de straten afgesloten als speelstraten. Ik zit op honderd meter van die 'grens'. Daar wordt nog Driekoningen gezongen. Vorig jaar zijn er nog twee groepjes bij mij langsgekomen: eentje autochtoon met een ouder die toekeek aan de overkant van de straat, en eentje allochtoon die niet verkleed waren. Ook het sponseren voor schoolprojecten is zo goed als nihil geworden. De verkoop van schooltombolaatjes. Mijn straat komt dus niet meer voor die dingen in aanmerking.
Ik weet dat dat een minuscuul detail is maar zo zijn er velen, en als je ze samenvoegt dan kom je toch wel tot een bepaalde sfeer waar ikzelf niet in wil zitten en zeker niet zie als een gezonde sfeer voor kleinkinderen. Een speelgoedverkoopje kan ook niet niet. Poppen zijn hier ten dode opgeschreven., als ze al circuleren.

Ik ga weg maar als ik zie hoe de segregatie tussen autochtonen en moslimallochtonen groter wordt in één wijk, als ik in het krantenwinkeltje de oude autochtonen in bedekte termen hoor praten over 'die anderen', dat 'er teveel zijn', dan denk ik aan een tikkende bom. Ogenschijnlijk is alles oké, maar de zaken zijn helemaal niet oké. En ik wil er niet bij zijn als die bom barst. De twee partijen gaan verliezen. Ja, ja, ik beoog de veiligheid van BEIDE partijen.

De plaatselijke overheid heeft factor 'evenwicht' uit het oog verloren. Van overheidswege wordt aan de allochtoon gevraagd de taal te leren en zich aan te passen. In de praktijk komt het erop neer dat de autochtoon af moet zien van zijn roots en open moet staan voor vrouw/mannen segregatie; dat terwijl vrouwen eindelijk en vrij laat iets of wat gelijke kansen en gelijk loon kregen, open moet staan voor islamitische feestdagen : leerling komt te laat in de klas, gaat achteraan zitten in de klas en legt zijn hoofd op de bank: 'Juf, het is ramadan.' (heel de nacht gefeest). Open moet staan voor het horen van vreemde talen tot en met in de tuin (GSM-gesprekken, etc). Voor mij komt het erop neer dat ik mijn hele opvoeding overboord moet gooien en deze die ik aan mijn kinderen heb gegeven. Een minuscuul detail maar het gaat me te ver. Ik weiger.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 20:32   #14503
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Aan allen,
De ene verwoordt de zaken zwart-wit al naargelang de graad van innerlijke, emotionele lading, de andere nuanceert, ...

Waar ik woon wil ik geen opvang doen voor mijn kleinkinderen. Stel dat ik grootmoeder wordt en stel dat ik die opvang gedeeltelijk doe waar ik woon, dan ga ik die kleinkinderen het beeld aanbieden op straat van mannen die voorop lopen, en vrouwen op een afstand van enkele metere erna, terwijl ik hen een straatbeeld wil geven van mensen die hand in hand lopen (oude echtparen, jonge koppels, homo's , lesbiennes, maakt niet uit). Op straat heb je mannen en vrouwen apart. Dat straatbeeld hoort niet thuis in de opvoeding van mijn kleinkinderen.
Het horen van de moedertaal is nog een factor die meespeelt. Het feit dat de kinderen van het ene gezin niet meer spelen bij de kinderen van een ander gezin; dat is aljaren gedaan. Mijn kinderen hebben dat nog meegemaakt maar het is er al lang niet meer.
Om het hoekje is er een hele andere sfeer waar autochtone, jonge gezinnen wonen in privé-huizen. Daar worden buurtfeesten gehouden, daar worden de straten afgesloten als speelstraten. Ik zit op honderd meter van die 'grens'. Daar wordt nog Driekoningen gezongen. Vorig jaar zijn er nog twee groepjes bij mij langsgekomen: eentje autochtoon met een ouder die toekeek aan de overkant van de straat, en eentje allochtoon die niet verkleed waren. Ook het sponseren voor schoolprojecten is zo goed als nihil geworden. De verkoop van schooltombolaatjes. Mijn straat komt dus niet meer voor die dingen in aanmerking.
Ik weet dat dat een minuscuul detail is maar zo zijn er velen, en als je ze samenvoegt dan kom je toch wel tot een bepaalde sfeer waar ikzelf niet in wil zitten en zeker niet zie als een gezonde sfeer voor kleinkinderen. Een speelgoedverkoopje kan ook niet niet. Poppen zijn hier ten dode opgeschreven., als ze al circuleren.

Ik ga weg maar als ik zie hoe de segregatie tussen autochtonen en moslimallochtonen groter wordt in één wijk, als ik in het krantenwinkeltje de oude autochtonen in bedekte termen hoor praten over 'die anderen', dat 'er teveel zijn', dan denk ik aan een tikkende bom. Ogenschijnlijk is alles oké, maar de zaken zijn helemaal niet oké. En ik wil er niet bij zijn als die bom barst. De twee partijen gaan verliezen. Ja, ja, ik beoog de veiligheid van BEIDE partijen.

De plaatselijke overheid heeft factor 'evenwicht' uit het oog verloren. Van overheidswege wordt aan de allochtoon gevraagd de taal te leren en zich aan te passen. In de praktijk komt het erop neer dat de autochtoon af moet zien van zijn roots en open moet staan voor vrouw/mannen segregatie; dat terwijl vrouwen eindelijk en vrij laat iets of wat gelijke kansen en gelijk loon kregen, open moet staan voor islamitische feestdagen : leerling komt te laat in de klas, gaat achteraan zitten in de klas en legt zijn hoofd op de bank: 'Juf, het is ramadan.' (heel de nacht gefeest). Open moet staan voor het horen van vreemde talen tot en met in de tuin (GSM-gesprekken, etc). Voor mij komt het erop neer dat ik mijn hele opvoeding overboord moet gooien en deze die ik aan mijn kinderen heb gegeven. Een minuscuul detail maar het gaat me te ver. Ik weiger.
Op een handvol forumtrollen na, weigeren we dat allemaal Parsprototem. Niemand wil zijn buurt zien afschuiven naar dat soort islamverrijkte toestanden.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 20:38   #14504
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om te bevestigen wat racisme is.
Iets krijgen tegen alle allochtonen op basis van de daden van individuen die tot die zogenaamde groep behoren, is inderdaad racisme.
Ik verdenk er u van dat ge het expres doet.
De waarheid is dat men iets krijgt tegen een groep op basis van de daden van te veel individuen die tot die zogenaamde groep behoren.
Dat heeft niets met racisme te maken, wel met veralgemenen.
Veelal kennen die mensen wel een individu van die groep maar vinden dat een uitzondering.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 20:46   #14505
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan allen,

Citaat:
Zijn de pamperaars en de landverraders de schuld van een toekomstige burgeroorlog?

Ik geloof dat bepaalde landen klaar zijn voor een “multiculturele” samenleving. Landen die al een tijd democratisch leven, met dezelfde welvaart en waar de bevolking het juk van eender welke godsdienst van zich afgeworpen heeft m.a.w. waar de cultuurverschillen niet te groot zijn. Tussen die landen de grenzen opensmijten lijkt me een logische en haalbare stap. Een land moet ook zijn grenzen voor iedereen kunnen sluiten als overbevolking de leefbaarheid drastisch vermindert.

Via asiel misbruik, schijnhuwelijken, gezinsherenigingen en regularisaties van illegalen krijgen veel landen mensen binnen die niet klaar zijn voor een multiculturele samenleving. Omdat ze een democratisch systeem niet gewoon zijn, ongeschoold zijn en onder het juk leven van een godsdienst. Het verschil in cultuur is gewoon te groot. Ze worden misschien aangetrokken door onze welvaart die grotendeels te danken is aan onze instelling, zeg maar cultuur. Maar eenmaal ze daar van kunnen genieten, hebben ze de neiging om de kip met de gouden eieren te slachten. Ze voelen zich verloren in onze hypermoderne beschaving. En als tegenreactie proberen ze hun ouderwetse cultuur hier op te bouwen. En nu komen de pamperaars en de landverraders op de proppen. Uit zo gezegde “goede bedoelingen” gaan ze stap voor stap mee in dat proces. Ze gaan er van uit dat die vreemdelingen op die manier zich hier meer thuis voelen. Ze beschouwen het als een noodzakelijke tussenstap om te integreren. Ze vergeten daarbij dat bij elke toegeving de oorspronkelijke bevolking zich meer en meer niet thuis voelt door al die veranderingen. De autochtonen hebben meer dan wie ook recht op hun identiteit. Het lijkt me logisch dat hun recht op behoud van hun cultuur groter is dan mensen die er bij komen. Als je naar een ander land trekt weet je dat je voor een stuk moet afscheid nemen van het vertrouwde en bekende. Jij maakt die keuze, de bevolking van het land waar je naar toetrekt maakt die keuze niet.

Ik beschouw Europa als een tikkende tijdbom. Het is maar een kwestie van tijd voor een oude en een nieuwe cultuur overgaat naar de frontale botsing. We zouden dit nu nog kunnen vermijden door een keihard asiel/immigratie beleid te voeren. Op die manier geef je de nieuwe inwoners tijd om zich aan te passen. Je geeft ook andere landen, die er niet klaar voor zijn meer tijd om op het juiste (zelfde?) niveau te geraken. Eenmaal ze daar zijn, kunnen ze aansluiten.
Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=148321
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 21:04   #14506
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was mijn vraag niet.
Ik vroeg of je het met de volledige post eens bent.

Waarom ben je zo'n fan van die persoonlijke aanval?

Waarom zou iemand zich daarvoor schuldig moeten voelen?

Neen, hoor. Iemand die aanklaagt wordt niet beschuldigd van veralgemenen.
Iemand die veralgemeent daarentegen.

Waarover heb je het? Het forum?
Kan je daar concrete voorbeelden van geven?

Uiteraard moet iedereen gehoord worden.

Kan jij nu nog uitleggen waarom dit regelrechte onzin is.
http://forum.politics.be/showthread....86#post5992786
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als ik zeg :
Ja, ik ben het met Alice eens
Wat denkt u dan eigenlijk dat ik bedoel ???????
Dat je weer niet op de vragen antwoordt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 21:46   #14507
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Je verwoordt waar ik dus mee zit, en dat deed je op 22 december 2010. Ik ben dus in herhaling gevallen...
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 13:17   #14508
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verwoordt waar ik dus mee zit, en dat deed je op 22 december 2010. Ik ben dus in herhaling gevallen...
Hoe meer herhaling hoe beter ...
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 15:07   #14509
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik zet een "3"-tje onder Alice's post. Ik antwoord twee keer :

Citaat:
Als ik zeg :
Ja, ik ben het met Alice eens
Wat denkt u dan eigenlijk dat ik bedoel ???????
Wat denkt u nu eigenlijk wat ik bedoel ??????? Een beetje dur de comprenure ?

Citaat:
Dat je weer niet op de vragen antwoordt.
Ik ben het met die post eens, niet meer niet minder. Word wakker en schei uit met stomme vragen !
Oud 19 februari 2012, 15:16   #14510
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zet een "3"-tje onder Alice's post. Ik antwoord twee keer :

Wat denkt u nu eigenlijk wat ik bedoel ??????? Een beetje dur de comprenure ?

Ik ben het met die post eens, niet meer niet minder.
Ach eindelijk. Je bent het dus ook eens met die persoonlijke aanval, de stropoppen enz...

En de andere vragen?
http://forum.politics.be/showthread....89#post5993289
Oud 19 februari 2012, 15:21   #14511
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik verdenk er u van dat ge het expres doet.
De waarheid is dat men iets krijgt tegen een groep op basis van de daden van te veel individuen die tot die zogenaamde groep behoren.
Dat heeft niets met racisme te maken, wel met veralgemenen.
Veelal kennen die mensen wel een individu van die groep maar vinden dat een uitzondering.
Natuurlijk doe ik dat expres, mijn mening weergeven.
Jij bevestigt die mening, waarvoor dank.
Oud 19 februari 2012, 15:22   #14512
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach eindelijk. Je bent het dus ook eens met die persoonlijke aanval, de stropoppen enz...

En de andere vragen?
over welke persoonlijke aanval heb je het toch steeds? graag even een quote van de door u gewraakte tekst aub.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 15:22   #14513
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt als een bus!
Inderdaad en bij mijn weten mag je nog steeds vrij reageren op iemands stellingname, anders kun je dit forum wel afdanken.
Maar wat ik schreef blijft wel overeind, de stellingname als zou racisme de grote factor zijn tot het vormen van een mening door anderen is een vorm van morele superioriteit die gebaseerd is op gebakken lucht.
Zoals de commentaren aantonen, is racisme helemaal geen belangrijke drijfveer maar eerder uitzondering, het gaat over gedrag, waarmee mensen persoonlijk in aanraking komen of opmerken als maatschappelijke tendens, gedrag heeft niets met ras te maken, je kunt je immers ondanks origine behoorlijk gedragen en genoeg mensen bewijzen dit ook, alleen binnen een aantal groepen zijn serieuze problemen.
Maar alle middelen zijn goed om een debat ten gronde te ontwijken en het zwijgen op te leggen he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 15:25   #14514
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
over welke persoonlijke aanval heb je het toch steeds? graag even een quote van de door u gewraakte tekst aub.
Je weet toch dat het niet toegestaan is om zaken die strijdig zijn met het forumreglement te kopiëren.
Oud 19 februari 2012, 15:26   #14515
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En de andere vragen?
Ik ben het eens met de post van Alice.
Te moeilijk?
Oud 19 februari 2012, 15:26   #14516
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas op hoor het antwoord kennen we al, geen zaken kopieren die strijdig zijn met het forumreglement!
Voor anderen is het duidelijk dat dit niet zo is, ik mag vinden dat iemand een mening heeft waarmee beoogt wordt een zekere morele superioriteit na te streven zonder werkelijk argumenten aan te leveren waarop een uitspraak dan gebaseerd zou zijn, ik weerleg ook de redenering die erachter gaat maar je moet toch met alle middelen proberen anderen het zwijgen op te leggen, en aangezien ik de dame zelf liefst negeer moet ze wel op zoeken naar andere middelen!
Oud 19 februari 2012, 15:26   #14517
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad en bij mijn weten mag je nog steeds vrij reageren op iemands stellingname, anders kun je dit forum wel afdanken.
Maar wat ik schreef blijft wel overeind, de stellingname als zou racisme de grote factor zijn tot het vormen van een mening door anderen is een vorm van morele superioriteit die gebaseerd is op gebakken lucht.
Zoals de commentaren aantonen, is racisme helemaal geen belangrijke drijfveer maar eerder uitzondering, het gaat over gedrag, waarmee mensen persoonlijk in aanraking komen of opmerken als maatschappelijke tendens, gedrag heeft niets met ras te maken, je kunt je immers ondanks origine behoorlijk gedragen en genoeg mensen bewijzen dit ook, alleen binnen een aantal groepen zijn serieuze problemen.
Maar alle middelen zijn goed om een debat ten gronde te ontwijken en het zwijgen op te leggen he?
Artisjok mag nog zo veel getrol produceren tot ze er een ons van weegt, je stelling blijft natuurlijk overeind. Het lijkt wel of ze met haar getrol enkel zichzelf probeert te overtuigen.
Oud 19 februari 2012, 15:27   #14518
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen mens die weet welke kronkels daarin een persoonlijke aanval ontdekken. Hopeloos geval!
Oud 19 februari 2012, 15:29   #14519
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen mens die weet welke kronkels daarin een persoonlijke aanval ontdekken. Hopeloos geval!
Misschien is ze gewoon pisnijdig omdat ze enkel zichzelf en niemand anders kan overtuigen met haar getrol.
Oud 19 februari 2012, 15:29   #14520
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Artisjok mag nog zo veel getrol produceren tot ze er een ons van weegt, je stelling blijft natuurlijk overeind. Het lijkt wel of ze met haar getrol enkel zichzelf probeert te overtuigen.
Inderdaad, gelukkig nog mensen die zich met inhoud bezig houden!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be