![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#14501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw antwoorden (geblèr over racisme) zijn off topic. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 februari 2012 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14502 |
Banneling
|
![]() Aan allen,
De ene verwoordt de zaken zwart-wit al naargelang de graad van innerlijke, emotionele lading, de andere nuanceert, ... Waar ik woon wil ik geen opvang doen voor mijn kleinkinderen. Stel dat ik grootmoeder wordt en stel dat ik die opvang gedeeltelijk doe waar ik woon, dan ga ik die kleinkinderen het beeld aanbieden op straat van mannen die voorop lopen, en vrouwen op een afstand van enkele metere erna, terwijl ik hen een straatbeeld wil geven van mensen die hand in hand lopen (oude echtparen, jonge koppels, homo's , lesbiennes, maakt niet uit). Op straat heb je mannen en vrouwen apart. Dat straatbeeld hoort niet thuis in de opvoeding van mijn kleinkinderen. Het horen van de moedertaal is nog een factor die meespeelt. Het feit dat de kinderen van het ene gezin niet meer spelen bij de kinderen van een ander gezin; dat is aljaren gedaan. Mijn kinderen hebben dat nog meegemaakt maar het is er al lang niet meer. Om het hoekje is er een hele andere sfeer waar autochtone, jonge gezinnen wonen in privé-huizen. Daar worden buurtfeesten gehouden, daar worden de straten afgesloten als speelstraten. Ik zit op honderd meter van die 'grens'. Daar wordt nog Driekoningen gezongen. Vorig jaar zijn er nog twee groepjes bij mij langsgekomen: eentje autochtoon met een ouder die toekeek aan de overkant van de straat, en eentje allochtoon die niet verkleed waren. Ook het sponseren voor schoolprojecten is zo goed als nihil geworden. De verkoop van schooltombolaatjes. Mijn straat komt dus niet meer voor die dingen in aanmerking. Ik weet dat dat een minuscuul detail is maar zo zijn er velen, en als je ze samenvoegt dan kom je toch wel tot een bepaalde sfeer waar ikzelf niet in wil zitten en zeker niet zie als een gezonde sfeer voor kleinkinderen. Een speelgoedverkoopje kan ook niet niet. Poppen zijn hier ten dode opgeschreven., als ze al circuleren. Ik ga weg maar als ik zie hoe de segregatie tussen autochtonen en moslimallochtonen groter wordt in één wijk, als ik in het krantenwinkeltje de oude autochtonen in bedekte termen hoor praten over 'die anderen', dat 'er teveel zijn', dan denk ik aan een tikkende bom. Ogenschijnlijk is alles oké, maar de zaken zijn helemaal niet oké. En ik wil er niet bij zijn als die bom barst. De twee partijen gaan verliezen. Ja, ja, ik beoog de veiligheid van BEIDE partijen. De plaatselijke overheid heeft factor 'evenwicht' uit het oog verloren. Van overheidswege wordt aan de allochtoon gevraagd de taal te leren en zich aan te passen. In de praktijk komt het erop neer dat de autochtoon af moet zien van zijn roots en open moet staan voor vrouw/mannen segregatie; dat terwijl vrouwen eindelijk en vrij laat iets of wat gelijke kansen en gelijk loon kregen, open moet staan voor islamitische feestdagen : leerling komt te laat in de klas, gaat achteraan zitten in de klas en legt zijn hoofd op de bank: 'Juf, het is ramadan.' (heel de nacht gefeest). Open moet staan voor het horen van vreemde talen tot en met in de tuin (GSM-gesprekken, etc). Voor mij komt het erop neer dat ik mijn hele opvoeding overboord moet gooien en deze die ik aan mijn kinderen heb gegeven. Een minuscuul detail maar het gaat me te ver. Ik weiger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14503 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid is dat men iets krijgt tegen een groep op basis van de daden van te veel individuen die tot die zogenaamde groep behoren. Dat heeft niets met racisme te maken, wel met veralgemenen. Veelal kennen die mensen wel een individu van die groep maar vinden dat een uitzondering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14505 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14506 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14507 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14508 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zet een "3"-tje onder Alice's post. Ik antwoord twee keer :
Citaat:
Ik ben het met die post eens, niet meer niet minder. Word wakker en schei uit met stomme vragen !
![]() |
![]() |
#14510 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de andere vragen? http://forum.politics.be/showthread....89#post5993289 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14511 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij bevestigt die mening, waarvoor dank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14512 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad en bij mijn weten mag je nog steeds vrij reageren op iemands stellingname, anders kun je dit forum wel afdanken.
Maar wat ik schreef blijft wel overeind, de stellingname als zou racisme de grote factor zijn tot het vormen van een mening door anderen is een vorm van morele superioriteit die gebaseerd is op gebakken lucht. Zoals de commentaren aantonen, is racisme helemaal geen belangrijke drijfveer maar eerder uitzondering, het gaat over gedrag, waarmee mensen persoonlijk in aanraking komen of opmerken als maatschappelijke tendens, gedrag heeft niets met ras te maken, je kunt je immers ondanks origine behoorlijk gedragen en genoeg mensen bewijzen dit ook, alleen binnen een aantal groepen zijn serieuze problemen. Maar alle middelen zijn goed om een debat ten gronde te ontwijken en het zwijgen op te leggen he? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14514 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te moeilijk?
![]() |
![]() |
#14516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor anderen is het duidelijk dat dit niet zo is, ik mag vinden dat iemand een mening heeft waarmee beoogt wordt een zekere morele superioriteit na te streven zonder werkelijk argumenten aan te leveren waarop een uitspraak dan gebaseerd zou zijn, ik weerleg ook de redenering die erachter gaat maar je moet toch met alle middelen proberen anderen het zwijgen op te leggen, en aangezien ik de dame zelf liefst negeer moet ze wel op zoeken naar andere middelen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14517 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen mens die weet welke kronkels daarin een persoonlijke aanval ontdekken. Hopeloos geval!
![]() |
#14519 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14520 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |