![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ? | |||
Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af |
![]() ![]() ![]() |
46 | 67,65% |
Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België |
![]() ![]() ![]() |
22 | 32,35% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wordt niet door iedereen gedeeld. Citaat:
Vriendschap, ja. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo klein dat ik er tot op de dag dat ik op dit forum kwam nog nooit iets van gehoord had. Ik denk zelfs dat die 'beweging' buiten dit forum gewoon niet bestaat.
![]() |
![]() |
#1443 | |
|
![]() Citaat:
![]() en de volgende ![]()
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 3 januari 2010 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik respecteer uiteraard ook uw mening, al deel ik haar niet waar het - nomaals met alle respect - uw onberedeneerde en onpraktische, pro-Belgische idealisme betreft. Nee hoor. Steeds meer mensen delen die mening. Ooit wel eens een bijeenkomst van het Vlaams Nationaal Zangfeest bijgewoond? Die zalen zitten tot de nok gevuld met mensen die maar één gedachte hebben: weg uit dit land.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 3 januari 2010 om 22:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1445 |
Banneling
|
![]() Het Vlaams Nationaal Zangfeest is elk jaar een grotere flop. Vroeger waren daar meerdere tienduizenden mensen aanwezig. Nu enkele duizenden. Zulke oudbollige 'zangfeesten' zijn voorbijgestreefd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 | |
|
![]() Citaat:
ik moet met schaamrood toegeven dat ik me moet dwingen om door de reacties van een aantal mensen hier, niet anti-Nederlands te worden. Vooral de pedante houding van de meeste Nederlanders hier (jij bent een frisse uitzondering) zal menig minder standvastig Vlaming/Belg aanzetten om samenwerking tussen België en Nederland als een slechte zaak te beginnen zien. En persoonlijk kan ik ze geen ongelijk geven. Mensen zoals de meesten hier zorgen voor een polarisatie van de discussie en werken, zoals ik al eerder heb gezegd, contra-productief. Als je meent dat ik voor de zaak gewonnen ben, heb je het wel totaal verkeerd voor zulle.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 3 januari 2010 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 |
Europees Commissaris
|
![]() Oh. En u spreekt uit ervaring?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1449 |
Europees Commissaris
|
![]() Het ANZ houdt ook dit jaar weer een Vlaams Nationaal Zangfeest en wel op 28 februari a.s. Het wordt opnieuw een strijdbaar Zangfeest waar het publiek onder het motto 'Vlaanderen aan zet' in verbondenheid de Vlaamse liederenschat kan zingen en complexloos zijn identiteit uitdragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 | |
|
![]() Citaat:
Wat dat betreft hebben zij die ons uiteendrijven hier hun taak serieus genomen. Maar enfin, aan mij niet besteedt ![]() vergis je overigens niet in wie Nederlands is. Niet iedereen met een oranje vlaggetje is een NL zulle ![]()
![]() |
![]() |
#1451 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De peiling over de mogelijk staatsvorm kun je hier vinden: http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=5678 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zingen ze trouwens allemaal op die Zangfeest? Geen "Tien om te Zien" liedjes en geen liedjes �* la Monza, De Mens en andere Gorki, neem ik aan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1455 |
Europees Commissaris
|
![]() Poeh en dat zegt een Franstalige wiens antenne al op 'la France' gericht is. Weet u wat oubollig is? Het eerbetoon en de bloemenhulde aan het Napoleontische monument van Waterloo!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 |
Banneling
|
![]() Neen, maar geef toe. Op het ANZ is het het altijd hetzelfde publiek van 'ons kent ons'. Dat is gewoon zo. Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen er nog zullen zitten als de 'boom'-generatie uitgestorven is.
Laatst gewijzigd door system : 3 januari 2010 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is verwarrend. Wat vermoedelijk (voor sommigen) ook de bedoeling is.
![]() |
![]() |
#1458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 | |
|
![]() Citaat:
30 jaar geleden toen ik er aan meegedaan heb was het voor de meesten van ons eigenlijk een zangfeest. Zoals ik het nu zie is het eerder een politiek feest.
![]() |
![]() |
#1460 |
Europees Commissaris
|
![]() Het artistieke programma wordt ingevuld door onder anderen sopraan Cristel De Meulder, die 'Het jonge jaar' en 'Hoe schoon de morgendauw' zal zingen, twee liederen van Lodewijk Mortelmans op tekst van Guido Gezelle. Op die manier wordt ook de 180ste verjaardag van één van de grootste Vlaamse dichters luister bijgezet. Ook Micha Marah verleent haar medewerking. Zij zal niet alleen enkele kinderliedjes brengen tijdens het Kinderzangfeest, maar ook Vlaanderen en de Vlaamse Rand bezingen in 'Als je maar Vlaming bent' en 'Ik hou van alle zes'. Deze 73ste editie van het Vlaams Nationaal Zangfeest laat ook één van de mooiste Marialiederen horen: 'Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen' werd precies honderd jaar geleden gecomponeerd door Lodewijk De Vocht op tekst van August Cuppens. Voorts wordt ook de 25 jaar geleden overleden Vlaamse componist Herman Roelstraete herdacht. Het Zangfeestkoor zingt ingetogen 'Vlaanderen alleen' in een meerstemmige zetting van Juliaan Wilmots. Zoals vanouds staan ook heel wat klassieke samenzangliederen op het programma, naast kleinkunstliederen die zich ook perfect voor samenzang lenen.
|
![]() |
![]() |