Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ?
Ja 47 45,63%
Neen 56 54,37%
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2010, 10:29   #1441
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Ik vroeg dus om bewijslast tegen mij waaruit blijkt dat ik iets heb tegen Joden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 10:32   #1442
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilad Bekijk bericht
Hehe

Laat ons het dan even de democratie België hebben:

-"geen racistisch beleid"
Bestaat ook niet in Israël maar wel in de zogenaamde 'bezette gebieden'. Vraag eens aan de Palestijnen en de omringende Arabische landen waarom er geen Joden mogen wonen in Gaza, op de Westoever en in de rest van het M-O. Waarom mogen 1,5 miljoen Arabieren wel in Israël wonen maar geen Jood elders. Qua racisme heeft België inderdaad een eind afgelegd. Maar daar heeft het ook de tijd toe gehad, want sinds 1945 geen oorlog meer. Israël is al 62 jaar in oorlog. Hoe het vroeger in België aan toeging daar kan ik talloze voorbeelden van geven. Geen leuk verhaal.

-"openheid over kernprogramma"
Lees maar mee: De Crem: "Kernwapens op basis Kleine Brogel" om enkele dagen later te zeggen: "De Crem heeft zijn riskante uitspraak al ingezien en zegt intussen dat het om een verspreking gaat. Hij beweert dat hij bedoelde dat België meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband."
Onzin natuurlijk, daar liggen al vele jaren kernkoppen maar dat mogen we niet weten.

-"geen bezette gebieden"
België bezet al sinds 1920 de Oostkantons. Duits-België met Eupen en Sankt Vith. In 1940 werd het tijdelijk ingelijfd bij het Derde Rijk en werden de Duitse Belgen opnieuw Duitsers en ingelijfd bij het Duitse leger. In 1945 annexeerde België opnieuw dat stukje Duitsland.

- "eerlijke processen"

In België? Zaak Van Noppen? Smeergeld Affaire SP? Vetsmelterij en de zaak van de kippenpest? Enz..

Redenen genoeg om talloze VN-resoluties aan te besteden, denk je ook niet? Hoe zit het met de 'voorbeeldfunctie' van België?
Ja maar in Israël zijn het joden en dat maakt het allemaal veel erger.
Oud 29 juli 2010, 10:57   #1443
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Shei uit mensen met jullie moe te maken. Roodhaar en Common sense tappen uit het-zelfde vat.
Waar gaat het eigenlijk om.
Voor mij: ik wil gewoon dat Israel met al zijn hebben en houen op DEZELFDE MANIER
wordt behandeld als ALLE ANDERE NATIES, globaal gezien. Maar begin je daarover, dan
wordt er snel geschreeuwd dat andere naties dus niet het onderwerp zijn. Op dat ogenblik wéét ik dat ik het met de een of andere cel heb te maken van de een of andere organisatie die zich vet vreet aan dit conflict.
Ik sta altijd open voor logica en een beschaafd gesprek, maar als Dinges terugkrabbelt van wat hij oorspronkelijk gezegd heeft, en om het vooral niet te moeten erkennen 5 pagina's lang op de man begint te spelen... Tja, dan is zijn redekracht volledig weg.
Oud 29 juli 2010, 10:58   #1444
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Nog niets gevonden neem ik aan? (het kan dan ook niet anders)
Oud 29 juli 2010, 10:59   #1445
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hehe

Bestaat ook niet in Israël maar wel in de zogenaamde 'bezette gebieden'. Vraag eens aan de Palestijnen en de omringende Arabische landen waarom er geen Joden mogen wonen in Gaza, op de Westoever en in de rest van het M-O. Waarom mogen 1,5 miljoen Arabieren wel in Israël wonen maar geen Jood elders. Qua racisme heeft België inderdaad een eind afgelegd. Maar daar heeft het ook de tijd toe gehad, want sinds 1945 geen oorlog meer. Israël is al 62 jaar in oorlog. Hoe het vroeger in België aan toeging daar kan ik talloze voorbeelden van geven. Geen leuk verhaal.

Lees maar mee: De Crem: "Kernwapens op basis Kleine Brogel" om enkele dagen later te zeggen: "De Crem heeft zijn riskante uitspraak al ingezien en zegt intussen dat het om een verspreking gaat. Hij beweert dat hij bedoelde dat België meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband."
Onzin natuurlijk, daar liggen al vele jaren kernkoppen maar dat mogen we niet weten.

-"geen bezette gebieden"
België bezet al sinds 1920 de Oostkantons. Duits-België met Eupen en Sankt Vith. In 1940 werd het tijdelijk ingelijfd bij het Derde Rijk en werden de Duitse Belgen opnieuw Duitsers en ingelijfd bij het Duitse leger. In 1945 annexeerde België opnieuw dat stukje Duitsland.

- "eerlijke processen"

In België? Zaak Van Noppen? Smeergeld Affaire SP? Vetsmelterij en de zaak van de kippenpest? Enz..

Redenen genoeg om talloze VN-resoluties aan te besteden, denk je ook niet? Hoe zit het met de 'voorbeeldfunctie' van België?
Daar heb je wel wat gelijk, België is dan ook totaal geen voorbeeld te noemen en is dan ook niet meer dan een constructie van Engeland.
Oud 29 juli 2010, 11:29   #1446
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Raketten bedoeld voor Libanon, hè? Die leuzen zijn bedoeld tegen Hezbollah, niet tegen burgers. Althans, dat is wat ik denk. Goed Engels trouwens voor hun leeftijd!
Hopeloos. Hopeloos. En hopeloos.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 12:03   #1447
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Maar goed, ik vat kort samen voor u:

Ten eerste, u weet hoe uistekend het niveau van Engels in Israel is, ook bij kinderen. Israel heeft nooit het bestaan van deze foto's ontkent.
Ten tweede, bommen voor Hezbollah, juist. Ik hoop dat u weet hoeveel mensen er bij deze bombardementen omkwamen en hoeveel percentage van die mensen er van Hezbollah waren.

Bommen "voor Hezbollah" dus:

Ik ga geen shockerende foto's posten over dezelfde bombardementen op Lebanon. Misschien moest Liberalist_NL er zelf tussen staan om de wreedheid te geloven, ipv het op een ziekelijke manier goed trachten praten.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 12:46   #1448
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heb je wel wat gelijk, België is dan ook totaal geen voorbeeld te noemen en is dan ook niet meer dan een constructie van Engeland.
Er is natuurlijk wel een verschil, en dat is de wijze waarop gelijk(w)aardige democratische landen volgens twee verschillende standaarden worden beoordeeld. Bij mijn weten werd België nooit veroordeeld door de Veiligheidsraad. Daarentegen wanneer Israël een wind laat regent het veroordelingen.

Een voorbeeld. Zoals je weet werd Israël in het Goldstone Rapport beschuldigd van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid. Korte tijd later werd Israël dan veroordeeld door de VN Mensenrechtenraad.

In hetzelfde Goldstone Rapport werd ook Hamas beschuldigd van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid. Echter, Hamas ontkwam aan een veroordeling door de VN Mensenrechtenraad. Dit tot grote woede en frustratie van Rochard Goldstone zelves. Lees: Goldstone slams UN resolution for failing to condemn Hamas [bron]

Wel ja, hoe komt dat dan? Ben Goerion noemde ooit een zoveelste resolutie van de United Nations die Israël veroordeelde 'any oom-shmoom resolution'. Oom shmoom is hebreeuws dialect vrij vertaald als United Nothing. Niks dus, van geen betekenis. Te bedenken dat van de 10 VN-resoluties van de Veiligheidsraad er zes over Israël gaan, is natuurlijk wel wat opvallend.

Laatst gewijzigd door gilad : 29 juli 2010 om 12:47. Reden: typfouten
gilad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 12:50   #1449
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er is natuurlijk wel een verschil, en dat is de wijze waarop gelijk(w)aardige democratische landen volgens twee verschillende standaarden worden beoordeeld. Bij mijn weten werd België nooit veroordeeld door de Veiligheidsraad. Daarentegen wanneer Israël een wind laat regent het veroordelingen.

Een voorbeeld. Zoals je weet werd Israël in het Goldstone Rapport beschuldigd van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid. Korte tijd later werd Israël dan veroordeeld door de VN Mensenrechtenraad.

In hetzelfde Goldstone Rapport werd ook Hamas beschuldigd van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid. Echter, Hamas ontkwam aan een veroordeling door de VN Mensenrechtenraad. Dit tot grote woede en frustratie van Rochard Goldstone zelves. Lees: Goldstone slams UN resolution for failing to condemn Hamas [bron]

Wel ja, hoe komt dat dan? Ben Goerion noemde ooit een zoveelste resolutie van de United Nations die Israël veroordeelde 'any oom-shmoom resolution'. Oom shmoom is hebreeuws dialect vrij vertaald als United Nothing. Niks dus, van geen betekenis. Te bedenken dat van de 10 VN-resoluties van de Veiligheidsraad er zes over Israël gaan, is natuurlijk wel wat opvallend.
Israel voert dan ook een actief beleid om weerstand in de kiem te smoren. Er is dus inderdaad een verschil, misschien zelfs té groot om België nog als vergelijkend element te gebruiken.
Oud 29 juli 2010, 12:51   #1450
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:

In hetzelfde Goldstone Rapport werd ook Hamas beschuldigd van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid. Echter, Hamas ontkwam aan een veroordeling door de VN Mensenrechtenraad. Dit tot grote woede en frustratie van Rochard Goldstone zelves. Lees: Goldstone slams UN resolution for failing to condemn Hamas [bron].
Staat nergens een verslag over het waarom?
Oud 29 juli 2010, 12:55   #1451
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hehe

-"geen bezette gebieden"

- "eerlijke processen"

Corrupuptie heerst er, en véél meer, in Israel.
Deze zaken zijn een procedureslag geweest en vooral er is niemand vermoord door de overheid (IDF) waarna dit staalhard wordt ontkend en zelfs de integriteit van het slachtoffer wordt besmeurd of de ziekelijke moorden goed te praten.

(wat is er trouwens met Van Noppen? )
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 13:04   #1452
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Corrupuptie heerst er, en véél meer, in Israel.
Deze zaken zijn een procedureslag geweest en vooral er is niemand vermoord door de overheid (IDF) waarna dit staalhard wordt ontkend en zelfs de integriteit van het slachtoffer wordt besmeurd of de ziekelijke moorden goed te praten.

(wat is er trouwens met Van Noppen? )
Over wat of wie heb je't dan met je 'Corrupuptie'?

Over Van Noppen, lees bv dit: De zaak Van Noppen: Codenaam Operatie Liegebeest: 'Er zijn serieuze blunders gemaakt' [bron]
Oud 29 juli 2010, 15:29   #1453
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Hopeloos. Hopeloos. En hopeloos.
U reageert slechts op de wat spraakmakendere berichten. Mijn nuances interesseren u totaal niet. Typische reactie van een extremist.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 15:33   #1454
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Over wat of wie heb je't dan met je 'Corrupuptie'?

Over Van Noppen, lees bv dit: De zaak Van Noppen: Codenaam Operatie Liegebeest: 'Er zijn serieuze blunders gemaakt' [bron]
Flaters in een onderzoek in zeldzame gevallen vergelijken met systematische en doelbewust ontkenning en doofpotoperaties na de moorden op ongewapende burgers en kinderen?

Naaaaah, daar trapt zelf geen kind in.
Oud 29 juli 2010, 15:39   #1455
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Flaters in een onderzoek in zeldzame gevallen vergelijken met systematische en doelbewust ontkenning en doofpotoperaties na de moorden op ongewapende burgers en kinderen?

Naaaaah, daar trapt zelf geen kind in.
Telkens ik vraag om wat feiten aan te halen, hoor ik opeens niks meer van je. Het wordt wat vervelend zo. Ben je wel zeker dat je in staat bent om deel te nemen aan een discussie? Anders ga gewoon buiten spelen met een bal ofzo?
Oud 29 juli 2010, 15:48   #1456
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Telkens ik vraag om wat feiten aan te halen, hoor ik opeens niks meer van je. Het wordt wat vervelend zo. Ben je wel zeker dat je in staat bent om deel te nemen aan een discussie? Anders ga gewoon buiten spelen met een bal ofzo?
Ik ga niet voor elke pijpekrul, al dan niet Hasbara aflosser, dezelfde feiten keer op keer herhalen.
Oud 29 juli 2010, 15:50   #1457
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga niet voor elke pijpekrul, al dan niet Hasbara aflosser, dezelfde feiten keer op keer herhalen.
Je insinuaties draaien op niets. Gewoon een standaard xenofoob ben je.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 15:52   #1458
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Als, jij een jood zou tegenkomen op straat zou je'm niet eens herkennen als jood, zo hard loop je over van stterotiepen en vooroordelen. En dat is maar goed ook.
Oud 29 juli 2010, 15:53   #1459
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U reageert slechts op de wat spraakmakendere berichten. Mijn nuances interesseren u totaal niet. Typische reactie van een extremist.
Ik heb zeer veel respect voor je nuances, maar Tamam heeft nu echt wel gelijk: het gaat er immers niet om voor wie ze bedoeld waren. Het draait erom dat
1. Het respectvolle en vredelievende leger kinderen betrekt bij hún oorlog (dat Hamas dat ook doet is geen rechtvaardiging).
2. De raketten hebben veel meer geraakt dan enkel Hezbollah-stellingen.
Oud 29 juli 2010, 16:09   #1460
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sta altijd open voor logica en een beschaafd gesprek, maar als Dinges terugkrabbelt van wat hij oorspronkelijk gezegd heeft, en om het vooral niet te moeten erkennen 5 pagina's lang op de man begint te spelen... Tja, dan is zijn redekracht volledig weg.
Waar zit je eigenlijk over te raaskallen mannetje ? Wat is jouw probleem ?
Zionhaat is de moderne vorm van jodenhaat ? Dat is nog altijd mijn mening. Ook als �*lle zionhaters niet noodzakelijk alle joden haten, is het toch dikwijls het excuus daarvoor.
Hopelijk is dit duidelijk genoeg voor jouw brein(tje)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be