![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben 1,70 klein. Dus 1 harrie = 170 centimeter, maar ook goed voor 10^44 microwezentjes. Zo zie je maar: getallen kunnen van alles zijn. Het hangt er maar van af hoe je het bekijkt. Het getal: 1 is volkomen willekeurig, even willekeurig als wat nu 1 meter is. Het kan willekeurig iets anders zijn. En hier gaat het dan om de toegepaste getallen, maar het geldt nog meer als abstract voor zichzelf. Wat is nu 1? Je kan net zo goed: 809321 = 1 noemen of 0,9875 = 1 Het is pure willekeur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want er wordt bij 5 niks opgeteld en bij 0 kan je niks optellen, want het is niks. Dus het heeft de vorm van een som, maar niet de inhoud. Het is dus de schijn die bedriegt. Het enige wat hier dan gezegd kan worden is dat het volgens de algemeen aanvaarde rekenkunde wel klopt. Maar daar is ook alles mee gezegd. We zijn hier niet met de kleuterschoolrekenkunde bezig, maar met diepere filosofie. En daarbij blijkt dat het rekenen met 0 anders is dan met de gewone echte getallen. Daar gaat het om. Niet of het klopt. Dus je moet wel bij de les blijven en er niet iets anders van maken. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al het geld is naar de Maffia en wij mogen doneren. Beter is het dus in harriechristus te geloven dan in onze grote Maffiabaas de Paus. Economie betekent: zuinigheid en niet spilzucht. Daarmee moeten we beginnen dan kan ik behalve rekenkunde ook nog taalles geven..... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus jij zegt: “1 harrichristus is 170cm groot, bijgevolg is 1 = 170” Zoals ik eerder al stelde, mij maak je niet wijs dat jij die dingen ook zelf gelooft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1445 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Neen, het gaat wel om het feit of het al dan niet klopt, want jij beweert dat mijn rekenregel niet zou kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een 1 bestaat uit delen (oneindig veel zelfs), die deze zelf is. Dus 1 is een oneindige veelheid. Ware dat niet zo dan zou 1 gelijk zijn aan 0, wat ook zo is. Dus 1 = 0 Dus 1 = oneindig Dus 1 = elk willekeurig getal. In zijn algemeenheid gezegd: alles is iets anders. Maar goed: dat is diepere filosofie en dat heb je niet op school geleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is 0 geen getal, maar oneindig juist wel. Daar gaat het over. Citaat:
Maar 0 + 5 = 5 ...... dat is geen som, want 5 blijft 5 en 0 blijft 0. Het is hetzelfde als : 0 + 5 = 0 + 5 Er verandert niks en is dus geen som. Het is een herhaling oftewel met een geleerd woord: een tautologie. Het is hetzelfde als: een aap = een aap mens = mens koe = koe dat is niks, een stomme herhaling. een aap = een dier een mens = een denkend wezen koe = een dier dat melk geeft dat laatste is juist en het eerste is zinloos Snappie?..... ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
oneindig (waarde en positie onbekend) is geen getal maar een benaderingswijze als ik het allergrootste of het allerkleinste of het getal zoek dat het dichtsbij een ander getal staat komt het begrip oneindig kijken geen getal dus een begrip. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarde is dus de algemeenheid van alle getallen, het getal in het algemeen. De positie is echter niet eindig, maar oneindig. Het is dus geen beperkte positie, maar een onbeperkte positie. 0 daarentegen is niks, geen aantal en dus ook geen getal. En omdat het niks is is het ook nergens te vinden. Nog nooit heeft iemand de positie van niks = 0 kunnen bepalen. Als zodanig is het niet 0, maar 1 en wel als idee. Citaat:
Als benadering bestaat er helemaal geen allerkleinste of aller grootste getal. Wat zou dat moeten zijn? Maar net zoals je weet wat 0 is, weet je ook meteen wat oneindig is. Het is er meteen en behoeft helemaal niet benaderd te worden. Dat is een verkeerd idee. Wat je wil benaderen dat is er al en dat openbaart zich in het weten daarvan. Citaat:
En er is helemaal geen getal dat het dichtst bij een ander getal staat. Elke afstand tussen 2 verschillende getallen is oneindig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pinksteren: de waarheid is de heilige geest in zijn oneindigheid en eeuwigheid, zowel als idee, als getal en als persoon: GOD te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1451 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zo is dan ook 2 = 3? ![]() Nochtans in deze post argumenteer je dat 0 geen getal kan zijn want anders zou 2 gelijk zijn aan 3. Citaat:
Nu zeg je plots dat hier geen probleem mee is. Alweer spreek je jezelf tegen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En wie zegt dat de uitkomst van een som niet gelijk mag zijn aan 1 van de elementen van de som? Da’s een beperking die jij hebt uitgevonden maar die in de wiskunde absoluut niet bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders verval je tot de Griekse Oergod: Chaos genaamd. Hier moet nu orde heersen: harriechristus genaamd. Citaat:
Ik zeg alleen dat 0 geen getal is, maar een abstract begrip, een idee. Citaat:
Ik heb daar geen moeite mee, noch vanuit de oneindigheid bekeken, noch vanuit 0 bezien. In beide gevallen mag van mij 2 = 3 wezen. Beiden zijn namelijk zowel 0 als ook oneindig. Het is maar hoe je het bekijkt zei Einstein al voordien..... ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt waarschijnlijk: 0 + 5 = 5
Het klopt niet omdat het geen echte som is, maar alleen de vorm heeft van de som, maar niet de inhoud. Citaat:
Het is een herhaling van hetzelfde. Zelfs als je het toch een som wilt noemen is het anders dan bijvoorbeeld: 4 + 2 = 6. En daar ging het om, dat het rekenen met 0 anders is dan met de gewone getallen. Citaat:
Zoals ook het bewustzijn dat de oneindigheid een getal is een verdere ontwikkeling is. En een beperking is wel dat een getal niet door 0 gedeeld mag worden. Ik zeg helemaal niet dat: 5 + 0 = 5 niet zou mogen. Ik zeg alleen dat het zinloos is, want niks nieuws oplevert, geen echte som is als andere sommen. Het is net als: een paard = een paard. Leuk, maar het stelt niks voor. Of je zou moeten denken dat hier dan 2 paarden zijn. Dan wordt het weer interessant..... ![]() Want dan wordt het: 1 paard = 2 paarden..... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1455 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een draad dankzij het getal 0 en getal 1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In den beginne was het "getal" en deze was 0.
Maar omdat deze 0 nog helemaal niks was en dus ook geen aantal kon zijn en dus ook geen getal, was het begin nog niet echt begonnen. Het was slechts een idee. Die 0 was nog niks en dus de ontkenning van zichzelf als het Niks van Niks = 1. Pas deze was het ware eerste getal als het ware Oerbegin. 0 = 1, zo is het begonnen. Ware dat niet zo: wie zou de 0 dan kunnen kennen als hij niet 1 was als eerste. Eerste = 1, dat zie je zo meteen. De 0 heeft nog nooit iemand gezien, noch ooit kunnen denken of hij moet ook 1 wezen. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1458 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Da's al even erg als je vorige stelling waaruit volgde dat je een lege fruitmand niet kan vullen. Rare wereld die van jou en je microbeestjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat is nochtans exact wat je hierboven beweert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet wel goed lezen: het hangt van de context af. ![]() ![]() ![]() Citaat:
Je moet niet alles door elkaar heen gooien om mij zand in de ogen te willen strooien. |
||
![]() |
![]() |