![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een leger is geen kloosterorde natuurlijk. En dan blijft de vraag of het wel kan dat de volgelingen van een vijandig leger hier in hun legeroutfit de pasfoto opgaan. Langs de ene kant is het wel handig, zo zijn ze meteen herkenbaar voor de veiligheidsdiensten en de bevolking en weet je welk vlees je in de kuip hebt. Maar het blijft wel discriminatie tgo diegenen die niet met hun favoriet hoofddoeksel de pasfoto op mogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Sikhs hangen een redelijk pragmatisch geloof aan. 1 van de stelregels is, als ze ergens willen blijven waar 1 van hun geloofsgeboden verboden zijn, dat ze het mogen omzeilen. Trouwens, een tulband behoort niet tot de 5 Kakkaars. Citaat:
Kesh, ongeknipt ,maar verzorgd haar- vandaar de Kangha, de kam. De Kacha is een onderbroek die voor mannen en vrouwen gelijk is. De Kara , wat hier omschreven is als stalen armband, is eigenlijk een overblijfsel van het gekende pantser in Indië. Hier zullen we de Sikh vooral een roestvast stalen armbandje zien dragen, en niet de onderarmbepantserende geharde en getemperde plaat. De Kirpan is een verantwoordelijkheid. De Sikh zijn het tegenovergestelde van de Moslims (vandaar dat ze zoveel ambras hebben in Indië). Terwijl de moslims ter vuur en ter zwaard MOETEN bekeren, mogen de Sikhs het niet. Alleen puur vrijwillige bekering mag. Dwang is uit ten boze. De Kirpan, kan gaan van een pennenmes, tot een 2 handig slagzwaard, naar gelang de voorkeur van de drager in combinatie met de lokatie waar de drger leeft. Maar de voorwaarde is dat de drager het wapen goed kan gebruiken, en alleen ter verdediging van onschuldigen zal inzetten. Maar eenmaal in gebruik is er eigenlijk niks kwa regels. Hoe weet ik dit. Vilvoorde heeft een redelijk grote Sikh gemeenschap en 1 van de weinig Sikh tempels in België. Als ik zou zeggen dat er weinig problemen zijn in die omgeving met jongeren, zou U me geloven? De enige uitzondering is de regelmatig overvallen Paki nachtwinkel(die ferm haram is trouwens), waar de overvallers nog nooit een tulband of een orange bandana (zie je regelmatiger) hebben gedragen....
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 december 2011 om 23:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ooit eens een artikel in de krant gelezen over een sikh, die zich verhaalde op z'n religieuze dracht, maar protesteerde omdat 'm door de flikken beboet werd omdat ie zonder helm op z'n brommer rondtoerde. Kreeg wel ongelijk van de rechter. ![]() Citaat:
Heb zelf ook nog nooit gehoord of gelezen van sikhs, die zich zoals langtenige moslims of hun agressieve offspring gedragen, gezien geweldloosheid een van hun religieuze pijlers is. Ja, als we mochten kiezen tussen die 2 bevolkingsgroepen hier, vermoed ik dat de sikhs met stip onze voorkeur zouden krijgen en terecht. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 december 2011 om 23:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 |
Minister
|
![]() Die Belgische overheid is echt helemaal van de pot gerukt.
"Wat is de definitie van onbetwistbare religieuze reden?" De overheid heeft geen ene moer te maken met mijn religie. Zij hebben niet te vragen naar mijn religie. Of staat die soms tegenwoordig op het identiteitsbewijs? En het is is totaal niet aan de overheid om dan uit te maken of ik wel of niet juist de regels van mijn religie zou opvolgen. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden: het zijn onbetwistbaar (immers kritiek op islam zit al in het verdomhoekje) de Mohammedanen die onbetwistbare religieuze reden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wet is er sinds '91, vóór '91 w�*ren er natuurlijk géén nonnen, of droegen geen hoofddings? Integendeel, juist wel, decennia eerder, in '91 liepen nonnen al niet meer rond met die enorme kappen, zodoende...1 + 1 is nog steeds 2, geen hond die zich laat wijsmaken dat die wet er óók voor de kattelieken kwam. Geen enkele katteliek m�*g trouwens zijn/haar hoofd bedekken voor 'n pasfoto, enkel nonnen...en die dragen geen kappen meer!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Nazi-geleerden hadden destijds al ver gevorderde en onderbouwde studies die wezen op de gevaren van het roken. Gezien de huidige anti-rook hetze waren de nazis dus pioniers inzake het creeren van een gezonde en rookvrije omgeving die nu tegenwoordig zo alom geprezen is. Een nuance dus dat de nazi-doctrine niet zo verwerpelijk was als men ons zou willen doen geloven. Is dit ook komaf maken met het binaire denken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 26 december 2011 om 03:42. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stelling 1: alle nonnen zijn katholiek Stelling 2: niet alle katholieken zijn non Stelling 1: alle moslima's zijn islamitisch Stelling 2: niet alle moslima's zijn een geestelijke Bemerkt u het verschil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind iedere dergelijk verbod verkeerd. En jij? Citaat:
Indien iemand 1 goed voorstel doet zal ik nooit besluiten dat die zijn voorstellen per definitie allemaal goed zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 | ||||||
Banneling
|
![]() We kunnen dus besluiten dat jij opmerkingen maakt waarvan je niet kan/wil/durft uitleggen wat de bedoeling is, en die geen enkele argumentatie bevat.
Citaat:
Ik hou het bij mijn definitie voor racisme, omdat het discours hetzelfde is. Citaat:
Citaat:
Uit de reactie op dit forum blijkt dat het eerder degenen, die al uitgemaakt hebben wat de oorzaak is voor criminele daden, zijn die tegen een echt wetenschappelijk onderzoek zijn. Citaat:
Citaat:
Ik heb dus nog een concreet voorbeeld te goed, waar ik onterecht het racist-label gebruik. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1451 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat voor mij belangrijk is, is dat de overheid seculier is. Daarom moet er een scheiding zijn tussen overheid en religie. De overheid moet elke religie en levensovertuiging gelijk behandelen. Daarom is het Te Deum een inbreuk op die scheiding. Citaat:
Opdat de wet alle religies gelijk zou behandellen doet het er niet toe welke gelovigen die religieuze reden inroepen. Het doet er wel toe dat dit voor alle religies geldt. Aangezien deze wet voor alle religies gelijk geldt, is er geen sprake van dat één religie anders behandeld wordt.. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1345 Maar misschien moeten we het gedogen van de uitzondering op de arbeidswetgeving voor de katholieke kerk, die vrouwen mag uitsluiten voor het priesterambt, eens herzien. Laatst gewijzigd door artisjok : 26 december 2011 om 07:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook zijn ze religieus zeer tolerant (in theorie), daar hun regels aangeven dat ze ieder gewoon moeten laten doen, zolang ze de zwakkeren niet lastig vallen. Citaat:
Eneuh, het restaurant Red Fort in Vilvoorde is dik in orde.
![]() |
![]() |
#1453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, er zijn nonnen-ordes die wel interacteren in de samenleving, maar zowat altijd in een ondersteunende , helpende rol. Een moslima die een hoofddoek eist op plekken waar het net niet gewenst is, da's een ander verhaal. En ja, de Katholieke kerk discrimineerd ook vrouwen. Da's ook niet goed. Ze kunnen beter een voorbeeld nemen aan de Angelicanen dan. Maakt het dat beter dan de Islam vrouwen degradeerd tot baarmoeders, die maar een halve moslim man waard zijn, geestesziek en voorbestemd te branden in de hel, tenzij haar man een ferme voorspraak maakt bij Allah....
![]() |
![]() |
#1454 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat erover of de overheid seculier is. Daarom moet er een scheiding zijn tussen overheid en religie. De overheid moet elke religie en levensovertuiging gelijk behandelen. Daarom is het Te Deum een inbreuk op die scheiding. Citaat:
Feit is dat we de uitzondering op de arbeidswetgeving voor de katholieke kerk gedogen, die vrouwen mag uitsluiten voor het priesterambt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt wel gelijk als U de Katholieke kerk op de korrel neemt.
Maar de rest is gewoon gezeik.
![]() |
#1456 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat erover of de overheid seculier is. Daarom moet er een scheiding zijn tussen overheid en religie. De overheid moet elke religie en levensovertuiging gelijk behandelen. Daarom is het Te Deum een inbreuk op die scheiding. Feit is dat we de uitzondering op de arbeidswetgeving voor de katholieke kerk gedogen, die vrouwen mag uitsluiten voor het priesterambt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het veranderd niks aan de hele situatie nietwaar. De jonge Marokkaan die als topicstart is gebruikt heeft nog steeds vrij lage jobkansen.... Nu ik er aan denk, hoe groot zijn de jobkansen van een uitgetreden non?
![]() |
![]() |
#1458 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat scheelt er dat jij pertinent weigert om te reageren op wat ik wel schrijf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Mensen zoals U" , niet " Artisjok heeft gekozen voor partij/politicus X" Ik moet niet weten voor wie U gekozen hebt. Ik wil het zelfs niet weten. En wat U schrijft is 90% getrol of gezeik. De 10% die ik nog aanvaard, krijgt een reactie. Die U zoals hierboven duidelijk gemaakt wordt, voor 90% gevolgd word door gezeik of getrol.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 26 december 2011 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij is het om het even waarin mensen geloven. Dat is hun keuze.Waarom is dit gezeik en getrol? |
|
![]() |
![]() |