Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2019, 09:44   #1441
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Dat zou heel mooi zijn.

Nu luisteren de wetenschappers in deze naar de politici van wie ze afhankelijk zijn voor subsidies voor hun projecten.

Leg eens je oor te luisteren bij exacte wetenschappers wanneer je door de omerta heen breekt.
Schrijf eens een project voor VLAIO of FWO de laatste tijd.

Veel wetenschap is er niet meer aan. Het is vooral een heel groot deel valorisatie.

Ergerlijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 09:50   #1442
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zo werkt dat niet in lobbycratie. Gaan die wetenschappers de verkiezingscampagne van die politici helpen bekostigen?

De wetenschap benadrukt ook al jaren de gevaren van roken. Buiten elke keer wat meer taksen heffen is de politiek er ook niet in geslaagd om roken aan banden te leggen.
Dat roken was vooral slecht voor een bepaalde minderheid.
De klimaatverandering is slecht voor iederéén !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 10:09   #1443
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Roken was slecht voor iedereen. Ganse generaties hebben geleefd in een wolk van tabaksrook zelfs al rookten die zelf niet.
Ik heb nog de tijd meegemaakt dat er overal werd gerookt Zelfs in een bureel van 20m² was het niet zelden dat daar 3 van de 4 bedienden kettingrokers waren. Overal kon je de rook snijden tot zelfs in vliegtuigen reisbussen en treinen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2019 om 10:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 10:18   #1444
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dus er is een meerderheid voor wie roken goed is?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 10:21   #1445
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ook over kernenergie en CO2?
Dat is niet politiek correct dussssss..........
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:03   #1446
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus er is een meerderheid voor wie roken goed is?
Er is een 99,9 % meerderheid voor wie de klimaatverandering slecht is en slechter wórdt.
De klimaatbetogers willen iedereen en vooral de politiekers bewust maken van de gevolgen v.d. klimaatproblemen.
Die problemen raken ons NU nog niet veel maar het verbetert er niet op.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:16   #1447
eno2
Banneling

Standaard

Greta is a vegan!!!!!!!!!!!!!!!

Waarheid gaat in de mond van 16-jarig autistisch meisje

Citaat:
...is de politiek er ook niet in geslaagd om roken aan banden te leggen.
Quatsch

Een belachelijk iets om te (durven) zeggen. Soit. Next.

DE politiek deed al veel om CO2 aan banden te leggen maar niet snel en ambitieus genoeg.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 maart 2019 om 11:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:28   #1448
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Drs. P - Knolraap en lof, schorseneren en prei

https://www.youtube.com/watch?v=QifjuJNF7Io
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:33   #1449
eno2
Banneling

Standaard

De grappigste thuis zeker?
Oud 11 maart 2019, 11:40   #1450
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heilige Greta bid voor ons, arme zondaars
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:51   #1451
eno2
Banneling

Standaard

Er was een opvallende overeenkomst tussen haar actie en die van de Parkland survivors en het doet me veel plezier dat haar schoolstaking werd geïnspireerd door de Parkland-activisten ....

Citaat:
De tiener met het paardenstaartje is over de hele wereld gevierd als een model van vastberadenheid, inspiratie en positieve actie. Nationale presidenten en corporate executives staan ??in de rij om door haar bekritiseerd te worden, van aangezicht tot aangezicht. Haar skolstrejk för klimatet-banner is vertaald in tientallen talen. En het meest opvallende is dat de eenling nu allesbehalve alleen is.
Op 15 maart, wanneer ze terugkeert op de kasseien (zoals ze bijna elke vrijdag heeft gedaan in regen, zon, ijs en sneeuw), zal het een boegbeeld zijn voor een enorme en groeiende beweging. De wereldwijde klimaatstaking van deze vrijdag is een van de grootste milieu-protesten die de wereld ooit heeft gezien
"Het is geweldig", zegt ze. "Het is meer dan 71 landen en meer dan 700 plaatsen en telt. Het neemt nu erg toe, en dat is heel erg leuk. "

Haar ouders waren de proefkonijnen. Ze ontdekte dat ze opmerkelijke overredingskrachten had en haar moeder stopte met vliegen, wat een zware impact had op haar carrière. Haar vader werd vegetariër. Ze voelden zich niet alleen opgelucht door de transformatie van hun voorheen rustige en norse dochter, maar ze werden ook overtuigd door haar redeneringen. "Door de jaren heen raakte ik zonder argumenten", zegt haar vader. "Ze liet ons steeds documentaires zien en we lezen samen boeken. Daarvoor had ik echt geen flauw idee. Ik dacht dat we het klimaatprobleem hadden opgelost, "zegt hij. "Ze heeft ons veranderd en nu verandert ze heel veel andere mensen. Er was geen enkele aanwijzing in haar jeugd. Het is niet te geloven. Als dit kan gebeuren, kan alles gebeuren. "

De klimaatstaking werd geïnspireerd door studenten van de Parkland-school in Florida, die uit de klas liepen in protest tegen de Amerikaanse wapenwetten die het bloedbad op hun campus mogelijk maakten. Greta maakte deel uit van een groep die iets dergelijks wilde doen om het bewustzijn over klimaatverandering te vergroten, maar ze konden het niet eens worden. Afgelopen zomer, na een recordhittegolf in Noord-Europa en bosbranden die het Zweedse land tot aan de Noordpool verwoestten, besloot Thunberg het alleen te doen. De eerste dag was 20 augustus 2018.

Het meisje dat ooit in wanhoop was verzonken, is nu een baken van hoop. De een na de ander, veterane activisten en grijze wetenschappers hebben haar beschreven als het beste nieuws voor de klimaatbeweging in tientallen jaren. Ze werd geprezen in de VN, ontmoette de Franse president, Emmanuel Macron, deelde een podium met de Europese Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en werd geloofd door de Duitse bondskanselier Angela Merkel.
Je zou denken dat dit het verpletteren gewicht van de wereld op de schouders van de 16-jarige zou leggen, maar ze beweert geen druk te voelen. Als 'mensen zo wanhopig zijn op hoop', zegt ze, dan is dat niet de verantwoordelijkheid van haar of de andere stakers.
"Het kan me niet schelen of wat ik doe - wat we doen - hoopvol is. We moeten het hoe dan ook doen. Zelfs als er geen hoop meer is en alles hopeloos is, moeten we doen wat we kunnen. Ze lijkt niet in staat tot de cognitieve dissonantie die andere mensen toestaat om te klagen over wat er gebeurt met het klimaat op een minuut, dan een steak te eten, een auto te kopen of het volgende weekendje weg te vliegen . Hoewel Thunberg gelooft dat politieke actie veel zwaarder weegt dan individuele veranderingen in consumentengewoonten, leeft ze haar waarden. Ze is veganist en reist alleen met de trein naar het buitenland.

(Over gemanipuleerd worden... door Rentzhog bv....) =>Zodra ze merkte dat hij haar naam zonder haar toestemming had gebruikt, kapte ze alle banden met het bedrijf en heeft ze sindsdien gezworen nooit geassocieerd te worden met commerciële belangen. Haar familie zegt dat ze nooit is betaald voor haar activiteiten. In een recent interview verdedigde Rentzhog zijn acties, weigerde hij Greta te hebben geëxploiteerd en zei dat klimaatverandering, en niet winst, zijn drijfveer was.

Ik verwachtte toen ik begon dat als dit groot wordt, er veel haat zal zijn, "zegt ze. "Het is een positief teken. Ik denk dat dat komt omdat ze ons als een bedreiging zien. Dat betekent dat er iets is veranderd in het debat en we maken een verschil. "

Ze houdt haar huiswerk bij en staat volgens haar vader in de top vijf van haar klas.

"Ik denk dat we alleen het begin zien. Ik denk dat verandering aan de horizon is en dat de mensen opkomen voor hun toekomst. " zegt ze nog.
,
https://www.theguardian.com/world/20...ings-go-i-cant

(Snelle 'vertaling' met behulp van GT.)

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 maart 2019 om 11:52.
Oud 11 maart 2019, 11:51   #1452
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Roken was slecht voor iedereen. Ganse generaties hebben geleefd in een wolk van tabaksrook zelfs al rookten die zelf niet.
Ik heb nog de tijd meegemaakt dat er overal werd gerookt Zelfs in een bureel van 20m² was het niet zelden dat daar 3 van de 4 bedienden kettingrokers waren. Overal kon je de rook snijden tot zelfs in vliegtuigen reisbussen en treinen.
Zelfs de houtkachel rookte mee.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:56   #1453
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Quatsch

DE politiek deed al veel om CO2 aan banden te leggen maar niet snel en ambitieus genoeg.
ik blijf het pervers vinden, die adoratie voor een 16 jarig meisje, door een oude man die droomt van het penetreren van een 14 jarig meisje.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:18   #1454
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Quatsch

Tja, als men in de euforisch-manische fase zit ...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:27   #1455
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, en dat is ook het aantrekkelijke aan kinderlijk redeneren en dromen hé, je kan een ideaalbeeld naar voor schuiven, zonder enige consequentie van de realiteit.
gewoon koken/etenke spelen.

een volwassen politiek beleid is echter een kwestie van keuzes maken, hier kost koken geld. dus moet er ander beleid geschrapt worden om een (nieuw) klimaatbeleid te financieren.

waar wil je schrappen Boduo? pensioenen? gehandicaptenzorg? onderwijs?
wie gaat de rekening van klimaatbeleid betalen, da's de grote mensen vraag.
Kinderen die kinderlijk zijn belachelijk vinden is wel normaal als de volwassenen volwassen zijn ook maar niets vinden.

Je doet nu ook alsof er maar één politieke weg is. Maar dat is ridicuul. Pure propaganda. Er moet niets geschrapt worden. Zolang het normaal is dat grote multinationals niets hoeven te betalen zitten we vast.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 maart 2019 om 12:29.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:31   #1456
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Daar kan ik nog inkomen, .
Daar kan ik nog inkomen, dat jij in de meest absurde dingen kan inkomen.

Wat ik over de auteur van zo'n voorstel denk, laat ik in het veilige midden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 maart 2019 om 12:34.
Oud 11 maart 2019, 12:34   #1457
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Kinderen die kinderlijk zijn belachelijk vinden is wel normaal als de volwassenen volwassen zijn ook maar niets vinden.

Je doet nu ook alsof er maar één politieke weg is. Maar dat is ridicuul. Pure propaganda. Er moet niets geschrapt worden. Zolang het normaal is dat grote multinationals niets hoeven te betalen zitten we vast.
ik schreef net "aantrekkelijk" over die kinderlijke gedachtengang, ik schreef nergens belachelijk. dat is jouw bewoording.

ok multinationals moeten betalen. ik ga mee in uw gedachtengang.

wat denk je van een aanslagvoet van 30% ?

en wat vind jij nu sociaal of aanvaardbaar of zelfs haalbaar om alle consumentenproducten met 30% in prijs te verhogen?

leg het eens uit Steven.

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2019 om 12:34.
Oud 11 maart 2019, 12:50   #1458
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht

1)Die multinationals gaan dat doorrekenen aan hun klanten. Als ze al geen banen schrappen en andere dingen die de kleine man en de maatschappij veel geld gaan kosten.
2)Er zal sowieso een verhoging van belastingen op energie aan te pas komen terwijl brandstof en elektriciteit al onverantwoord hoog belast worden. Over het "onvermijdelijke" rekeningrijden zullen we maar zwijgen.
3)Bijkomende verplichtingen inzake isolatie e.a.
4)....

Zie het onder ogen: klimaatmaatregelen gaan de kleine man veel geld kosten voor een verwaarloosbaar resultaat.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 11 maart 2019 om 12:58.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 13:08   #1459
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik blijf het pervers vinden, die adoratie voor een 16 jarig meisje, door een oude man die droomt van het penetreren van een 14 jarig meisje.
Zou hij zijn stuifmeel nu nog niet kwijt zijn?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 13:09   #1460
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou hij zijn stuifmeel nu nog niet kwijt zijn?
compleet verdord lijkt hij al wel een hele tijd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be