Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2025, 13:47   #1441
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Gij zijt een Trumpist????? Het levende bewijs van "Als een leugen maar vaak genoeg herhaald wordt zijn er altijd een hoop mensen die overtuigd zijn dat het de waarheid is.
In feite zegt ge nu dat Amerikanen zo stom zijn dat ze zelfs niet kunnen tellen, gelijk van welke staat ze zijn, en dat alle rechtbanken en controleurs fraudeurs er zijn...Schoon volk in Amerika....
Ik weet niet maar Obama die in mijn ogen (en die van zowat iedereen I guess) VEEL populairder was dan Biden behaalde in 2008 69 en in 2012 66 miljoen stemmen.

Biden zou dan in 2016 maar liefst 81(!) miljoen stemmen gehaald hebben.

Ik heb nog steeds geen overtuigende verklaring daarvoor gezien.

Je kan argumenteren dat er 15 miljoen extra stemmen bijkwamen als 'anti-trump' stemmen wat gezien de enorme mediaheisa misschien niet absoluut onmogelijk is.

Maar toch.. Biden had ivgm Obama geen grassroots campagne, er is geen enkele groep kiezers mij bekend waar hij populairder was dan Obama en die 81 miljoen stemmen zijn een absoluut record.

En dan is er natuurlijk het onontkenbare gegeven dat de amerikaanse verkiezingen absoluut niet fraudebestand zijn met hopen staten waar geen identificatie nodig is, massive mail-in ballots usw. (dat kan door beide partijen misbruikt worden natuurlijk).

Ik ga er ergens vanuit dat de Amerikaanse verkiezingen sowieso enorm fraudegevoelig zijn en ik ga er eveneens vanuit dat de politieke klasse (in het algemeen) niet bepaald veel moreel gehalte heeft om daar geen misbruik van te maken.

I.e. je moet niet bepaald een 'Trumpist' zijn om vragen te stellen bij verkiezingsresultaten in het bijzonder in de VS imo. Je moet eerder behoorlijk naief zijn om te denken dat dat allemaal eerlijk verloopt, enkel en alleen een blik op de spelregens van het spel geven al aan dat het niet eens ontworpen is om 'eerlijk' te zijn. Eerder ontworpen om fraude makkelijk te maken. En de resultaten in 2020 zijn dan op veel vlakken zo een outlier dat ze extra verdacht zijn. (waarmee absoluut niet gezegd kan worden dat die van 2024, 2016, 2012 or whenever WEL fraudeloos zouden zijn overigens)

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 januari 2025 om 13:52.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 01:21   #1442
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

De laatste daad van Biden tijdens zijn presidentschap. Een dag voor de inauguratie van Trump leden van de Biden crime familie vergeven voor hun misdaden.

Naam: IMG_20250121_011727.jpg
Bekeken: 309
Grootte: 221,1 KB

Over 'moreel gehalte' van de VS politieke klasse gesproken. Onbestaande in de praktijk.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 januari 2025 om 01:23.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 05:26   #1443
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zagen een opgeluchte Meneer Biden afscheid nemen....

Er was blijkbaar zelfs weer de inachtneming van de traditionele afscheids-theedrink van de inkomende- en uitgaande Presidentiele koppels....

Al met al weer een enigszins normale overgang tussen Presidenten wat de vorige keer,met dezelfde personen in omgekeerde posities,niet doorging.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2025 om 05:27.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 07:57   #1444
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De laatste daad van Biden tijdens zijn presidentschap. Een dag voor de inauguratie van Trump leden van de Biden crime familie vergeven voor hun misdaden.

Bijlage 120500

Over 'moreel gehalte' van de VS politieke klasse gesproken. Onbestaande in de praktijk.
De schaamte voorbij.
Oud 21 januari 2025, 08:20   #1445
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De schaamte voorbij.
Inderdaad. Maar veel kans dat Trump net hetzelfde zal doen. Massa-immigratie en doorgeslagen 'progressiviteit' hebben de westerse samenlevingen ferm naar de kloten geholpen en het grootste tuig aan de macht gebracht.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 januari 2025 om 08:22.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 09:15   #1446
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Bijlage 120500

Dat is nu toch van een egoisme en domheid die moeilijk te bevatten is.

Allez, rol de rode loper anders nog meer uit voor Trump om vrienden en familie de komende 4 jaar (of meer?) te laten doen waar ze zin in hebben, ongeacht of het legaal is of niet, omdat een presidentieel pardon er toch zit aan te komen.

Ik snap wel dat em die wilt beschermen tegen een wraakzuchtige opvolger die zelf niet veel aantrekt van de regels, maar dat doet ge niet door "ne waiver" te geven die het rechtsysteem de facto buitenspel zet.

Bon, ik hoop dat iedereen dezelfde verontwaardiging had bij Trump's pardons (papa Kushner bvb.) en de komende pardons die ongetwijfeld nog zullen volgen...
Oud 21 januari 2025, 09:18   #1447
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Inderdaad. Maar veel kans dat Trump net hetzelfde zal doen. Massa-immigratie en doorgeslagen 'progressiviteit' hebben de westerse samenlevingen ferm naar de kloten geholpen en het grootste tuig aan de macht gebracht.
Hoe in godsnaam heeft "Massa-immigratie en doorgeslagen 'progressiviteit'" ervoor gezorgd dat "het grootste tuig aan de macht gebracht"?

Leg dat eens uit?

"mensen zijn kwaad owv progressiviteit en migratie, waardoor ze op een eikel stemmen"?

Zoiets?.........
Oud 21 januari 2025, 10:18   #1448
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hoe in godsnaam heeft "Massa-immigratie en doorgeslagen 'progressiviteit'" ervoor gezorgd dat "het grootste tuig aan de macht gebracht"?

Leg dat eens uit?

"mensen zijn kwaad owv progressiviteit en migratie, waardoor ze op een eikel stemmen"?

Zoiets?.........

Ik denk dat je wel beter weet dan dat.

In het Amerikaans kiessysteem heb je nu eenmaal maar de keuze uit twee opties. En optie 1 hier was duidelijk een keuze voor verderzetting van 'progressiviteit en massa-immigratie' dus kiezen veel mensen voor optie 2.

Moeilijk is dat toch niet? Voor velen zal het wel de klassieke keuze tussen 'minste van 2 evils zijn geweest'.

Je moet imo al compleet verblind zijn en aan Trump Derangement Syndroom leiden om niet in te zien dat voor een meerderheid Trump een kleiner kwaad leek dan Harris zonder dat je daarvoor een fan van Trump moet zijn.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 21 januari 2025 om 10:18.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 10:38   #1449
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

In het Amerikaans kiessysteem heb je nu eenmaal maar de keuze uit twee opties. En optie 1 hier was duidelijk een keuze voor verderzetting van 'progressiviteit en massa-immigratie' dus kiezen veel mensen voor optie 2.

Moeilijk is dat toch niet? Voor velen zal het wel de klassieke keuze tussen 'minste van 2 evils zijn geweest'.

Je moet imo al compleet verblind zijn en aan Trump Derangement Syndroom leiden om niet in te zien dat voor een meerderheid Trump een kleiner kwaad leek dan Harris zonder dat je daarvoor een fan van Trump moet zijn.
is ook altijd mijn overtuiging geweest, er werd vooral tegen Harris gestemd en niet zozeer pro Trump, wat ik trouwens tenvolle kan begrijpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 10:46   #1450
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allez, rol de rode loper anders nog meer uit voor Trump om vrienden en familie de komende 4 jaar (of meer?) te laten doen waar ze zin in hebben, ongeacht of het legaal is of niet, omdat een presidentieel pardon er toch zit aan te komen.

Ik snap wel dat em die wilt beschermen tegen een wraakzuchtige opvolger die zelf niet veel aantrekt van de regels, maar dat doet ge niet door "ne waiver" te geven die het rechtsysteem de facto buitenspel zet.

Bon, ik hoop dat iedereen dezelfde verontwaardiging had bij Trump's pardons (papa Kushner bvb.) en de komende pardons die ongetwijfeld nog zullen volgen...
geen geloof in de rechtsstaat dus
Oud 21 januari 2025, 11:08   #1451
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

Mja, dat willen we allemaal graag geloven...

Maar het klopt niet dat de afgelopen administratie "de meest progressieve pro-migratie" regeerperiode was in de geschiedenis van de VS. Harris was geen extreem-linkse kandidate he (dat zijn Sanders, AOC,...) en was veel minder progressief dan pakweg Clinton of Obama. Democraten waren al wat opgeschoven naar rechts & center (AOC & Sanders zijn halve outcasts binnen de democraten).

Dus, dit klopt dan niet he. De overwinning van Trump wegzetten als een tegenreactie tegen een veel te progressieve democratische beleidspad, is geen juiste weergave van de situatie.
Oud 21 januari 2025, 11:09   #1452
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wie bedoel je, Biden of ik?
Oud 21 januari 2025, 11:29   #1453
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En het begint al. Trump geeft landverraders ‘pardon’.

Insurrection is vanaf nu toegestaan in de USA.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 januari 2025 om 11:31.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 11:32   #1454
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trump pardoneert landverraders.
Rechtsstaat?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 11:39   #1455
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Trump pardoneert landverraders.
Rechtsstaat?

2 maten 2 gewichten he
Oud 21 januari 2025, 11:40   #1456
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Wie bedoel je, Biden of ik?
alle onschuldigen zekers
Oud 21 januari 2025, 11:45   #1457
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 maten 2 gewichten he
Zelfbediening als je aan de macht bent, is de meest normale zaak van de wereld. Dat is intrinsiek menselijk.
Oud 21 januari 2025, 11:55   #1458
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
alle onschuldigen zekers
je zei "geen geloof in de rechtsstaat dus"

Ik lees dat als:

ofwel: "je hebt dus geen geloof in de rechtsstaat"
ofwel: "hij (Biden) heeft dus geen geloof in de rechtsstaat"

Hoe bedoelde je het?
Oud 21 januari 2025, 11:56   #1459
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, dat willen we allemaal graag geloven...

Maar het klopt niet dat de afgelopen administratie "de meest progressieve pro-migratie" regeerperiode was in de geschiedenis van de VS. Harris was geen extreem-linkse kandidate he (dat zijn Sanders, AOC,...) en was veel minder progressief dan pakweg Clinton of Obama. Democraten waren al wat opgeschoven naar rechts & center (AOC & Sanders zijn halve outcasts binnen de democraten).

Dus, dit klopt dan niet he. De overwinning van Trump wegzetten als een tegenreactie tegen een veel te progressieve democratische beleidspad, is geen juiste weergave van de situatie.
De gemiddelde Amerikaan denkt daar anders over, en de kiezer heeft altijd gelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 januari 2025 om 11:57.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 11:58   #1460
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
2 maten 2 gewichten he
De verontwaardiging over Biden's pardon is helemaal terecht.
Waar is de verontwaardiging over Trump's pardons (inclusief die van zijn 1e termijn).

Of is het dat wat je bedoelde met 2 maten 2 gewichten?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be