Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2025, 13:20   #1441
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En???
Dat de Poetin-trollen blijk geven van een diep verlangen om onder een dictatuur te leven, ook al leven ze nu en hier onder een (weliswaar niet “perfecte”) democratie. Dat vind ik feitelijk een mentaliteit die je soms bij slaven terugvindt. Sommige mensen zijn bang voor vrijheid.
Ik wil aan geen kanten in Rusland wonen, ben je gek.

Maar als we een oorlog moeten voeren omdat ze een dictatuur zijn dan gaan we veel werk hebben, Rusland wil niets meer dan wat de VS ook zou gedaan hebben in dezelfde situatie. Voor jou is dat een oorlog en een miljoen doden waard, awel, niet voor mij.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 3 maart 2025 om 13:20.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 13:22   #1442
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Schitterend:

https://www.facebook.com/share/v/15j...ibextid=wwXIfr
Oud 3 maart 2025, 13:26   #1443
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is in het Washingtonse White House surrealistisch geworden. Niets van wat je normaal zou mogen verwachten bestaat nog. Het abnormale is nu het normale.
Wat is normaal? Was het normaal onder Biden, of Obamba?

Misschien is het vandaag wel normaal en is uw normaal-sensor verkeerd aangesloten of gekalibreerd?
Oud 3 maart 2025, 14:02   #1444
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Maar als we een oorlog moeten voeren omdat ze een dictatuur zijn dan gaan we veel werk hebben, Rusland wil niets meer dan wat de VS ook zou gedaan hebben in dezelfde situatie. Voor jou is dat een oorlog en een miljoen doden waard, awel, niet voor mij..
Ik heb ook nergens beweerd dat wij “zouden moeten” oorlog voeren tegen de Russen. Ik wil doodeenvoudig politiek zo weinig mogelijk met Russen te maken hebben. Om de simpele reden dat het de facto een oppressief regime is dat zich dreigend gedraagt tegenover zijn directe Europese buurlanden en tegenover de EU al evenzeer. Het gekke is dat het land niet eens beantwoordt aan de gangbare norm om als “grootmacht” te kunnen beschouwd worden. Daarvoor is zijn jaarlijks Bruto Nationaal Product (BNP) veel te klein (kleiner dan dat van één EU-land, namelijk Italië, volgens de statistieken van zowel het IMF als die van de Wereldbank).
Oud 3 maart 2025, 14:29   #1445
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook nergens beweerd dat wij “zouden moeten” oorlog voeren tegen de Russen. Ik wil doodeenvoudig politiek zo weinig mogelijk met Russen te maken hebben. Om de simpele reden dat het de facto een oppressief regime is dat zich dreigend gedraagt tegenover zijn directe Europese buurlanden en tegenover de EU al evenzeer. Het gekke is dat het land niet eens beantwoordt aan de gangbare norm om als “grootmacht” te kunnen beschouwd worden. Daarvoor is zijn jaarlijks Bruto Nationaal Product (BNP) veel te klein (kleiner dan dat van één EU-land, namelijk Italië, volgens de statistieken van zowel het IMF als die van de Wereldbank).
Wat wil je dan wel zeggen met betrekking op deze oorlog?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 15:12   #1446
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wil je dan wel zeggen met betrekking op deze oorlog?
M.b.t. tot deze oorlog die Rusland tegen Oekraïne begonnen is in februari 2022 kan ik slechts dit zeggen:
a) Rusland kan zich deze oorlog tegen zijn buurland slechts permitteren om de eenvoudige reden dat het de beslissing is van één man, Vladimir Poetin.
b) Aangezien het land een autoritair regime is, dus zonder serieuze oppositie, rustig kan het beslissen om meer dan 7% van zijn BNP te besteden aan zijn krijgsmacht. Vergelijk dat maar eens met hetgeen de EU-staten aan hun defensie besteden.
c) Aangezien dit land economisch een dwerg is zal het zich wellicht in de loop van dit jaar door zijn exorbitante militaire uitgaven volkomen in de prak rijden.
Oud 3 maart 2025, 15:13   #1447
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat riedeltje kennen we ondertussen wel Eikenboom, we vergeten wel naar europese normen van de bodemschatten mee te tellen hé, er is geen enkel land die zoveel onder de grond heeft zitten als de Russen, nu doe maar verder Poetin lacht zich een kriek met de naïviteit van het europese gedachtegoed dat zij de wereldpolitiek gaan beheersen en leiden, het zal eerder lijden zijn.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 15:33   #1448
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De europese leiders zijn uiteraard een bende kleine kinderen, die na een aantal waarschuwingen en wat tikken op hun bek, eindelijk beginnen beseffen dat ze wat beter hun best moeten doen willen ze nog iets betekenen op internationaal vlak.

Trump heeft gelijk als hij zegt dat ze jaren hun defensie verwaarloosd hebben. Hij heeft ook gelijk als hij zegt dat het een bende pussy's zijn. Maar zelf is m niet veel beter, ok hij heeft die kogel gekopt en is toen gewoon recht gestaan, hij doet al beter dan menig Europees leider zou doen.

Waar hij geen gelijk heeft is Zelensky een pussy noemen, die gast heeft de dikst kloten van allemaal. Zelf onze uber macho Puttin is een watje vergeleken met hem, die zit veilig in zijn bunker.

Als ik lees dat er weer schepen of instalaties gesaboteerde zijn deze keer in Gotland, en kabels vernield worden, dan vraag ik mij af wanneer we eens een Russische Bear uit het luchtruim knallen als die hem weer eens in NAVO luchtruim waagt, gewoon zonder waarschuwing, raket erin en laat maar naar beneden donderen.

Waarom die schepen nog drijven die die kabels beschadigd hebben is mij ook een absoluut raadsel. Bemanning oppakken wegens spionage en fusilleren. Boot aan de ketting en niet meer terug geven. Tonen dat ge er niet mee lacht dus.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 16:41   #1449
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De VS zijn een land van hebzuchtige, nietsontziende graaikapitalisten.
µ
µ
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 16:41   #1450
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 19:11   #1451
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Amai, dat kan tellen qua veralgemening. Al ooit in de VS geweest? Amerikanen leren kennen? Met Amerikanen te maken gehad?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 19:28   #1452
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De europese leiders zijn uiteraard een bende kleine kinderen, die na een aantal waarschuwingen en wat tikken op hun bek, eindelijk beginnen beseffen dat ze wat beter hun best moeten doen willen ze nog iets betekenen op internationaal vlak.

Trump heeft gelijk als hij zegt dat ze jaren hun defensie verwaarloosd hebben. Hij heeft ook gelijk als hij zegt dat het een bende pussy's zijn. Maar zelf is m niet veel beter, ok hij heeft die kogel gekopt en is toen gewoon recht gestaan, hij doet al beter dan menig Europees leider zou doen.

Waar hij geen gelijk heeft is Zelensky een pussy noemen, die gast heeft de dikst kloten van allemaal. Zelf onze uber macho Puttin is een watje vergeleken met hem, die zit veilig in zijn bunker.

Als ik lees dat er weer schepen of instalaties gesaboteerde zijn deze keer in Gotland, en kabels vernield worden, dan vraag ik mij af wanneer we eens een Russische Bear uit het luchtruim knallen als die hem weer eens in NAVO luchtruim waagt, gewoon zonder waarschuwing, raket erin en laat maar naar beneden donderen.

Waarom die schepen nog drijven die die kabels beschadigd hebben is mij ook een absoluut raadsel. Bemanning oppakken wegens spionage en fusilleren. Boot aan de ketting en niet meer terug geven. Tonen dat ge er niet mee lacht dus.
Er is daar één land dat moed heeft getoond en tegen zulk een “anker-sleper” drastisch is opgetreden: Finland. Zij hebben zulk een kabelvernietiger gedwongen te stoppen, naar een Finse haven gesleept en daar aan de ketting gelegd. De Finnen hebben (net als de Polen en de Balten) een flinke historische ervaring met de Russen en als het erop aankomt kunnen ze hard bijten.
Oud 3 maart 2025, 20:49   #1453
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wie vroeger nooit geklaagd heeft dat de VS geregeerd werd door lafaards, toen dat overduidelijk het geval was, heeft geen recht van spreken over de huidige lafaard.
OK.

Ik ga me inhouden dan.

Ik heb wel lopen betogen tegen de Golfoorlog van Bush Jr., maar moet ook toegeven dat ik de val van Saddam Hoessein nog altijd niet betreur.

Maar telt "voortschrijdend inzicht" nog, of is dat overboord gekieperd nu we aan "Make America Great Again" begonnen zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 21:28   #1454
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Maar als we een oorlog moeten voeren omdat ze een dictatuur zijn dan gaan we veel werk hebben, Rusland wil niets meer dan wat de VS ook zou gedaan hebben in dezelfde situatie. Voor jou is dat een oorlog en een miljoen doden waard, awel, niet voor mij.

.
Als Oekraïner zou ge dus wel graag hebben dat uw land steun kreeg in de strijd tegen Russificatie ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 21:43   #1455
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Stel je voor dat Churchill in 1944 in de Oval Office was ontboden en dat Roosevelt en zijn vice hem de mantel zouden uitvegen dat hij best wat dankbaarder had mogen zijn. En dat hij mocht vergeten dat de Amerikanen troepen zouden sturen en dat hij Hitler maar niet had moeten dwarszitten.

Dat is in feite de scene die een nest beotiërs hier zit toe te juichen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 3 maart 2025 om 21:45.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 22:25   #1456
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Stel je voor dat Churchill in 1944 in de Oval Office was ontboden en dat Roosevelt en zijn vice hem de mantel zouden uitvegen dat hij best wat dankbaarder had mogen zijn. En dat hij mocht vergeten dat de Amerikanen troepen zouden sturen en dat hij Hitler maar niet had moeten dwarszitten.

Heel juist, er zitten verscheidene lompe idiote Putin lovers op het forum.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2025, 23:30   #1457
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Heel juist, er zitten verscheidene lompe idiote Putin lovers op het forum.
En jullie zijn dus fan van een van de meest corrupte landen, da kan ook tellen hoor, en laat ons niet vergeten dat ge met een valse en sluwe komische acteur te maken hebt.
Dat oranjeman daar iets tegenover zet die niet zijn oorlog is en wetende dat slappe joe daar begonnen is met van alles en nog wat uit te delen zonder garantie om er iets van terug te zien lijkt het mij normaal dat hij eisen stelt, hij weet ook wel dat die zelensky niet te vertrouwen is.
Oranjeman heeft de centen nodig om zijn land herop te bouwen dat hij heeft ge erft van slappe joe.
Arm europa als ze ooit een cent gaan terug zien van hetgeen ze erin gestoken hebben.
Om terug te komen op die lompe idiote kunnen we de rollen omdraaien.
Wij zijn hier toch al uitgemaakt voor blokkers, homohaters, nazi's, vrouwenhaters, putinlovers, enz.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2025, 04:25   #1458
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Spot on.

Maar uw analogie klinkt nog beter in hun oren en bezorgt hen op Pavlov'se wijze rillingen over hun rug.

Laatst gewijzigd door hamac : 4 maart 2025 om 04:26.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2025, 04:35   #1459
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
En jullie zijn dus fan van een van de meest corrupte landen, da kan ook tellen hoor, en laat ons niet vergeten dat ge met een valse en sluwe komische acteur te maken hebt.
Dat oranjeman daar iets tegenover zet die niet zijn oorlog is en wetende dat slappe joe daar begonnen is met van alles en nog wat uit te delen zonder garantie om er iets van terug te zien lijkt het mij normaal dat hij eisen stelt, hij weet ook wel dat die zelensky niet te vertrouwen is.
Maar man toch, een overgroot deel van de fondsen is de VS niet uitgegaan. Men heeft Oekraïne veelal verouderde wapens/munitie gegeven die aan vervanging toe waren. Die fondsen hebben het Amerikaans wapenarsenaal gemoderniseerd.

Citaat:
Oranjeman heeft de centen nodig om zijn land herop te bouwen dat hij heeft ge erft van slappe joe.
LOL
Net een clip'ke van op Fox gezien waar Trump’s Sec of Agriculture Brooke Rollins komt te vertellen dat de oplossing voor de hoge prijs van eieren is om achter in de tuin een paar kippen te houden.

Laatst gewijzigd door hamac : 4 maart 2025 om 04:36.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2025, 08:41   #1460
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zult ge u geloofwaardig moeten wapenen, ook met kernwapens. Al de rest is speekselverspilling, been there seen that.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be