Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2025, 15:19   #1441
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgens de laatste update op HLN.be (23u) zouden ze vrijgelaten zijn, behalve plusdingske, en Dany Goessens. Die slapen in jail vannacht.
https://www.hln.be/ninove/onderzoek-...aten~ac18a614/
"Ook schepenen Malika Sclacmender en Dany Goessens vrijgelaten na verhoor"

https://www.hln.be/ninove/ook-schepe...nove~aa591433/

En daar staan onze Belgicisten dan weer met lege handen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 mei 2025 om 15:22.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 15:27   #1442
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn allemaal Belgen, Xeno. We hebben de politici die we verdienen, namelijk diegene die we zelf verkiezen.

Jammer genoeg heeft men in Ninove de weegschaal wat willen 'helpen' door een foefel-circuit op te zetten om het Blok te bevoordelen.

In 2023 heeft men een vergelijkbaar foefel-circuit in Wallonië aangepakt, tot veroordeling toe van de betrokken CDH'ers. Ik hoop dat men dit voorval in Vlaanderen even rigoureus onderzoekt en dat dit net als toen voor de rechter komt.
Wel, ik kijk al uit naar de rechtszaken.
Oud 21 mei 2025, 15:40   #1443
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt verdomd veel op de heksenjacht die justitie jarenlang op Trump hield.

Gaat nergens over, non issues en komt als een boemerang terug.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 15:41   #1444
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ben benieuwd naar de veroordelingen in eerste aanleg en de vrijspraak op het beroepshof.

Want je begrijpt dat als het gerecht mensen opsluit in de cel daar enige verantwoording moet op volgen.
's Morgens worden meegepakt voor verhoor en die zelfde avond of de dag erna naar huis mogen is in uw misdaadromantisch hoofd al heel wat he.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 16:13   #1445
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U loopt voor op de rechtspraak Panda.
Neen, in tegenstelling tot de quasi hysterische reacties vanuit de extreem-rechtse hoek die de Ninoofse bende op voorhand de absolutie wil geven wil ik gewoon wachten op het verdere verloop van het onderzoek. We zitten nog in de eerste 48u, er is zelfs nog geen beslissing of er een aanstelling van een onderzoeksrechter komt.

Maar de fanbase van de Bruine partij wacht daar niet op : zelfs hun hoofdman Tom zat al conspiracy verhaaltjes rond te strooien. En is niet alleen op zijn bakkes gegaan, hij heeft zichzelf daarmee belachelijk gemaakt.

Citaat:
In Ninove is er nog geen uitspraak ,laat staan een veroordeling voor gefoefel.
Niemand beweert dat, waarom trap je een open deur in ? Denk je dat dat intelligent overkomt of zo ?

Citaat:
Maar voor een Belgicist is elke Vlaamsgezinde natuurlijk bij voorbaat schuldig
.

Ondergetekende Belgische burger wacht met enig ongeduld, maar veel vertrouwen, het verdere onderzoek af en we horen wel of er dan al dan niet reden is tot vervolging. Het is niet omdat de verdachten lid zijn van een fascistische partij, dat zij boven de wet staan, boven elke verdenking, en dat zij bij vermoedens van valsheid in geschrifte straffeloosheid genieten.

We leven hier niet in een bananen republiek.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 mei 2025 om 16:14.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 16:16   #1446
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wel, ik kijk al uit naar de rechtszaken.

Me too
Oud 21 mei 2025, 16:18   #1447
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
's Morgens worden meegepakt voor verhoor en die zelfde avond of de dag erna naar huis mogen is in uw misdaadromantisch hoofd al heel wat he.
Het kan nog beter, volgens skobe is dat iets om achteraf onder de Alte Kameraden nog eens mee te lachen.

Altijd dikke LOL met die gasten.
Oud 21 mei 2025, 16:30   #1448
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan nog beter, volgens skobe is dat iets om achteraf onder de Alte Kameraden nog eens mee te lachen.

Altijd dikke LOL met die gasten.
Terwijl we het Horst Wessel lied zingen hé Panda.

We hebben de tekst van Erika ook aangepast naar Malika…

Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 mei 2025 om 16:31.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 16:57   #1449
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Terwijl we het Horst Wessel lied zingen hé Panda.
Ik denk niet dat Tömmchen en PhDW het leuk vinden als buitenstaanders te weten komen dat Blokkers het Horst Wessel lied zingen. Dus : omerta.

Citaat:
We hebben de tekst van Erika ook aangepast naar Malika…
Waarom zou iemand dat doen ? Dat is gewoon een marslied dat in elke codex van Leuven of Gent staat. Ga dat niet bezoedelen met verwijzingen naar nazi liederen zoals het Horst Wessel lied aub...
Oud 21 mei 2025, 17:17   #1450
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me too
En al bezig met de gaskamers luchtdicht te maken, ge kunt die veroordeelde misdadigers toch niet laten leven hé, vooral dat het Vlaams Belangers zijn. Waar gaat ge nu uw gas aankopen nu er geen goedkoop Russisch meer te verkrijgen is panda beertje aka peter 1962.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 21 mei 2025 om 17:20.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 17:53   #1451
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

De ringleader heeft het ook aan zijn been.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250521_95574042
Citaat:
Ook de burgemeester van Ninove, Guy D’haeseleer, is uitgenodigd voor een verhoor in het kader van het onderzoek naar mogelijke verkiezingsfraude in Ninove. Dat bevestigt het parket woensdag. Het gaat om een uitnodiging om een verklaring af te leggen, zo werd uit goede bron vernomen. D’haeseleer wordt dus niet verhoord als verdachte.
Oud 21 mei 2025, 17:55   #1452
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We leven hier niet in een bananen republiek.
daar heb ik zo mijn twijfels over

maja wie ben ik
Oud 21 mei 2025, 18:16   #1453
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De ringleader heeft het ook aan zijn been.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250521_95574042
Die arme sukkelaar heeft beslist dat hij dat nog niet aankan...

Citaat:
Burgemeester Guy D’haeseleer krijgt uitnodiging voor verhoor, “maar gezondheidstoestand laat het niet toe”: dit weten we over het onderzoek naar de verkiezingsfraude in Ninove

In het onderzoek naar de verkiezingsfraude zijn de plusdochter van burgemeester Guy D’haeseleer en een tweede schepen vrijgelaten. Ze mochten beschikken na verhoor. Zes andere partijleden werden gisterenavond na uren ondervraging al vrijgelaten. “Mijn cliënt had het totaal niet zien aankomen. Het was een complete verrassing”, reageert één van de advocaten van de verdachten. Volgens het parket kreeg burgemeester Guy D’haeseleer nu ook een uitnodiging voor verhoor, maar zijn advocaat Piet Noe zegt dat D’haeseleer op dit moment “medisch ongeschikt is om verhoord te worden”. Ook D’haeseleer zelf bevestigt dat zijn gezondheidstoestand dat nog niet toelaat.

Parket Oost-Vlaanderen voerde samen met de Federale Gerechtelijke Politie Oost-Vlaanderen (FGP) de voorbije maanden intensief onderzoek naar mogelijke fraude bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen in Ninove. Het opsporingsonderzoek, gericht op valsheid in geschrifte, gebruik van valse stukken en inbreuken op de kieswetgeving heeft geleid tot de arrestatie van acht verdachten. Iedereen mocht inmiddels beschikken na verhoor.

Acht personen gearresteerd

Op dinsdagochtend 20 mei werden in totaal zeven personen gearresteerd door de speurders van de FGP en meegenomen voor verhoor. Op basis van deze verhoren en de nieuwe elementen die daarbij naar boven kwamen, werd in de loop van de dag nog een achtste persoon gearresteerd. Alle verdachten bevinden zich in entourage van Forza Ninove. Ze worden verdacht van valsheid in geschrifte, gebruik van valse stukken en inbreuken op de kieswetgeving.

Dat ze gisteren werden opgepakt, maakte volgens de advocaat van een van de gearresteerden wel indruk. Hij was kandidaat op de Forza-lijst tijdens de verkiezingen. “Ik denk dat iedereen die uit zijn bed wordt gehaald door de politie zou schrikken en dat was ook hetzelfde voor mijn cliënt”, zegt advocaat Amélie Vandenberghe. “Hij had het totaal niet zien aankomen. Het was een complete verrassing.”

Ook na zijn verhoor blijft de man elke mogelijke betrokkenheid bij schriftvervalsing ontkennen. “Mijn cliënt is gisteren uitgebreid verhoord, maar hij betwist tot op vandaag alle aantijgingen. We hebben dan ook het volle vertrouwen in het verder opvolgen van het dossier. Maar we moeten ook het onderzoek nu verder afwachten.” Ook andere advocaten van andere gearresteerden die onze redactie heeft kunnen contacteren, zeggen dat hun cliënten alle aantijgingen rond mogelijke fraude ontkennen.

Het Openbaar Ministerie besliste in de loop van dinsdagavond om zes verdachten te laten beschikken. Twee verdachten bleven gearresteerd.
Twee laatste verdachten mogen beschikken

Vandaag oordeelde het parket dat de verdere vrijheidsberoving van de twee laatste verdachten, schepen Malika Sclacmender en schepen Dany Goessens, niet langer nodig is om het onderzoek verder te kunnen voeren. Dit wil echter niet zeggen dat een eventuele toekomstige strafrechtelijke vervolging niet langer zou kunnen worden ingesteld.

Volgens onze informatie werd de plusdochter van D’haeseleer vandaag opnieuw een uur lang verhoord door de speurders. “Ze mag naar huis en ontkent ook maar iets te maken te hebben met de betichtingen.” Dat zegt Filip De Reuse, de nieuwe advocaat van Malika Sclacmender (21). “Mijn cliënte reageerde emotioneel. De voorbije weken waren al zeer lastig voor haar met de gezondheidstoestand van Guy.” Sclacmender zou proberen antwoorden hebben op alle vragen over vervalste doktersbriefjes en was bij momenten emotioneel. Na afloop van haar nieuwe ondervraging mocht ze beschikken. De politie bracht haar terug naar huis, in Ninove.

De verhoren brachten een heel aantal nieuwe elementen aan het licht. Op basis daarvan zal in de komende periode het onderzoek verder worden gezet. De mogelijke strafrechtelijke verantwoordelijkheid van alle betrokkenen zal verder onderzocht worden.
https://www.hln.be/ninove/burgemeest...nove~aa591433/

Vraagje : als Choco zelf beslist dat hij medisch nog niet in staat is om een paar vragen van de speurders te beantwoorden, gaat Choco dan al in staat zijn om zijn functie als burgemeester terug op te nemen ? Of is zijn onvermogen zuiver opportunistisch ?

In elk geval : de volgende gemeenteraad van Ninove gaat vuurwerk geven ! Eigenlijk zou men dat beter uitzenden zodat we mee kunnen genieten van het spektakel.
Oud 21 mei 2025, 18:20   #1454
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik heb het nooit meegemaakt, als ik vroeger opgepakt werd wist ik gewoonlijk wel dat het grof geschat 4 a 8 maanden ging duren alvorens ik terug thuis was.
Oud 21 mei 2025, 19:26   #1455
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vraagje : als Choco zelf beslist dat hij medisch nog niet in staat is om een paar vragen van de speurders te beantwoorden, gaat Choco dan al in staat zijn om zijn functie als burgemeester terug op te nemen ? Of is zijn onvermogen zuiver opportunistisch ?
Zijn onvermogen is helemaal niet opportunistisch.
Er was al een hele tijd gezegd dat zijn herstel maanden ging duren.

Zelfs een journalist die een heel kort telefonisch gesprek had met hem zei dat hij heel zwak klonk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 19:41   #1456
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Ik ben verbaasd dat Ninove een Waalse PS stad blijkt te zijn

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 19:47   #1457
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik ben verbaasd dat Ninove een Waalse PS stad blijkt te zijn
Dieu D’haeseleer en zijn Bende van Ninove

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 mei 2025 om 19:48.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 20:09   #1458
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je komt hier de moord op 16.000 kinderen goedpraten?

Fan van Dutroux zeker?
Hamas is de oorlog begonnen.

Ze kunnen de oorlog ook op elk moment stoppen, door zich over te geven.

Als er dode kinnekes zijn, is dat dus 100% voor rekening van Hamas.
Oud 21 mei 2025, 20:11   #1459
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom pakt het gerecht, de politie en de overheid ook niet zo kordaat de moslim criminelen aan?

Men moet me niet verwijten van pro Blok of eender welke partij sinds er toch geen echte liberalen meer bestaan. Al die politieke rimram kan me bitter weinig schelen. Maar hier stel ik me toch vragen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2025, 20:39   #1460
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Waarom pakt het gerecht, de politie en de overheid ook niet zo kordaat de moslim criminelen aan?

Men moet me niet verwijten van pro Blok of eender welke partij sinds er toch geen echte liberalen meer bestaan. Al die politieke rimram kan me bitter weinig schelen. Maar hier stel ik me toch vragen.
Ieder zichzelf respecterende mens stelt zich hier vragen over. Het is de zoveelste "operatie beschadiging", niet meer niet minder. En eigenlijk zou ik willen dat de rechter nieuwe verkiezingen beveelt. Best mogelijk dat Forza dan 60% haalt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be