Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2023, 12:35   #14661
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dit kan niet genegeerd worden.

Algemene vaccinatie NU !


Wereldgezondheidsorganisatie ziet "zorgwekkende tendensen wat het coronavirus betreft" in aanloop naar de winter
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09...aar-de-winter/
Tot welk doel? We weten dat het vaccin niks afdoet tegen transmissie van het virus.
Beter zou zijn, nu massaal de jeugd het laten opdoen nu het nog zomer is. (Sterkere immuniteitssysteem dan in winter) en de oudjes zolang op te sluiten. Dit is eigenlijk wat ze vorige keer al hadden moeten doen. Maar welke winkel mocht als eerste terug open? De hobbywinkel voor Opa en de breiwinkel voor oma. En ondertussen de jeugd maar opsluiten.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 13:55   #14662
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Tot welk doel? We weten dat het vaccin niks afdoet tegen transmissie van het virus.
Beter zou zijn, nu massaal de jeugd het laten opdoen nu het nog zomer is. (Sterkere immuniteitssysteem dan in winter) en de oudjes zolang op te sluiten. Dit is eigenlijk wat ze vorige keer al hadden moeten doen. Maar welke winkel mocht als eerste terug open? De hobbywinkel voor Opa en de breiwinkel voor oma. En ondertussen de jeugd maar opsluiten.
Ik ben van Pukkelpop teruggekomen met Corona. Ik ben wel geen jeugd, maar daar liep wel vnl jeugd rond, dus met een beetje Chance…
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 14:27   #14663
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Zijn de vaccins ondertussen aangepast ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 14:27   #14664
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze geven niet eens cijfers, “het stijgt”, “het neemt toe” en “het vermeerdert”
Zo'n beetje als de uitleg van de Witte dat de Vl onafhankelijkheid dichterbij komt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 16:20   #14665
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.871
Standaard

Tot een paar weken geleden had ik nog een lichte twijfel, vaccinatie of niet. Maar er is een opflakkering en binnen een paar weken ga ik naar verschillende Aziatische landen. Heb vandaag beslist dat ik mijn vaccinatie neem voor ik vertrek.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 16:35   #14666
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tot een paar weken geleden had ik nog een lichte twijfel, vaccinatie of niet. Maar er is een opflakkering en binnen een paar weken ga ik naar verschillende Aziatische landen. Heb vandaag beslist dat ik mijn vaccinatie neem voor ik vertrek.
Je zou beter vlug nog naar een drukke beurs gaan en zorgen dat je covid krijgt, dat is de beste covid bescherming voor je reis.

Eerlijk gezegd ga je naar landen waar veel ergere ziektes zijn, ik ken er verschillende die daar aan een virus zijn dood gegaan. Het is een beetje belachelijk om je dan zorgen te maken over covid.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 17:49   #14667
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je zou beter vlug nog naar een drukke beurs gaan en zorgen dat je covid krijgt, dat is de beste covid bescherming voor je reis.

Eerlijk gezegd ga je naar landen waar veel ergere ziektes zijn, ik ken er verschillende die daar aan een virus zijn dood gegaan. Het is een beetje belachelijk om je dan zorgen te maken over covid.
Het is niet de covid zelf alleen maar verscheidene van die Aziatische landen kunnen van de ene dag op de andere hardere regels stellen. Ik kan niet voorzien hoe het binnen 3-4 weken zal zijn.

Afgezien daarvan weegt de balans voor mij toch door de vaccinatie te doen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 17:58   #14668
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is niet de covid zelf alleen maar verscheidene van die Aziatische landen kunnen van de ene dag op de andere hardere regels stellen. Ik kan niet voorzien hoe het binnen 3-4 weken zal zijn.

Afgezien daarvan weegt de balans voor mij toch door de vaccinatie te doen.
Ze kunnen nooit geen vaccinatie verplichten in 2 weken of zelfs 2 maanden, als de nazies iets gaan doen zal het voor iedereen zijn. Maar inderdaad, je weet het niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 19:07   #14669
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze kunnen nooit geen vaccinatie verplichten in 2 weken of zelfs 2 maanden, als de nazies iets gaan doen zal het voor iedereen zijn. Maar inderdaad, je weet het niet.
Dat sluit natuurlijk verdere discussie af.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 21:04   #14670
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat sluit natuurlijk verdere discussie af.
lol, dan mag je op dit forum veel discussies sluiten.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=262139

Dadeemelee
Meer bewijs dat VB (samen met neonazi’s) achter antivaxbeweging zit
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2023, 08:10   #14671
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Tot welk doel? We weten dat het vaccin niks afdoet tegen transmissie van het virus.
Beter zou zijn, nu massaal de jeugd het laten opdoen nu het nog zomer is. (Sterkere immuniteitssysteem dan in winter) en de oudjes zolang op te sluiten. Dit is eigenlijk wat ze vorige keer al hadden moeten doen. Maar welke winkel mocht als eerste terug open? De hobbywinkel voor Opa en de breiwinkel voor oma. En ondertussen de jeugd maar opsluiten.
Eigenlijk een beetje schrijnend dat de meesten dat nog niet doorhebben. Ik heb familie die dokter zijn en die hebben momenteel wel wat overlast van Corona. Als verklaring voor de grote aantallen besmetten geven ze dan dat iedereen naar Spanje en Portugal op reis is geweest en er daar niet gevaccineerd is. Onbegrijpelijk dat zelfs intelligente mensen nog steeds die leugens geloven.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2023, 09:26   #14672
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Eigenlijk een beetje schrijnend dat de meesten dat nog niet doorhebben. Ik heb familie die dokter zijn en die hebben momenteel wel wat overlast van Corona. Als verklaring voor de grote aantallen besmetten geven ze dan dat iedereen naar Spanje en Portugal op reis is geweest en er daar niet gevaccineerd is. Onbegrijpelijk dat zelfs intelligente mensen nog steeds die leugens geloven.
Ja, waarom ogenschijnlijk slimme mensen nog steeds dergelijke dingen zeggen is inderdaad erg vreemd. Ik denk dat ze zeggen wat de mensen van hen verwachten.

Gisteren Van Gucht ook, zogezegd een kleinere kans om besmet of ziek te worden met een vaccin, terwijl we weten dat het vaccin dat maar enkele maanden of weken deed toen iedereen de ziekte nog niet gehad heeft. Nu we allemaal besmet zijn geweest is die uitspraak extreem dubieus, in het beste geval weten we het nog niet. Onderzoek toont aan dat een eerdere besmetting veel beter beschermt dan het vaccin, dus die uitspraak is gewoon een leugen. Dus waarom op TV zeggen?

Van Gucht "Je hebt een kleinere kans om besmet te geraken en er is ook een kleinere kans dat je een week of langer ziek bent."

https://www.hln.be/binnenland/midden...reen~aead3f03/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2023, 10:40   #14673
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Eigenlijk een beetje schrijnend dat de meesten dat nog niet doorhebben. Ik heb familie die dokter zijn en die hebben momenteel wel wat overlast van Corona. Als verklaring voor de grote aantallen besmetten geven ze dan dat iedereen naar Spanje en Portugal op reis is geweest en er daar niet gevaccineerd is. Onbegrijpelijk dat zelfs intelligente mensen nog steeds die leugens geloven.
En kunnen die dokters dan ook zeggen van welke corona ze wat overlast hebben?
Sars-cov2? Of een mutatie? Of 1 van de 8 andere types corona griepvirussen?
Of van een van de 500+ andere griepvirussen zoals de influenza A griep?
Maar de verklaring van het grote aantal (griep!)besmettingen zouden dan, volgens deze dokter(s), weer de covid-ongevaccineerde vakantiegangers, de "wappies" zijn.

Man, man....en dat noemt zich dan dokter?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2023, 11:09   #14674
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja, waarom ogenschijnlijk slimme mensen nog steeds dergelijke dingen zeggen is inderdaad erg vreemd. Ik denk dat ze zeggen wat de mensen van hen verwachten.

Gisteren Van Gucht ook, zogezegd een kleinere kans om besmet of ziek te worden met een vaccin, terwijl we weten dat het vaccin dat maar enkele maanden of weken deed toen iedereen de ziekte nog niet gehad heeft. Nu we allemaal besmet zijn geweest is die uitspraak extreem dubieus, in het beste geval weten we het nog niet. Onderzoek toont aan dat een eerdere besmetting veel beter beschermt dan het vaccin, dus die uitspraak is gewoon een leugen. Dus waarom op TV zeggen?

Van Gucht "Je hebt een kleinere kans om besmet te geraken en er is ook een kleinere kans dat je een week of langer ziek bent."

https://www.hln.be/binnenland/midden...reen~aead3f03/
De coronavaccins zijn NIET gratis, die worden door ons betaald met óns belastinggeld!
Met van klucht moet men geen rekening houden, die lijdt door beroepsmisvorming aan smetvrees, een geestelijke aandoening waarmee hij overal beestjes en virussen ziet en dan loze voorspellingen maakt die hij onmogelijk kan weten.
Door zijn vrees staat ie te bedriegen dat je misschien minder besmet zou kunnen geraken of misschien minder lang ziek zou kunnen zijn.
Je zou dus besmet kunnen geraken of niet of maar een kleine kans op besmetting en ook ziek worden of niet of maar een kleine kans om een week langer ziek te zijn of niet.
Het zou kunnen waar zijn of niet of maar half, en van klucht heeft altijd gelijk....

Zinloos en slap gelul om in het najaar weer vaccinaties proberen te promoten. Steek ze in je gat.
Weer hoog tijd om de regimepers en leugenmedia weer volledig te boycotten want ze beginnen weer opnieuw met hun f*cking griep/corona/vaccinatie gezeik.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 8 september 2023 om 11:10.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2023, 14:35   #14675
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.257
Standaard

De oudjes moesten beschermd worden maar om dat te doen werden ze niet meer gescreend op kankers, er was een daling van 11 tot 46% van borstkanker diagnoses en dit vooral bij 75+. Hierdoor wordt de ernst van de ziekte veel erger omdat ze later gevonden wordt, met meer doden tot gevolg.

https://www.news-medical.net/news/20...esilience.aspx

in April 2020, there was a 46% decline in breast cancer incidence. Breast cancer incidence remained 11% lower than the counterfactual until December 2021

There was a decrease in breast cancer incidence only among women ?75 years, likely due to reduced availability of diagnostic mammography or hesitancy in seeking medical care during the pandemic.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 18:01   #14676
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.375
Standaard

Europees Geneesmiddelenagentschap: ‘mRNA-vaccins nooit bedoeld voor groepsimmuniteit’

Wie loog er ook alweer en wie verloor zijn job ? Ik heb me laten vaccineren door een leugen.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 18:20   #14677
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.884
Standaard

Citaat:
Om groepsimmuniteit te bekomen tegen COVID-19, zou minstens 70 tot 80% van de Belgen zich moeten laten vaccineren. Als we dat doel halen, zal het virus enkel nog af en toe lokaal de kop opsteken en kunnen we de grote lockdowns, zoals we die nu hebben leren kennen, achter ons laten.”
Opperkwakzalver Pierre Van Damme
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 19:42   #14678
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Europees Geneesmiddelenagentschap: ‘mRNA-vaccins nooit bedoeld voor groepsimmuniteit’

Wie loog er ook alweer en wie verloor zijn job ? Ik heb me laten vaccineren door een leugen.
Zalig om gelijk te krijgen, na al jaren gelijk te hebben gehad

Nog enkele jaren, en er gaan misschien toch processen van komen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2023 om 19:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 19:46   #14679
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Opperkwakzalver Pierre Van Damme
Het was een merkwaardig schouwspel, en een soort van gigantisch Milgram experiment dat we daar hebben uitgevoerd gezien. Ganse groepen brave burgers, en zelfs ganse groepen "wetenschappers" werden geconfronteerd met een uitspraak door een autoriteit die op dat ogenblik wetenschappelijk waargenomen gekend VERKEERD was, en toch gingen ze allemaal mee met dat gezagsargument. Geen ene die de evidentie van de foutieve uitspraken durfde opperen. Enfin, toch enkele en die maakten wat mee.

Hier op 't forum ook was de schare van "burgers die meneer doktoor geloofden" en zich als militanten gingen opstellen om de grote wijsheid van meneer doktoor niet te laten besmeuren door Untermenschen die met feiten afkwamen, vrij groot.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 20:16   #14680
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard

Ik heb eens over een onderzoek gelezen dat proefpersonen vragen stelde gerelateerd tot het doen van iets dat foei is.
Algemeen gezien gaven de proefpersonen aan dat ze dat doen van iets dat foei is afkeurden.
Daarop stelden ze een gelijkaardige vraag maar zodanig dat dat niet opviel, met als verschildetail dat de gevraagde daad op bevel gebeurde. Dus niet de proefpersonen beslissen, maar iemand anders beslist, en zij voeren dat braaf uit.
Wat bleek, een groot deel had plots géén probleem met het te doen, op commando dus. Alsof de verantwoordelijkheid niet meer bij hen lag, maar bij degene die hen dat beveelde.
Dat lijkt me precies hier van toepassing geweest te zijn. Blind geloof in "autoriteit", in "expert". Het staat niet ter discussie, de baas zegt het, dus het is zo. Misschien een beetje te vergelijken met kuddementaliteit. Beesten vormen kudden, vissen vormen scholen, omdat dat de beste overlevings tegen predatoren en daarmee voortplantingskans gaf.
Wat de eerste/leider doet, is dus leidraad, zelfs als dat een afgrond in lopen is. Die doet het, kga het ook doen. Kijk die twee doen het al, ik doe mee, enzoverder, met de laatste in het rijtje nog de meest overtuigde, kijk iedereen doet het dus het is ZEKER just.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be