Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 12 mei 2017, 15:31   #14721
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2!! Dat doet ieder weldenkend mens. Maar zoals die wet er "vandaag" uitziet, is een joodse dode blijkbaar belangrijker dan een Armeense, Rwandese, Noord-Koreaanse (om er maar een paar te noemen)
Akkoord met een negationisme-wet, maar dan wel één die geldt voor alle erkende genocides.
Ook akkoord, behalve met de laatste zin. Muilkorfwetten zijn altijd uit den boze.
Oud 12 mei 2017, 15:36   #14722
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ach, zo zijn er wel politici (Patrick Dewael, EDR, Onkeldinges, ...) die te pas en te onpas verwijzen (of ze horen laarzen) naar 'de donkere periode uit de vorige eeuw' om toch maar een politiek puntje te scoren tav de grote boeman N-VA.

Ik heb altijd geleerd/gelezen dat die nazi's niet zo'n toffe types waren.
Maar nu die politiekers haast impliciet verklaren dat N-VA = nazi's ga ik nog beginnen twijfelen.
Ik vond BDW bv héél sympathiek op de Slimste Mens.
[s]Ben je zeker dat die verhalen van je grootouders kloppen? [/s]

Of anders gezegd, als men niet wil dat de holocaust misbruikt wordt (negationisme, aanzet tot haat, ...), misbruik het dan ook niet in de andere richting door een partij zomaar gratuit neer te zetten als nazi's.
Dat staat in mijn woordenboek gelijk aan bagatelliseren.
Het gemakkelijke verwijt naar uw tegenstander toe als 'nazi' is al een vorm van negationisme: Minimaliseren van de holocaust.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 12 mei 2017 om 15:40.
DewareJakob is offline  
Oud 12 mei 2017, 15:38   #14723
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bent wetenschapper of je bent het niet, hé Jack.
Niet iedereen kan alles evengoed verwoorden als een universitair geschoolde expert, maar iemand met een héél klein beetje goede wil weet wel dat de negationismewetten "iets" met de ontkenning van de holocaust te maken hebben, en dat de holocaust verband houdt met de "ideologie" van de nazi's.
alles.
Pandareus is nu online  
Oud 12 mei 2017, 15:43   #14724
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
alles.
Jezus, je hebt het licht gezien.
Oud 12 mei 2017, 15:44   #14725
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een goed gedacht is veel waard luidt het gezegde, maar ik maak mij niet druk over het gedacht van mensen die er niet in slagen om in mijn Vlaams-nationalistische schedel door te dringen. Grote lichten die mij een klojo noemen en in het nazi-kamp proberen te duwen omdat ik niet meega in hun favoriete muilkorfwetten, die zijn het niet waard dat er rekening gehouden wordt met hun gedacht.

Ik kom niet uit een Vlaams-nationalistische nest, maar ben het, niet toevallig geworden. Mijn grootouders waren échte, belangeloze verzetsmensen. Mijn vader weigerde om tewerkgesteld te worden in Duitsland. Ikzelf ben getrouwd geweest met een man die Dachau overleefde.

Troost je. De mensen die gekwetst kunnen worden door mij en mijn zwarte kameraden zijn op een paar enkelingen allemaal de pijp uit. Evenals de man die Dachau overleefde. Daardoor vervalt al de verantwoording voor het behoud van de negationismewet.

Dat die muilkorfwet moeten blijven bestaan om niet te vergeten wat er gebeurde in het land van Merkel is zever. Er zijn genoeg "jongeren" die niet eens weten waarover de holocaust ging. Erger nog. Zij zullen hier binnen afzienbare tijd in de meerderheid zijn. Ik help jou hopen dat zij het werk van de nazi's niet afmaken. Met de Armeense genocide hebben noch hun voorouders, noch hun huidige president problemen.
Compliment, Knuppel! Goed gezegd.
Oud 12 mei 2017, 15:49   #14726
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toch raar waarom sommigen zich hier altijd geroepen om het Vlaams-nationalisme erbij te sleuren, telkens het over negationisme gaat...
Raar?

Dat belgicisten zich altijd geroepen voelen om het Vlaams-nationalisme aan het negationisme te linken?

Je méént het?
Oud 12 mei 2017, 15:50   #14727
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga u eens heel simpel zeggen waarom negationisme verboden is, beste Knuppel, want ik heb zo het gedacht dat in uw Vlaams Nationalistische schedel niet veel doordringt.

Mensen zoals mijn grootouders hebben een zeer moeilijke periode meegemaakt in de dwangkampen van de Nazis tijdens de oorlog. Om te voorkomen dat deze mensen nog onnodig gekwest worden door klojos zoals u en uw zwarte kameraden, en ook om de schande die de holocaust was nooit te vergeten, heeft men negationisme strafbaar gemaakt.
Een nonkel van mij was politiek gevangene tijdens de oorlog. Hij werd verraden door een "witte".
Na de oorlog toen ze in zijn dorp nog volop aan het vieren waren, kwamen er enkele van deze goede witte burgers naar hem toe : "Kom eens mee, Jef". Jef ging mee en zag de man die hem verraden had in bedwang gehouden door enkele brave burgers. "Klopt 'm maar eens goed ineen, Jef, wij houden hem wel vast."
Mijn nonkel heeft zich omgedraaid en is het afgetrapt. Tegen die mannen heeft hij nooit meer gesproken.
Oud 12 mei 2017, 15:55   #14728
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook akkoord, behalve met de laatste zin. Muilkorfwetten zijn altijd uit den boze.
Zo is het Knuppel.

De staat heeft zich niet te bemoeien met de mensen hun mening.
Oud 12 mei 2017, 15:55   #14729
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enfin er zijn toch nog mensen die een geheugen hebben. In Frankrijk heeft de partij waarvan de stichter stelde dat de holocaust maar een detail in de geschiedenis was. De dochter amper een paar weken terug nog stelde dat Frankrijk en de Fransen geen enkele verantwoordelijkheid hadden in oa de arrestatie en deportatie van Joden naar de exterminatie kampen.

Gelukkig is die partij zwaar afgestraft geweest.
Gipsy is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:00   #14730
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Enfin er zijn toch nog mensen die een geheugen hebben. In Frankrijk heeft de partij waarvan de stichter stelde dat de holocaust maar een detail in de geschiedenis was. De dochter amper een paar weken terug nog stelde dat Frankrijk en de Fransen geen enkele verantwoordelijkheid hadden in oa de arrestatie en deportatie van Joden naar de exterminatie kampen.

Gelukkig is die partij zwaar afgestraft geweest.
De Armeense genocide is maar een detail in de geschiedenis.

Wat nu?
Oud 12 mei 2017, 16:02   #14731
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo is het Knuppel.

Als het bekend maken van die mening in het openbaar indruist tegen de rechten van de mens heeft de staat alle rechten. Er zijn er hier nog altijd die de joden afbeelden zoals Goebbels en Goering het deden. Jullie negationisten hebben geluk dat dit geen Duits forum is of jullie hadden op zijn minst al de binnenkant van het Polizei kommisariat gezien.
Gipsy is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:03   #14732
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga u eens heel simpel zeggen waarom negationisme verboden is, beste Knuppel, want ik heb zo het gedacht dat in uw Vlaams Nationalistische schedel niet veel doordringt.

Mensen zoals mijn grootouders hebben een zeer moeilijke periode meegemaakt in de dwangkampen van de Nazis tijdens de oorlog. Om te voorkomen dat deze mensen nog onnodig gekwest worden door klojos zoals u en uw zwarte kameraden, en ook om de schande die de holocaust was nooit te vergeten, heeft men negationisme strafbaar gemaakt.
Tavek, persoonlijk ben ik er 100% van overtuigd dat knuppel absoluut niet tot de bruine horde hoort die zelf negationistische flutverhalen en pseudo "wetenschap" achterna holt. In al de tijd dat ik hier actief ben heb ik haar nooit de Scheisse-verhalen van de forum negationist waarover we nu spreken inhoudelijk horen verdedigen. Naar mijn gevoel gaat het haar puur over het uitgangspunt dat vrijheid van meningsuiting totaal moet zijn, daar waar onze democratisch gestemde strafwetgeving een limiet stelde. Namelijk dat de leugen dat de holocaust onzin is, maatschappelijk niet aanvaardbaar is en van daaruit verboden.

Ik denk dat het verkeerd is de drekpoel van de revisionisten & fabulanten gelijk te stellen met diegenen voor wie vrije meningsuiting zo absoluut is dat zelfs leugenaars die geconstrueerde herschrijving van de werkelijkheid propageren en daarbij honderdduizenden mensen kwetsen in hun expressie van die "mening" 100% spreekrecht hebben.
Pandareus is nu online  
Oud 12 mei 2017, 16:06   #14733
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Armeense genocide is maar een detail in de geschiedenis.

Wat nu?
Dat is een zware vulgaire leugen. De tegenstand tegen de Armeense genocide ligt zéér hoog en is continu in het nieuws en een struikelblok tussen Turkije en Frankrijk.

Uw taktiek van de aandacht te verleggen maakt deel uit van jullie negationisme en jodenhaat.
Gipsy is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:13   #14734
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En omdat het strafbaar is, moet niemand klagen als hij/zj gestraft wordt nadat hij/zij het misdrijg heeft gepleegd.
Pffft..
Er worden in en buiten Belziek nogal wat misdrijven gepleegd die veel en véél erger zijn dan het uiten van een verboden mening, maar d�*�*r wordt veel minder tamtam rond gemaakt. Begrijpelijk hoor. De vrees om moslims op hun gevoelige hartje te trappen is omgekeerd evenredig aan het plezier dat belgische nationalisten beleven aan het nazificeren van Vlaams-nationalisten.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 mei 2017 om 16:33.
Knuppel is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:16   #14735
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.lefigaro.fr/flash-actu/20...ntestation.php

http://www.lefigaro.fr/flash-actu/20...-allemagne.php

http://www.lefigaro.fr/international...la-turquie.php

Voor degenen die altijd ontwijkings maneuvers zoeken.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 mei 2017 om 16:25.
Gipsy is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:20   #14736
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een zware vulgaire leugen. De tegenstand tegen de Armeense genocide ligt zéér hoog en is continu in het nieuws en een struikelblok tussen Turkije en Frankrijk.

Uw taktiek van de aandacht te verleggen maakt deel uit van jullie negationisme en jodenhaat.
Het is zoals die pot met snoepjes hoog op de kast... Verbied iets en mensen vinden het des te aanlokkelijker.
Oud 12 mei 2017, 16:25   #14737
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is het Knuppel.

De staat moeit zich overal mee. Meer nog, ze doet er alles aan om de mening van de mensen te beïnvloeden en te sturen. Wat ik daar walgelijk aan vind is dat ze ons tegelijkertijd probeert wijs te maken dat er hier vrije meningsuiting is.
Als dat waar was hadden ze de bevolking niet opgezadeld met muilkorvende instituten zoals het Centrum voor Gedachten Kontrole en Repressie, en Unia.

De zogezegde opzet van die staatsinstellingen, de integratie van allochtonen bevorderen, is alleszins falicant mislukt. Geen hond die dat nog ontkent.
Oud 12 mei 2017, 16:28   #14738
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niks van. Vraag in een middelbare school eens wat de holocaust was, en je zal vrij juiste antwoorden krijgen. Doe nu hetzelfde voor de Armeense genocide: vragende ogen zullen het resultaat zijn.
Het probleem is dat de gruwel van de holocaust net iets teveel "gecultiveerd" werd, alsof er daarna geen afschuwelijke dingen meer gebeurd zijn.
De verslaggeving is wat eenzijdig.
Wapper is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:31   #14739
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor de EU is het zelfs de aanleiding om Turkije uit de EU te weren, maar in Belgique heb ik nog niet gek veel gehoord over de Armeense genocide als struikelblok.

Wat jouw eeuwige mantra betreft over negationisme en jodenhaat. Ik ben allang compleet immuun voor het aanpraten van schuldgevoelens.
Oud 12 mei 2017, 16:40   #14740
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Niks van. Vraag in een middelbare school eens wat de holocaust was, en je zal vrij juiste antwoorden krijgen. Doe nu hetzelfde voor de Armeense genocide: vragende ogen zullen het resultaat zijn.
Het probleem is dat de gruwel van de holocaust net iets teveel "gecultiveerd" werd, alsof er daarna geen afschuwelijke dingen meer gebeurd zijn.
De verslaggeving is wat eenzijdig.
Omdat de feiten hier in onze straten dorpen en steden ook gebeurd zijn. Onschuldige mensen die uit hun huizen gedeporteerd werden om niet meer terug te komen. Het maakt ook deel uit van onze geschiedenis. Een geschiedenis van collaborateurs en mensen die de andere kant opkeken. Het is nogal evident dat de holocaust hier gevoeliger ligt.

Spreek van de massacre van Nanjing en geen kat weet hier waarover het gaat. En ergens is het normaal dat men het meeste betrokken is bij iets dat zeer nabij gebeurde. En het is juist omdat er ontkenning en minimalisatie is dat de wetgever optreed omdat zo iets hier niet meer mag gebeuren.
Gipsy is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be