![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1462 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U noteert maar een eind weg. Het wordt er niet minder irrelevant door.
Citaat:
Citaat:
Ik vrees dat het omgekeerde waar is, Paulus. Het enige waarop u zich kan steunen om het huwelijk voor te behouden aan partners van verschillend geslacht, is de "bescherming van de kinderen". Dat er ook binnen homoseksuele relaties kinderen kunnen zijn, negeert u maar al te graag. Het is dan ook een terechte vraag of die kinderen volgens u niet dezelfde juridische omkadering verdienen die u aan kinderen van heteroseksuele koppels wèl gunt. Kort samengevat: het is u helem�*�*l niet te doen om het "welzijn van de kinderen"; het is u louter te doen om het uitsluiten van partners van hetzelfde geslacht van een instituut dat u als voorbehouden beschouwt aan "superieure" mensen: heteroseksuelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voltooide deelwoorden worden nooit met -dt geschreven. Dat is elementaire taalkennis.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn de argumenten op Raf?
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1424 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat het van belang is dat kinderen een stabiele ouderrelatie hebben is het huwelijk een must voor relaties waaruit kinderen kunnen voortkomen. Homoseksuelen kunnen geen kinderen krijgen van elkaar binnen hun relatie en daarom is voor hen een huwelijk niet relevant. Wat bij hetero's een wettelijke reden is om te scheiden van elkaar, namelijk het vreemdgaan, is bij homofilen een must om aan kinderen te komen. Het huwelijk kan dus nooit op dezelfde manier worden ingevuld als waarvoor ze was bedoeld. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, het huwelijk is meer dan een traditie gezien ze overal voorkomt. traditie heeft meer met gewoonten en gebruiken te maken die gebonden zijn aan een cultuur. Dat is met het huwelijk niet zo. Dat is menselijk gedrag ongeacht welke cultuur. Net zoals het menselijk gedrag is dat hij zijn doden begraaft. Daarom is het huwelijk meer een antropologisch gegeven dan wel een cultureel gebonden traditie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 maart 2011 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou jij argumenten herkennen, Xenophon? Wat is jouw bijdrage al geweest in deze discussie, behalve je persoonlijke aanvallen aan mijn adres?
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Jij zou nog geen argumenten herkennen als zij je langs acher in je gat beten?" Wat is jou bijdrage tot de discussie eigenlijk? Veel argumentatie heb ik nog niet gezien. Je komt nog altijd niet verder dan het is niet waar omdat het niet waar is. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. Omdat de oude manier van denken alom aanwezig is was ze correct De oude manier van denken kan compleet fout of voorbijgestreefd zijn. 2. De rechtvaardigingen uit het verleden zijn vandaag nog geldig. Wat ook fout kan zijn, de omstandigheden kunnen compleet veranderd zijn. Als jij dus claimt dat het huwelijk iets tussen man en vrouw moet blijven omdat dat altijd zo is geweest is dat een drogredenering. Aangezien innovaties zonder precedent vaak zijn voorgekomen en ook vaak een positief effect hebben gehad. Omgekeerd kan natuurlijk ook, "homohuwelijk mag wel omdat er precedenten zijn". Een precedent op zich is niet voldoende om je claim te staven, want dan zou je dingen als slavernij en kinderarbeid ook kunnen goedkeuren.
![]() |
![]() |
#1472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat betekent niet dat er binnen hun relatie geen kinderen kunnen zijn, Paulus. Blijkbaar vindt u het niet relevant dat die kinderen dezelfde juridische omkadering kunnen genieten als kinderen binnen een heteroseksuele relatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Respect" en dat meen ik. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 maart 2011 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1475 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1477 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat is dan uw reden om het huwelijk exclusief tussen man en vrouw te houden?
![]() |
#1478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil is wel dat heterokoppels die geen kinderen kunnen hebben, door een medisch mankement niet tegen hun geaardheid moeten handelen om aan kinderen te komen. Ze kunnen rustig zichzelf blijven. Homoseksuelen daarenegen kunnen geen kinderen krijgen van elkaar door hun aard. Door wat ze zijn. Doordat hun seksuele oriëntatie in disharmonie is met hun lichaam en procreatie met elkaar uitgesloten. Ze weigeren dat te erkennen als medisch mankement, want hun lichaam werkt perfect zeggen ze. En daarom moeten ze, tegen hun natuur, tegen hun aard ingaan om aan kinderen van iemand anders te komen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |