Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2011, 22:53   #1461
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Pyjama? Ik heb da zelfs ni...
Echt: welke vrouw draagt da nu?
(Aiai, ik ga nen deegrol tegen mijn gezicht krijgen nu).
Verstaat gij nu niet dat ne man graag pakskes open doet om dan begerig te genieten van wat er in zit?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 22:55   #1462
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Verstaat gij nu niet dat ne man graag pakskes open doet om dan begerig te genieten van wat er in zit?
Ik heb gene man nimeer. Dankzij den Eno...
Ik ben nu een triestige, eenzame weduwe.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 22:57   #1463
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gene man nimeer. Dankzij den Eno...
Ik ben nu een triestige, eenzame weduwe.
Ge kunt u misschien ene gaan zoeken aan de Costa Del Brol.

Soit, ik ben ermee weg.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 21 december 2011 om 22:57.
Oud 21 december 2011, 23:00   #1464
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge kunt u misschien ene gaan zoeken aan de Costa Del Brol.

Soit, ik ben ermee weg.
Slaapwel, Txiki.
Oud 21 december 2011, 23:02   #1465
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pyjama? Ik heb da zelfs ni...
Echt: welke vrouw draagt da nu?
(Aiai, ik ga nen deegrol tegen mijn gezicht krijgen nu).
Wat draagt ge dan thuis?

Ik loop graag met een legging rond thuis
Oud 21 december 2011, 23:11   #1466
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat draagt ge dan thuis?

Ik loop graag met een legging rond thuis
Om te slapen draag ik alleen mijn onderbroek! Allez, broekJE. Echt, ik zou dat niet verdragen zo ne pyjama se. Pfff. Ook zeker geen slaapkleed.
Oei, ik ben hier mijn intiem leven aan't verklappen. Straks is den Eno weer zjaloes.
Oud 21 december 2011, 23:14   #1467
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om te slapen draag ik alleen mijn onderbroek! Allez, broekJE. Echt, ik zou dat niet verdragen zo ne pyjama se. Pfff. Ook zeker geen slaapkleed.
Oei, ik ben hier mijn intiem leven aan't verklappen. Straks is den Eno weer zjaloes.
Maar een legging valt goed mee hoor Lekker strak en het zit goed.

Zo een kleed kan ik ook niet verdragen. Slapen met je ondergoed, is oké.

Als ge eno terug wilt, kun je hem beter eens goed jaloers maken. Wedden dat hij morgen terug komt smeken
Oud 22 december 2011, 01:07   #1468
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
@ Biggles: ge moogt mij ook tante of moeke noemen se!
En schoonmoeder?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 01:08   #1469
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biggles Bekijk bericht
Dus : opslag.
Ge kijgt opslag.

Ipv 0, krijg je 2 keer 0€
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 08:23   #1470
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

goeiemorgen gespuis
Oud 22 december 2011, 09:00   #1471
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Vandaag gene koffie zenne, meteen whiskey.
Oud 22 december 2011, 09:01   #1472
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag gene koffie zenne, meteen whiskey.
strak plan. Die heb ik wel verdiend, na mijn eerste shift stakers afrossen. Straks deel twee
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 09:03   #1473
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maar een legging valt goed mee hoor Lekker strak en het zit goed.

Zo een kleed kan ik ook niet verdragen. Slapen met je ondergoed, is oké.

Als ge eno terug wilt, kun je hem beter eens goed jaloers maken. Wedden dat hij morgen terug komt smeken
Gij moogt aandoen wat gij wilt, ik trek dat toch uit
Oud 22 december 2011, 09:10   #1474
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wie leest wat hieronder volgt, krijgt een extra drankske erbij:

Citaat:
Wanneer onbekwaamheid regeert (Rik Van Cauwelaert)
donderdag 22 december 2011 om 08u08

De regering Di Rupo of 'de Europese klusjesdienst'
‘De regering moet duidelijk aan de mensen uitleggen dat die pensioenhervormingen nodig zijn als we ons welvaartsmodel willen behouden.’ Met een gespeelde bezorgdheid kwam SP.A-voorzitter Bruno Tobback deze boodschap afleveren in het duidingsprogramma Terzake. De voorzitter besefte wellicht niet eens hoe ridicuul zijn tussenkomst wel was.

Tobback zelf heeft als minister van Pensioenen onder Verhofstadt nooit blijk gegeven van enige ongerustheid. Nochtans, in oktober 2004 – ruim 7 jaar geleden – schreef toenmalig Vlaams minister Frank Vandenbroucke in een open brief – en hij herhaalde het naderhand in interviews – letterlijk het volgende: ‘Binnen afzienbare tijd is de Belgische staat niet meer bij machte haar engagementen tegenover de burgers na te komen. Die engagementen, dat zijn de gezondheidszorg en de uitbetaling van de pensioenen.’

Duidelijker kon het probleem niet worden gesteld. Maar in oktober 2004 werd Frank Vandenbroucke de mond gesnoerd door zijn partijbureau, toen al bevolkt door de bollebozen die vandaag de partijleiding hebben en in de federale regering zetelen.

Ruim 7 jaar hebben de partijen die nu de regering bevolken niets gedaan om ons welvaartsmodel overeind te houden. Maar nu, onder Europese druk, wordt een krakkemikkige, onafgewerkte pensioenhervorming de bevolking door de strot geduwd. Waarbij dan nog op een bijzonder cynische manier wordt getracht de jongere generaties uit te spelen tegen de oudere.

Een blik op recente rapporten van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) – we hebben daar nu een prominent vertegenwoordiger – leert dat in alle ontwikkelde landen jeugdwerkloosheid het grootste probleem is. De situatie is zo dramatisch dat veel ontgoochelde jongeren zelfs geen opleiding meer volgen en geen werk meer zoeken. Want het zijn vooral jongeren die momenteel in tijdelijke en parttimecontracten, projectcontracten en (valse) zelfstandigencontracten opgesloten raken en zodoende weinig of niets meer kunnen bijdragen tot de instandhouding van het pensioensysteem.

De Groene Amsterdammer citeerde onlangs Stefano Scarpetta, hoofd van de werkgelegenheidsdivisie van de OESO, die zei: ‘Alle werkgevers, ook overheden, hebben op de crisis gereageerd door de contracten in deze categorie van werknemers niet te verlengen. Daarom stijgt in alle ontwikkelde landen de jeugdwerkloosheid veel sneller dan de algemene werkloosheid. In plaats van de hele arbeidsmarkt te hervormen hebben Europese regeringen baancreatie en flexibiliteit aangemoedigd in deze kwetsbare categorie. Of je in een Europese samenleving een insider of een outsider bent wordt in hoge mate bepaald door het type werkcontract dat iemand heeft.’

Daarbovenop krijgen de jongeren af te rekenen met stijgende studiekosten, de steeds duurder wordende woningmarkt en een verschrompelend sociaal vangnet. Om maar te zeggen dat zij die vandaag de jongeren tegen de oudere generatie werknemers trachten op te zetten, met vuur spelen.

De toenemende verkrotting van ons ooit zo geprezen sociale systeem valt niet alleen toe te schrijven aan het onbezonnen gedrag van de opeenvolgende regeringen en van de traditionele partijen die de macht bezet hielden. Ook de sociale partners hebben het sociale systeem, waarvan de leiding hen werd toevertrouwd, op een bijzonder nonchalante, om niet zeggen slordige wijze beheerd.

Vakbonden en werkgevers vonden elkaar bij het uitmelken van het systeem, bij het bedenken van nieuwe vormen van vervroegde pensioenen en gesubsidieerde jobs.

Als spoorarbeiders vandaag een bijzonder statuut genieten, dan is dat omdat de traditionele partijen, die de NMBS al generatieslang beheren, die statuten mee hebben uitgewerkt en de spoorbonden op allerlei manieren financiële voordelen hebben toegeschoven. De eerste verantwoordelijken hier zijn de opeenvolgende voogdijministers die telkens het spoor hebben gebruikt als een electorale visvijver en de raden van bestuur met hun lakeien hebben bevolkt.

Intussen hebben diezelfde opeenvolgende regeringen zowat alles onderschreven, vaak zonder de documenten te lezen die ze goedkeurden, wat hen door Europa werd voorgelegd.
Dat ze bij de PS dachten dat de zogeheten sixpack – zes maatregelen die het Europese economische beleid moeten versterken – een stel suggesties was dat men ook naast zich kon leggen, illustreert de politieke onbekwaamheid die vandaag regeert.

Intussen dwingen Duitsland en vooral Frankrijk, die de eigen hogewinstbelasting nodig hebben om hun zware staatsapparaat en om, vooral in het geval van Frankrijk, hun sociale systemen te betalen, de andere EU-landen tot bijkomende besparingen – en zoals het er nu voor staat, recht naar een recessie. En dat alles in naam van het aan te leggen level playing field – dat Europese jargon alleen al!

Zo komt het dat vandaag de Belgische regering, als Europees filiaalhouder, in marstempo hervormingen moet doorvoeren, omdat de Fransen en Duitsers dit, uit eigenbelang, eisen.
Ook de vakbonden hebben dit Europees manoeuvre niet zien aankomen. Zij hebben hun mensen slecht voorbereid en vooral verkeerd ingelicht over wat te gebeuren stond.
Tegen beter weten in werd dan maar naar het stakingswapen gegrepen.

De politieke partijen zijn hun geloofwaardigheid al kwijt. Hetzelfde dreigt nu de vakbonden te overkomen, tenzij zij alsnog eigen hervormingsplannen kunnen voorleggen.

Laatst gewijzigd door Txiki : 22 december 2011 om 09:13.
Oud 22 december 2011, 09:18   #1475
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
strak plan. Die heb ik wel verdiend, na mijn eerste shift stakers afrossen. Straks deel twee
ier se

Laatst gewijzigd door Txiki : 22 december 2011 om 09:24.
Oud 22 december 2011, 09:22   #1476
vrijevlaming
Banneling

Standaard

wat doet dat ijs in mijn glas
Oud 22 december 2011, 09:23   #1477
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
wat doet dat ijs in mijn glas
wow had ik niet eens gezien... amai ik moet nog slapen, zeg... wacht
Oud 22 december 2011, 09:30   #1478
vrijevlaming
Banneling

Standaard

ah nu se, das beter. Die whisky ken ik niet, maar ik moet toegeven, ik ken amper ierse whiskys (of whiskeys)
Oud 22 december 2011, 09:46   #1479
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

't Is nog wat vroeg voor alkohol.
Geef me dus gewoon maar een Ename Tripel.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 09:47   #1480
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
't Is nog wat vroeg voor alkohol.
Geef me dus gewoon maar een Ename Tripel.
puh, limonade
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be